Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Jill; een ongesteldheidsgevoel is volgens mij heel normaal

Ouichef en Inkie: hoe was de echo?
Ah! Ik sta in de tabel! Ik weet eigenlijk niet of dat wel gezellig is voorjullie want ik ben een meelezer en geen schrijver...:( Ga het -zeker in deze drukke tijd-helemaal niet redden:( Toch wilde ik hier even posten om alle nieuwe zwangeren te feliciteren!!!
Goedemorgen allemaal.

Ik heb gister getest en ik blijk zwanger te zijn!!!!!!!!!! Ik ben / wij zijn onwijs blij, het was namelijk ook de 1e ronde. We hadden het 'niet echt' verwacht. Ik heb met name last van mijn borsten en menstruatie gevoel in mijn onderbuik. Wat ik hoorde is dat de menstruatie gevoel erbij hoort, dus ga daar maar een beetje vanuit. Vind het allemaal wel heeeeeeeeel spannend!

Ik ben 27 jaar en pas getrouwd. Het is ons eerste kindje, vlgs de pc ben ik 23 aug uitgerekend!

Hopelijk mag ik mee-forumen!
Hoi Drenthegirl: van harte welkom!!

Dat ongesteldheidsgevoel had ik vooral een paar dagen voordat ik ongesteld had kunnen worden.....nu is het eigenlijk al weer weggezakt en zijn het af en toe steekjes, of hoe je het ook moet beschrijven, in de baarmoeder......in ieder geval dat je soms voelt dat er iets gaande is.

Gelukkig nog wel gevoelige borsten......zou anders bijna gaan twijfelen of ik echt wel zwanger ben Heb verder eigenlijk nergens last van.

Poeszie: bij jullie is het dus echt een beetje geluk hebben!! Fijn hoor, dat het dan toch spontaan is gelukt om zwanger te worden. En 3 milimeter.....dan weet ik dat dat bij mij ook zoiets moet zijn. Blijf je nu onder behandeling van een gyn, met veel extra echo's?

Ik zou ook wel graag binnenkort al een echo willen hebben....dan weet je iets beter dat het goed zit. Op zich heb ik het vertrouwen wel en ben ik heel positief ingesteld, maar dat geeft iets meer zekerheid

Volgende week maar eens bellen met een verloskundige om een afspraak te maken voor het eerste gesprek.
Welkom Drenthegirl,

Wat fijn, meteen de eerste ronde raak!

Spannend allemaal he, ik ben ook helemaal van slag.

Ik schommel heel erg tussen super blijdschap en toch ook angst en zorgen. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik in augustus een baby heb
Hallo Drenthegirl!

Het blijft inderdaad spannend Jill. Vorige keer maakte ik mezelf ook helemaal gek, omdat ik bang was dat het mis ging. Maar je kunt je daar toch niet op voorbereiden, dus toen het alsnog mis ging, had al dat druk maken ook niet zoveel zin gehad Maar goed, dat soort wijsheid komt altijd te laat... En het druk maken is zo moeilijk te stoppen

@assie; ik denk dat ik nog één keer naar die gyn moet, en als het allemaal OK is, dat ik dan gewoon naar de verloskundige kan.. Er is volgens mij, naast dat zwanger worden wat moeilijker ging, verder niet echt een reden voor extra echo's. Maar het is inderdaad geluk hebben! En met dank aan wat Clomid om de eisprong op te wekken... Ik hoop zo dat het goed blijft gaan!
Welkom drenthegirl en fijn dat het zo snel gelukt is. Helaas is dat niet velen gegeven, je bent een geluksvogel!

Na een rotdag een paar dagen geleden gaat het nu al twee dagen heel lekker. Ik denk er niet veel aan, sta er weinig bij stil en heb eigenlijk geen kwaaltjes. Ja, sinds kort gevoelige borsten en ik houd een beetje vocht vast. De steken in mijn buik zijn een stuk minder en mijn gevoel is gewoon goed!

@poeszie, fijn dat jij niet onder controle van een gyn hoeft te blijven. Helaas zal ik dat wel moeten... in ieder geval tot de 20 weken echo. Daarna hoop ik weer terug te kunnen naar de vk, we hebben hier in onze plaats een hele goede praktijk met heel fijne vrouwen!

@Sha_la: van mij mag je erin blijven hoor!!! Dan schrijf je wat minder, is toch ook niet erg? Zou het leuk vinden af en toe even te horen hoe het met je gaat!

Hoe gaat het met de andere dames (m.n. Inkie en Ouichef)??
Hoi dames!

Nou er was jammer genoeg nog niks te zien op de echo dinsdag het was ook een gewone echo en niet een inwendige. Dus de kans was ook heel klein. Nu maar wachten op 6 januari...

Verder gaat het hier niet echt lekker, ben best wel beroerd met vlagen en vind het moeilijk te eten. Dan wordt ik er wel misselijk van en dan weer niet. Bah... Ook ben ik verschikkelijk moe en heb ik het heel druk. Heb al wat dingen afgezegd voor dit weekend want ik denk dat ik het gewoon niet trek. Ik probeer genoeg tijd voor mezelf (en de kleine) te nemen. Maar het is heel moeilijk. Het is ook zo'n drukke tijd rond de feestdagen. Gister nacht heb ik een tijd wakker gelegen van de zeurende buikpijn en vandaag heel bang dat ik bloed zou verliezen. Maar gelukkig niks!

Wel leuk nieuws, gisteren eindelijk een kerstboom gekocht en opgetuigt. Vooral de poezen vonden en vinden het heel leuk. Kwam net thuis en toen lag er al wat uit de boom. Gelukkig hebben we geen ballen dus niks kan kapot. :D

Poeszie, wat gaaf dat je al wat hebt gezien! Dan wordt het echt echt!

Voor de nieuwe zwangeren, GEFELICITEERD!

Fijne avond!
@Assie: ik heb volgens mijn precies hetzelfde als jij. Ook af en toe wat 'steekjes' en ietswat gevoelige borsten. Verder echt niets. Af en toe maakt mij dat wel wat onzeker, maar goed.. we wachten geduldig af.

Sorry als ik het gemist heb, maar had je al verzonnen hoe je het aan je ouders wilde vertellen?

@Jill: hele herkenbare angst, maar aan de andere kant ook wel een teken dat je hormonen met je aan de haal gaan!

@Ouichef: jammer dat je niets hebt gezien op de echo, maar goed het is natuurlijk ook nog heel pril. Hoever was je precies afgelopen dinsdag? Januari lijkt ver weg, gelukkig zitten er nog feestdagen tussen, dat gaat de tijd wat sneller!

Afgelopen dinsdag heb ik de verloskundige gebeld, en ik mag volgende week al een echo laten maken! Ik ben dan 5w en 5d. Ik ga er maar niet vanuit dat er iets te zien valt, maar wel heel spannend allemaal natuurlijk. Het is trouwens een inwendige echo, dus misschien net iets meer te zien dan met een uitwendige.

Misschien wel leuk voor de tabel: 22 december eerste echo
Wat fijn om al jullie verhalen te lezen, erg herkenbaar allemaal. Ik kan mijn angst iets meer loslaten, de hormonen gieren inderdaad door mijn lijf. Ik kan overal om huilen en was vandaag chagerijnig. Hopen dat het morgen beter is

Kim; wat is de reden dat je zo vroeg al een echo krijgt?

Ik mag met 8 weken voor het eerst naar de verloskundige en ik hoop dat ik dan ook een echo krijg!
@Kim: met een inwendige echo is inderdaad veel meer te zien dan met een uitwendige. Ik zag dat vruchtzakje met de inwendige echo met 4 weken en een paar dagen.

Ik ben trouwens vanaf vandaag lekker een weekje met vakantie, dus ik ben er een week niet. Fijne Kerst iedereen alvast!
Goedemorgen allemaal!

Op de website van de verloskundigepraktijk bij mij om de hoek staat dat je kan bellen voor een eerste afspraak als je tussen de 6 en 7 weken bent......dan heb je rond de 8 weken een "intakegesprek" en wordt er nog niet naar het hartje geluisterd, omdat uit onderzoek is gebleken dat het in die periode belastend is voor het kindje......eerste echo zou dan rond de 10 12 weken zijn.

Als ik bij jullie kijk, zijn er meerdere met een hele vroege echo. Als het medisch is, snap ik dat helemaal.......maar bij de anderen? Zit daar een reden achter of verschilt het beleid van verloskundigen enorm?

En over het vertellen van ouders en schoonouders......ik denk dat ik bonbons met roze en blauwe muisjes erop ga kopen voor bij de koffie......dan zien ze het direct. Misschien voor mijn schoonouders in plaats van de bonbons, cadeautjes (boekje opa/oma enzo)......omdat we daar met kerst cadeautjes doen. Moet ik nog even over nadenken.....van het weekend maar lekker shoppen met een vriendin.

Verder gaat het helemaal goed, hoewel ik vanochtend moeite had om uit bed te komen......maar dat is niet echt anders dan normaal aan het einde van een werkweek

Werken jullie trouwens allemaal fulltime? En wat zijn jullie plannen als het kindje er straks is?

Wij werken allebei fulltime en willen straks allebei 4 dagen gaan werken en dan 3 dagen opvang. Lijkt me heerlijk zo'n extra dagje thuis.
Assie, ik werk nu 36 uur, wij gaan allebei straks 4 dagen werken. Vind het belangrijk om allebei een eigen zorgdag te hebben
Hoi,

ik ben afgelopen woensdag naar de VK geweest.

Was een lang, maar goed gesprek.

Ze heeft mij ook gerustgesteld dat het heel normaal is om bij 7 weken nog niet zoveel klachten te hebben. 3 Januari heb ik de eerste echo. En verder mag ik ook de combinatietest laten doen iv.m. nekplooimeting. Als die test positief uitpakt, kan ik met een gerust(er) hart zwanger zijn en ervan genieten. Vind het gezien de zwangerschapsgeschiedenis van mijn zus namelijk best eng. Al ben ik natuurlijk ook erg blij, laat ik dat natuurlijk voorop stellen!
Hi meiden!

Assie en drenthegirl gefeliciteerd!! Rest van de zwangeren natuurlijk ook.

Kwam ff hoi zeggen, ben zelf 5 augustus uitgerekend en een meelezer.
Ik werk nu 32 uur, maar ga straks waarschijnlijk 20 uur werken. Man gaat een halve dag minder werken dus dan hebben we waarschijnlijk 2 dagen opvang nodig. Gaan jullie voor een kdv of gastouder en waarom?

Ik voel me helemaal fijn, het dringt steeds meer door dat ik echt zwanger ben, mijn naam staat zelfs in het schema

Het word wel steeds moeilijker om het voor me te houden, ik merk zelfs dat ik mijn vriendinnen een beetje ontloop. Maar nog twee weken en dan mag iedereen het weten! Fijn weekend allemaal.
@ lunaster: jij ook hier gezellig!

Geen idee hoe wij het gaan vertellen, hopelijk krijg ik manlief zover om het op oudjaarsdag te doen. Stiekem wel 3 vriendinnen verteld, heb nu ook wel het idee dat ik het voor me kan houden. Tegen andere vriendinnen gezegd dat ik ongesteld ben geworden!

Nog niet echt over creche of gastouder nagedacht. Geen idee. Denk in ieder geval 2 dagen opvang, ga ik 24 of 28 uur werken. We hebben waar we wonen geen sociaal netwerk qua opa's en oma's, dat zal wel lastig zijn.
Hello again,

Leuk dat er steeds meer meiden in augustus een kindje krijgen!

Ik heb as dinsdag (21e) een eerste scan in het Franse ziekenhuis hier.... dus ik kan er waarschijnlijk niks van verstaan, eng hoor..!

Dan ben ik ongeveer 5,5 week zwanger....

Zei iemand hier nou dat een inwendige scan zo vroeg gevaarlijk kan zijn?

Vorige maand had ik een miskraam met 6 weken... een week nadat ik rond 5 weken ook een inwendige scan heb gehad.... Dat kan er toch niks mee te maken hebben......??????

Ik hoop het niet.... ik ben al zenuwachtig genoeg voor die scan dinsdag! Ik ben zo bang dat ze zeggen dat ik 'toch niet zwanger' ben ofzo...... Dat het misschien nog een restje van mn miskraam is oid..... (Maar dat geloof ik niet zo eerlijk gezegd..).

Ik zal laten weten hoe het gegaan is.

X

Marije
Marije dat zal er vast niets mee te maken hebben hoor.....ze weten vast wel wat ze doen En ik schreef dat....maar het had betrekking op het luisteren naar het hartje.....dat zou belastend zijn. over echo's heb ik niets zien staan, dus zal vast helemaal goed komen!

Heel veel succes dinsdag!

Ik ga zo lekker shoppen met een vriendin. Het is mooi weer, als je het gladde wegdenkt

Fijn weekend allemaal!
Hey dames,

Ik heb het even een paar dagen heel druk gehad en me ook nog eens goed beroerd gevoeld. Dus niet echt fijn. Gisteren was ik een cake aan het bakken voor een uitvoering die ik vanavond heb lekker aan het bakken en uit gewoonte lik ik mijn vingers af. Op het moment dat ik dat deed wist ik dat ik fout zat, rauwe eieren! Snel uitgespuugd en mond gespoeld. Maar beter opletten volgende keer!

Kim, ik was 6.2 week afgelopen dinsdag. Vandaag precies 7 weken zwanger! Tijd gaat niet zo snel vind ik. Maar ja misschien met de feestdagen dat het sneller gaat. Als ik me maar niet beroerd voel dan...

Assie, ik heb vroeg een echo gehad omdat een vriendin van mij verloskundige is en het leuk vind om te doen. Maar helaas zag ze dus nog niks. Maar als het slecht zou zijn zou ze het wel niet hebben gedaan denk ik. Ik werk nu 30 uur, ik denk dat ik dat ook blijf doen. Mijn vriend gaat waarschijnlijk wel een dag minder werken.

Bluebird, wat fijn dat je wat gerust gesteld bent! Op naar januari!!!

Marije, veel succes dinsdag! Je hebt toch wel een tolk ofzo bij je?
Ha meiden,

mag ik ook nog meelezen- en schrijven?

Sinds afgelopen donderdag weet ik dat ik weer zwanger ben! Een bijzonder verjaardagscadeau, zo'n positieve test . Ik ben 24 augustus uitgerekend. Ik ben net 34 jaar en dit wordt ons tweede kindje. Ons dochtertje is bijna 22 maanden. Ik heb toen ik zwanger was van haar ook meegeschreven op een topic.

A.s. woensdag begint mijn kerstvakantie en kan ik ongestoord de verloskundige en de huisarts bellen. We hebben het nog niemand verteld, ik moet zelf nog erg aan het idee wennen.

Groetjes,

Lou
Hey meiden,

Hier ook weer even een berichtje van mij. Eventjes niet online geweest, omdat ik erg druk ben en daarnaast ook nog erg moe. Geen lekkere combinatie. Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe baan en er zit eindelijk schot in (ben sinds 1/10 werkeloos). Voor een tijdelijke functie, dat wel, maar zo hoef ik me niet schuldig te voelen als ik gelijk in het eerste jaar met zwangerschapsverlof moet. Overigens is er wel kans op verlenging (eventueel in dienst treding) maar dan heb ik hopelijk al laten zien wat ik kan en willen ze me hebben ondanks mijn zwangerschap.

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. Heb weinig kwaaltjes, behalve dan dus de moeheid en ik kan niet meer zo goed tegen vruchtensappen. Ben ook erg rustig onder de zwangerschap, sta niet meer zo stil bij wat ik wel of niet moet voelen. Het is wat het is, en het gaat zoals het gaat!

Welkom Lou, gezellig dat je mee komt kletsen!

Marije, ik weet niet of het één met het andere in verband staat, ik heb er zelf nog nooit over gehoord.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes!
Mag ik ook meedoen? heb vandaag positief getest en mijn uitgerekende datum is dan 29 augustus, bijna op de valreep dus!
Welkom passiebloem en lou!

Ik ben nu 6 weken zwanger en voel me helemaal top!

Ben net terug van een etentje met vrienden en vind het zo leuk om een geheim te hebben ;) Maar kijk er ook echt naar uit om het te gaan delen. Morgen ga ik het al wel tegen mijn baas zeggen, ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Ik ben ook heel benieuwd wanneer een buikje zichtbaar word, hoe is dat bij jullie? En hoe was dat bij eerdere zwangerschappen?
hey meiden,

ik lees al een tijdje af en toe een topic....maar schrijf voor de eerste keer:-)

ik ben er ook achter gekomen (afgelopen woensdag) dat ik zwanger ben ...... ik ben uitgerekend op 23 augustus 2011 en heb 13 januari mijn eerste echo...

helaas heb ik hiervoor wel een miskraam gehad...eerste echo alles goed hartje gezien enz... en bij de 2e echo bleek hij/zij niet meer in leven te zijn....

het is dus vrij spannend allemaal hoe alles dit keer gaat verlopen..... lijkt me alleen dat spanning niet goed is voor onze kleine.....iemand tips hoe hiermee om te gaan???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven