** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Marjan, hier twee kinderen met 4 jaar leeftijdsverschil.

Mijn ervaring is dat het niet heel veel lastiger is met 2 kinderen. De oudste bij ons is al zelfstandig en voor hem hoef je ook niets mee te nemen. Wij zijn bijvoorbeeld afgelopen dagen 3 keer naar het strand geweest met beide kinderen, dat ging prima. Wat ik ook vind met een tweede is dat die sneller groot zijn ofzo. Waar ik bij de oudste soms nog het idee had dat onhandige periodes eeuwen duurde, heb ik bij Knorrie dat gevoel niet. Waarschijnlijk omdat je weet dat het allemaal maar tijdelijk is.

Hier overigens geen kriebels voor weer een baby, maar dat had ik bij de tweede ook niet. Wij zijn meer van het iets grotere leeftijdsverschil. Maar dan nog, een derde gaat er hier niet komen denk ik. Twee vind ik net makkelijk.
O ja, Knorrie is weer aan het spoken. Deed hij eergister ook. Dan wordt hij wakker en gaat rechtop in bed zitten huilen. En omdat hij zit, valt hij ook niet meer in slaap. Irritant. Nu huilt hij ook weer. Ga hem maar voeden, dat helpt toch altijd het beste.
Morrie, hier wordt ook gespookt 's avonds in bed. Denk dat ie dan aan het dromen is ofzo, echt dikke tranen in zijn slaap aan het huilen. Als ik dan bij hem ben en over zjn voorhoofdje streel is ie weer stil en slaapt verder. Volgens mij heeft ie niet in de gaten dat ie zo aan het huilen is. I.i.g niet wagenwijd omet de ogen open zoals wakker zijnd.

Marjan, het zijn een soort verlengstukjes die je aan de poten bevestigd, zodat het langer duurt voor ze over het dode punt heen zijn.

Ik heb het vandaag ook verteld op het kdv van Jari en daar hadden ze het ook nog nooit meegemaakt. Nou laat hem dan de 1ste zijn :(

Summel het viel wel mee die stress, meer achteraf als je je gaat beseffen wat er mis had kunnen gaan. Voel me nog steeds rot als ik daar aan denk.

Haai Reness hoe is het met je nieuwe baan, bevalt het je een beetje?

Morrie ben je er al een beetje uit met wat je nu eigenlijk wilt mbt je baan, nav het topic wat je laatst had geopend.

Morgen naar het CB, ben erg benieuwd hoe zwaar onze boeddha is op dit moment. Krijg van iedereen te horen, op een gekscherende manier, zoooo die lust zijn boterhammetje/prakje/flesje wel! Ja ik weet dat ie er uit ziet als Hollands welvaren, maar je hoeft toch niet iedere keer grapjes te maken dat iemand dik is, doe je bij een volwassene toch ook niet(6) . Kan ze af en toe wel wat die mensen.....

Nu nog 1 wijntje en dan naar bed, net thuis van het weken.

Weltrusten
Oh ja dat huilen in zijn slaap doet hij hier ook al weken. Wordt per nacht denk ik zo´n drie keer wakker en slaapt dan eigenlijk nog. Denk ook dat het dromen is idd. Speen er in en dan gaat hij automatisch weer liggen en verder slapen. Vind het altijd wel zielig.

Morrie, 4 jaar leeftijd verschil lijkt mij ook idd ideaa! De oudste is dan al een stuk zelfstandiger en gaat naar school. Maar helaas helaas gaat dat bij mij vanwege eigen leeftijd niet lukken dus vandaar mijn twijfel. Ik ben juist nu zo blij dat mijn eigen leven wee normaal is en ik van alles kan met zoon. Vond die eerste maanden nl behoorlijk heftig...
Oh en Nut, niet naar luisteren. Is toch heerlijk, zo´n mollig menneke. Fijn dat hij zo goed eet. Die van ons eet ook heerlijk en ik vind het toch schattig zo`opengesperd vogelbekje
@ nut

Ik ben dat ook een beetje zat, altijd dat geklets, zo wat eet die veel etc etc. Vooral mijn schoonmoeder doet dat, ik kan daar helemaal niet tegen. Vooral omdat hij volgens de curve zelfs iets meer mag wegen! (hij is nu 75 cm en 9100 gram) Zeg dan niets als je niets anders weet te zeggen denk ik dan. Maar goed, ik laat het nu weer los, hihi.

Hier nu 6 tandjes, echt een grappig gezicht als hij lacht. Hij zit nu ook sinds een week als de beste, het is een heerlijk ventje al zeg ik het zelf. Mijn zus belde dat haar oudste kind waterpokken heeft en ze hebben elkaar recent nog gezien dus ik benieuwd of zoonlief ze ook krijgt. Afwachten maar.

Afgelopen maandag naar de campina open boerderij dag geweest, zoon keek met grote ogen naar de koeien. Ik denk dat hij het volgend jaar echt wel leuk zal gaan vinden, nu gaan wij nog meer voor de nichtjes en neefjes die mee gaan en ouder zijn.

Volgens mij hoor ik mijn kleine man, ik ga eens ff kijken boven!
Net terug van het CB en 72 cm en 9800 gram, binnen de curves, dus degene die nu nog zegt ...zal ik jou eens pakken bij je dikke, dikke billen, die knijp ik zelf hard in zijn/haar eigen dikke billen!!!!

Wat leuk Sarah de Campina opendag, was ie niet bang voor die grote beesten?

Hier zijn de spiegels ontdekt, op alle spiegels zitten hele vieze vette handjes

En vorige week met mn schoonzusje die haar arm helemaal onder getatoëerd heeft, probeerde die de plaatjes van haar arm af te trekken Knijpen en proberen te bijten.
Jeemig Nut, wat een vetklep! ... Heerlijk toch van die billen. Ik ben jaloers met mijn magere henkie!!
quote:marjanNH schreef op 04 juni 2009 @ 14:23:

Jeemig Nut, wat een vetklep! ... Heerlijk toch van die billen. Ik ben jaloers met mijn magere henkie!! 1 voordeel: hij blijft wel makkelijk zitten met die plofbillen van hem!
@nut, je moet toch ergens in kunnen knijpen???? Is toch ook lekker voor zijn vriendinnetje later
Thanks Nut, werk bevalt super. Ben iedere dag, na een half uurtje reistijd, om 17.45 uur thuis voor het eten, heerlijk! En vanaf 1 januari ben ik iedere schoolvakantie vrij, nog beter!! Dat zijn de voordelen van het werken op een school, de tent mag gewoon dicht (maar als je wil werken is dat gelukkig ook geen probleem).

@Marjan, ik vind het niet zo heel veel verschil al vraag ik me nu wel af waar ik het zo druk mee had toen ik nog maar 1 kind had;-). Bij ons zit er 3 jaar tussen de mannen en dat vind ik echt prima.

Ericaatje, heb je inmiddels al een nieuwe collega of doe je het vooralsnog alleen? En is dat te doen met Roan?

Oh, manlief komt thuis dus ik ga eens een heerlijk bakje cappucino maken (we hebben sinds kort een nespresso apparaat vanwege een prijsfout in de webshop van BCC, scheelde 200 euro, wat een geluk!). Kom morgen of in het weekend nog even uitgebreid langs!

Doeg doeg!
Prettig weekend allemaal.

Jari gaat in ene als een jekko door de hele kamer heen op zn (bolle ) buikje.........alleen wel achteruit!

Reness wat heerlijk om in de vakanties ook vrij te hebben, en wat lekker is die koffie he. Ik heb hem ook, maar dan zonder cappuccino, ik lust geen melk nl) als ik nu Senseo drink, heb ik het idee en bakje slootwater te hebben, bleh
Wij hebben een Nespresso op het werk en sindsdien drink ik koffie. Ik dronk het nooit en nu elke dag na de lunch even een bakkie koffie verkeerd. Met veel suiker. Op het werk zegt men ook wel dat ik kinderkoffie drink .

Nut, ik ben bij een loopbaanadviseur nu. Heb twee sessies achter de rug en het is echt heel erg fijn en zinvol! Zij leert me naar mijn gevoel te luisteren en ze helpt me met het bepalen wat ik belangrijk vind in een baan, op dit moment in mijn leven. En ze leert me dat een keuze voor een baan niet voor het leven hoeft te zijn. Dat je best mag jobhoppen en niet gelijk de juiste keuze hoeft te maken.

Ik ben nu eigenlijk al van het idee dat ik wil stoppen met werken af. Ben nu aan het kijken hoe ik uit mijn, zoals de adviseur het noemt, gouden kooi kan ontsnappen. Zo noemt zij mijn baan waarbij ik goed verdien maar waarin ik niet gelukkig ben. Het is lastig om daaruit te ontsnappen omdat je dan vrijwel automatisch weer onderaan de ladder begint met dito salaris.

Knorrie ging weer huilen vanavond. Hij begon om 21 uur en om 21.30 uur was hij nog niet stil. Hij krijst dan echt alles bij elkaar. Heb hem er maar weer uitgehaald (wel een beetje het gevoel dat hij 'wint') en toen viel hij vrij snel in mijn armen in slaap.
Werken op een school lijkt miij ook leuk trouwens. Heb jij voor deze vacature op de site van de school gekeken Reness, of heb je dat anders aangepakt?
Morrie, ik heb ook een paar honderd euro ingeleverd maar ik heb nu zoveel meer rust en plezier in mijn werk. Voorheen was ik 's avonds bekaf en had ik vaak geen zin meer om te praten omdat overdag zoveel energie had gekost, achteraf heel erg als ik erover nadenk. Nu merk ik dat geld niet alles is (wel makkelijk natuurlijk, dus het is best even wennen om een paar stapjes achteruit te doen). Maar ik geniet nu veel meer, heb een leuke baan met dito collega's en de werkdruk is voor mij nihil omdat ik uit een hectische omgeving kwam waar de werkdruk behoorlijk hoog lag. Ik zag deze advertentie in de krant toen ik enorm ziek was, maar heb toch geschreven. Heeft misschien zo moeten zijn... En ieder schoolvakantie vrij is natuurlijk helemaal super met de mannetjes!

Ik hoop dat jij ook je plekje ergens zult vinden, maar ik heb er vertrouwen in hoor!

Vervelend van dat huilen, bij ons gebeurt het ook wel maar is hij te troosten met speen (en af en toe wat druppels dentinox, hoe ontaard!).

Ik ben ook helemaal gek van Nespresso inmiddels, heb volgens mij een overdosis aan cafeine inmiddels binnengekregen, maar oh, wat lekker! En ja Nut, wij vinden de Senseo ook slootwater nu!

Oh, alarm boven. Tot later!
Hier weer terug van vakantie. Vandaag 10 uur gereden en marzoon heeft zich voorbeeldig gedragen. Maar vanavond werd hij echt helemaal hyper in huis, van alle bekende dingen die hji opeens weer zag. Eerst was het erg grappig, maar op een gegegeven moment draaide hij echt door, gillen en huilen, ik vond het zó zielig, ging bijna mee huilen. Nu ligt hij gelukkig te slapen.

Morrie, ik had hetzelfde 'probleem' met mijn baan. Gelukkig werd het voor mij opgelost en werd ik op straat gezet . Was er toen erg blij mee moet ik zeggen!

Hier ook een George ná de senseo en ik stuiter ook afentoe tegen het plafond vanwege de caffeine, maar vind de senseo nog steeds best te drinken ...

Fijne avond allemaal.
Krijg bijna zin in koffie van jullie verhalen over Nespresso. Vind dat ook erg lekker, maar thuis hebben wij alleen Senseo.

Vind dat ook niet zo lekker meer en houd het daarom meestal bij thee.

Misschien toch maar eens kijken naar zo´n apparaat. Zou wel mooi staan in mijn nieuwe keuken. Kan het bijna zelf nog niet geloven, maar gisteren hebben we die dus gekocht.

Het ontwerp is helemaal naar onze zin, gaan alleen wel een behoorlijke verbouwing krijgen. De keuken gaat gedeeltelijk tegen een andere muur komen. Daardoor wel veel meer ruimte een een eetbar erin.

Moet aan de rommel van de verbouwing nog niet denken, maar kan bijna niet wachten.

@ Reness: vind die Dentinox helemaal niet zo ontaard hoor. Heb het Timo vanavond ook gegeven. Hele dag vingers in de mond, veel jammeren en luieruitslag. Weet je wel wat er aan zit te komen.

@ Morrie: fijn dat de loopbaanadviseur je zo goed helpt en naar je gevoel leert luisteren.

Heb zelf 2 jaar geleden een stap teruggedaan.

Had een verantwoordelijke baan waarbij ik ook regelmatig ´s avonds en in het weekend bereikbaar moest zijn.

Vond dat niet goed te combineren met de zorg voor Senna en heb toen ontslag genomen. Werk nu 2 dagen per week in een commerciele functie en heb mijn werk alleen als ik op kantoor ben. Financieel ook een behoorlijke stap terug, maar vind het heerlijk.

Denk wel dat als de kinderen naar school gaan het weer gaat kriebelen om meer verantwoordelijkheid te hebben, maar dat zien we dan wel.

Fijn weekend!
Wauw, gefeliciteerd met je keuken Minny! Wat kun je dan blij zijn he? Nespresso apparaat staat inderdaad mooi op het aanrecht hoor, en omdat hij ook heet water geeft kon bij ons de waterkoker ook mooi de deur uit. Ideaal!

Marjan, leuke vakantie gehad? Is Marzoon inmiddels weer gewend na een (hopelijk) goede nachtrust?

@Dentinox: toch een beetje ontaard want we geven het hem af en toe ook als hij huilt in bed (maar geen last van zijn tanden heeft) omdat hij het zo lekker vind. Dan is hij meteen stil en valt hij weer in slaap. Maar is niet altijd nodig hoor. Maar nu zitten er inderaad tanden aan te komen (gisteren had hij me toch een luier, alles zat onder, van zijn benen tot zijn rug, jak!) en dan is Dentinox uiteraard wel gerechtvaardigd.

Zijn er eigenlijk al mensen die de box de deur uit hebben? Sten zit er niet vaak meer in (in tegenstelling tot Jesse, die zat er tot ruim na zijn eerste verjaardag nog in), hij wil het liefst rondkruipen om zich overal aan op te trekken. Maar vind het nog te vroeg om de box weg te doen eigenlijk.

Hier is het toppunt van burgerlijkheid inmiddels bereikt.... We zijn op zoek naar een grote vouwwagen (aaarrggghhh!) zodat we hier volgend jaar lekker een paar weken mee weg kunnen. Had nooit verwacht dat wij nog eens "om" zouden gaan maar als ik bij al onze vrienden zie hoe verschrikkelijk leuk dat is om te kamperen met kids gaan wij ook de poging wagen. Ben benieuwd! Ik vond het vroeger altijd heel erg leuk, maar ben benieuwd of dat nog steeds zo is na al die jaren.

Zo, ga even 2 mannetjes in bad stoppen (bij gebrek aan een groot bad gaan ze in het babybadje van Sten, vind Jesse nog steeds helemaal geweldig).

Zie trouwens enorm op tegen volgend weekend. Dan is manlief het weekend weg (met vrienden naar de Ardennen) en heb ik dus het hele weekend alleen de zorg over de mannen. Lijkt me nu al zo heftig, dus wederom respect voor Ericaatje!!

Fijne zondag allemaal!
2x
een vouwwagen Reness

koop je dan ook 4 dezelfde trainingspakken?

flauw......leuk hoor kamperen, ik heb mijn leukste vakanties als kind zijnde toch wel op de camping gehad, al die luxe dat vonden we maar niks, heerlijk spelen met een boel andere kindjes, 's avonds met zijn allen afwassen bij het kampgebouw.

Ik geef de pilletjes van Dentinox, en die vallen hier erg goed in de smaak, hij begint al helemaal te stralen als ie het potje ziet. Ook ontaard......

Leuk Minny een nieuwe keuken, alleen die verbouwing bah bah. Kun je niet regelen dat jij met de kids een weekje ertussenuit gaat en als je terugkomt dan is je keuken klaar en alle bouwtroep ook weer opgeruimd

Ik hoor wel vaker dat als de kinderen op school zitten dat je dan weer meer verantwoording wil, maar is dat wel handig, wbt opvang na school en vakanties enzo?
anoniem_20278 wijzigde dit bericht op 07-06-2009 13:13
Reden: het is vouwWAGEN ipv vouwCARAVAN.
% gewijzigd
Hier is de behoefte om minder te werken juist gekomen toen de oudste op school zat. Ik vond het kinderdagverblijf veel gemakkelijker te combineren met werk. Met school vind ik het heel lastig en heb ik ook het idee dat mijn zoon een ouder thuis en rust in huis meer nodig heeft.

Maar hier zijn er dus wel meer die een stap terug gedaan hebben lees ik.

Wat ik erg spannend er aan vind is dat mijn vriend zelfstandig ondernemer is. Nu met die crisis is dat best een risico. Daarnaast heeft het feit dat ik misschien minder ga verdienen dan bijvoorbeeld ook gevolgen voor het krijgen van een hypotheek. Wij weten al dat we dan de eerstkomende jaren niet kunnen verhuizen omdat ik niet genoeg zal verdienen daarvoor. Maar dat soort dingen gaat me steeds minder boeien....

Knorrie heeft vannacht echt gespookt. Raar hoor, sinds deze week is hij zo van slag met slapen. Als ik hem uit bed haal hoor ik hem ook oprispingen hebben. Misschien komt het toch nog door een reflux achtig iets ofzo, hij spuugde als kleine baby ook zoveel. Maar misschien krijgt hij ook wel gewoon tanden. Geen idee. Had hem nog geen dentinox gegeven maar misschien ga ik dat toch eens doen als het weer 'bal' is. Vannacht baalde ik van het feit dat hij geen speen heeft, ik was het helemaal zat . Gelukkig ging mijn vriend zwemmen met onze oudste en een vriendinnetje wat bij ons logeerde. Kon ik om 10 uur mijn bed weer terug in, tegelijk met Knorrie

Wij gaan over een week met vakantie. Kamperen in een ingerichte tent. Ik heb er zo'n zin in. Het weer voor de eerste week ziet er goed uit, voor zover ze dat nu al goed kunnen inschatten. Begin van de tweede week iets minder, maar dat zien we dan wel weer.

Ik vind kamperen echt de leukste vakanties met kinderen, zou niet snel in een hotel of appartement gaan met ze. Op een camping kunnen ze zo lekker banjeren, vriendjes maken, buiten leven. Echt een gezond leven, als je het elke avond barbecuen er niet bijdenkt .

Mijn vriend wil ook een vouwwagen of een caravan. Voor volgend jaar als we in de schoolvakantie op vakantie moeten en het toch wel erg duur wordt om in een ingerichte tent te gaan. Maar ik moet nog even aan het idee wennen .
quote:nut schreef op 07 juni 2009 @ 11:42:

een vouwwagen Reness

koop je dan ook 4 dezelfde trainingspakken?

Hier trouwens ook de meest geweldige vakanties op de camping doorgebracht als kind hoor ... maar zie het er nog niet in zitten ... misschien met een andere man
Oh en hier ook een dentinox fan. Ik geef de gel en hij begint al te smakken als hij het ziet
quote:marjanNH schreef op 07 juni 2009 @ 21:35:

[...]

Hier trouwens ook de meest geweldige vakanties op de camping doorgebracht als kind hoor ... maar zie het er nog niet in zitten ... misschien met een andere man

Met een andere man?????

Hoezo? staan de trainingspakkies hem niet goed?!?
We gaan in september naar Kroatië. Nog ff geduld dus....

Fenna is nu voor het eerst echt ziek, griep denk ik. Best ff wennen zeg, heel zielig toch wel. En wat zegt mijn vriend net: "Ga je dan morgen zorgverlof nemen ofzo?" "Pardon. Ik? En jij dan?" :-)

@ Carrièrekeuzes, heb ook net een gesprek met een loopbaanadviseur gehad via mijn werk. Was een goed gesprek. Ze focuste vooral op dat je nu gewoon maar beter echt bewust keuzes kunt maken, en niet meer impulsief (zoals ik gewend was, was best een jobhopper). Je kind is het belangrijkste geworden, waar wil je daarnaast nog precies je energie in steken? Ik kies voorlopig voor drie dagen werken en vind het toch wel nog een lastige dat je dan wel een stapje terug moet zetten qua takenpakket, 'promotie'. Kun je dat later nog wel weer 'inhalen' als je dat zou willen, vraag ik me af. En zo te lezen verschillen de ervaringen ook tijdens de basisschoolleeftijd, je hoort meestal dat moeders dan wel weer meer willen werken, maar jij dus iig niet Morrie. Succes met jouw traject trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven