** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Pebbles, drinkt ze overdag ook zo vaak? Of is het echt vooral 's avonds en 's nachts het geval?

Het lijkt me heel lastig, om haar te laten huilen. Maar wel logisch dat je het wilt proberen, wie weet werkt het.

Knorrie ligt nu ook te huilen cq krijsen. Hij werd wakker en wilde geen voeding, helemaal niets. Hij huilde alleen maar heel hard. Ik weet niet wat er is, maar kreeg uiteindelijk toch het idee dat hij wel moe is. Dus nu probeer ik of hij na het krijsen toch inslaapt. Het is nu 21.43 en hij ligt erin vanaf 21.40. 3 minuten dus en ik trek het al niet meer. Toch houd ik nog eventjes vol.
Hier geen kindjes gedoopt, dus ik heb geen tips voor je Polleke.

Ik kan wel over andere dingen praten, maar als iemand anders over borstvoeding bijvoorbeeld begint, dan ben ik niet meer te houden. Vanochtend in de auto begon mijn moeder erover en ik hield niet meer op met ratelen. Op een gegeven moment hoorde ik dat mijn moeder alleen nog maar af en toe wat mompelde en kwam ik erachter dat het misschien niet meer zo boeiend was wat ik vertelde .

Ik merk wel vaak dat praten over borstvoeding gevoelig ligt. Ik durf er niet teveel over te zeggen tegen zwangere collega's die al bij voorbaat zeggen de fles te gaan geven bijvoorbeeld. Ben toch bang dat ik dan als een betweter overkom.

En bijvoorbeeld mijn schoonzusje heeft mijn neefje 3 weken borstvoeding gegeven. Als ik weleens aan het voeden ben nu dan zegt ze zomaar uit het niets: 'ik ga echt nooit meer borstvoeding geven hoor'. Dan heb ik altijd het idee dat ze zich een soort aangevallen voelt door mij omdat ik nu wel weer minstens 6 maanden zelf voed. Terwijl ik er tegen haar nooit over begin.

Knorrie huilt nog steeds, ik ga hem toch maar weer pakken denk ik....
Murning, dat is even bijlezen zeg!!

@BV. Ik heb het 8 weken volledig gegeven en toen trok ik het niet meer omdat Roan om de 2,5/3 uur kwam. Terug gebouwd naar 2 x per dag (avond en ochtend) en dat doe ik nog steeds en dat vind ik echt heerlijk. Even een heerlijk intiem knuffelmomentje met mijn mannetje. Denk wel dat het niet meer zo lang duurt dat het gestopt is, want soms moet ik bijgeven met een flesje omdat je merkt dat hij het niet genoeg heeft gehad.

@Zwangerschapsdementie. Hier ook enorm last van. Soms sta ik in het kamertje van Roan te bedenken dat ik boven op zolder even iets voor hem moet pakken.. 1 trap op en dan boven weet ik al niet meer wat ik op zolder ging doen!!! Zoooo irritant. Een vriendin zegt wel vaak gekscherend, dementie is blijvend, dus wen er maar aan... met boodschappen doen heb ik dat ook.

@meeting. Heb berichtje gehad van Kimmutje. Die gaat ook haar uiterste best doen om te komen, er zijn spannende en leuke ontwikkelingen bij haar, maar dat hoor ik deze week definitief van haar. Zaza en Maresol komen niet. Dus zoals het er nu uitziet en het lukt diegene ook om te komen, zijn we met z'n achten!

Hier heel intensief weekend gehad. Roan heeft gisteren 9 dunne 'zuurkoolsoep-luiers" gehad en ook 5 x schone kleren. Ik verlang echt enorm naar mijn nieuwe wasmachine.....

Drinken gaat dus weer super belabberd. Gisterenochtend en vanmorgen kwam alles eruit. De rest van de dag kleine flesjes van 120 cc met een beetje pap gegeven en dat bleef er goed in.

Het gekke is verder, hij heeft geen koorts en ligt tussendoor ook gewoon lief te spelen, te lachen en is een vrolijk mannetje en heeft gisteren ook heel veel geslapen. En hij steekt steeds zijn tong uit, dus ik denk dat het te maken heeft met een tandje (ik denk al maanden dat die doorkomt, maar nu gebeurt het denk ik toch echt).

Werk roept.... ga gauw aan de slag!
@ polleke

Lucas gaat ook gedoopt worden en omdat zijn vader ook gedoopt wil worden gaat ze dat op de traditionele manier doen (voor RK) in de paasnacht. Wij zijn nu al een aantal maanden samen met de pastor ons aan het verdiepen in het geloof. Spreken regelmatig af en praten dan over het geloof, de bijbel etc.

Gisteren toevallig de doop van mijn neefje gehad en volgende maand die van mijn nichtje.

Hoe pakt jullie kerk het aan? Is er een doopwerkgroep? Wat kan / mag je zelf betekenen tijdens de dienst?

Balen van die luiers Erica vooral nu de wasmachine niet beschikbaar is. Moet er niet aan denken als ik die van mij niet zou hebben, Lucas gebruikt ongeveer 3 setjes per dag momenteel.

@ pebbles bedankt voor het nogmaals posten van de link

Lucas heeft winterhandjes, zo sneu, ik leg zijn handjes altijd onder de dekens maar hij trekt ze er weer boven.
Wat heeft hij dan Sarah, als hij winterhandjes heeft?

Knorrie slaapt ook altijd met zijn handen boven de dekens (volgens mij doen alle baby's dat) en het is hier berekoud in huis 's nachts, maar volgens mij heeft hij geen last ergens van.

Knorrie is ook vandaag weer erg onrustig bij het naar bed gaan. Hij ligt weer te huilen nu, terwijl hij doodmoe is. Wat dat toch ineens is, geen idee. Hij wil ook niet drinken. Overdag slaapt hij zo in, maar aan het eind van de middag en in de avond lukt het hem niet. Overprikkeld kan hij niet zijn, we zijn de hele dag de deur niet uit geweest....
En nu slaapt hij. Heeft dus 10 minuten gehuild in bed. Jeetje, dat voelt dan als een uur....

Pebbles, hoe gaat het bij jou met het voedingsritme?
Goeie nacht gehad gisteren!

Eva heeft van 9 uur tot tien voor half 11 gebruld. Ik heb haar nog wel tussendoor 10 minuutjes tegen me aan gehouden maar dan werd ze ook meteen rustig, het was dus geen honger.

Wel tien minuutjes gesmokkeld want ze mocht eigenlijk om half 11 eten.

Ik zat me dus al helemaal voor te bereiden op een zware nacht maar prompt sliep ze 5 uur achter elkaar!!!

Misschien dat ze nu meer heeft gedronken doordat er 4 uur tussen had gezeten.

Maar o wat voelde ik me beroerd toen Eva zo moest huilen. Manlief maakte er wat flauwe grapjes over en toen hield ik het zelf ook even niet meer droog, lekker steun weer zo'n man.

@morrie: wat duurt dat lang he, als ze huilen? Je wilt er gewoon heen en troosten.

Hier is het trouwens precies andersom. Overdag kost het steeds veel moeite om in te slapen terwijl ze 's avonds zonder piepje gaat slapen.

@polleke: wij zijn zelf niet gelovig dus er wordt hier niet gedoopt. Ik sta wel open voor geloven en als onze kinderen besluiten om wat voor geloof dan ook aan te gaan hangen dan mogen ze dat zelf kiezen als ze daar oud genoeg voor zijn.

Geen idee hoe zo'n doop gaat dus ik kan je daar niet zoveel tips over geven. Het lijkt me wel leuk dat er een feestje voor de geboorte wordt gegeven, het gebeuren op zich vind ik dus wel leuk.

@sarah: wat leuk dat manlief nu nog gedoopt wil worden.

En gebruikt Lucas 3 setjes per dag!! Spuugt of poept hij zoveel dan?

@ericaatje: Ik zag net dat Birgit zwanger is, wat een leuk nieuws .

Leuk dat er zoveel dames met baby's komen zondag! Ik ben benieuwd naar het nieuws van Kimmutje maar ik heb stiekem wel een idee.

Arme Roan dat hij zoveel moet spugen. Hopelijk komt dat tandje snel door zodat het weer over is.

@makkelijke eters: Wij hebben nooit moeilijk gedaan over wat Floor wel of niet at maar groente eet ze dus niet of nauwelijks. Alleen doperwten en bruine bonen gaan er met grote hoeveelheden in. We hadden vandaag rode kool en als ze meer aardappels of groente wil moet ze eerst haar groente (hee klein schepje) opeten. Ze vond het echt heel vies maar ze wilde toch wel erg graag meer aardappels.

Verder is ze een makkelijke eter al hangt het ook een beetje van de dag af. Ik ga er van uit dat ze eet wat ze nodig heeft.
Waar zijn jullie nou, ik ben helemaal Remy hier
Ik ben gewoon thuis en zit achter de pc hoor! En ik zit een beetje Remy op het internet te surfen.... dus niet helemaal alleen remy.
Samen Remy

Ik heb net spoorloos zitten kijken en het was zo'n hartverscheurend verhaald dat ik hier nu met dikke tranen zit.

Eva is trouwens nog niet wakker (hoera!!!), het is tot nu toe dus niet voor niks geweest dat we haar gisteren hebben laten huilen.
voor Eva!!

Ik kijk ook altijd spoorloos, maar omdat vandaag Roan niet lekker was, alles wat hij drinkt gooit hij er net zo hard weer uit, ben ik weer even naar mijn moeder geweest voor een voetreflexbehandeling. Daarna flesje gegeven van 100cc met rijstewater en melk en dat zit er nog steeds in. Hij ligt nu lekker te slapen, gelukkig! Moet altijd even bijkomen van zo'n intensieve gebeurtenis.
Hallo, ik ben er ook.......

Alleen erg druk met mijn 2 mannen, de hele avond al is de ene na de andere wakker. En zit nu met een slapende Timo op met schoot.

Ben ook niet goed in het laten huilen, hoop maar dat dit niet de nieuwe standaard is want dit is niet de bedoeling.

Heb trouwens problemen om op onze hyves te komen en weet niet wie nu wat a.s. zondag gaat meenemen.

Ericaatje, kun jij aangeven wat handig is wat ik meeneem? Qua tijd gaat het me niet lukken om zelf wat te maken/bakken, dus graag iets wat ik kant en klaar kan kopen of misschien iets te drinken?

Minny, niemand heeft nog gezegd wat een ieder meeneemt, dus ik heb geen idee eigenlijk.

Ik zit eigenlijk ook een beetje af te wachten wat een ieder meeneemt, om dan zelf te beslissen. Dus alles staat nog open. Gooi dus maar wat in de groep van kant en klaar of iets te drinken! Het is in ieder geval nog niet dubbel
kort maar krachtig, maar ik ben moe...

dus ik meld me maar weer af. Ga lekker slapen, ga lekker bij mijn mannetje liggen. trusten allemaal!
@ pebbles

Spugen nee, vieze luiers Ja. Het is echt zo gek, ik doe een schone om, ik hoor dat hij poept en ik verschoon weer meteen maar toch zit het er vaak langs. Alsof ik een cursus nodig heb ofzo. Vandaag ging het gelukkig weer wat beter.

@ morrie

winterhandjes en wintervoetjes, ik had in mijn tienerjaren (lees veel buiten op de fiets in weer en wind) altijd wintervoeten. Het zijn erg rode, jeukende, iets dikkere handjes & voetjes. Het komt door het verschil in temperatuur en er zijn genoeg volksmond praatjes die zeggen wat er tegen helpt maar ik ben de oplossing nog niet tegengekomen. Ik heb niet het idee dat Lucas er last van heeft maar het ziet er wel sneu uit.

@pebbles

Ja ik vind het ook super bijzonder dat mijn man gedoopt wil worden, zijn ouders hebben dezelfde opvatting als jij dus hij is nooit gedoopt maar hij beschouwt zichzelf wel als gelovig en wil het nu eigenlijk ook maar vastleggen.

Ik ga nu ook maar eens naar bed, vanmiddag weer heftig ongesteld geworden, nu de 6de keer ofzo sinds de bevalling en het blijft maar heftig. Benieuwd hoe ik dat dadelijk ga redden als ik weer aan het werk ben.

Gaan er nog dames naar de 9 maandenbeurs?
Meiden, ik krijg een niet zo leuk bericht van Kimmutje:

Gister met Mila naar Groningen geweest.

Ze hebben een dubbele afwijking aan haar hartje geconstanteerd. Zowel een gaatje tussen de boezems en een vernauwde hartklep vanuit het hart naar de longslagader.

Volgens de cardioloog hoeven we ons niet meteen zorgen te maken. Het gaatje zou dicht kunnen groeien, zo niet, dan maken ze het dicht met een soort lapje. Dit zou dan het geval zijn als Mila 4 jaar is.

En de vernauwing wordt in april weer bekeken. Als het erger wordt dan wordt ze geopereerd. Ze gaan dan met een ballonnetje de vernauwing oprekken. Tot die tijd kunnen we niets doen, alleen hopen dat Mila het goed blijft doen.

Ze komt helaas niet op de meeting, wel om iets leuks: ze gaat een trouwjurk uitzoeken

@9 maanden beurs, ik ga denk ik niet.

@luiers: ik moet ook echt opnieuw in de leer "hoe doe ik een luier om bij een baby". Ben inmiddels toe aan setje 3 bij Roan. Het loopt er echt aan alle kanten tussenuit, pffff.
Gebruiken jullie pampers? Ik merk namelijk dat die echt veel beter zijn dan bijvoorbeeld huggies ofzo. Ik doe met een setje twee dagen
Yep, ik gebruik ook pampers...

maarrrrr... Roan heeft voor het eerst sinds 2 weken net alleen weer een plasluiertje! Jippiee. Stond helemaal te juichen van blijdschap.
Hier gebruiken we c1000 huismerk luiers. Die vind ik heel fijn! Hier zelden lekkages, maar of dat door Sofies peopgewoonten, mijn verschoonkwaliteiten of het absorbatievermogen van de luiers ligt weet ik niet.

@Sarah: In onze kerk worden er meerdere baby's per mis gedoopt. Dit gebeurt in een aparte doopviering. Wij zijn samen met nog 1 andere baby.

We hebben 1 bijeenkomst gehad met verschillende ouders die allemaal hun kind in feb en mrt willen laten dopen. De pastor en 2 dames van de werkgroep hebben het een en ander verteld en uitgelegd. Volgende week is nog een bijeenkomst waarin wij samen met de ouders van die andere baby teksten en liedjes gaan uitzoeken zodat een boekje gemaakt kan worden. We mogen het dus voor een groot deel zelf invullen. Ik ga bijvoorbeeld ook zelf zingen en gitaarspelen.

@huilen: Ik leef met jullie mee dames... Ik heb de eerste weken niks anders gehoord dan gehuil en weet als geen ander hoe moeilijk het is om dan even door te zetten... minuten lijken wel uren... sterkte ermee.

@Kimmutje: Wat een emoties... blijdschap om de trouwplannen maar waarschijnlijk verdriet om de gezondheid van Mila... Veel sterkte. Hopelijk groeit het gaatje vanzelf dicht en verergert de vernauwing niet.

Ik ga aan mijn nakijkwerk beginnen, er liggen nog drie stapels schriften op me te wachten. Even afwerken, dan kan ik morgen lekker genieten van mijn mamadag.
@ik kan het weer, luier om doen! Hij had net weer een poepluier, maar deze keer was alles droog

Toch handig die trucjes van oma's. Omdat hij zo ontzettend aan de dunne was, zei mijn moeder dat ik zijn melk moest aanmaken met rijstwater (water koken, zilvervliesrijst erbij doen, 9 minuten goed koken, rijst/water scheiden met zeef en dan het water gebruiken voor zijn fles). Het werkt echt, het is nog wel zacht, maar niet meer zo waterig! En Roan is weer helemaal in zijn hummetje. Hij heeft vandaag 4 flessen van 170 cc gedronken!

Marjan, wacht maar tot Marzoon tanden gaat krijgen. Ik zal tzt nog wel een keer vragen of je 2 dagen met 1 setje doet
Dat van die rijstwater heb ik wel vaker gehoord, ook voor andere kwaaltjes. Maar zelf nog nooit geprobeerd, misschien toch maar eens onthouden.

Knorrie zijn romper is bijna altijd 's ochtends vies. Hij heeft nu al een ritme dat hij 's ochtends rond 6/7 uur zijn luier enorm volpoept. Het komt er dan iedere keer aan de bovenkant uit.

Ik blijf zijn slaapzak wassen. Toen hij nog elke nacht bij ons op de kamer sliep hoorde ik het vaak en was ik nog wel op tijd met verschonen .

Ik gebruik ook C1000 huismerk trouwens. Ben er wel tevreden over, zeker ook omdat het de helft goedkoper is dan Pampers.

Vanavond ging Knorrie zoet slapen.

Wel bleef hij zo zoeken op mijn gezicht na het voeden en dronk hij ook wat onrustig. Ik weet niet wat het was, misschien is hij toe aan wat meer voedsel en kan hij niet wachten tot hij zaterdag aan de courgette mag .
meiden ik ben weg. Morgen gaan we een nachtje weg. we gaan naar Sluis om bij rest oud sluis te eten. heb er zo'n zin in. Weer eens lekker eten, drinken en een hoop geld uitgeven

Hond heb ik al weg gebracht en morgen langs mn zus om Jari te brengen, kan die weer mooi gaan etteren met zn nichtjes.

Jari heeft vandaag voor het eerst in zn loopstoeltje gezeten...hilarisch. Hoe harder die ging hoe harder er gegild moest worden...zo grappig.

luiers, ik heb nu AH die bevallen goed maar toch vind ik de pampers iets fijner.
ps de rijstwater gaf ik hier ook vaak aan de hond als ie last had van diarree, haha zo zie je maar die trucjes zijn erg handig om te weten.

Net zoals tandpasta op een vetvlek smeren voor ie de wasmachine ingaat......maar goed das off topic haha
Wat heerlijk Nut, veel plezier!!
@kimmutje: wat een vervelend nieuws van het hartje van Mila. Tot nog toe is dus de prognose dat het niet heel ernstig is?

En juist weer heel goed nieuws dat jullie gaan trouwen! Wanneer is de bruiloft gepland?

@luiers: Ik gebruikte in het begin bij Floor alle merken door elkaar maar nu gebruik ik al zeker 1,5 jaar voor Floor en nu ook voor Eva de Nature Babycare luiers van de Etos omdat ze voor een groot deel afbreekbaar zijn.

Met pampers heb ik de ervaring dat ze vooral voor smallere billetjes geschikt zijn. Bij Floor lekt het steevast door als ik een keer pampers heb.

Het valt me ook op de de randjes langs de billen goed naar buiten moet vouwen.

Die truc van rijstwater kende ik niet. Wel het toevoegen van rijstebloem aan een fles maar dat heeft dus een andere uitwerking?

@nut: veel plezier morgen en smakelijk eten! Lijkt me heel leuk, eten bij zo'n beroemd restaurant.

@meeting: ik neem wortelnotentaart mee van de bakker. Klinkt een beetje gek, wortel in een taart maar het is ongelofelijk lekker en niet zo zwaar als een stuk slagroomtaart oid.

Als iemand nog wat hartigs mee wil nemen zijn van die kleine saucijzen of worstebroodjes misschien een idee. Als Ericaatje een oven heeft kunnen ze daar afgebakken worden.

@minny: we moeten nog even afspreken hoe we het zondag gaan doen. Zal ik rond 11 uur bij jou zijn?

Je staat nog wel als lid van de hyve-groep trouwens.

Als je op hyves op "home" (links bovenin) drukt en je scollt helemaal naar beneden zie je als het goed is onderin de augustus hyve staan. Misschien handig als je daar je adres op zet, dan kan niemand anders het zien.

@morrie: kan je geen grotere luier aan doen? Of voor de nacht een grotere luier er over heen? Lijkt me wel de moeite waard als je anders elke dag de slaapzak kan wassen.

@polleke: wat leuk dat je gitaar speelt. Wat speel je graag?

@ericaatje: ik durf het bijna niet te zeggen maar Eva poept maar 1 keer in de 1 a 2 weken. Helaas compenseert Floor dat weer flink door een paar zware stinkluiers de produceren.

@9maandenbeurs: op zich lijkt het me wel leuk maar elke keer niet leuk genoeg om er zo'n stuk voor te rijden, de entree te betalen, het parkeergeld te betalen en me de drukte in te storten. Is het nog wel leuk trouwens als je niet meer zwanger bent?

@sarah: zoals jou man het doet vind ik erg mooi. Een bewuste keuze. Niks negatiefs ten opzichte van mensen die hun kinderen dopen maar ik heb liever dat ze dat soort dingen bewust kunnen kiezen. Daarnaast zijn wij zelf ook niet gelovig dus niet vreemd dat wij onze kinderen niet laten dopen.

Zit ik hier toch net naar een verschikkelijk belachelijke reclame te kijken van luiers met een plasalarm!! van Kruidvat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven