**Uitgerekend December 2008*** DEEL 2

09-05-2008 17:17 5499 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKidsuitgerekendbevallennaamPatti70 38 2e 2 dec. 11 nov. meisjepinkeltje81 27 2e 7 dec. 11 nov Minkesmurf01 32 1e 2 dec. 2 dec. meisjemeissie80 28 1e 4 dec. 10 dec. Charlottehopeful 34 3e 14 dec. 12 dec. Senne Beau Cherise1981 27 1e 11 dec. 17 dec. YaraCrini29 4e 24 dec. 17 dec. David Matthias plukkie 30 1e 5 dec. 19 dec. zoon pluis 31 1e 31 dec. 19 dec. Ruben Merder 31 1e 13 dec. 20 dec. meisje sunlight 30 2e 31 dec. 23 dec. zoon vlinder 22 1e 22 dec. 23 dec. zoon Sweety 34 1e 11 dec. 24 dec. meisjeGutje 28 3e 28 dec. 29 dec. Emma eles 35 1e 30 dec. 2 jan. zoon Yamuna 29 1e 24 dec. 6 jan. Danielle
en neem tissies mee ... mijn ogen gingen lekken bij het zien van ...
Haha de mijne ook en ik was helemaal druk...zei ohhhhhh dat is het hoofdje he? en dat is en dat.....hahaha de gyn moest er smakelijk om lachen gelukkig.
goedemorgen dames,

ik zat nog op het oude topic, zag daar wel dat jullie met een neiuwe bezig waren maar had de link effe gemist. hier mijn berichtje dat ik daar al had geschreven.

hey meiden,

hier ben ik weer, wat goed dat er al zo veel hartjes in het schema staan!

yamuna, spannend allemaal, hoop dat je over twee weken een tweede hartje gaat zien.

snok, hoe is het nu met je?

fijn gutje dat je het schema overneemt.

israel was geweldig, heb sinds vrijdag geheel onverwacht een huisje in de randstad, moeten nu dus veel klussen, wat opzich fijn is want ik moet nog tot 6 juni op de echo wachten (dan 11 weken en 5 dagen zwanger) en dat vind ik nog erg ver weg. kan me gedachten zo een beetje verzetten.

goed vandaag allerlei dingetjes regelen, inschrijven in nieuwe woonplaats, gas en electraleverancier regelen, watermaatschappij bellen.

lekker druk.

qua zwangerschap in israel erg misselijk geweest, hier gat het wat beter, begin ook een buikje te krijgen dus draag nu een beetje verhullende kleding. ben afgelopen zondag voor het eerst bijna flauwgevallen (in de kerk, terwijl we in een kring stonden) combi van vermoeidheid, hitte, etc. maar gedoe. heb vanaf gister veel eten in mijn tas bij me zodat ik 10 keer een broodje kan eten in plaats van 3 echte eetmomenten heb. helpt me ook om meer eten binnen te houden.

liefs vlinder
Ring,Marloussie ,Bregje en Tigra....denk aan jullie!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo spannend!
hee meiden

Beetje late reactie maar ik ook met mijn 31 jaar geen rijbewijs. Heb ooit 8 lessen gehad en dat ging eigenlijk prima maar toen kocht ik een huis en kon ik mijn geld beter gebruiken!

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben, op mijn leeftijd kijken mensen me altijd een beetje meewarig aan als ik vertel dat ik geen rijbewijs heb.

Verder vind ik het heel spannend morgen gaan we voor de eerste echo. Ben wel blij als ik zeker weet dat alles goed is en of het er 1 of 2 zijn.

Ik zou er bijna weer van gaan roken ha ha nee hoor!

Ik houd jullie op de hoogte
dames met de echo vandaag, veel succes!

vlinder. israel, heerlijk klinkt dat. jammer dat je niet zo lekker was.

leuk een nieuw huis. en idd, dan is het zo 6 juni. jee wel lang wachten he.

ik ga ff klagen hoor. sorry hihihi.

ben toch zo enorm moe. en sinds zaterdag heel misselijk, niet zo maar een vlaagje maar echt kokhalzen enzo pffffffff eten moet ik echt niet aan denken. heb net met enorme tegenzin wat kwark op. was enigste wat ik kon hebben.

ook draaierig erbij maar dat is minder erg.

gisteren heel de dag maar rondgehangen, zelfs geslapen! doe ik echt nooit beneden maar ja.

vannacht weer eens slecht geslapen en nu ook bekaf. sliep ik eindelijk redelijk moest ik er uit voor de kids om ze naar school te brengen enzo.

kennen jullie dat gevoel van zware armen raar voorhoofd enzo alsof je een nacht niet hebt geslapen. nou zo voel ik me nu. en ik moet de rest van de dag nog.

straks maar ff op de bank liggen.

baal er alleen van want het huis begint een rommel te worden, badkamer moet een beurt enzo pffffff.

sorry voor het klagen, ben nog steeds blij enzo maar het kost zoveel energie. tevens is zo misselijk niet zo handig als je voor 2 andere kids moet zorgen qua eten enzo.

zal straks wel beter gaan denk ik.
Eigenlijk vind ik dat mensen niet moeten zeuren over misselijkheid moe etc. natuurlijk is het lastig enzo ik weet er alles van.

Mijn dagen afgelopen drie weken zijn voornamelijk gevuld met slapen en ziek op de bank liggen, kotsen en hyperventileren want ik ben niet zo goed in al die antiperistaltiek....

Mijn ochtendmisselijkheid strekt tot 's avonds laat of mijn ochtenden duren gewoon absurd lang....

Nee zwanger zijn is niet louter leuk.... maar ik klaag niet.

De angst die tot in mijn botten voelbaar was met de vraag of het ooit zou gaan lukken om een gezin te krijgen vond ik velen malen erger, pijnlijker, naarder om ziek van te worden, letterlijk.

Daar is het het ziek zwak en misselijk dat ik nu ervaar een eitje bij.

Ik vind dus echt dat men er helemaal niet over moet zeuren.

Het is zó een kleine prijs die je betaald voor wat komen gaat...

Natuurlijk is het niet leuk om weken ziek op de bank te liggen, ik lig er ook niet te juichen als ik weer eens half lig te stikken in mijn eigen kots.

maar shut up zijk er niet over ! stoppen met roken is kut geen wijntjes met de BBQ is jammer ... niet zijken ... come on ! Je weet waar het voor is,

Menigeen zou nog "een marathon kruipen zonder piepen" om zwanger te mógen worden.

Buikgriep daar mag je over zeuren... dat is klote en levert nog eens niets op ook.

its all such a small price to pay ...

*yam gaat weer terug in haar hoek*

(relaas was overgens tegen niemand persoonlijk bedoeld, ik wou het gewoon even kwijt.)
Ha die Yamuna,

Alhoewel ik gewoon aan het werk ben en me redelijk voel (afkloppen) herken ik je verhaal, ik voel me ook regelmatig zo.

Ik hoop dat je je snel beter voelt!! Of in ieder geval wat minder zwangerschapskwaaltjes.

Ik zelf heb ook nog wel eens last van zelfmedelijden, voornamelijk dat ik helemaal niets meer mag! Als het lekker of leuk is mag ik het niet meer zeg maar.

Tegelijkertijd weet ik dat ik dankbaar mag zijn dat ik zwanger ben en dat er ook vrouwen zijn bij wie het allemaal niet zo soepel gaat.

Nou succes vandaag meiden!
Nouja, ik vindt je wel een beetje kort door de bocht hoor.

Heel begrijpelijk dat jij dit anders ervaart dan iemand die in een poep en een scheet zwanger wordt. Maar dit forum is toch vooral om je verhaal kwijt te kunnen? Dus ook de zeur verhalen? En allen die de "zeur"verhalen schrijven zetten er toch bij dat ze het er toch graag voor over hebben?
Hallo allemaal,

Heerlijk lang weekend gehad allemaal??

@Yamuna.. Denk er precies zo over! Natuurlijk mag iedereen klagen en zeuren over alle kwaaltjes, daar is tenslotte dit topic OOK voor.. Maar snap heel goed wat je bedoelt! Als ik voor het zoveelste K*&%onderzoek in de wachtkamer van het zkh zat, en bijv. hoorde van een hoogzwangere... Hé, ben al zoveel kilo aangekomen, zucht, klaag, krijg ik het er ooit weer af!!!! Dan dacht ik echt, Wat zeik je nou muts, ik zou er alles voor over hebben om nu moe ziek zwak misselijk en een olifant te zijn (haha, moe en misselijk zijn nu van toepassing, eigen schuld dikke...) ben heeeeeeeel blij om nu eindelijk zwanger te zijn.. Haha... M.a.w. herkenbaar om te lezen

**gaat toch maar weer aan het werk..**
quote:eve76 schreef op 13 mei 2008 @ 10:51:

Tegelijkertijd weet ik dat ik dankbaar mag zijn dat ik zwanger ben en dat er ook vrouwen zijn bij wie het allemaal niet zo soepel gaat.

.....of na een lange weg van: strijd, onbegrip, ziekenhuizen, onderzoeken, tranen, behandelingen, onzekerheden, pijn, relatiecrisissen, wachten, hopen, nog meer wachten, bidden, smeken .... en dan zijn ze uitbehandeld .... een gat in je hart , een krater in je ziel. een muur van onbegrip, een open zenuw die keer op keer weer geraakt word bij de altijd terugkerende vraag heb jij ook kinderen ?

en vervolgens piepen wij over een beetje misselijkheid....
eles je mag het kort door de bocht vinden. Dat is je goed recht

en als je piepen wilt van mij mag je..... echt waar!

Iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen referentie kader, door door mijn eigen ervaring alsmede door mijn vrijwilligers werk waar ik veel te maken heb met fertiliteitsproblemen en alles wat daarmee te maken heeft, kijk je soms anders naar zaken.
*breekt even in*

Snok, als je hier leest, hoop dat het goed met je gaat en je snel voor check mag. Kom je weer even prive kwekken?

Yamuna, helemaal met je eens al was ik wel in een poep en een scheet zwanger. Maar dat geklaag wordt meestal niet gemeend volgens mij.

Iedereen die zwanger is en kloppende hartjes heeft gezien, gefeliciteerd!

*breekt weer uit*
Hoi meiden!

We hebben een prachtig kloppend hartje gezien. Geweldig. Het kruimeltje is 2,1 cm (lieieieief) en ik ben 8 weken + 6 dagen zwanger (dagje langer). Maar we houden gewoon 18 december aan. Die 6 dagen is belangrijk voor de nekplooimeting.

Donderdagmiddag bloedprikken als voorbereiding op nekplooimeting, wordt dus combitest (bloed en meting).

Npm is over twee tot vijf weken. Krijg een dezer dagen een oproep van het ziekenhuis.

O ja, voor het schema: 17 juni 2e echo! Grappig, dan is het EK Voetbal begonnen. Niet dat wij fervente voetballiefhebbers zijn, alleen als het Oranje is...

Ik schrijf straks nog even hoor!

Liefs,

Bregje & Kruimeltje

PS: Ik ben nog steeds zo extra dol op fruit!
Hey bregje, wat leuk! Van harte gefeliciteerd met het kloppend hartje
Thanks!

Hoop ook zo op een kloppend hartje bij Ring! En leuk ook, de meiden die vandaag naar de vk gaan.

Morgen ook weer echo's, spannend!

Xx
gefeliciteerd Bregje1972 !!
yamuna, sorry hoor maar ik voel me echt gewoon kut. en dat moet ik ook weleens kwijt. en om het nu tot niets te gaan maken. als je je kut voelt mag je klagen.

ik weet als geen ander hoe blij je moet zijn dat het uberhoubt lukt. heb voor mijn zoon ook 2,5 jaar verdriet gehad voor het eindelijk lukte. en nu weer 2 jaar. dat doet in de tijd dat het niet lukt echt verdomt veel zeer.

maar om nu het 1 met het ander te vergelijken. ik voel me kut en nee dat is echt niet leuk. en dan maakt het geen zier uit of je er nu lang over gedaan hebt of dat het gelijk raak is of wat dan ook.

daarbij lopen er ook nog 2 kinders rond die je ook moet doen dus ik kan gewoon niet zoals jij schrijft op de bank gaan liggen en kotsen enzo....

sorry zullen wel de vermoeidheid enzo zijn maar ik zit hier echt ff van te janken. zal zo niet bedoeld zijn maar het komt erg hard over.

ben echt niet flauw of zo hoor normaal dus.........maar ben gewoon echt kapot nu..........
en bregtje, gefelciteerd hoor!
Thanks!

En noem me maar gewoon Bregje hoor , die 1972 moest wel, zonder was al in gebruik.

Over het zeuren over kwaaltjes, ach ja, dat mag gewoon lekker natuurlijk. Iedereen ervaart haar zwangerschap denk ik net even anders. Ik leg de nadruk verder ook niet op misselijke momenten en vermoeidheid, omdat ik het puur voor mezelf geen issue vind. Maar waarschijnlijk komt dat ook doordat dit mijn tweede zwangerschap is, zou heel goed kunnen. En de vorige keer had ik nergens last van.

Maar ik kan me wel goed voorstellen dat als je zelf met veel moeite zwanger wordt en je een andere zwangere hoort piepen, dat op een bepaald moment verkeerd kan vallen. Terwijl we natuurlijk allemaal best even mogen balen van extra kilo's, opgezwollen enkels en vermoeidheid.

Dat doe ik overigens ook van mijn peuterpuber hoor... daar kan ik soms óók gewoonweg van balen, hoe dol ik ook op haar ben.

Haha, dat was een typische vrouwenvergelijking die niet echt relevant is.

Anyway, weten jullie hoe laat Ring haar echo had of heeft?

Leuk dat hartje achter mijn naam. Te gek!

Bregje x
En: ik kan me Gutjes frustratie over haar kotsmisselijkheid wel voorstellen.

Nu schluss!

Ciao meiden
Pffff....Nou dat was flink bijlezen!

Ik was hier vorige week donderdag voor t laatst, en zag vanochtend opeens een deel 2, dus ik nam aan dat we verhuisd zijn.

Maar goed, ben weer aardig bij (sorry aan mijn baas...). Nou ben ik natuurlijk alleen weer vergeten wie wat geschreven heeft enzo. Heb sowieso al niet zo'n best geheugen maar zwangerschap helpt niet iig...

Ik wilde alleen wel ook even zeggen dat ik het flauw vindt dat er gekat wordt op mensen die "klagen" over misselijkheid enzo. Ja, ik snap best wel dat als je maar niet zwanger wordt en je hoort anderen klagen over zulke "luttele" dingen tov van jouw grote probleem, dan is dat lullig. Maar ik vind wel dat dit nou juist een plek is waar je je daar juist niet schuldig over hoeft te voelen. We zijn toch allemaal zwanger? En ja, die misselijkheid is ook niet uber-belangrijk maar als het je dag beheerst, dan vind ik dat je daar hier JUIST over mag kletsen (vind ik niet eens klagen).

On that note; ben ook echt supermisselijk geweest van het weekend en 3 keer overgegeven Later ook nog diarree erbij en dus niks binnen kunnen houden en dus het mooie zonnige weekend ziek op bed gelegen... Achteraf weet ik ook niet zeker of het zwangerschap is of misschien zonnesteek of toch buikgriep (vriend had ook last)... Maar goed, uiteraard de eerste dag dat het beter gaat is weer een werkdag!

Leuk te lezen dat jullie (bijna) allemaal van die leuke reacties hebben gekregen met vertellen! Alleen 1 iemand's schoonmoeder was erg lauw, jammer is dat he, maar dat trekt vast nog bij!

Mijn moederdag was ook wel leuk; alleen geen puf voor ontbijt of wat dan ook, maar kreeg wel een etos setje dat zoon (van 1) had aangewezen volgens papa. Zo zoet.

Over die echo's; volgens mij zijn er buiten de 20-weken echo geen echte vaste "tijden" dat ze dit doen. Ik had er mijn 1e keer 1 met 6 weken (termjnbepaling), 1 met 20 weken en 1 met 32 weken. En als je je zorgen maakt of een reden hebt, kun je er best nog een krijgen (de gyn zei ook bij elke controle, als we naar het hartje luisterden en het niet meteen konden vinden van "anders maken we een echo hoor" - gewoon om je gerust te stellen.) Maar ja, ik ga voor controle naar het zkh/gyn dus dat is misschien wel anders dan als je "gewoon" naar een vk gaat.

Ik moet echt nog even wat gaan doen, succes allemaal dames, de laatste weken van ons eerste trimester zijn aangebroken!

Linda
Wat fijn Brechtje!

Ik ga zo weg... Hoop erg op goed nieuws. Ik weet niet of ik vandaag nog online kan komen (zo niet, dan horen jullie het denk ik morgen).

Toedeloe! (Spannend... Oehoe...)
Oeehh Ring, heel veel succes
Bregje gefeliciteerd! Super dat je het hartje hebt gezien zeg! zat alles er al op en aan?

Nu is het wachten nog op RIng spannend zeg!

Ik begrijp beide kanten van het verhaal...ben met de 1e zwangerschap ook niet 1,2,3 zwanger geraakt...maar toen ik zo ziek was heb ik mijzelf evengoed wel eens zielig gevoeld hoor...pas na de 13 weken waarop wij konden zien dat er 2 kindjes in mijn buik aan het zwemmen waren...kon ik die knop omzetten..weet je waar je het voor doet..voor die tijd is het allemaal nog zo onwerkelijk en onzeker!

Nu ben ik dus " zomaar" zwanger geraakt en voel ik mij top! tuurlijk wel wat misselijk en op zijn tijd moe,,,maar echt niks om te klagen en dit doe ik dus ook niet. Heb ook 2 peuters rond lopen van 3,,dus dat gaat er soms ook wel eens heftig aan toe hier in huis..maar wat ben ik dankbaar dat ons dit nogmaals gegund wordt en....zonder medische poespas!

Maar goed ik vind wel dat je hier ook mag ' klagen ' het moet natuulijk geen forum worden met alleen positieve verhalen en als je je dan een keer echt niet goed voelt je dit niet kan melden,,,want anders ben je een zeur..nee toch??

Ik moest vandaag dus voor het proefexamen...jeetje bah wat spannend zeg...met een exeminator en je rijinstructeur...het ging op zich redelijk had het nog erger verwacht...maar ik ben er echt nog niet hoor...en heb toch al 35 uur er op zitten....op zich niet zo erg...maar je het mag wat kosten he? voorlopig zit er niks anders op dan verder te gaan met lessen...en het dan natuurlijk in 1x te halen!

Moet ook echt alles aanleren,,,want ben beslist geen natuurtalent...heb gelukkig wel vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen...al ging dat eigenlijk ook niet zo goed..

We hebben het weer gehad...op naar volgende week de echo

Jeetje wat een verhaal ha, ha

X Hopeful

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven