uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Brigitte, ik meng KV en BV al vier weken en dat gaat prima. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook geldt voor Omneo...
goodmorning ladies!

vervelend dat er zoveel tegenstrijdige adviezen worden gegeven he? helemaal als het om voeding gaat. Toch iets essentieels en heel vervelend als het dus mis gaat! Hopelijk lossen alle problemen zich snel op!

Hier zijn de tepelkloven dan echt weg (eindelijk!)... Het aanleggen en drinken gaat helemaal goed. Zelfs al enkele nachten sprake van doorslapen (dat mag je toch zo noemen als er meer dan 6 uur tussen de voeding zit?).

Wel veel last van krampjes. In het dorp hier is geen cinababy meer te krijgen (langdurige leveringsproblemen), maar gelukkig had de apotheek nog venkelwater en dat blijkt ook te helpen!

Hebben/hadden jullie het ook zo druk in de weekenden met alle kraamvisite? Ik kijk nu echt uit naar het eerste weekend met z'n drietjes! Hoewel wij dan natuurlijk aan de beurt zijn om ook weer bezoeken af te gaan leggen...

Als het goed is ga ik morgen met Lukas een avondje naar mijn vriendinnengroep in Utrecht. Ben benieuwd. Ik laat het nu nog een beetje afhangen van degene met wie ik meerijd ivm vertrektijd etc. We zullen zien. Iemand nog advies of tips?

In ieder geval zeg ik er niets over tegen m'n schoonvader ;) hihi. Hoewel die inmiddels al een beetje gewend raakt aan het reisgedrag van mij en Lukas!

Hoop dat alles goed met iedereen gaat!

xx
Hoooi.

Hier een beetje een zielig mannetje; hij is zó verkouden Hij hoest als een oude kerel en zijn oogjes zijn ontstoken.

Gelukkig kan hij nog wel lachen, vooral tegen zijn groene muziek-dino.

Vandaag is hij precies 2 maanden, mèn... Time flies bladiebla maar het is écht zo.
Met Nora gaat alles goed! Ze heeft zelfs een keer 8 uur doorgeslapen. Verder slaapt ze minstens 5 uur door, dus da's ook niet verkeerd. Afgelopen nacht sliep ze door van 22:00 tot 05:00, dus ook heerlijk. Ze slaapt een stuk sneller veel uren achtereen dan haar broer, fijn hoor! Verder begint ze al wat meer te "brabbelen": van die urruh geluidjes die ze maakt als je tegen haar praat en ze je gezicht ziet. Af en toe hoor je het ook uit haar bedje. Blijken trouwens alle baby's te doen, zelfs als ze doof zijn, apart he! De poepbroeken worden nu ook minder, dus de borstvoeding past zich nu blijkbaar meer aan (had laatst ook zo'n regeldag waarbij ze minstens elke 2 uur dronk). Gisteren alleen af en toe een klein beetje geel in haar broek, maar verder nog niet gepoept. Is ook wel fijn en minder schoonmaakwerk, haha! Met haar grote broer gaat ook alles goed! Die moet aanstaande maandag naar het CB. En dan over 2 weken weer met Nora, dan heb ik het CB weer vaak genoeg gezien voor de komende tijd!!

kooltje, arme Renske! Gelukkig hielp het losser maken van het gips bij de teentjes en heeft ze er nu geen last meer van!

Bij mijn zoon had ik ook overproductie. Hij moest zich vaak verslikken en dan liet hij ook los. Dan spoot de melk weleens (serieus dit) 1,5 meter ver de kamer in! En ik maar denken dat hij te snel dronk en dat ie niet zo gulzig moest zijn! Arme jongen. Nora heeft het gelukkig makkelijker wat dat betreft, al moet te ook wel snel drinken om de stroom bij te kunnen benen. Een voordeel: als je langer voed, dan wordt de overproductie minder (althans bij mij).

Dat je het gek vindt om het over je "dochter" te hebben: eigenlijk net zoiets als dat je net getrouwd bent en je het moet hebben over je "man"! Ik vind het ook heel "rijk" klinken: mijn zoon en mijn dochter of mijn kinderen!! Geweldig!

HNK, gelukkig dat eindelijk die tepelkloven over zijn zeg!! Nu wordt/is het voeden een stuk leuker!!

Selma, arme Tijn: verkouden en ontstoken oogjes! Hopelijk wordt hij gauw weer beter! Lieve foto op de MSN trouwens van de kleine man!
Selma: arm mannetje! Blijft zielig als je kind zo ziek is!

Pink lady: heerlijk, minder poepluiers! Hier nog wel minimaal 2-3 per dag. Die overproductie ken ik ook, spuit er echt uit soms. Werd bij mij ook wel snel minder gelukkig.

Met oudste zoon gaat alles goed, gat is geplakt en geneest goed. Hij blijft wat stuntelen: zondag 3 keer een beker omgegooid en maandag weer, maar even de antilek-beker uit de kast getrokken, werd er namelijk een beetje gek (en chagarijing...) van. Hij blijft gek op z'n kleine broertje, zo lief!

Nu erg druk met de verhuizing. Deze week zijn de grote klussen in het nieuwe huis klaar. We zijn nu druk aan het inpakken hier. Wordt helemaal gek van alle dozen en kan niks meer vinden (dingen al ingepakt), nog even doorbijten, binnenkort gaan we over.
Hee Kooltje, ik heb een crosstrainer thuis en ben daar na 6 weken weer op gaan staan. Ging goed. Denk dat het er gewoon aan ligt hoe je je voelt.
Pink lady: minder poepen... heerlijk! hier vond ik Lukas vandaag nog tot aan zijn enkels in de poep... Echt superzielig... Een bijzaak was dat mijn rokje en shirt er ook onder zaten... Ach ja, de wasmachine draait toch!

Heerlijk he dat lange slapen! Al denk ik soms: moet ik hem niet wakker maken, straks krijgt hij niet genoeg eten... Maar ja, hij zal toch wel wakker worden als hij honger heeft... toch?

Maddie: heel veel sterkte met al die dozen!! Ik haat verhuizen, dus ik leef met je mee!

Selma: dikke beterschapskus voor je ventje! Wel fijn dat ie toch nog kan lachen!!

Kooltje: goed dat je toch je gevoel hebt gevolgd met het gips... En fijn dat de arts luisterde!

Overproductie: herken ik totaal... vooral bij de nachtvoeding of eerste ochtendvoeding, dan staat die borst helemaal strak en zodra ik aanleg, verslikt Lukas zich, koppel ik af en spuit vervolgens een hele straal in zijn gezicht... Druk op tepel door vinger erop te leggen helpt niet. De borst spuit lekker door... Na een aantal keren kort flink zuigen van Lukas is het spuiten over en kan hij 'echt' gaan drinken...

Toch maar besloten om niet naar die vriendinnenavond te gaan. Vrees dat het 'te' gezellig zou worden en ik morgen dus helemaal gaar zou zijn. Niet leuk voor Lukas, niet leuk voor vriendlief en ook niet leuk voor mezelf. Dus dan maar een lekker avondje thuis en op tijd het bed in!

Jullie ook allemaal een fijne avond!
@ kraambezoek: wij proberen maar 1 bezoek te plannen in het weekend, de andere dag is voor ons zelf. En ik plan ook niet alle avonden, wil ook tijd met manlief hebben.

Morgen ga ik voor het eerst een "avond" weg zonder Renske, niet ver, namelijk naar een party met mode-accesoires bij de buurvrouw, maar toch. Heeft manlief een pappa avond.

@ doorslapen: Renske slaapt ook goed door, gisteravond ging ze om 19 uur naar bed en sliep tot 3 uur snachts

Sorry, lekkage van de borst, kleding is nu zeiknat, ik ga kolven, want meissie slaapt nog.
Goedemorgen allemaal, lekker geslapen? Ik wel, Renske kwam om 1 uur snachts en daarna om 6 uur sochtends, dus erg prettig. Gister schreef ik al dat ik moest gaan kolven, want mijn tshirt was erg nat geworden. Nog geprobeerd om Renske wakker te maken, maar helaas, niet gelukt, dus maar gekolfd.

Gister is er weer nieuw gips om gegaan. Het eraf halen was niet zo'n probleem en daarna zijn we lekker gaan badderen met haar op de afdeling gynaecologie. Ze vinden het leuk dat we daar steeds komen, want nu zien ze haar elke week groter worden. Ze was gister alweer 4250 gram, bijna 1 kg boven geboortegewicht en 56 cm lang, is 6 cm langer dan bij geboorte. Ze heeft ook echt van die leuke bolle wangetjes en spekarmpjes, maar dat krijg je als je veel eet.

Het gipsen is nu goed gegaan. Ze heeft er geen last van gehad en voelt zich prima. Dus wij ook.

@ borstvoeding: ja, heel herkenbaar, spuitende borstvoeding. Niet altijd even prettig en practisch, geeft van die vlekken op mijn kleed en bank. Maar ja, is niet anders.

Ik ga nu even eten. Renske heeft net gegeten en ligt te pruttelen in haar bedje. En ik heb nu veel trek, dus ga ook even eten. En dan nog een uurtje slapen. Dan is de was daarna ook klaar, gaat alles weer in een moeite door.
Selma: je kunt in die oogjes een druppeltje borstvoeding doen, daar zitten veel antistoffen in en werkt als een sort antibioticum bij "soep-oogjes"... Ouderwets middeltje, maar het helpt echt!

Hier was het gisteren "zeuren" en ik weet niet waarom. We zijn zelfs nog gaan wandelen om 11 uur gisterenavond, om haar in slaap te krijgen! Ze wilde niet drinken, niet slapen, ze wilde niks. Ik heb het vermoeden dat het door de darmpjes kwam.

Vannacht ging het uiteindelijk toch wel goed. Ze heeft uiteindelijk het eerste deel van de nacht weer in haar eigen bedje geslapen en vanaf de nachtvoeding bij mij.

Morgen naar de osteopaat, ik ben benieuwd!

Fijne dag allemaal, groetjes,

Carrrie.
Even kort:

Jannieck heeft doorgeslapen vanacht! Om 21.45 uur laatste voeding en toen pas om 5.30 uur weer. Heerlijk was dat, ben benieuwd hoe de komende nachten verlopen!
Carrie, de cb-arts raadde het af omdat er in bv suikers zitten die de bacteriën kunnen laten vermeerderen. Leek mij niet echt een waardevol advies dus ik doe het wel. Ik kolf wat af en maak daarmee zijn oogjes schoon. En het helpt idd!

Balen he zo'n butavond... Ben benieuwd hoe het bij de osteopaat gaat. Succes.

Kooltje; super dat Renske zich zo kranig houdt, bikkeltje zeg! En zo lekker groeien, goed!

HNK; mooi dat je kloven weg zijn, dat voedt een stuk relaxter zeker?!

Pink, Nora ook al eens lekker doorsgeslapen! Joehoei. Kun je op het cb geen dubbele afspraak maken? Dat doen ze hier vaak; dan kun je met beide kindjes heen en dat scheelt je weer.

Maddie, fijn dat oudste zijn wang goed geheelt is! En veel succes met inpakken enzo, bleeh, rotwerk he?!

Wat lekker dat Jannieck heeft doorgeslapen! Joehoei!

Hier een beetje butnacht; Tijn drinkt de laatste dagen niet zo veel per keer ws omdat hij zo verkouden is en moet hoesten. Geeft niks maar hij komt dan wel vaker. Overdag niet erg maar 's nachts is dat Jammer. Hij sliep steeds zo lekker lang en vannacht was het 23.30, 2.00, 5.30 en 7.00. Toen was dochter ook alweer wakker... Helaas.

We gaan maar eens boodschappen doen.
Goeiemiddag!

@ doorslapers: joehoe, lekker is dat he? En in het begin zeker raar als je zelf wakker bent maar de kleine niet, maar gewoon lekker laten liggen hoor als ze honger hebben worden ze echt wel wakker!

@ Carrie: ben benieuwd hoe het gaat bij de osteopaat. Wij hebben er ook naar gekeken ivm het spugen van Fynn. Maar de verzekering vergoed maar 35 euro per consult en een consult kost 120 euro! Dus we klooien nog wel even aan met nutriton en friso comfort. We hebben nu een pak luiers onder z'n matras gedaan en dat helpt wel iets........

@ Kooltje: mooi dat alles goed is gegaan me het gipsen van de kleine meid haar voetje. Ze is er zeker al aardig aan gewend om de hele routine door te gaan?

@ lekkende borsten: oei dat lijkt me erg vervelend. De kleintjes trekken vast een raar koppie als er een enorme straal melk hun kant op komt!

Wij hebben vorige week bericht gehad dat we vanaf november naar de creche hier in het dorp kunnen. Gisteren een kennismakings gesprek gehad. Zag er allemaal erg leuk uit en ook aardige mensen. Dus eerst 3.5 maand naar de creche bij man z'n werk en dan lekker dicht bij huis!

Dinsdag hadden we een dag van mijn werk, ben lekker meegeweest en Fynn was bij oma. Het was echt zo lekker om even bij te kletsen en niet aan voeding en luiers te hoeven denken! We hebben een speurtocht gehad in Blijdorp en 's avonds gegeten in de euromast (echt gaaf, was er nog nooit geweest!)

Vies weer vandaag, dat wordt niet wandelen ben ik bang......
Ben ik weer. Renske heeft tot 1015 uur geslapen vanmorgen, erg lekker. Ik had wekker om 9 uur staan en ik heb op mijn gemak nog wat dingen kunnen doen. Heerlijk.

Nu ligt ze weer te slapen. Af en toe huilt ze een paar minuten heel hard, waarschijnlijk toch wat last van haar beentje maar valt dan weer in slaap. Deed ze vannacht ook af en toe.

Ik was echt net voor de regenhoos binnen vandaag. Ik moest medicatie ophalen voor mijn man en gelijk door boodschappen doen. Op 5 minuten van huis begint het te spetteren, dus ik wat sneller doorgelopen. En ik had de deur net dicht en Renske uit de wagen gehaald, wilde natuurlijk niet slapen in de wagen, eigenwijs ding, en toen barste het los. En ook onweer.

Verder heb ik weinig te melden. Ga vanavond lekker even weg, naar een mode-accesoiresparty van de buurvrouw. Ben heel benieuwd, wordt vast gezellig.
Hallo allemaal,

Jeetje, wat knap dat jullie hier zo hard schrijven! Heb niet alles kunnen lezen, maar zal proberen op jullie allemaal te reageren...

Kooltje: heb echt medelijden met jullie: Renske die met haar pootje in het gips zit en dat het gips niet goed zat. Waren jullie niet helemaal kapot van al dat gehuil?

Brigitte: Jayden heeft mosterdkleurige poep, komt denk ik wel zo overeen met wat jij beschrijft. Niet te veel zorgen maken, kijk naar je kind! Ik geniet trouwens ook van al dat lekkere eten hoor! En weegschaal, wat is dat?

Goofy: zo'n end rijden is geen probleem toch? Als de baby maar lekker slaapt, anders is het niet zo gezellig in de auto haha. Wij waren zondag ook 1.5 uur aan het rijden en Jayden heeft de hele tijd gesnurkt. En inderdaad, anders maar even pauze!

Maddie: succes met verhuizen!

Elmanita: lekker he dat je even de handen vrij hebt als kind bij oma is haha. Daar kan ik dan ook zo van genieten!

HNK: vervelend hoor die tepelkloven, lijkt me ontieglijk pijn doen. Hoop dat het gauw geneest!

Hier alles prima: Jayden slaapt nog niet door vanwege haar rare avondschema; ze krijgt om 18 uur fles, dan wil ze na een uur alweer wat, dan na een uur nog wat en dan valt ze als een blok in slaap. Of ik haar dan wakker maak zo rond 23 uur of niet, ze wordt wakker rond de klok van 3. Dan krijgt ze fles en trekt ze het dan door tot 8 uur ongeveer. Ach, als ze er aan toe is zal ze wel doorslapen, vind het niet echt erg om 's nachts eruit te gaan. Grote zus slaapt 's nachts door, hoor van alles niets en wordt pas om 7.30 uur wakker. Overdag best druk tijdens spitsuren (ontbijt, lunch, avond), maar verder best te doen. Als ik op pad ga ben ik heel lang bezig met auto inpakken haha.

Ik ben natuurlijk veel meiden vergeten, maar duty calls! Dus later de rest haha.

Liefs Brendy
Bij zoon zaten de Kruitvat-luiers prima, al gebruik ik die niet als vast merk (voor hem gebruiken we C1000-luiers en Pampers voor de nacht). Maar Nora is smaller dan zoon was en bij haar sluit het niet helemaal goed bij haar beentjes. We hebben normaal gesproken Pampers voor haar, maar ik had ook een pak Kruidvat-luiers gekocht, die ik gisteren heb aangebroken. Gisteren daardoor twee keer Nora helemaal kunnen verschonen, waarvan 1 keer voordat ik weg wilde gaan (grrr). Die Kruidvast-luiers laat ik dus maar staan. Ik ga Nora niet elke keer helemaal verschonen zeg!

Brendy, wat Jayden had, dat had mijn zoon ook. Bij hem had het ook helemaal geen zin om hem wakker te maken voor een late voeding. Vond ik ook nooit zo'n punt. Bij Nora probeer ik het niet eens, maar die drinkt nu 's avonds vrij vaak, dus die zit sowieso redelijk volgetankt voor de nacht. En ach, dan komt ze soms nog wel om 03:00 en anders 04:00/05:00. Het blijft allemaal 's nachts. Echt doorslapen is voor mij toch echt minstens hetzelfde aantal uren slapen als je zelf slaapt. Anders moet je er toch een keertje uit.
zow even ons naar boven slepen hoor!

Vanmorgen een afspraak gemaakt bij de osteopaat voor Fynn en we moegen vrijdagmorgen langskomen. ik ben benieuwd!
jaa, iedereen heeft blijkbaar een druk weekend achter de rug: er is helemaal niets geschreven! alles goed met iedereen? kooltje: hoe was je mode-accesoire avond? nog leuke dingen gekocht? Elmanita: ik hoop dat Fynn baat heeft bij de osteopaat! Ben zeer benieuwd of/wat hij(zij?) gaat vinden...

Met Margje gaat het erg goed! ze groeit heul veel (volgens onze badkamerweegschaal plm. 4,8 kilo!) en ze drinkt ook heul veel (6*140 ml p/d). donderdag hebben we een afspraak met de cb-arts, dus ik ben benieuwd wat hij(zij?) van Margjes groei vindt.

Nu het zo warm is, verdunnen jullie de flesvoeding ook meer dan de verpakking voorschrijft? Ik wil dat eigenlijk wel gaan doen (mede omdat Margje zo heul goed groeit), maar ik weet niet goed hoeveel je het kunt verdunnen.

Ook begint het bij mij eindelijk weer een beetje te kriebelen om aan het werk te gaan. mijn dagen zijn wat voorspelbaar en aangezien wij geen balkon/tuin hebben, zit ik veel binnen (gggrrr!!), want ik vind niet dat ik Margje de hele dag mag meeslepen naar allemaal dingen. Afgelopen week gebeld met een collega en die verzekerde me dat er een heeele hoop werk klaarligt als ik terugkom half augustus: lekker om mijn tanden in te zetten, haha!

goed, ik ga stofzuigen....!
Brendy: ja, we hadden het helemaal gehad met het huilen. Vooral ik. Woensdag kon ik het begrijpen en heb ik gewoon de halve middag met haar op bed gelegen. Lekker dicht tegen elkaar aan. Ik had haar op mijn blote borst en zij alleen luiertje aan. Ging heel goed.

Donderdag was ik het al snel zat, kon helemaal niets doen, hooguit voor 10 minuten, ze wilde drinken maar bij aanleggen werd ze zo boos dat ze de tepel niet wilde pakken, dus niet dronk en van kwaadheid weer in slaap viel. Met de fles dronk ze wel en gooide de helft er na elke voeding uit. Ik was blij dat om half 6 mijn man thuis kwam, maar die ging om 8 uur de deur uit omdat mijn moeder aangereden was door een brommer en hij daar heen ging om te helpen. Maar die wonen op 3 kwartier rijden, dus hij was pas om 2345 terug en nog steeds had ik een krijsend kind. We hebben haar om 00.45 in haar eigen kamer gelegd met de deur dicht en na 20 minuten huilen was ze stil. Eindelijk. En gelijk geslapen tot half 7 de volgende dag, ja, vind je het gek. En vrijdag was het gips losgeknipt en was alle verdriet over en had ik mijn oude meisje terug.

Mode-accesoireparty: het was erg gezellig, ongeveer 15 vrouwen in een ruimte met 4 tafels voor kettingen, oorbellen, tassen, riemen, armbanden en dergelijke en een kleine tafel met chocola, mini-taartjes en andere lekkernijen. Ja, dat is goed vertoeven.

Ik heb 2 kettingen en 1 paar oorbellen gekocht. Voor nog geen 13 euro.

Hier verder alles lekker. vandaag een nietsdoen dag gehad. Mede omdat Renske vanaf half 5 vanmorgen tot half 1 smiddags elke 1.5 uur kwam. En nu ligt ze vanaf 1315 uur al heerlijk te slapen. Ik heb lekker in de voortuin gewerkt, tot de zon erin kwam en het te warm werd en daarna in de schaduw in de achtertuin nog lekker zitten lezen. En Renske lekker in haar wagen laten slapen. maar nu zit ik op zolder, dus heb ik haar maar binnen gezet. Ze heeft in ieder geval genoeg buitenlucht gehad vandaag. Volgens mij komt er geluid uit de wagen beneden, want ik hoor iets door de babyfoon. maar nog geen krijsen, dus ik kan nog even.

met het mooie weer zullen we allemaal vast minder veel binnen zitten. Dus misschien tot morgen, anders tot van de week
Piba: je mag extra water bij de fles doen als je zeker weet dat ze hem leegdrinkt want anders krijgt ze te weinig voeding binnen. Wat je kan doen is gewoon je fles maken zoals je gewend bent (bv 150 water en 5 scheppen) en er dan nog 10-20 extra water bij doen. Wat je ook kan doen is gewoon een beetje water geven tussendoor (of hele slappe lauwe thee) dan kan je gewoon kijken hoeveel ze wil hebben (natuurlijk geen 200 ml geven anders zit ze nog vol bij de volgende fles ). ier nog een benieuwde mamma die man (in dit geval) klonk in ieder geval erg aardig aan de telefoon dat is alvast een begin haha

Kooltje: goh zeg dat zal niet meegevallen zijn de hele dag met zo'n huilend ukkie. Ik word soms ook heel moe van het gepiep wat er uit de box komt vooral als ik niet weet waarom hij ligt te mekkeren. gelukkig was jullie kleine meid weer helemaal blij nadat haar gips wat beter zat! En zo te zien een leuke avond gehad en een koopje ook nog!

Volgende week maandag gaan we ter kennismaking naar het 1e kinderdagverblijf waar Fynn tot november heengaat (daarna kan hij lekker dichtbij ipv 3 kwartier rijden verderop). Dan maken we ook meteen een afspraak voor een dagje wennen, dat zal voor mamma ook wel even stil zijn thuis denk ik!
Morgen ga ik met de kleintjes naar mijn werk om over mijn uren te gaan praten, ik wil van 3 naar 2 dagen gaan. Hier dus nog helemaal geen werkkriebels! Maar dat binnenzitten ben ik ook vaak zat! Ik vind weggaan zo'n gedoe! De 1 eet om de 3 uur en de ander om de 2, verder al die dutjes en vieze luiers pfffff!

Kooltje zo'n huildag is echt frustrerend! Zit dan echt de minuten tot man thuis komt te tellen. Gelukkig is het normaal gesproken een heel lief meisje, we hebben allemaal wel eens onze dag niet! Wat zielig dat ze zo last van dat gips had!

Groetjes
Een vraagje, Florijn drinkt om de 2 a 3 uur, ik heb het idee dat jullie kleintjes om de 3 a 4 uur drinken, of niet?
Gistermiddag met zoon naar CB geweest. Hij is nu 18 maanden en groeit precies volgens het gemiddelde en verder waren ze heel tevreden over hem. Hij moest blokjes stapelen en dat ging goed. Verder vroegen ze wat hij zei naast papa en mama. Nou uh, een heuleboel, hahaha! Zoon zegt zelfs al korte zinnetjes zoals: eten koken, papa auto, auto rijden, rommel opruimen, etc. Dat vond de wijkverpleegkundige wel grappig, want meestal zie je meer bij meisjes dat ze communicatief zijn. Dat het een babbel zou worden wist ik al vroeg, want als baby van 3 weken begon ie al te brabbelen. Dat doet Nora trouwens ook dus dat belooft wat .

De spruw lijkt trouwens weer terug. Ik ga eerst met gaasjes en zwarte thee aan de slag en anders maar weer bellen voor een recept...kutzooi!

Verder gisteren op het werk geweest met Nora, terwijl zoon op het kdv zat. Nog even geklets, e-mail gekeken en iets lekkers gegeten omdat een collega jarig was. Was wel weer gezellig. Ik heb wel zin om straks weer te gaan werken, al zal het wel wat meer gesleep zijn met 2 blagen straks. Maar zal wel meevallen (werk 2 ochtenden en 2 middagen, dus maar 2 beetje stressochtenden in de week).

kooltje, arme Renske en arme jij!! Je weet dat ze er niks aan kunnen doen, maar het is soms echt een toestand als niks helpt, he! Gelukkig heeft het verwijderen van het gips geholpen en heeft ze nu geen last meer (en jij dus ook niet ).

elmanita, ben benieuwd hoe de osteopaat is. Kijken die nou naar wervels of is dat weer wat anders??

brigitte, fijn al die maaltijden! Nu heb ik daar nog geen last van, want zoon heeft 1 slaapje tussen 12:00 en 15:00 en hij eet op dezelfde tijden als wij (en die tussendoortjes kun je ook geven als je ergens anders zit). Maar ja, over een tijdje krijgt Nora 2 of 3 echte slaapjes en dan zul je zien dat die juist vallen op de tijden dat zoon wakker is....Hmmmm. Nou, soms zal ze dan pech hebben, want ik wil ook weleens de deur uit!!
Goeiemorgen!

@ Pink: een osteopaat kijkt naar bewegingsverlies van weefsels (bot maar ook andere weefsels) het klinkt voor mij nog erg zweverig maar goed als het helpt vind ik alles prima! Leuk zeg dat je zoontje al zoveel kletst! Ik denk dat Fynn een langzame gaat worden meneer lacht nog niet eens naar ons (ja in z'n slaap ).

@ Fyrin: Fynn eet nu om de 4 uur maar hij heeft best lang om de 3 uur gegeten geloof tot een week of 3 geleden. Maar met BV eten ze vaker toch?

@ Brigitte: dat vergt dus nogal wat planning met 2 ukkies om weg te gaan. Hou oud was je eerste ook alweer?

Vanavond komt er nog een restje visite (was zondag jarig) dus heb gisteren cake gebakken terwijl Fynn z'n slaapje aan het doen was. Het ziet er buiten niet zo geweldig uit vandaag dus dat wordt geen tuin zitten ben ik bang.........
@ eten: mijn meissie drinkt heel wisselend. Soms zit er 2 uur tussen de voeding en soms wel 4 tot 5 uur. Totdat ze gister haar regeldag had, had ze 5 tot 6 voedingen per dag en sliep ze snachts 5 tot 7 uur door. Best erg fijn. Maar ik geef bv, misschien dat dat scheelt.

@ gips: morgen weer gipswissel. En dan horen we waarschijnlijk ook wanneer de operatie gaat plaatsvinden. Ik vind dat toch wel heel erg spannend.

@ werk: ja, hier wel werkkriebels, maar zie er tegenop om de hele dag zonder mijn meissie te zijn

@ opvang: gisteravond bij de gastouder geweest waar Renske straks 1 dag in de week heen gaat. Het is een vriendin van ons, dus dat is makkelijk, wij kennen haar en zij ons. Scheelt een hoop wennen. En vanaf 19 juni gaat Renske een paar keer wennen, te beginnen met 2 uurtjes per dag. Ik vind het wel spannend. Ik moet alleen de gastoudercentrale nog even bellen, ga ik zo maar gelijk doen.

Ga nu strijken, want Renske slaapt nog en dan kan ik wat doen, want gister is er van het hele huishouden niets gekomen.

O, onze kleine heeft een huilhalfuurtje ontwikkeld, zo tussen 17 en 18 uur, precies als ik aan het koken ben of we willen gaan eten. Heel prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven