Tweeling zwangerschap/bevalling
dinsdag 4 augustus 2009 om 15:16
Lieve dames, ik ben zwanger van mijn eerste 2 kinderen en verwacht officieel half november een tweeling.
Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn wat betreft het veel vroeger komen van een tweeling ja of nee? En een natuurlijke bevalling of juist een keizersnee...Graag hoor ik jullie ervaringen! Ook over de zorg daarna, veel hulp van buitenaf nodig gehad e.d.?
Thanks!
Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn wat betreft het veel vroeger komen van een tweeling ja of nee? En een natuurlijke bevalling of juist een keizersnee...Graag hoor ik jullie ervaringen! Ook over de zorg daarna, veel hulp van buitenaf nodig gehad e.d.?
Thanks!
donderdag 3 september 2009 om 14:35
donderdag 3 september 2009 om 19:05
donderdag 3 september 2009 om 19:19
Ooooo wat goed zonnestraal!! Proficiat!
Wij zitten zou ook op dik 3,5 cm. Op de echo staat dan ook precies hoeveel weken en dagen dat zijn. Zolang dat overeenkomt is er niks aan de hand
Hartstikke fijn zonnestraal! Heel blij voor jullie.
Wanneer gaan jullie trouwens naar de volgende controle?
Wij zitten zou ook op dik 3,5 cm. Op de echo staat dan ook precies hoeveel weken en dagen dat zijn. Zolang dat overeenkomt is er niks aan de hand
Hartstikke fijn zonnestraal! Heel blij voor jullie.
Wanneer gaan jullie trouwens naar de volgende controle?
Ja, dat vind ik echt.
zaterdag 5 september 2009 om 13:54
donderdag 10 september 2009 om 16:18
Peer, Mamasaar en Zonnestraaltje gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Zelf ben ik 08-04-09 bevallen van een tweeling. (Liv en Liam.)
Het is gewoon echt iets heel bijzonders. Ze hebben echt een band samen. Bijj een eeneiige tweeling is dat nog sterker.
Al vanaf de geboorte.
Hier ook een natuurlijke bevalling, alleen wel na 19 uur. Ik was toen 36+5 weken zwanger. Liam woog 2220 en Liv 2370 dus wel nog erg klein.
Alle 3 heel veel sterkte en geniet er van het is echt iets heel moois
Zelf ben ik 08-04-09 bevallen van een tweeling. (Liv en Liam.)
Het is gewoon echt iets heel bijzonders. Ze hebben echt een band samen. Bijj een eeneiige tweeling is dat nog sterker.
Al vanaf de geboorte.
Hier ook een natuurlijke bevalling, alleen wel na 19 uur. Ik was toen 36+5 weken zwanger. Liam woog 2220 en Liv 2370 dus wel nog erg klein.
Alle 3 heel veel sterkte en geniet er van het is echt iets heel moois
zaterdag 12 september 2009 om 21:42
Wij zijn weer terug van vakantie! Heerlijk warm weer gehad alle dagen. De donderdag voor de vakantie de 2e echo gehad, maar prompt heb ik zondagochtend bloedverlies. Heel vervelend, zeker omdat we in Frankrijk zaten. We denken zelf dat het komt doordat we gevreeen hebben 's ochtends....?? Heeft iemand daar ervaring mee?
zaterdag 12 september 2009 om 21:58
Nee, nog niet. zijn vandaag teruggekomen uit Frankrijk en het was na 1 ochtend wel weg. De dag erna alleen bruine afscheiding. Maar ik ga maandag wel even bellen to be sure. Ik voel wel nog steeds zwanger en heb nog steeds problemen met eten enzo. De vorige keer toen het misging realiseerde ik me achteraf dat ik 2 dagen voor de echo goed en veel heb gegeten ineens.
Hoe is het bij jullie? Krijg je al een buikje?
Hoe is het bij jullie? Krijg je al een buikje?
zaterdag 12 september 2009 om 22:03
Maandag wel even bellen dan. Gewoon zodat je zelf ook wat zekerder bent.
Hier gaat het prima, ben al begonnen met zwangerschaps broeken te dragen Welliswaar nog veel te groot maar de andere broeken beginnen me echt te knellen. Niet fijn.
Leggings draag ik normaal ook heel veel onder jurkjes en tunieken ed, maar die zitten ook al niet meer fijn
Zal ook wel al schelen dat ik al een kind heb, dan gaat het sowieso al wat sneller zeggen ze.
En jij? Voel je je nog niet dik?
Hier gaat het prima, ben al begonnen met zwangerschaps broeken te dragen Welliswaar nog veel te groot maar de andere broeken beginnen me echt te knellen. Niet fijn.
Leggings draag ik normaal ook heel veel onder jurkjes en tunieken ed, maar die zitten ook al niet meer fijn
Zal ook wel al schelen dat ik al een kind heb, dan gaat het sowieso al wat sneller zeggen ze.
En jij? Voel je je nog niet dik?
Ja, dat vind ik echt.
zondag 13 september 2009 om 10:00
Ik heb ook al wel moeite met mijn eigen kleding. Het zit niet echt lekker meer. Zeker aan het eind vd dag, dan heb ik een opgezette buik. Ik heb toevallig donderdag na de echo een jurkje en rokje bij de prenatal gekocht. En een speciale zwangerschapslegging. Ook heb ik best last van mijn borsten, die zijn al niet de kleinste, dus ik ben benieuwd.
Hoe oud is je eerste? En vind hij/zij het leuk of weet hij/zij het nog niet.
Hoe oud is je eerste? En vind hij/zij het leuk of weet hij/zij het nog niet.
zondag 13 september 2009 om 23:27
Dochter is nu 26 maanden en kletst vooral over het schooltje en de kindjes waar ze vanaf dinsdag naar toe zal gaan.
Ze vertelt wel dat mama baby's in de buik heeft maar dan is het meer om wat te vertellen dan dat ze het echt beseft. We hebben ook nog wel even. Zodra de buik begint te groeien en je de kindjes ook aan de buitenkant kan voelen is het al een stuk makkelijker uit te leggen. *verheugt zich alvast *
Ze vertelt wel dat mama baby's in de buik heeft maar dan is het meer om wat te vertellen dan dat ze het echt beseft. We hebben ook nog wel even. Zodra de buik begint te groeien en je de kindjes ook aan de buitenkant kan voelen is het al een stuk makkelijker uit te leggen. *verheugt zich alvast *
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 15 september 2009 om 12:46
Leuk!
We vermoeden dat het komt door het vrijen. Ik heb inmiddels van een vriendin begrepen dat haar collega dit heeft gehad tijdens de gehele zwangerschap. Ik heb niet meer de gun gebeld. Ik wacht rustig af tot donderdag. Ik ben niet meer ongerust eigenlijk. Waarschijnlijk zal ik wel weer zenuwachtig zijn donderdag, maar ja dat hoort erbij.
Welke dag heb je je suikertest?
@Candy bedankt voor de felicitatie! Hoe was bij jou de zwangerschap.
We vermoeden dat het komt door het vrijen. Ik heb inmiddels van een vriendin begrepen dat haar collega dit heeft gehad tijdens de gehele zwangerschap. Ik heb niet meer de gun gebeld. Ik wacht rustig af tot donderdag. Ik ben niet meer ongerust eigenlijk. Waarschijnlijk zal ik wel weer zenuwachtig zijn donderdag, maar ja dat hoort erbij.
Welke dag heb je je suikertest?
@Candy bedankt voor de felicitatie! Hoe was bij jou de zwangerschap.
dinsdag 15 september 2009 om 15:10
Morgen moet ik me weer melden bij de verpleegkundige. Het was me toch wat onduidelijk hoelang het allemaal zou duren, heb dus even gebeld. Toen werd me verteld dat ik alleen maar een gesprek zou krijgen... Als ze me nou echt alleen laten opdraven voor een gesprek (zonder dat ik dat wist) ga ik me even hormonaal gedragen
Zal graag zo'n test doen, maar ik moet echt heel veel regelen om opvang te krijgen voor mijn kleintje. Geef me dan gewoon een folder mee.
Hmmmm....ben me al hormonaal aan het voorbereiden merk ik
Ben jij er trouwens niet gek van het worden dat mensen AL-TIJD menen te moeten verkondigen dat je "HET WEL HEEEEEEEEL ERG DRUK KRIJGT"?
Zooo irritant.
Fijn dat je al wat geruster bent!
Zal graag zo'n test doen, maar ik moet echt heel veel regelen om opvang te krijgen voor mijn kleintje. Geef me dan gewoon een folder mee.
Hmmmm....ben me al hormonaal aan het voorbereiden merk ik
Ben jij er trouwens niet gek van het worden dat mensen AL-TIJD menen te moeten verkondigen dat je "HET WEL HEEEEEEEEL ERG DRUK KRIJGT"?
Zooo irritant.
Fijn dat je al wat geruster bent!
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 15 september 2009 om 22:29
woensdag 16 september 2009 om 09:27
Nee, dat is me nog nooit gevraagd. Maar dat zal ook wel komen omdat we al een kleintje van 2 hebben rondhuppelen
Daarom vind ik het ook zo irritant dat ze met "oh wat zal jij het druk krijgen" aankomen. En dan vooral mensen die geen kinderen hebben.
IK HEB AL EEN KIND! Weet hoe druk het kan zijn. Snap dat het duo drukte plus nog een beetje meer zal zijn.
Maar echt, ze denken volgens mij dat ik een idioot ben dat ik dat niet zelf kan bedenken.
Pffffff, hoezo het zit me hoog
Daarom vind ik het ook zo irritant dat ze met "oh wat zal jij het druk krijgen" aankomen. En dan vooral mensen die geen kinderen hebben.
IK HEB AL EEN KIND! Weet hoe druk het kan zijn. Snap dat het duo drukte plus nog een beetje meer zal zijn.
Maar echt, ze denken volgens mij dat ik een idioot ben dat ik dat niet zelf kan bedenken.
Pffffff, hoezo het zit me hoog
Ja, dat vind ik echt.
woensdag 16 september 2009 om 10:10
Nee, ik heb nog niet echt last van vragen, omdat heel weinig mensen het nog maar weten. Hopelijk komt daar na morgen verandering in en kunnen we het van de daken schreeuwen!!!!! I hope so!
@mamasaar, suc-6 met het gesprek vandaag. Ook al is het alleen maar een gesprek.
En tuurlijk begrijpen we zelf wel dat het DRUK!!! wordt, dat hoeft niemand ons duidelijk te maken, toch .
Ik heb wel zoiets van dat we dadelijk niet beter weten met een tweeling, omdat het onze eerste kinderen zijn.
Trouwens van de weinige mensen die het weten heb ik wel de vraag gehad: Oh zitten tweelingen in de familie??? En volgens mij hb ik vlak daarvoor gezegd dat we een eeneiige verwachten, maar ja misschien weet niet iedereen dat dat toeval is.
@Oef, jij hebt al een tweeling of ben je nog zwanger. Hoe verliep/verloopt je zwangerschap.
@mamasaar, suc-6 met het gesprek vandaag. Ook al is het alleen maar een gesprek.
En tuurlijk begrijpen we zelf wel dat het DRUK!!! wordt, dat hoeft niemand ons duidelijk te maken, toch .
Ik heb wel zoiets van dat we dadelijk niet beter weten met een tweeling, omdat het onze eerste kinderen zijn.
Trouwens van de weinige mensen die het weten heb ik wel de vraag gehad: Oh zitten tweelingen in de familie??? En volgens mij hb ik vlak daarvoor gezegd dat we een eeneiige verwachten, maar ja misschien weet niet iedereen dat dat toeval is.
@Oef, jij hebt al een tweeling of ben je nog zwanger. Hoe verliep/verloopt je zwangerschap.