** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Even een heel kort berichtje van mij.

Ik ben al lang niet meer op het forum geweest. Het is hier erg druk geweest met leuke en minder leuke dingen. Ik zal binnenkort als ik tijd heb weer op jullie reageren en op hyves een stukje schrijven.

Heb net we even bijgelezen. Leuk om weer te horen hoe het bij jullie allemaal gaat.

Dt weekend gaan we lekker even uitrusten in de Ardennen. Daarna hoop ik weer wat uitgebreider te posten.
@polleke: hopelijk was het erge gedeelte niet al te erg. Veel plezier in de Ardennen, doe maar lekker rustig aan. Wij zitten hier nog wel als je terugkomt .

@knorrie: ik heb juist 's nachts niet zo'n problemen met het voeden maar als ik dan overdag met dichtvallende ogen zit denk ik vaak dat er toch wel wat moet veranderen.

Over het algemeen vind ik het wel prima.
O maar ik bedoel ook eigenlijk niet het voeden hoor Pebbles. Meer het huilen. Niet dat Knorrie zoveel huilt 's nachts (eigenlijk alleen vannacht en misschien nog 2 keer eerder ) maar zoals vannacht dan heb ik gelijk een soort paniekgevoel van dat ik bang ben dat dat vanaf nu elke nacht zo gaat. Ik kan dan niet zo goed relativeren denk ik.
Ik lees trouwens nooit op de hyves. Dan weten jullie dat, kom er gewoon niet aan toe .
@ Belly: Hier ook een die dramatisch brood eet. Hij vindt het echt heel erg vies!

Heb het al met alle soorten van beleg geprobeerd, met en zonder boter en gewoon alleen brood. Maar hij moet er niets van hebben.

Het eerste hapje krijg ik er nog in, maar dan vertrekt zijn gezicht en gaat mijn mondje potdicht. Soms gaat hij zelfs van dat ene hapje al spugen.

Ik geef hem dan ook maar regelmatig een bordje pap wat hij wel graag lust.

Maar zou het zo langzamerhand niet meer weten hoe ik hem aan de boterham krijg.

@ Marjan: Wat gaat het de laatste tijd hard met Marzoon.

Hier nog steeds veel gespartel en gemopper. Al rollend komt hij een heel eind, maar echt kruipen en laat staan de trap opklimmen lijkt nog ver weg.

@ Ericaatje: Al helemaal bijgeslapen? Wat heerlijk voor je dat Roan nu zo goed slaapt.

@ Polleke: Geniet van je weekendje weg.

Hier begint er gelukkig nu langzaam maar zeker een eind te komen aan het gesnotter. Maar wat zijn we met zijn allen de afgelopen weken aan het sukkelen geweest.

Zelf vorige week nog antibiotica gehad vanwege een kaakholte ontsteking, maar nu weer helemaal up en running.

Denk dat het slechte slapen van Timo ook wel weer te maken heeft met doorkomende tanden.

Vorige week is zijn 7e tandje doorgekomen en de 8e is nu bijna door. Gaat dit voor mijn gevoel nu zo hard bij hem of hebben die van jullie ook al zoveel tandjes?

Ook komt volgens mij de 1e kies eraan, voel echt een enorme bult achterin zijn mondje.

@ Morrie: heel herkenbaar je gevoel dat het 's nachts nooit meer goed lijkt te komen. Gelukkig lijkt het ook hier 's ochtends altijd al weer een stuk beter.
He Minny, leuk dat je er weer bent.

De tanden gaan hard bij jullie inderdaad. Hier zijn er nog maar 2 ondertanden door, maar dat is dan misschien weer weinig .
tanden? Hier nog niks gevonden.
Ja, hij heeft echt al een hele mond vol tanden. Ik heb echt al wat te poetsen.

We hebben vorige week trouwens een superleuk speelhuis voor in de tuin gekocht. En wat een succes is dat, Senna is er bijna niet uit te krijgen. Gelukkig is hij groot genoeg om er met meerdere kindjes in te spelen, dus Timo kan er volgend jaar gemakkelijk bij in.

Gisteren ook nog onwijs veel geshopt bij de uitverkoop van Olliewood. Voor beide mannetjes al weer ingeslagen in een maatje groter.

Hanteer momenteel maar het motto: geld moet rollen.
@Ericaatje, gefeliciteerd met je staande en doorslapende zoon!

En ja, wij zijn vorige week naar die twee feestjes geweest, wel met wallen tot op onze knieën maar het was wel heel erg leuk. Ik heb me 's ochtends laten opmaken in de bijenkorf dus ik zal er ongeloofwaardig geweldig uit voor iemand met zo weinig slaap.

@Morrie, ja check, wij hebben dat ook gehad dat ze s avonds begon te huilen bij het in bed stoppen of vaak wakker werd. Ik pak altijd de 'oei ik groei' erbij, altijd wel een sprongetje dat je de schuld kunt geven.

@Polleke, sterkte met de minder leuke dingen, ik hoop dat je bijtankweekendje je goed doet.

@Minny, en als je Timo zijn brood zelf laat pakken? Of veegt hij het dan van tafel?

@eten, Prada at gister broccoli met rijst en ik dacht weet je wat ik probeer ook eens een toetje (ben een beetje voorzichtig tot nu toe met zuivel ivm lactatieallergie in de familie). Ik heb haar wat vanilleyogurt gegeven, mag dat of moet je speciale babytoetjes kopen? In elk geval, heb haar zelden zo enthousiast en gretig zien happen dus het was wel een succes.

@Creche, ik leg dat rare huisartsverhaal naast me neer. Prada heeft het gewoon heel leuk op het KV en hoewel ik nog steeds heftig werkzoekend ben, heb ik die twee dagen ook echt wel nodig voor rijlessen, sollicitatiebrieven, huishouden, bijtanken etc. Het maakt mij een betere moeder dat ik niet fulltime voor haar zorg. Overigens, ze heeft MAMA gezegd
Hai ladies!

ik ben weer terug van een heerlijk weekje Lauwersoog. We hebben heerlijk weer gehad, lekker genoten, veeeel gegeten en gedronken dus nu weer braaf op dieet verder lekker gefietst, gezwommen, veel met de hond gewandeld en een hele competitie badminton gehouden (haha burgerlijk he)

Heerlijk zo'n weekje weg, we hebben gelijk besloten om maar weer snel zo'n weekje te boeken.

Ericaatje wat goed dat Roan lekker heeft doorgeslapen!!! Wat zul jij uitgerust zijn

Tanden hier ook nog niks hoor, alles waar ie op kan kauwen gaat zijn mondje in, kwijlen check, maar witte puntjes nee hoor, nog niets in aantocht!

Volgens mij heb ik toch wel een lui kindje hoor, niks kruipen, niks rollen, gewoon zitten, liggend spelen, en hard sjeesen in zijn loopstoeltje. Moet ik me al zorgen maken, of komt het vanzelf wel?
@Tanden: Hier staat de teller nog steeds op nul. Ik was er van overtuigd dat er vorige week eentje aan zat te komen, (lees: vieze poepbroeken, verhoging, huilerig, kwijlen) maar nog steeds niks.

@Ziek zijn. Volgens mij hoort het er gewoon bij dat kindjes af en toe ziek zijn. Wij hebben de eerste "zieke dagen" er ook opzitten. Een paar dagen rond de 40 graden koorts... Niet leuk, maar ja.

@Nut: Geen zorgen maken joh. Sofie kan ook nog niet zo veel hoor. Wel rollen, maar zelf komen zitten, zich optrekken aan de box of zoiets... Nee hoor. Het zal allemaal wel komen denk ik.

@ Tabel: Ik ben op het CB geweest en Sofie woog 9200 gram en is 72 cm lang. Aardig gemiddels volgens mij.

Ik ga zo nog even een verhaaltje op hyves zetten en als zo de school uit is, rijdens we lekker naar de ardennen. Ik "zie" jullie maandag weer
Hallo,

Nut, klinkt heerlijk je weekje weg!

Hier ook een nachtje weg geweest en besloten om het zeker vaker te doen. Vooral de thuiskomst en zien van Marzoon was leuk. Hij was zo enthousiast om me weer te zien, kreeg er helemaal tranen van. Tien keer dat koppie in mijn nek en daarna weer in mijn gezicht lachen ... smelt...

Ik dacht dus ook al veel eerder dat hij meer tanden zou krijgen maar heb de twee bovenste nu net vanmiddag ontdekt, dus 4 nu in totaal. Wel heel zielig net met zijn mondje op een stoel gestoten en bloedlip.... Dat krijg je er wel bij met dat snelle, hij stoot zich heel vaak want wiebelt nog teveel afentoe.

Minny, wat een getob met ziektes zeg. Niet leuk. Hoop voor je dat het nu eens voorbij is.

Hier trouwens ook toetje geprobeerd. Gewone yoghurt. Lust ie dus echt niet, gaat ervan huilen, net als zijn vader

Polleke, heb nog niet gelezen hoe of wat maar sterkte.
Iedereen lekker aan het genieten van het fijne pinksterweekend?

Hier wel, lekker buiten bezig zijn overdag en 's avonds werken.

Vanochtend is Jari echt hard op zn achterhoofdje gevallen....hij is met kinderstoel en al achterover gevallen op de buitentegels....auw!!!!!! Helemaal overstuur, brullen niet te zuinig, aar na een flesje diksap en een gekke bek van mij kon ie alweer lachen

Maar vanochtend heeft ie ook zowaar achteruit getijgerd , helemaal enthousiast (alhoewel dat kan ook wel komen omdat ik als een dolle stond te klappen)

Marjan, dat doet je hart smelten he als je kindje je zo omhelst als ie je weer ziet. Jari is van het kusjes geven ineens, mondje helemal open en dan je kin aflebberen

Zo weer de zon in, administratie doen in de tuin, handig om thuis te werken hoor!
Nut wat schrikken moet dat zijn dat Jari zo gevallen is. Dat hij met kinderstoel en al kan omvallen zeg, welke stoel heb jij dan?

Hier lekker genoten van pinksteren en natuurlijk het mooie weer. Gisteren hebben we gebarbequed bij mijn zus en vandaag lekker thuis geweest.

En dit weekend ook weer 2 mijpalen bereikt. Gisteren is Timo voor het eerst uit zich zelf gaan zitten, hij was volgens mij zo verbaasd dat het nu ineens lukte dat hij daarna meteen omviel . En vandaag heb ik voor het eerst een klein stukje met hem gefietst. Zo leuk om dat blije gezichtje te zien, fantastisch om weer mee te maken.

Zijn er hier ook al weer meiden bij wie het begint te kriebelen voor nog een baby. Sprak zaterdag een vrouwtje van zwangerschapsgym en zij is opnieuw zwanger.

Zou er zelf (nog) niet aan moeten denken en merk juist dat hier het gevoel om weer zwanger te willen zijn en een baby begint af te nemen.

Had na de geboorte van Timo juist heel vaak het gevoel dat ik het zo jammer vond dat ik dat hele kleine nooit meer mee zo maken.

Maar merk nu steeds meer dat nu Timo wat groter begint te worden ik het allemaal nog leuker vind worden.

En zoals we er nu over denken willen we het bij 2 kindjes houden. Wel prettig dat mijn gevoel dat nu ook lijkt te begrijpen.
Haha Nut, dat kin aflebberen doet hij hier ook.

Hoe is hij met zijn kinderstoel gevallen dan? Jij hebt toch ook een triptrap? Ik ben benieuwd of ik ook op moet passen met dat ding, want ik laat hem soms wel even alleen erin.

Hier lukt het mij nog steeds niet echt om er andere vloeistof in te krijgen dan melk. Ik gebruik zo´n avent tuitbeker maar hij wil hem niet echt pakken. Alleen de fles eigenlijk maar ik wil hem toch graag zelf proberen te laten drinken. Iemand nog tips?
Yep een trip trap, hij zat al vaker met zijn voetjes tegen de tafel aan te duwen, maar nog zonder resultaat. En vanochtend had ik hem bij de buitentafel gezet zodat ik even snel een banaan kon prakken. Ik denk dat ie zo hard heeft zitten duwen dat ie over het dode punt heen is gekomen.

Mijn schoonzusje werkt bij Stokke en zij vertelde me dat het bijna nooit gebeurd dat ze zo achterover vallen...waarom dan mijn 9 maanden oude kind dat al wel kan is mij een raadsel

Er is nu wel een dikke blauwe plek gekomen, maar hij heeft gewoon gegeten en gedronken.

En ja Minny hier begint het zeker te kriebelen voor een 2de. Wil nog wel even wachten, 2 jaar ertussen vind ik mooi.
Ik heb het wel vaker gehoord hoor, kindjes die achterover kukelen met de triptrap. Op een gladde ondergrond glijdt de stoel naar achteren maar buiten niet dus daar vallen ze makkelijker achterover.

Maar het lijkt me een verschrikkelijk gezicht en het kan slechter aflopen dan een blauwe plek denk ik.

@marjan: heb je een gewoon bekertje geprobeert? Daar kan je rond deze tijd al best mee beginnen. Eva kan al aardig uit een gewone beker drinken terwijl ze de tuit heel lang niet wilde.
We hebben er nu 2 extra steuntjes ondergezet zodat kiepen moeilijker wordt.

Ja Pebbles dat realiseer je je pas later dat het ook veel slechter kan aflopen dan alleen een blauwe plek, maar ja dat is achteraf en ik heb er zeker van geleerd!

Nooit meer Jari strak tegen de tafel aan zetten en weglopen.

Tuit wordt hier ook niet uitgedronken, alleen maar op gebeten. Ben nu ook bezig om hem uit een beker te laten drinken. Sap gaat goed, water gooit ie er zo weer uit
Die 2 steuntjes hadden wij in de doos met de beugel zitten, maar hebben we er niet onder gezet. Misschien toch wel slim aangezien Knorrie zichzelf ook steeds afzet tegen de tafel.

Ik zat er trouwens over te denken om een goedkope IKEA kinderstoel voor buiten te kopen, hoef ik van de zomer als het wekenlang zulk weer is als afgelopen weekend niet steeds te slepen met die TripTrap.

Knorrie drinkt uit een gewone beker. Gaat best goed. Hij drinkt geen hele beker leeg maar toch wel een kwart. En het gaat eigenlijk steeds sneller.

Knorrie begint helemaal te stralen al we op het kinderdagverblijf komen. Als hij ons ziet maakt hij piepgeluidjes (net een hond!) en komt keihard aan gekropen. Zo schattig.

Hij staat echt al veel bij de bank en aan lage tafeltjes en verzet dan ook zijn voetje. Het gaat allemaal wel erg hard hoor, hij is toch pas geboren??? (En wordt over minder dan 2,5 maand alweer 1!!)
2x
Hoi allemaal, tis alweer even geleden dat ik heb gereageerd. Het was zulk lekker weer de afgelopen tijd dat ik haast geen zin had om achter de pc te kruipen.

@ Nut, wat schrikken dat Jari is gevallen in de stoel... Hopelijk gaat het met de nieuwe aanpassingen aan de stoel goed! Haha wel leuk dat hij nu al in beweging komt!

@ Minny, goed zeg dat Timo kan zitten! Lucas kan ook sinds afgelopen zaterdag zitten!! Was helemaal blij haha. Leuk hè om te fietsen met de kleine, Lucas vindt het ook erg gezellig, zit druk te babbelen.

@ 2e kindje, hier kriebelt het ook zeker! Kan eigenlijk niet meer wachten. Man wil nog even wachten tot Lucas een jaar is maar ik vindt dat het niet veel verschil zal maken met nu of over 2 maanden haha! Dus wie weet binnenkort goed nieuws... Moet dan nog wel even langs de huisarts maar dan kunnen we oefenen voor de volgende ronde haha.

Nu Lucas zelf kan gaan zitten, zet ik hem nu ook weer eens in de box. Dit deed ik al tijden niet meer maar hij vindt het zo op z'n tijd wel leuk. Hij trekt zich echt al op zodat hij op z'n knieën zit en maar stralen en lachen!

Het lijkt me enig om te zien hoe hij reageert op een broertje of zusje. Hoeveel verschil zit er bij de andere kinderen? Ik twijfel of we nog zouden kunnen wachten zodat er minimaal 2 jaar tussen zit (qua dat Lucas dan wat zelfstandiger is) maar ik scheel met mijn zusje ook minder dan 2 jaar en we kunnen supergoed met elkaar. Het blijft lastig hoor...
@ tweede, wel wat fantasietjes over een tweede, maar moet er tegelijk nog niet aan denken om nu alweer zwanger te zijn. Dus nee nog ff wachten hoor en dan zien we het wel. Nou ja... alsof we alle tijd hebben :-), word zelf alweer 36 en mijn vriend is vandaag 47 geworden!

@ weekendjes weg; we zijn twee weekenden achter elkaar weggeweest. Heerlijk, naar Terschelling en in de bossen bij Nijmegen. Fenna geniet er erg van, maar ze moest gisteren wel opnieuw even wennen op de crèche. Nu ff weer rust nemen. En ik merk dat ze het ook wel heel fijn vindt om lekker lang te kunnen rondkruipen thuis. Te lang onderweg zijn, vindt ze steeds saaier. En dan heeft ze toch ook te weinig bewegingsruimte.

@ drinken uit een bekertje, probeer het hier ook regelmatig, gaat steeds beter, tuitbeker lukt nog niet.

@ nut, ach wat vervelend en schrikken die valpartij! Je zal wel even enorm in de stress geschoten zijn. Gelukkig is het goed afgelopen.
Jemig Nut, wat zal dat schrikken geweest zijn! Hier ook een Triptrap en een jochie wat zich ook vol enthousiasme afzet tegen de tafel. Als ik hem even alleen laat draai ik de stoel ook altijd een kwartslag zodat hij zich nergens meer tegen kan afzetten (maar dan gaat hij zo tekeer dat hij altijd een paar meter achteruit in de keuken eindigt ).

Vorige week viste ik hem trouwens van de eerste trede van de trap. Weer tijd voor een traphekje dus!

Minny, hier houden we het ook op 2 kindjes. Ik had ook gelijk na de bevalling zoiets van "dit wil ik nog een keertje meemaken, er moet zeker een derde komen", maar nu ben ik daar echt overheen en vind ik het prima met mijn 2 mannetjes. Het wordt nu allemaal alweer zoveel makkelijker en leuker, echt genieten hoor. Alhoewel mijn mamadag ook vaak hard werken is . Na de zomer gaat Jesse naar de basisschool dus dan zal het wat rustiger worden als hij woensdagochtend op school zit (maar wel meer stress van het op tijd douchen, aankleden en wegbrengen).

@Tuitbeker: hier de tuitbeker van Avent met flexibele tuit, werkt supergoed bij Sten. Paar keer geprobeerd en hij had het al snel door (maar dat is met alles als het om eten of drinken gaat bij hem )

Volgens mij zijn er trouwens eindelijk tanden in aantocht, maar dit heb ik al een paar keer eerder gedacht, dus even afwachten maar..

Ga Stennemans zo maar eens uit bed halen, tijd voor een broodje .

Fijne dag allemaal!!
@Nut: Schrikken!!! Ik had er werkelijk nog niet bij stilgestaan dat zoiets kon gebeuren. Was ervan uit gegaan dat die dingen erop gemaakt zijn dat ze niet zomaar kunnen omvallen, maar blijkbaar ben ik wat naief... Hopelijk heeft Jari niet veel last van zijn blauwe achterhoofd.

@ Drinken. Wij proberen ook zoveel mogelijk een gewone beker. Dat gaat al aardig. (moet wel toegeven dat ik ook een antilek-tuitbeker heb voor als we op pad zijn... gemakzucht)

@ Tanden: Hier nu twee duidelijke bobbels op de onderkaak. Ik ben benieuwd.

@Tweede kindje. Hier wordt er volop over gesproken. We willen nog even wachten, maar zo rond de eerste verjaardag van Sofie of iets daarna hopen we weer zwanger te zijn. Zo is het leeftijdsverschil straks iets minder dan 2 jaar. Discussies over wel of geen derde kindje lopen nog
Jeemig wat een verhalen over een eventueel tweede/derde kindje.... Ik weet het niet hoor. Mijn man wil wel maar ik vind het zo heerlijk met zijn drietjes. Ik kan me ook niet voorstellen dat het nog steeds relaxed is met 2 kindjes ipv 1. Nu sjouw ik hem overal mee naartoe, kunnen we makkelijk dagjes weg, op pad, uit eten, winkelen, etc, maar met 2 lijkt me dat in eens bijna onmogelijk. Aan de moeders met 2, is dat ook zo of valt het wel mee? Ik werk niet dus heb 5 mamma dagen (al is het wel de bedoeling dat hier op termijn verandering in komt als de arbeidsmarkt een beetje mee gaat zitten)....

Nut, hoe is het nu met Jari en wat bedoel je met steuntjes op de triptrap?

Uit beker drinken lijkt hier ook beter te werken dan de tuit beker. Daar werd/wordt inderdaad alleen maar op gebeten.

Ps. Morre, ik heb al veel goeds gehoord over die goedkope kinderstoel van de ikea btw....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven