Uitgerekend december 2009

19-04-2009 09:23 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zojuist positief getest, dit gaat een hele spannende tijd worden. Wie is er nog meer uitgerekend in december en schrijft er mee?

groetjes

Jessie

Naam:Lft:UD kids? Meer... Marije1699 26 1-12-09 1 10-6-9 vk Saskia1807 3-12-09 nee 17-7 20W echo Stella792 30 4-12-09 2 mk dec 08. 19-5 termijnecho 16-6 vk Bandit4live 23 4-12-09 nee Ielsje 9-12-09 nee 3 x mk, echo 7-5 echo3: 20-5 Ikje 30 10-12-09 nee 4-5 vk + echo: 17-7 20WK-echo Daffy80 29? 11-12-09 0 4-5 vk geweest Biennie 12-12-09 3 2 echo’s , 30-6 vrwp, 2-7 gyn, 22-7 hartecho Panos 32 13-12-9 22-5 echo3 Jumper1 34 16-12-09 nee 9-6 combitest: OK! 28-7 20Wk-echo Shasa 22-12-09 1 mei vk? Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting Max2007 30 28-12-09 nee 22-5 vk, 25-5 echo IsisVG 31 28-12-09 1 16-6 combitest (pos!), 4-8 20Wk-echo Esha 31 28-12 1 echo 26-5 echo2 16-6 Smiley77 31 29-12-09 nee 7-08 en 10-08 mk. 12-5-9 echo Jessie7534 30-12-2010 2 18-6 vlokkentest + nekplooimt Imki 29 30-12-9 nee 14-5-9 echo 25-5 VK Summer73 36 30-12-9 nee 25-5 echo 22-6 combitest (pos!) Manny23 eind dec nee 11-5-9 vk, 4-6 echo December baby 28 eind dec 27-5-9 intake
Gefeliciteerd en welkom alle nieuw-zwangeren! Hoe voelt iedereen zich? Nog nieuwe kwaaltjes? Ik heb eigenlijk nog nergens erg last van, behalve dan die enorme onzekerheid. Vandaag weer ietsje minder dan gisteren want volgens mij zijn mijn borsten vannacht een cupmaat gegroeid en mijn buik voelt nog steeds erg opgezet aan, mijn darmen zijn tot nu toe bij elke zwangerschap erg aanwezig geweest..

En hebben jullie leuke koninginnedagplannen? Ben bang dat het dit jaar (wederom) niet hard zuipen gaat worden :-)
goedemorgen allemaal,

even een dagje niet meegelezen en kijk een tabel goed gedaan jessie!!. Gelijk voor de tabel ik ben 34 jaar en in verwachting van mijn eerste, datum bezoek verloskundige is op 7 mei, hiervoor nog niet eerder zwanger geweest. volgens mij hebben jullie zo genoeg info voor tabel??

ga zo omkleden en dan naar een outletstore, winkelen met een vriendinnetje, ik denk voor mij zelf met name schoenen, want kleding heeft denk ik niet zoveel zin meer.

fijne dag en tot een volgend bericht

groetjes Jumper1
Tjee, wat een koninginnedag! Volgens geen stijl is er ook een zwangere vrouw gewond...

Ik heb hier verder echt geen woorden voor. En dan maken wij ons 's ochtends nog druk over dingen als niet kunnen drinken in onze toestand, zo worden we weer met onze neus op de feiten gedrukt.

Hoop dat met jullie alles goed is!
Ja heftig he, niet normaal wat een achterlijke lui er op deze wereld rond lopen..
Hey allen,

hoe is het met jullie? Ik voel nog werkelijk helemaal niets aan mijn lijf. Bij mijn eerste had ik steken in mijn borsten, die vanaf een week of 8 ook wat voller werden. En ik had, net als Jessie, veel last van mijn darmen, vooral erg opgeblazen aan het eind vd dag. Had dan echt net een flink zwanger buikje!!

Maar nu dus nog niks....

Heb me opgegeven voor moeders voor moeders, zondag komt informatrice langs en kan ik starten. Heb ik vorige keer ook gedaan, zonder bezwaar. Vond vooral de beruchte lucht van de flessen gelukkig erg meevallen.

Gister, we hebben koninginnedag geheel aan ons voorbij laten gaan, bij mijn ouders geweest en het grote nieuws verteld. Heel blije reacties, erg leuk. Zondag komen schoonouders langs en dan vertellen we het hen ook. Verder vertellen we het pas na de eerste echo.

Heftig weekje vorige week, want behalve deze zeer onverwachte verrassing, waren we ook in onderhandeling voor ons eerste koophuis! En we hebben een deal!! Nu dus al het zakelijke regelen. Als we het financieel allemaal rond krijgen, verhuizen we 1 oktober.

Nog klein detail voor het schema: ik ben 31 jaar!

Fijn weekend allemaal!
Hallo allemaal,

Wat een drama gisteren, heeft koninginnedag erg verpest!

Vandaag ben ik toch misselijk, vanochtend ook overgegeven maar misselijkheid blijft de hele dag aanhouden... Ik ben tot niets in staat omdat ik me zo beroerd voel...

Gelukkig is het lekker weer en heb ik wat in de tuin (schaduw) gelezen.

voor de tabel, ik ben 30 jaar.

Maandag naar de verloskundige, erg spannend!!!!

Hoe voelen jullie je??
Hoi allemaal,

Ik ben ook misselijk...maar ook heel erg zweverig gevoel. Het lijkt wel dat ik de hele dag op een boot heb gezeten. Ik schommel echt... En ik merk dat mijn bloeddruk erg laag is.

Heb eindelijk ook een afspraak kunnen maken met de verloskundige. 22/05/09 en dan 25/05/09 de echo bij het echocentrum. Ik dacht dat dat altijd samen zou gaan?!?!?

Dus over drie weken weet ik ietsjes meer.

Kan niet wachten, gelukkig is het 'maar' drie weken dan ben ik tien weken!!! Zwanger!!! En dan heb ik er alweer een kwart op zitten (tering dat gaat dan wel een beetje snel als je het zo bekijkt

Groet Max
Wat leuk een dec 2009 topic. Ben zelf in dec 2008 bevallen van een gezonde zoon. Was uitgerekend op 31 dec maar hij kwam al op 19 dec.

Allemaal een goede zwangerschap en geniet er lekker van!
hallo allemaal,

Ook wij verwachten eind december ons eerste kindje

Iedereen ook hier van harte gefeliciteerd!

Ik schrijf ook mee op het "net zwanger" topic maar vind het ook wel leuk om in het schema erbij te mogen staan...

Hoe voelen jullie je?

Ik heb alleen op de dag dat ik testte last gehad van misselijkheid en behoorlijk ook, dat was afgelopen dinsdag en tot nu toe nergens meer last van gehad wat ik wel raar en eng vind en me wat ongerust maakt.

Heb vanmorge een lichte waas rose aan het toiletpapier met afvegen waar ik wel erg van schrok (de rest van de dag niks meer) maar lees over t algemeen dat ik me nergens druk om hoeft te maken...

Hebben meer mensen dit?

Maak me namenlijk onbewust denk ik toch wel een beetje druk.

11 Mei hebben we de 1e echo en denk als daar blijkt dat alles goed is dat ik ook wat gerustgestelder ben.

Groetjes Manny
Wat hebben jullie allemaal snel een echo.... Ik krijg het pas in de tiende week. Of vergis ik me en krijgen jullie het ook pas rond die tijd.

Ik ga volgend weekend heerlijk een weekje weg met maxman genieten van de roze of blauwe wolk die nu in mijn buik zit.

Dan gaat de tijd tenminste een klein beetje sneller.

Vinden jullie het ook een prettig idee dat je in de zomer niet op je hoogte punt bent, dus veel minder kans op dikke enkels ed. En dat als we in dec bevallen zijn dat we dan zeker 3 maanden de tijd hebben om weer een beetje in shape te komen voor de zomer van 2010. Hihihihi erg praktisch ingesteld he!!!

Ik ga weer verder met chillen kom morgen weer ff langs!

Liefs Max
quote:manny23 schreef op 01 mei 2009 @ 20:16:

hallo allemaal,

Ook wij verwachten eind december ons eerste kindje

Iedereen ook hier van harte gefeliciteerd!

Ik schrijf ook mee op het "net zwanger" topic maar vind het ook wel leuk om in het schema erbij te mogen staan...

Hoe voelen jullie je?

Ik heb alleen op de dag dat ik testte last gehad van misselijkheid en behoorlijk ook, dat was afgelopen dinsdag en tot nu toe nergens meer last van gehad wat ik wel raar en eng vind en me wat ongerust maakt.

Heb vanmorge een lichte waas rose aan het toiletpapier met afvegen waar ik wel erg van schrok (de rest van de dag niks meer) maar lees over t algemeen dat ik me nergens druk om hoeft te maken...

Hebben meer mensen dit?

Maak me namenlijk onbewust denk ik toch wel een beetje druk.

11 Mei hebben we de 1e echo en denk als daar blijkt dat alles goed is dat ik ook wat gerustgestelder ben.

Groetjes Manny

Hi Manny,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me goed voorstellen dat je schrok van je roze papiertje, maar dat hoeft helemaal niets te betekenen hoor, heel veel vrouwen hebben last van een beetje "spotting" in het begin van hun zwangerschap. Maar wel fijn voor je dat je zo snel al je echo hebt, dat zalje hopelijk meer geruststellen!

liefs

Jessie
quote:max2007 schreef op 02 mei 2009 @ 19:43:

Wat hebben jullie allemaal snel een echo.... Ik krijg het pas in de tiende week. Of vergis ik me en krijgen jullie het ook pas rond die tijd.

Ik ga volgend weekend heerlijk een weekje weg met maxman genieten van de roze of blauwe wolk die nu in mijn buik zit.

Dan gaat de tijd tenminste een klein beetje sneller.

Vinden jullie het ook een prettig idee dat je in de zomer niet op je hoogte punt bent, dus veel minder kans op dikke enkels ed. En dat als we in dec bevallen zijn dat we dan zeker 3 maanden de tijd hebben om weer een beetje in shape te komen voor de zomer van 2010. Hihihihi erg praktisch ingesteld he!!!

Ik ga weer verder met chillen kom morgen weer ff langs!

Liefs Max

@ Max, Ik krijg een vroege echo omdat er eerder het e.e.a mis is gegaan bij vorige zwangerschappen, dus voor mijn eigen gemoedsrust zeg maar. Ik weet niet of dat bij iedereen met een vroege echo hier het geval is, maar het verschilt ook een beetje per VK-beleid enzo.

Ik ben eerder bevallen in april en mei, en dat was eigenlijk ook wel heel lekker hoor, die dikke buik kwijt zijn voordat het echt warm werd enzo, lekker nog met een roseetje in de zon van mijn verlof kunnen genieten. Maar december heeft ook zeker zijn voordelen zoals je zegt! :-)

Liefs Jessie
@isis; succes met het rond krijgen van de financiën. Zou wel lekker zijn als je in je nieuwe huis kunt bevallen!

@max; mijn bloeddruk is ook zo laag; ik heb constant dropjes in de buurt. Als ik met mijn dochtertje op de grond heb gespeeld en ik sta op, dan wordt het helemaal zwart voor mijn ogen. Hoop dat het snel een beetje minder wordt. Iemand hier nog tips voor?

En ik krijg idd bij 8 wkn een echo; bij mijn vk hebben ze zelf in de praktijk een echo-apparaat en doen ze dat meteen. Ik zou zelfs vanaf 6 wkn al naar de gyn kunnen voor een echo, omdat het de vorige keer fout ging, maar de vk zei dat het dan nog zo klein was, dat dat niet zoveel nut had. Ik probeer dus nog even geduld te hebben.

@manny; gefeliciteerd! Heb je nog meer last gehad van bloedverlies?

Verder ben ik vandaag niet zoveel waard; heb gisteren een vrijgezellenfeest gehad, pffffff. Ik ben kapot. Of het komt van de zwangerschap of ik word echt oud!

Voelen jullie je verder allemaal nog prima?
Hallo allemaal,

Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik (31 jr) wil hier ook graag mee komen schrijven. Ik heb vorige week positief getest en ben eind december (waarschijnlijk 30 of 31)uitgerekend van de tweede. Ik heb al een kleine uk van 15 maanden.

Dinsdag 12-5 mag ik voor het eerst naar de verloskundige. Weet nog niet wanneer ik voor een echo mag,maar hoop dat dat niet lang meer duurt. Ik vind dit zo'n onzekere tijd. Volgens de test ben ik zwanger, maar voel me niet heel veel anders dan normaal. Was de vorige keer ook, dus wat dat betreft maak ik me helemaal geen zorgen. Ik zou alleen zo graag dat kleine wondertje al zien en het hartje horen kloppen...
hoi hoi,

@rijstkorreltje: ik had van morge weer een heel wazig beetje rose met afvegen maar niet echt bloedachtig dus ik denk ook niet dat ik me daar zorgen om moet maken! heb dit nu 2 keer gehad op 2 verschillende dagen dus zal waarschijnlijk niks zijn...
@jessie75: Dankjewel voor de felicitatie! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb vanmorge weer een beetje rose bij het afvegen maar het is echt minimaal tot verre weg van bloed.

Dus het zal zoals jij al zegt niks zijn om me zorge om te maken!

11 Mei maar even de echo afwachten... spannend :D
Goedemorgen! En welkom nieuwe zwangeren! Alles nog steeds goed met idereen?

Voel nog niets bijzonders, vergeet af en toe ook echt dat ik zwanger ben.

Gister schoonouders het goede nieuws verteld, net als mijn eigen ouders reageerden ze heel blij. En gisteravond kwam de informatrice van Moeders voor Moeders langs. Vorige keer ook volledige periode meegedaan, morgen worden de eerste kratten bezorgd. Gelukig testte ik weer positief bij haar, stel je voor...

Manny, geen zorgen maken hoor! Kan komen door toegenomen doorbloeding van je baarmoeder en daarbij wat kwetsbaar worden van het weefsel. Helemaal niet ernstig, en komt veel voor.

Moet wel even wennen aan het ideee van een kindje eind december, zo rond de feestdagen. Heb altijd geroepen dat dat me niet leuk leek, maar ja, nu is het toch echt zo, hihi.

Als het maar niet 1 januari wordt, dat vind ik altijd zo'n troosteloze brakke dag...

Mijn zoon is in maart geboren en ik vond dat heerlijk, verlof in het voorjaar!

Maar nu inderdaad het voordeel dat het 2e trimester, wanneer je het fitst bent, in hartje zomer zal zijn en zomer 2010 alweer ruim na de bevalling is en kindje groot genoeg om lekker met vakantie te gaan!

Hm, moet toch echt weer aan het werk. Tot later!

hallo allemaal

als eerste gefeliciteerd aan allen die net positief getest hebben.

hebben jullie dit ook zo moe, moe, moe zijn niet voor uit te branden, kan de hele dag wel slapen. daarbij komt dat ik ook last heb van mijn darmen (die lijken tijdelijk in staking), gister een aanval gehad van spastische dikke darmen, tjee dat was lang geleden, maar wat heftig.

zaterdag een neef van vriend gezien en zijn vrouw is ook zwanger, net 2 weken verder dus wel erg leuk om met haar te kunnen kletsen. zij gaat vandaag voor een echo, spannend dat wil ik ook, maar eerst donderdag maar naar de verloskundige.

nou voor de rest weinig nieuws te melden
hallo alle december zwangere...van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap !!

Het is zo gezellig om in december te mogen bevallen en kramen !!

Ik heb zelf een zoon die op 6 december 2007 geboren is. Nu ben ik zwanger van mijn derde en ben nu in november uitgerekend, maar mijn kids kennende die blijven altijd zo lang zitten. Het kan dus maar zo zijn dat deze ook in december geboren wordt ;)

Heel veel plezier met jullie zwangerschap !!!
@ esha; gefeliciteerd en welkom!

@isis; ik moet er idd ook nog aan wennen dat ons kindje in december gaat komen. Mijn dochter is van april en dat is toch wel erg handig met kadootjes en zo. Want tja, dat wordt dus dadelijk met Sint kadootjes, dan rond 23 dec nog eens en dan een heel jaar niets... Zo zielig!

@jumper; van moeheid heb ik nog niet zoveel last (alleen gisteren na het feestje). Mijn vorige zwangerschap ben ik 9 mnd moe geweest; dat was echt vervelend. Die darmen herken ik wel op het moment, sommige dagen is het echt een ramp. Buikpijn, naar de wc rennen, geborrel en nogal veel 'lucht'. Volgens mij is het daarbinnen plaats aan het maken voor onze baarmoeder. Ik heb op die dagen ook echt een mega-buik; lijk ik wel al 20wkn zwanger....

@mirjam; bedankt voor de felicitaties en jij ook gefeliciteerd! Mocht jouw kleine tot december blijven zitten, dan horen we dat tegen die tijd wel weer!

Vandaag en morgen nog vrij en dan moet ik weer aan het werk. Ik ben trouwens lerares (parttime). Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Dat zijn er veel!

Ik kom net van mijn eerste afspraak met de verloskundige. Ik ben uitgerekend op 11 december, al moet ik nog wel even de eerste echo afwachten.

Superspannend, het is de eerste!

Succes allemaal.
Hoi allemaal,

Ik ben echt zooooooooooooo moe, en niet te vergeten misselijk. HEt lijkt wel of ik ongelofelijk brak ben en gisteravond flink gezopen heb. Ben benieuwd hoe lang dit aanhoudt.

Weten jullie eigenlijk al hoe jullie en wanneer jullie het familie & vrienden gaan vertellen? En wanneer vertel je het tegen je werkgever?

Zijn jullie ook al bezig met namen?

Willen jullie weten wat het wordt?

Zo genoeg vragen voor vandaag!

Liefs Max
Ik ben wel moe maar zo brak als jij het beschrijft gelukkig niet. Dat had ik met mijn vorige twee zwangerschappen dan weer wel dus ik leef met je mee. ouders, broer en zussen hebben we al verteld. Close vrienden ook. Rest komt nog wel en werkgever (bij mij niet van toepassing want werk als freelancer, eigen baas) zou ik pas na minimaal 3 maanden doen. Ik ben er wat voorzichtiger mee geworden door voorgeschiedenis (zie ook mijn topic elders, zwanger na down-zwangerschap)

Namen ben ik nog helemaal niet mee bezig, geslacht interessert me absoluut niet, als het maar gezond is!

groetjes

Jessie
Hallo allemaal,

Gisteren bij de verloskundige geweest, een echo gehad en alles is goed! Het hartje zien kloppen, dat was erg bijzonder!

Verder vond ik het bezoek aan de verloskundige wat tegenvallen, had gehoopt wat tips te krijgen over misselijkheid e.d. maar er werd vooral honderduit gevraagd over erfelijke afwijkingen in de familie e.d.

Moet nu over vijf weken weer terugkomen.

Ben vandaag weer heel erg misselijk.... Vanochtend had mijn man heel lief ontbijt op bed gemaakt omdat ik ergens gelezen had dat je dan minder misselijk zou zijn. Nou, ik heb het ontbijt er direct weer uitgekotst. Mijn man keek wel een beetje zielig......

Heeft een van jullie nog tips tegen misselijkheid??

Verder ben ik ook erg moe, en 'snachts slaap ik niet echt goed en droom ontzettend veel.

Jullie allemaal veel sterkte met alle kwaaltjes en diegene die nergens last van hebben; geniet ervan!!
Hallo alle medezwangeren,

Leuk om alle kwaaltjes en zorgen van iedereen te lezen! Koninginnedag was bij ons erg druk. Mijn dochtertje is van 30 april en heel mijn familie was over de vloer. Die aanslag was wel even slikken. Verschrikkelijk hoe één iemand zo een stempel op de dag kan drukken, al dat leed!

Wat het zwanger zijn betreft: ik ben zoooooo ontzettend lood in plaats van bloed in mijn lijf moe! Niet normaal. Ik kan af en toe niet eens mijn arm optillen. De vorige 2 zwangerschappen had ik dat niet...zucht... verder heb ik zo een vieze smaak in de mond. Je kent dat wel die zelfde smaak die je in je mond hebt als je de griep hebt: bleeegh. Waardoor ik steeds maar iets in mijn mond wil hebben (dropjes, snoep etc.). Lijkt mij niet gezond als dit 8 maanden zo blijft.

Voor het schema: 19 mei heb ik de eerste echo, 25 mei mijn intakegesprek. Ben benieuwd! Klopt het dat als je het hartje ziet kloppen de kans op een miskraam weer kleiner is geworden? Las ik ergens, maar ach ik lees zo veel...

@Max: mijn familie heb ik het gisteren verteld, mijn schoonfamilie vertel ik het pas als het hartje klopt. Mijn werkgever nog lange niet. Ik heb nl een mega probleem. Mijn contract loopt per 1 september af, dus ja daar maak ik me zorgen over. Ik weet dat zonder zwangerschap het zonder problemen zou worden verlengd. Maar met??? Wel heb ik in februari met mijn leidinggevende afgesproken dat ze in juni op papier zet of ze met me verder wil. Dus ik denk dat ik wacht met vertellen tot ik zwart op wit heb staan dat ze van plan is mijn contract te verlengen. Ik hoop dat mijn buik niet al te veel groeit!!!

@Jessie: met twee gezonde kinderen hoop ik ook van harte dat de derde gezond is! En dan maakt het me ook niet uit wat het wordt. Zorgt wel weer voor een extra verrassing. Ik denk ook niet dat ik het dit keer wil weten, maar ach....ik denk zo veel.

@ikje: ik ben van mijn zoon 3 maanden en van mijn dochter 5 maanden misselijk geweest, was hel op aarde en is eigenlijk niet zo heel veel tegen te doen dan rustig opstaan met een kopje thee en een biscuitje. En na het overgeven stug dooreten om niet in het ziekenhuis te belanden. Bijzonder genoeg ben ik dit keer niet 'overgeef' misselijk, maar wie weet komt dat nog... Jij sterkte!!

wat een lang verhaal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven