Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hier nog aan niemand verteld. Met Kerst vertellen we het aan onze ouders. Mooier kerstcadeau kunnen ze niet krijgen .

Vriendinnen vind ik heel moeilijk om niets te zeggen. In de 10e week heb ik een vriendinnendag en vertel ik het m'n twee beste vriendinnen. Daarna de rest. Op het werk wil ik het zo lang mogelijk uitstellen, hopen dat ik niet te snel groei
quote:sakenigiri schreef op 07 december 2010 @ 18:32:

Hier nog aan niemand verteld. Met Kerst vertellen we het aan onze ouders. Mooier kerstcadeau kunnen ze niet krijgen .

Vriendinnen vind ik heel moeilijk om niets te zeggen. In de 10e week heb ik een vriendinnendag en vertel ik het m'n twee beste vriendinnen. Daarna de rest. Op het werk wil ik het zo lang mogelijk uitstellen, hopen dat ik niet te snel groei Ik denk dat het wel mee zal vallen, Sakenigiri. Volgens mij kunnen we in Januari nog best wat wijdvallende dikke truien aan! Kerst is een prachtig moment om het te vertellen!
Wat leuk, een augustus topic!

Gisteren en vandaag heb ik een positieve test in handen gehad, dus ik ben ook zwanger. Als het goed is ben ik 18 of 19 augustus uitgerekend, dus zou ik ook mee mogen doen?

Ben geloof ik wel een stuk jonger dan de meesten hier, maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus geen probleem lijkt mij!

We hebben het nog tegen niemand verteld, we zitten nog een beetje in dubio wanneer we dat gaan doen.
@Kim87 Tuurlijk je bent van harte welkom.. Is 87 je geboortejaar?

Zo ja, dan voel ik me echt oud

Volgens mij ben ik met m'n 34 jaar ook de oudste.

Maar dat maakt mij niets uit, we zitten in hetzelfde schuitje en dat is alleen maar leuk.

@Sha-la hm misschien alvast wat wijde truien aanschaffen. Ik ben nl. van de wat strakkere kleding. Tijd om te shoppen
Hoi dames,

Ik schrijf ook in het uitgerekend eind juli begin augustus topic. Maar zou ook graag hier mee willen schrijven. Ben gewoon heel benieuwd hoe andere mensen hun zwangerschap meemaken. Ik ben waarschijnlijk 7 augustus uitgerekend.

Heb niet veel zwangerschapsklachten (gelukkig) behalve dat ik heel moe ben en snel uitgeput.

We hebben het met sinterklaas aan beide ouders verteld. Dat was heel leuk! Verder wachten we met vertellen tot ik wat verder ben (na een eerste echo waarschijnlijk).

Vandaag ga ik de VK bellen, vindt het zo spannend!

Het is trouwens mijn eerste en ik ben 26 jaar oud.
We hebben het al wel aan mijn ouders verteld, maar zijn ouders krijgen het met kerst te horen. Verder weten 2 vriendinnen het.

Mijn zus heeft een maandje geleden een miskraam gehad, dus ik vind het erg moeilijk om het tegen haar te zeggen.

Ik ben trouwens 30 jaar, is dat tegenwoordig oud om je eerste te krijgen? Haha
Welnee BB, natuurlijk is dat niet te oud om een kind te krijgen! Nou ja, en was het wel zo, dan krijg je het toch!

Wat naar dat je zus een MK heeft gekregen. Was het haar eerste? Ik kan me voorstellen dat het heel erg moeilijk is om haar over jouw zwangerschap te vertellen. Ik denk dat ze er het meest bij gebaat is als jij eerlijk tegen haar bent. Vertel het haar, vertel haar hoe blij je bent, maar geef haar ook ruimte voor haar eigen verdriet zonder dat je dit veroordeelt. Het zal voor haar een heel gemengd gevoel zijn denk ik.
Hallo meiden,

Hier ben ik dan weer! Had gisteren niet zoveel tijd om te schrijven, heb het dus maar naar vandaag verschoven. Heb wel veel last van buikpijn. Volgens mij spelen mijn darmen op, die kunnen niet zo goed tegen de hormonen (weet ik nog van mijn vorige zwangerschap).

Ouichef: welkom bij de club!!! Wanneer heb je je eerste echo?

BB; vervelend dat je zus een mk heeft gehad. Ik kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind om haar te vertellen, maar zoals Sha al zegt: je kunt het beste eerlijk zijn. Natuurlijk zal zij het moeilijk vinden om te horen, maar ze kan het beter van jou horen dan van een ander.

Ik heb zelf nog een profiel op babybytes waar ik ook veel schrijf (voornamelijk blogjes), maar mijn schoonzusje heeft dat profiel gevonden (wat ze op die site moest, geen idee...). Heeft ze dus gelijk mijn schoonouders gebeld om te vragen of ze wel wisten dat ik weer zwanger was. Ik kan me daar zo boos over maken! Gelukkig hadden wij het hun al verteld, maar anders hadden ze het zo moeten horen. In plaats dat ze even nadenkt en zich realiseert dat het ook heel goed had gekund dat we a) nog niets hadden gezegd en b) misschien onze redenen hadden het nog niet te vertellen. Daar krijgt ze dus nog wat over te horen, want ik vind dit echt NOT DONE! (ben er echt boos over, dat merken jullie wel)

Hoe gaat het met iedereen? Zijn de afspraken bij de vk's al gemaakt?

Groetjes!
Dankjewel Sha_la en BA voor jullie reactie.

Het is haar tweede miskraam en ze heeft 1 dochtertje van 4 jaar. Ik vind het zelf nu ook erg spannend, blijf hopen dat alles goed gaat en mij niet hezelfde staat te wachten. Volgende week mijn eerste afspraak bij de VK. Zal haar er ook over inlichten en wellicht dat zij mijn zorgen wat kan wegnemen.

En verder denk ik dat ik het mijn zus op een rustig moment vertel, dus niet met kerst wanneer iedereen erbij is.

Hebben jullie al veel zwangerschapskwaaltjes?

Ik heb alleen last van gespannen borsten en ben sneller moe als normaal gesproken.
Hey dames,

Bluebird, Wat vervelend van de MK van je zus. Maar ik denk dat ze toch heel blij voor je zou zijn!

Ik heb een paar kwaaltjes, heel moe, snel uitgeput, redelijk pijnlijke borsten en vlaagjes van misselijkheid. Valt wel mee volgens mij. Mijn zus die nu ook zwanger is had heel erg last van misselijkheid. Dus ik ben blij dat ik dat niet heb.

Battle angel, wat vervelend dat je last van buikpijn hebt. Ik heb gisteren de VK gebeld, ik heb 14-12 intake gesprek en 06-01 eerste echo! Heb daar zo'n zin in! Ik lees ook een beetje mee. Was jij degene die haar profiel weg heeft gehaald? Wat ongelofelijk dom van je schoonzus! Ik zou zo kwaad zijn als iemand dat met mij zou doen. Ik snap dat je verschrikkelijk kwaad bent.
Hoi hoi,

Ouichef: ik heb idd mijn profiel daar gewijzigd. Het gaat er niet om dat ze het nu weet, maar dat ze gelijk haar ouders moet bellen. In plaats dat ze even nadenkt. Ik vind het onnadenkend en onverantwoordelijk van haar. Maar mijn man zei al dat hij er wel even met haar over ging praten (ik denk dat hij bang is dat ik ontplof, hihi).

Hier nog steeds wel buikpijn, maar meer spierpijn dan wat anders. Weet nog wel dat ik dit ook bij de vorige zwangerschap had, dit zakt wel af. Ben wel heel erg moe. 's Ochtends een beetje misselijk en af en toe wat steken in mijn borsten. Verder gaat het eigenlijk best wel goed!

Hoe gaat het met de rest???
Ik heb 03-01-2011 de eerste echo.

Laat al die gezellige feestdagen maar snel voorbij gaan, des te eerder is het januari ;)
@ BB, wat naar voor je zus. Goed dat je het haar op een rustig moment gaat vertellen. Dan is er ook genoeg ruimte voor emoties en dergelijke.

@ouichef Welkom!

@BA wat stom van je schoonzus en dan zo'n actie, niet te geloven. Ik kan me voorstellen dat je dan ontploft. Verstandig dat je man met haar gaat praten. Dan vallen er geen slachtoffers

Verder niet veel last van zwangerschapskwaaltjes.

M'n darmen werken als een tierelier en m'n eetlust is verminderd. Dat wil zeggen, minder trek in snoep. Dus dat is alleen maar goed. Verder merk ik ook dat ik sommige dingen niet meer lust. Ik had van de week een boterham met Philadelphia, nou ik moest bijna kokhalzen. Heb 't broodje weggegooid. Normaal vind ik het heerlijk, heel apart.

Ik merk wel dat ik echt op tijd moet eten anders krijg ik een raar gevoel in m'n maag. Net niet misselijk zeg maar.

De afspraak met de verloskundige is gemaakt.

13 januari de eerste echo en 14 januari de intake. Gelukkig kan ik nog even aan het idee wennen, vind het nog zo onwerkelijk allemaal.
Hallo allemaal,

Hier ook in augustus uitgerekend op de 8ste ! Mijn naam is Ingrid en ik ben 36 jaar.

Het is voor ons de eerste. Ik heb in sept. een miskraam gehad (met 9 weken) en nu weer zwanger. Helemaal super!

Ik voel me nu heel anders dan de vorige keer. Toen weinig tot geen kwaaltjes en nu...... pijnlijke en gevoelige borsten, moe en sinds vandaag ook best misselijk. Maar ik vind het "heerlijk".

Ik mag as. dinsdagmiddag al bij de huisarts komen voor een echo, wel een beetje vroeg maar volgens de huisarts moet je (als het goed is) al wel wat kunnen zien met 6,1 weken. Heeft iemand hier ervaring mee ? Iedereen veel succes met het zwanger zijn en op naar augustus !!!!

Groetjes Ingrid
Hallo,

Ik heb gister ook positief getest!. Ik schreef mee op 'Verboden voor zwangeren'. Ik heb een jaar geleden een Missed Abortion gehad, geconstateerd bij de 10 weken echo. Daarna een jaar aangeklooid. Ik bleek PCOS te hebben en zaad van man leek niet goed te zijn (kennelijk dus toch wel, zo blijkt nu..). In totaal nu na anderhalf jaar wachten hopelijk eindelijk gelukt..!!

Ik ben heel blij, maar ook bang dat het weer niet goed gaat. Hoewel ik er nu gek genoeg een beter gevoel over heb dan de vorige keer (ondanks dat ik toen nog géén ervaring had met een miskraam).

Ik weet niet precies hoe lang mijn cyclus zou duren, maar ik bij één van de berekeningen ben ik op mijn eigen verjaardag uitgerekend!! (en met een andere berekening 2 dagen erna). Ik ben dus zelf ook een augustus kind... Laten we het omwille van niet te herkenbaar zijn op 22 augustus houden
Hey Poeszie...ben jij niet een vriendin van Luaska? Wauw wat ontzettend leuk voor je, gefeliciteerd!

Ik schrijf ook op het topic waar Luaska schrijft, vandaar...
Klopt Lalie, inderdaad een vriendin van Luaska. Zij had het al over samen zwanger zijn, maar las al dat zij er niet zo'n werk van had gemaakt...
Poeszie wat leuk!!! Gefeliciteerd meis. Na al dat gedoe toch gelukt. Hopelijk kun je er een beetje van genieten.

En des te meer reden voor Luus om er eens even goed werk van te maken.
Inkie en Poeszie, welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd!!!

Inkie, ik heb geen ervaring met zo'n vroege echo! Ik krijg mijn echo pas bij 9+1w. Volgens mijn ha is de kans dat je bij 6 weken nog geen kloppend hartje ziet aanwezig, dus wees daarop voorbereid!

Poeszie, ook ik heb een missed abortion gehad, bij 16 weken. Ons kindje bleek trisomie 18 te hebben, dus was sowieso niet levensvatbaar. Fijn dat je nu weer op de 'natuurlijke' manier zwanger bent geraakt, heel bijzonder!

Zelf hier nog steeds niet veel kwaaltjes, wel wat last van mijn buik (soort van spierpijn). Sake, wat jij zegt over een 'wee gevoel' in je maag als je niet op tijd eet, herken ik wel! Regelmatig eten is dan wel handig, maar ik heb eigenlijk geen honger....

Hoe gaat het met de andere dames?
Nou een vriendin als verloskundige hebben heeft enorme voordelen. Ze is er eerder achter gekomen dat ik zwanger ben en nu heeft ze voor dinsdag (intake) ook gelijk een echo gepland. het is wel vroeg en ze weet niet zeker of ze wat kan zien maar ik vind het super gaaf!!!! Ik hoop zo dat er al wat te zien is!

Verder gaat het goed, ben nu en dan een beetje misselijk maar als ik dan wat eet dan is het weer goed (ligt er wel aan wat ik eet) Ben nu enorm van de crackers enzo.

Inkie, welkom! Wat fijn dat je nu alweer zwanger bent! Wat fijn ook dat je al vroeg een echo mag.

Poeszie, ook welkom! Wat zou jij ontzettend blij zijn zeg! En ik vond het al lang om 3 maanden bezig te zijn. Ik ben heel blij voor je dat je nu zwanger bent!
@Peanutje: inderdaad, misschien is dit een stok achter de deur

@Battleangel, hoe kwam je daar bij 16 weken achter? En ben jij nu onbevangen zwanger of lukt dat niet?

Ik heb me voorgenomen om er echt van te genieten en er van uit te gaan dat het goed komt. Als het mis gaat houd ik het toch niet tegen. Heb ook gewoon meer een 9 maanden dagboek gekocht

@Inkie; heel gek; ik heb nu ook veel meer en ook eerder last van kwalen dan de 1e keer. Misschien toch omdat het toen niet goed zat.

@Ouichef; inderdaad heel blij. Ook omdat we nu toch spontaan zwanger kunnen raken, wat even niet het geval leek te zijn
quote:Peanutje schreef op 10 december 2010 @ 16:38:

En des te meer reden voor Luus om er eens even goed werk van te maken. Amen to that
Een tabel is misschien wel handig Battleangel (ik ga je denk ik maar afkorten tot B.A. )
Hmmmm, ik had geantwoord, maar dat antwoord staat er niet meer... Strange....

In ieder geval: bij de tweede echo bleek dat er iets mis was met ons kindje en we zijn doorgestuurd naar het VU. Bij een volgende echo bevestigden ze het beeld (vochtophoping onder de huid en forse groeiachterstand) en ze wilden een vruchtwaterpunctie doen een paar dagen later. Daar bleek dat ons kindje al was overleden. Eigenlijk zijn we er dus bij toeval achtergekomen dat er iets mis was en dat de zwangerschap eigenlijk niet door had moeten zetten...

Ik vind het nu wel heel spannend, maar niet zo erg als ik had verwacht. Ik ben er eigenlijk vrij relaxed onder! Komt denk ik ook door het stemmetje in mijn achterhoofd dat me zegt dat het wel goed zit, terwijl dat bij mijn vorige zwangerschap absoluut niet het geval was. Daarbij heb ik vanaf het begin al gezegd dat ik het idee had dat het fout zou gaan!

Lekker zo'n vriendin Ouichef... Je woont niet toevallig in Zuid-Holland, zo'n vriendin wil ik ook wel ;-)!

Hier een beetje misselijk, af en toe wat steken in mijn borsten en ik slaap ontzettend slecht... Zucht.. Laat het maar 16/8 zijn!

De tabel staat inmiddels!!

Groetjes.
quote:battleangel76 schreef op 11 december 2010 @ 11:49:

Ik vind het nu wel heel spannend, maar niet zo erg als ik had verwacht. Ik ben er eigenlijk vrij relaxed onder! Komt denk ik ook door het stemmetje in mijn achterhoofd dat me zegt dat het wel goed zit, terwijl dat bij mijn vorige zwangerschap absoluut niet het geval was. Daarbij heb ik vanaf het begin al gezegd dat ik het idee had dat het fout zou gaan!

Ik ervaar dit precies zo, zowel toen als nu. Ik heb nu ook een idee dat het wel goed zit, terwijl ik bij mijn vorige zwangerschap heel erg bang was dat het niet goed zat, er bijna van uit ging dat het wel mis zou gaan, terwijl ik normaal geen doemdenker ben. Als het toen een voorgevoel was, dan hoop ik dat ik nu ook op mijn gevoel kan vertrouwen.

Dankjewel voor de tabel, kan ik het wat makkelijker bijhouden...

Ook voor de tabel: ik ben 30

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven