** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@marjan: inderdaad insmeren met babyolie of een beetje zemelenbad of babyolie in bad doen. En niet te vaak in bad. 2 a 3 keer per week is meer dan genoeg. De natuurlijke beschermende vetlaag van de huid wordt aangetast door het water.

@kerstboom: een hele grote, we moesten een stuk van de top afzagen terwijl we een hoog plafond hebben.

@oppassen: gelukkig veel vetrouwde oppas adressen. Mijn ouders passen om en om door de week een dag op en en mijn schoonouders zijn meer de incidentele oppas voor weekenden of als mijn ouders een keer niet kunnen.

Daarnaast kunnen ze bij de buren eigenlijk altijd wel terecht en daar zijn ze ook heel vetrouwd.

Ik kan er ook slecht tegen als mijn kinderen naar rook ruiken. Ze gaan dan meteen in bad en alle kleren gaan de was in.

@sarah: hoe is het gesprek gegaan? Behalve het plassen dan.

Die Candida is echt super irritant. Ik heb het ook een paar keer gehad maar de afgelopen jaren gelukkig niet meer (klop klop).

Het slapen wil nog steeds niet bij Eva. Overdag gaat het prima maar 's nachts is het een puinhoop. Een keer of 1 a 2 per week slaapt ze van 22 0f 23 tot een uurtje of 5. De rest van de week wordt ze een paar keer per nacht wakker en is ze ook niet te troosten zonder dat ze voeding krijgt.

Daarnaast kost het inslapen me de laatste tijd wat moeite waardoor ik vaak maar een uurtje of 4 a 5 op een nacht slaap en dan vaak nog onderbroken.

@ericaatje: ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan dat ik alleen de link naar de meisjes tabel had geplaatst, stom.

Gaat het al beter op de creche met het huilen van Roan?

@buikliggen: ik ben het er mee eens dat ze vanzelf wel de spieren ontwikkelen als ze op de buik gaan draaien.

Ik heb Floor nauwelijks op de buik gelegd omdat ze moord en brand schreeuwde. Pas vanaf een maand of 6 lag ze regelmatig op haar buik te spelen.

Eva leg ik af en toe een minuutje of 5 op de buik. Vaak als wij aan het eten zijn, dan ligt ze op het aankleedkussen ernaast. Kan ze mooi kijken en is ze afgeleid van het buikliggen. Ze blijft dan ook rustig een paar minuutjes met haar hoofd omhoog rondkijken.

@ pebbles. Jeemig, ik wilde al gaan klagen dat marzoon vandaag om 6 uur wakker was , maar ik mag niet zeuren want hij slaapt meestal aan één stuk door en als hij wel wakker wordt dan volstaat de speen.

@ droge huid. Creme in bad doen we al, maar 2 keer per week ook, insmeren met een amandelcreme op de droge plekken en bepanthen op de rode. Maar toch blijft het. Gister bij CB geweest en die denken gewoon droge huid en gaat in de lente wel weer over maar ze weten het niet zeker. Ik kijk het nog even aan tot januari want dan moeten we weer naar de kinderarts. Hij lijkt er niet veel last van te hebben al denk ik wel dat het wat jeukt.

@buikliggen. Is hier dus gewoon heel erg populair. Hij vindt dat rugliggen maar niets en op zijn buik tilt hij echt zijn hele bovenlichaampje op. Hij kan dan ook al speeltjes pakken die in zijn bereik liggen maar het is wel moeilijk.
Pffff,

Nou ik werd om 12 uur gebeld (terwijl ik in de Hema stond met loodzware tassen) dat Nicolaas aan het krijsen was en NIETS had gedronken. Was te verwachten, maar toch.... niet echt leuk. Maandag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Thuis dronk ie ook matig, want hij was zo moe. Nu ligt ie lekker te slapen. Toch heb ik nog steeds goede hoop dat het wel gaat lukken met de fles. Wat een toestanden toch.

O ja, ik leg hem bijna nooit op zijn buik, ik vergeet het altijd...Hij vindt het wel leuk, maar niet te lang.
@belly: het drinken op de creche gaat met Eva ook nog niet goed. Van de ochtend fles heeft ze gisteren helemaal niks gehad en dat was vorige week ook al zo. De middagfles ging wel weer goed.

Ze moet toch honger hebben als ze van 6.30 tot 14.30 niet drinkt zou je zeggen.

Nicolaas krijgt het vast wel door al is het wel een extra zorg voor als je gaat werken straks.

@marjan: dan doe je volgens mij al bijna alles wat je er zelf aan kunt doen. Wel gek dat het dan niet weg gaat als het alleen maar om een droge huid gaat.

Lekker dat Marzoon zo goed slaapt. Eva krijgt het vast ook nog wel door (voor ze 16 is).
@Pfff, Belly, zitten Nicolaas en Roan niet op het zelfde KDV?

Kreeg na die huildag enquete toegestuurd, heb er toen een opmerking over gemaakt alsmede jullie opmerkingen en sindsdien bellen ze niet meer. Roan heeft af en toe nog wel huiluurtjes maar niet meer de hele dag en nu troosten ze hem zelf.

@slapen, jippiie, Roan heeft voor het eerst van 22.30 uur tot 06.00 uur achter elkaar doorgeslapen zonder onrustig te worden en/of te huilen. Schrok gewoon van de tijd dat hij wakker werd, helemaal blij natuurlijk.

@pebbles, sterkte met het slapen van Eva! Ik weet hoe vermoeiend het is, het is gewoon "killing". Roan heeft ook heel lang zulke nachten gehad, en nu dan voor het eerst gaat het goed. Heb mezelf steeds maar moed ingepraat... ooit zal het goed komen et voila... vannacht voor het eerst, nu maar hopen dat hij dit volblijft houden en ik niet te vroeg juich, want als ik de verhalen hier las hoe goed elke baby bijna doorsliep, zou ik er bijna jaloers van worden.
@ Belly: Wat een gedoe dat Nicolaas niet wil drinken. Weet niet welke fles je gebruikt, maar Senna wou ook niet uit de fles drinken en toen was een andere fles de oplossing.

Hebben toen bij de thuiszorgwinkel een fles gekocht die niet een echte speen heeft, maar een in de vorm van een tepel.

http://www.borstvoedingalmere.nl/BVA%20Adiri.htm

Ook is hij van een soort rubber wat zo zacht aanvoelt als de borst. Mijn man noemde het altijd de 'kunsttiet' .
@kinderwagen: Wij hebben een bugaboo. In de winkel werd als voordeel de grote reiswieg genoemd, en inderdaad, Sofie past er nog gemakkelijk in terwijl vriendinnen van mij die een quinny hebben ook kampen met het maat-probleem.

@kerstboom: Hier stond ie al op 6 december. Vind het altijd enorm gezellig in huis. Ik ben ook erg van de kaarsjes enzo.

@oppas: Ik heb ook meer vertrouwen in mijn eigen moeder dan in mijn schoonmoeder. Dat zal wel bij iedereen zo zijn. (Zeker nu mijn schoonmoeder psychische klachten heeft en depressief is, help dat niet echt mijn vertrouwen in haar te verbeteren. Ze past dus op dit moment helemaal niet op)

Ik heb wel ook heel veel vertrouwen in de gastouder waar we Sofie naartoe brengen.

@rooklucht: Bah, bah en nog eens bah. Ik kan me jullie aversie goed voorstellen. Bij ons wordt binnen door niemand gerookt (ook niet door gasten). Mijn vader rookt, maar die doet dat niet als Sofie daar is. Helaas rookt zo ongeveer mijn hele schoonfamilie, dus als we daar geweest zijn...

Bovendien vind ik het in mijn klas ook altijd smerig als kinderen zo'n rooklucht bij zich dragen. Ik weet precies bij welke kinderen er thuis gerookt wordt.

@buikliggen: Hier proberen we iedere dag wel even te oefenen. Maar na een paar minuutjes is Sofie het wel beu hoor. Ik probeer haar wat te motiveren met leuke speeltjes, of ik leg ze wel eens voor de tv... (weet niet meet van wie hij kwam, maar

geniaal die tip)

@Pebbles: Succes met die gebroken nachten. Dat moet wel zwaar zijn...

@Sarah: ben benieuwd naar de uitslag van het gesprek...

@Belly en pebbles: Succes met het laten wennen aan de fles. Lijkt me toch erg naar als je je zoon of dochter naar de creche brengt en weet dat hij daar niet genoeg zal eten.

Zo, pfff ik ben wee bij. Valt niet mee om nu ik wee werk regelmatig te forummen. Nu heb ik twee weken kerstvakantie, dus kan ik hier hopelijk weer eens wat vaker een bezoekje brengen.
Hier weer een berichtje van mij. Het gaat onderhand iets beter...minder gespannen. Betere productie borstvoeding. En..ik heb een weekje vakantie! Lekkurr om bij te tanken.

@kerstboom Komt wel als ik er energie voor heb...bovendien niet zoveel ruimte in de woonkamer op het moment...misschien alleen wat kerstspullen om wat sfeer te creeeren.

@Buikligging Moeten we ook oefenen van het CB. In het begin vond hij het maar niks. Nu begint hij het echt leuk te vinden en dapper om zich heen te kijken. Wel is zijn hoofd zo zwaar dat hij dan soms weer naar zijn zij rolt...erg grappig gezicht.

@Oppas Gaat steeds wat beter op het KDV. Wel heel druk op de vertikale groep. Hij slaapt er nauwelijks. Mijn moeder past 1 x per week op hem en dat voelt erg vertrouwd. Ze haalt en brengt hem zelf, dus dat is luxe. Ook al zou ik niet weten hoe ik dat zelf er nog bij moest doen aangezien ik in A'dam werk en al om 6.30 van huis moet om er op tijd te zijn (8.00u). We zijn bezig om e.e.a. te regelen via mr Nosey. Iemand daar ervaring mee met dit gastouderbureau?

@Maxi cosi Niet verstandig om een kindje daar lang in te laten zitten. Als hij na een korte rit in slaap is gevallen, laten we hem soms nog wel een kwartiertje erinzitten tot hij wakker wordt...

@Snok Gefeliciteerd met de goede echo!!! Spannend hoor!

Heb ons mannetje even provisorisch gewogen vandaag op de personen weegschaal en ik denk dat hij goed aan het inhalen is na zijn weekje koorts. Geschat zo'n 300 gram in 11 dagen gegroeid!

Voor de tabel laatste weging 8/12/08 5200 gram en 62 cm
@lucycat: fijn dat hij al zoveel gegroeid is in korte tijd. Hij mag er wel wat spek bij gebruiken.

Vannacht ging iets beter. Om kwart over 3 heeft Eva voeding gehad en om kwart over 5 werd ze weer wakker. We hadden al afgesproken om haar af en toe een aai over haar bol en een speentje te geven en haar verder te laten huilen. Na drie kwartier af- en aan huilen is ze weer in slaap gevallen en heeft ze tot 8 uur vanmorgen geslapen.

@polleke: de bugaboo heeft inderdaad een mooie grote bak. De quinny is niet veel korter dan andere bakken maar vooral smaller in het midden waardoor ze al heel snel klem liggen.

Wij hebben de Urban Jungle en daar heeft Floor ook tot 7 maanden in gepast.

Ons topic bestaat 1 jaar!!!

Lijk net mn moeder maar.....wat gaat de tijd hard zeg! een jaar geleden was het allemaal nog zo pril en was Jari nog maar een rijstkorreltje, pfff.

Hoeveel slapen jullie kindjes? Jari slaapt echt veel,

vanacht van 20.30 tot 6.30 en 7.00 tot 9.30

overdag 11.00 tot 13.00 14.45 tot nu

Tis wel lekker hoor dat ie zoveel slaapt, maar heb maar van weinig mensen gehoord dat de kindjes zoveel slapen.

Gaan jullie nog wat leuks doen met de feestdagen?

Wij gaan naar Giethoorn, in een 2sterrenrest. eten en hoteletje. Jari gaat uitlogeren. Vind het wel fijn om even met zn 2en weg te gaan. Merk dat we nu heel erg langs elkaar heenleven. Tis heel druk op de zaak en daar is vriendlief 7 dagen in de week druk mee, dus een beetje quality time is niet gek.
Hallo dames,

ik ben hier een tijd niet geweest zeg! Korte update, mijn arm is zo goed als genezen, alleen nog wat spierpijn als ik teveel heb lopen tillen. Prada huilt niet meer als ze in bad gaat en kan er gelukkig lekker van genieten, wat een opluchting.

Ik leg haar meestal s ochtends op haar buik op ons bed terwijl ik me aankleed. Dat vind ze prima. Ik zie wel wanneer ze gaat rollen, haar vader was ook niet zo snel daarmee heb ik begrepen. Ze kijkt en 'praat' en 'zingt' graag.

Creche gaat goed en volgens mij heeft ze al last van tandjes? Sinds een week spuitpoepluiers, minstens een per dag dus dat is even wennen voor mij

Het enige wat nu even spannend is dat we een foto van haar heupjes hebben laten maken omdat de cb arts daarover twijfelde en ik hoop morgen eindelijk de uitslag te hebben. Hoop natuurlijk dat ze geen spreidbroekje hoeft, maar ja.

Iedereen een hele fijne kerst!
@dametje: wat duurt die uitslag bij jullie lang van die heupfoto. Bij ons maak je een foto en dan ga je meteen door naar de Orthopeed. Omdat Floor een spreidbroek heeft gehad moest Eva ook op controle maar bij haar was gelukkig alles goed.

Hopelijk geldt dat ook voor Prada maar anders zijn jullie er wel mooi op tijd bij.

@Dametje, fijn dat je arm genezen is. Dan valt spierpijn wel mee, met alles wat je hebt meegemaakt.

Je zou toch zeggen, op het moment dat de foto is gemaakt, zou je de uitslag kunnen hebben? Laten we dan maar hopen dat laat bericht goed bericht is.

@Nut, lekker hoor even quality time met z'n tweeen. Vind je het niet jammer om de eerste kerst van Jari niet met hem erbij te vieren?

@pebbles, wat zwaar weer om weer in de gebroken nachten te zitten. Ze heeft toch wel doorgeslapen? Sterkte en hopelijk gaat het snel weer beter!

@kerst. Wij gaan eerste kerstdag brunchen bij mijn vader. Kijken of zij vrouw geleerd heeft van de vorige keer en me nu geen verwijten gaat lopen maken over de opvoeding van Roan. Heb mezelf wel voorgenomen, zodra ik ook maar 20 minuten alleen in die woonkamer zit (vorige keer bijna 2 uur) of bij 1 verwijt, ik pleitte ben en dat het dan echt de laatste keer was dat ik daar was. Tweede kerstdag gaan we naar de andere opa en oma, weekend erna lekker rustig aan met z'n tweetjes, even genieten van elkaar voordat bij mij de grote drukte los barst op het reisbureau en ik iets minder tijd zal hebben voor Roan.

Roan heeft afgelopen vrijdag voor het eerst gerold. Was helemaal verbaasd. Had hem even op de bank gelegd, en liep naar de keuken, en even later ga ik kijken, ligt meneer op zijn buik heel triomfantelijk te kijken op zijn buik. Heb hem nog niet zien rollen, op een of andere manier doet hij het steeds als ik niet kijk. Kan gelukkig wel, heb een hele grote loungebank, en daar kan hij niet vanaf vallen. Rollen jullie kindjes al?
@ericaatje: Eva heeft nog nooit doorgeslapen dus ik hoef niet opnieuw te wennen aan gebroken nachten. De afgelopen dagen werd ze alleen heel vaak wakker en wilde alleen maar bij mij liggen.

Succes 1e kerstdag. Lijkt me niet leuk als je met zulke voornemens daarheen gaat.

Knap zeg van Roan dat hij al heeft gerold, dat is best snel volgens mij. Floor rolde pas met bijna 7 maanden maar die heeft ook tot 6 maanden de spreidbroek aangehad.

Eva rolt soms wel een beetje richting haar zij maar verder ook niet.

@rollen: Sofie kan al wel van haar buik teug naar haar rug rollen (al denk ik dat dat meer per ongeluk dan expres gebeurd). Andersom nog niet

Ericaatje, weet je zeker dat hij niet van die bank kan rollen? Je weet maar nooit!

@dametje, fijn dat je arm wee genezen is.

@Nut: Lekker hoor, lekker even met zijn tweetjes weg. Wij gaan weer lekker een dag naar de sauna, even bijtanken. Maar niet tijdens de kerstdagen hoor, dan hebben we familieverplichtingen

Fijn trouwens dat Jari zo veel slaapt. Bij Sofie gaat dat ook steeds beter.

Op hoeveel voedingen per dag zitten jullie nu? Tot nu toe had ik steeds 5 voedingen, maar voor die 5e voeding moest ik ze steeds wakker maken, wat ik een beetje zielig vind. Ze huilt en krijst dan en is helemaal van de kaart. Ook moet ik haar overdag wel eens wakker maken om op tijd een fles te geven, zodat we niet te veel "uitlopen". Ik wil 's avonds ook weer een beetje optijd in bed liggen. Nu hebben we vandaag eens geprobeerd 4 voedingen te geven. Ik ben benieuwd of ze zo doorslaapt...

Sofie poept op het moment weinig. Soms wel 2 of 3 dagen niet. Daarna poept ze dan wel 3 keer op een dag. (en dan van die vaste drollen). Ik heb al de tip gekregen om een druppeltje zonnebloemolie door haar fles te doen. Iemand nog andere tips?

Morgenvroeg weer naar het CB. Even meten en wegen en die voeding en ontlasting bespreken.
o ja, vandaag precies een jaar geleden, op de dag dat dit forum werd opgericht testte ik positief. Gek idee. Wat kan je leven toch enorm veranderen in zo'n korte tijd hè.
He Pebbles, ja ik vind het heel stom dat het zo lang duurt!

Ericaatje, wat leuk dat Roan al rolt! Prada probeert het een beetje, wel leuk om te zien maar het kan nog wel even duren
@polleke: dat per ongeluk omrollen ken ik. Dat deed Eva ook toen ze een maand oud was. Dat zware hoofd naar de zijkant en met een beetje wiebelen komt de rest er zo achteraan.

Floor deed dat met 2,5 maand maar kreeg toen een spreidbroeje dus geen idee hoe dat normaal verder was gegaan. Voor mij is het dus ook leuk om te zien hoe de ontwikkeling zonder die spreidbroek gaat.

Straks in het voorjaar en de zomer hebben ze zo leuk tijger en kruip leeftijd. Lekker in het gras en op vakantie. Dat is leuker dan in de winter denk ik.
Ohnee we vieren de kerstdagen wel met Jari erbij hoor! Nee zeg we gaan speciaal dicht met de kerstdagen om met elkaar kerst te kunnen vieren. (had het ook niet zo goed verwoord in mn vorige post) We gaan de 27ste weg.

Maar bij ons zijn de kerst wel standaard hoor: 1e kerstdag mijn familie, 2e kerstdag vriend zn familie.

Hoe traditioneel...maar vindt t gewoon gezellig

@omrollen, nee hoor hier nog niet. Echt een kereltje he,

t liefste op zn rug liggen

Polleke wij zitten nog op 5 voedingen, en die heeft ie ook echt allemaal nodig. Zijn er al baby's die al papflessen krijgen?

@Dametje fijn dat je nu je arm weer wat kunt gebruiken!

Vandaag de laatste dag dat we open zijn dit jaar, dus nu wordt t ook nog druk, boekjaar afsluiten, tellen van de voorraad enz.

Maar het einde is in zicht.
@nut: vind ik ook leuk, kerst met de familie. Hangt wel van de familie af maar die van ons zijn leuk.

Papflessen heeft Floor nooit gehad, we zijn meteen op een boterham overgegaan toen ze een maand of 8 was. Zal met Eva denk ik ook wel zo gaan al heb ik daar nog niet over nagedacht.

Eerst nog ruim 2 maanden alleen borstvoeding en dan langzaam aan andere hapjes beginnen.

Werk ze vandaag, nog even en je hebt vrij.

Mijn oudste heeft ook nooit papflessen gehad, die ging ook gewoon gelijk aan de boterham. Ik heb wel 1 keer een bakje pap gemaakt maar hij hoefde het niet. Toen heb ik maar niet verder aangedrongen . Bij Knorrie begin ik er niet eens aan denk ik.

Knorrie krijgt nog wel 5 voedingen, soms 6 als hij 's nachts wakker wordt. 4 voedingen gaat hier nog niet lukken. Knorrie drinkt ook echt veel volgens mij, als hij een fles borstvoeding krijgt doe ik daar sinds vandaag 190 cc in omdat hij na de 180 vaak nog mopperde hoorde ik van de flesgevers. Ik kolf het haast niet bij en maak me daar wel een klein beetje zorgen over. Ik heb zelfs een overzicht gemaakt (ja dit is echt ziek....) hoe lang ik nog met mijn voorraad doe. Ik red het tot 5 maanden en een week, dus om de 6 maanden vol te maken moet ik extra gaan kolven.

Wij hebben een Bugaboo en Knorrie kan er nog makkelijk in. Zijn broer lag er tot 7,5 maand in, ik weet niet of hem dat ook gaat lukken maar voorlopig ligt hij er nog heerlijk in. Hij slaapt er ook nog vaak in dus dat is ook wel fijn.

Wij vieren kerst ook met familie. Eerste Kerstdag mijn familie, Tweede Kerstdag mijn vriend zijn familie. Ook zo traditioneel en ik vind het heerlijk!

Knorrie probeert wel om te rollen maar het is nog niet gelukt. Wel van buik naar rug maar dat is volgens mij gewoon zwaartekracht.

Dametje, wat fijn dat je je arm weer kunt gebruiken!!
@Morrie; geweldig zo'n schema. Dat zou ik ook doen, zo ben ik heel erg (ik vind het ook ziek van mezelf...). Is het een probleem om bij te gaan kolven? Misschien kan je in het weekend extra kolven? Ik kolf altijd na de ochtendvoeding, dan drinkt Nicolaas mij niet leeg en kan ik bijna altijd 50 cc kolven. Je kan ook gaan clusterkolven (elke 5 min dezelfde borst en dan een aantal keer) of als je heel graag wil, 's nachts kolven. Of zo'n syntocinon neusspray proberen. Nou ja, misschien zit je helemaal niet op mijn adviezen te wachten.

Ik hoef niet bang te zijn dat mijn voorraad snel slinkt, want Nicolaas drinkt zeer weinig uit de fles. MAAR: vandaag een grote doorbraak: op de creche heeft ie maar liefst 40 cc uit de fles gedronken!!!! Hij was van 9 tot 15 uur op de creche en dat redt ie makkelijk met 40 cc. Heeft lief geslapen een aantal keer en was in een prima stemming. Je vraagt je af hoe het kan. Maar ik was erg blij en ik hoop zoooo dat dit het begin is van flesdrinken! Hij is sinds het wennen op de creche wel weer flink van de nachtvoeding. Gek genoeg vind ik het helemaal niet erg. Het lijkt zelfs wel alsof ik fitter ben dan na een nacht doorslapen. Herkent iemand dit? Het zal wel belachelijk klinken.

@ Dametje: wat fijn van je arm!!!! Het is toch wel een heftig beeld geweest zeg.

@ wagen. Nicolaas kan ook nog met gemak in de Bugaboo. Wij hebben een gecko, volgens mij is die wel kleiner dan de cameleon. Maar Nicolaas is ook nog maar 60 cm

@kerst. We gaan de 24e naar mijn familie, de 25e zijn we thuis met zn viertjes (maar krijgen we waarschijnlijk mijn beste vriendin op bezoek met man en kind, leuk!) en de 26e gaan we naar mijn schoonouders. Die telefonisch aankondigden dat ze voor mijn dochter toch ook maar een hele kreeft hadden besteld bij de visboer....

We zijn nu druk aan het koken voor kerst. Bellyman die heeft net een pate gemaakt en de vulling voor de kwartels. Ik ga morgen soep maken en een vijgen-dadels-notenbrood voor bij de kaas. Mijn zusje doet de rest. Mijn vader is met een uitgebreide drank-boodschappenlijst op pad gestuurd. Volgens mij wordt dat super.

Ik ga weer even door met de vaatwasser uitruimen voor de derde keer vandaag. Man het lijkt hier wel een restaurant...
@belly: jaaa, heel herkenbaar. Eva heeft vannacht voor het eerst in weken van 23 tot 5.30 geslapen. En daarna werden we pas om 9 uur wakker (doordat Floor wakker werd die dus ook flink had uitgeslapen). En ik ben nu zoooo moe, dat had ik met gebrowenken nachten veel minder.

Heb je trouwens het recept voor dat brood? Ik maak tweede kerstdag het eten en wil ook een lekker brood bij het kaasplankje maken. Samen met een perenchutney. Dat brood van jou klinkt heel lekker.

haha, ik moest wel lachen om die kreeft. Dat is toch niet serieus zeker? Ik heb voor Floor helemaal geen rekening gehouden met porties, die pikt wel wat mee met ons.
Zojuist gebeld met de recruiter en ik krijg vandaag een aanbieding op de mail Zoals het er nu dus uitziet ben ik per 1-2 of 1-3 uiterlijk weer aan het werk!

Afgelopen weekend een weekendje weg geweest, helaas zijn manlief en ik allebei snipverkouden geraakt dus het weekendje werd niet helemaal wat wij er van verwacht hadden maar het was toch wel lekker. Ik vond zelfs nog een trouwring onder het bed bij het afhalen van het beddengoed. Best gek als je bedenkt dat het ons eigen vakantiehuisje is (wat verhuurd wordt door het park). Heb al op diverse website's een bericht achtergelaten, bv markplaats gevonden voorwerpen etc. Hopelijk kan de eigenaar traceren.

Vanmiddag de echo voor zoonlief's heupje. Hopelijk geen heupdysplacie maar wat zou het dan zijn? Afwachten maar even.

Zoonlief draait zich hier ook al van buik naar rug (nou ja, hij probeert het met heel veel enthousiasme, het lukt nog niet 100%)

@ pebbles

Het geeft hoop om te lezen dat jij nu al een paar jaar geen last hebt van de candida want ik ben soms echt bang dat ik er nooit meer vanaf kom. Heb alweer paar dagen last van mijn tong en hij ziet er weer net zo uit als toen ik zelf spruw had....maar weer eens gaan bellen met de huisarts....zie die beste man bijna net zo vaak als mijn eigen man :(
@sarah; op mijn tong heb ik het nooit gehad gelukkig. Je schijnt het wel sneller te krijgen als je het al eerder hebt gehad dus ik was met de zwangerschappen best bang dat ik het weer zou krijgen maar gelukkig geen last van gehad. Hopelijk gaat het bij jou ook snel over.

Super dat je waarschijnlijk een nieuwe baan hebt! Het is niet de beste tijd dus dat heb je goed gedaan. Wat is het voor soort functie?

Succes met de heupjes vanmiddag (duim duim duim).

Kan je trouwens niet aan het park de huurders van de afgelopen periode opvragen. Dan kan je die misschien eens bellen. Een trouwring is (meestal) niet iets dat je kwijt wilt raken.

Eva heeft vannacht van 23 tot 6.30 geslapen!!!!! o joy o joy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven