Uitgerekend Mei 2009 deel 3

13-06-2009 20:02 3079 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Bevallen Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (6 sept/7480 gr/68 cm) Liv (6 sept/5755 gr/64 cm) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (6 aug/7150 gr/66 cm) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (16 aug/5740 gr/62 cm) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy (2830 gr) Helemi 33 1e 6 mei BD 25 apr 24 aug/7730 gr/66 cm) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (1 sept/7500 gr/68 cm) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (28 aug/7705 gr/69 cm) Sanne069 40 1e 4 mei BD 30 april Tess (31 aug/6880 gr/65 cm) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (21 aug/6205 gr/62 cm) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (21 juli/7660 gr/69 cm) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (19 aug6640 gr/64,7 cm) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (14 juli/5900 gr/56,5 cm) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (24 aug/6050 gr/63,5 cm) Fien1 36 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (19 augustus/6800 gr/63 cm) Elza35 40 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (24 aug /5910 gr/66,5 cm) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein (2 sept/ 7120 gr/65 cm) Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (19 augustus/7455 gr/65 cm) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (23 aug/7015 gr/64 cm) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (1sept/7000 gr/66 cm) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (23 juli/6170 gr/60 cm) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka (21 aug/6150 gr/61 cm) Kosmic 30 1e BD 3 juni Emily (13 aug/4230 gr/59 cm) Maike1 28 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (7 sept/5355 gr/56 cm)
ola! ik lees wel maar reageer ff minder, ben echt zo ongeloverlijk MOEEEHHHHHH......

begin de gebroken nachten nu echt wel te merken, en helemaal omdat ik het alleen doe is het nu na een kleine 2 maanden beetje op , mn erergy....tel daarbij een zoon op die overdag de draak speelt en 's ochtends voor dag en dauw weer op is: GAAP. lusteloos en echt nergens zin in, van ellende en moeheid snaaien, bahbahbah!!!

jolijn zit nu op voeding minder, dus 5 per dag maar krijg de laatste fles echt niet later dan 20 uur erin, ze komt dan tussen 3 en 4 voor de volgende en dan weer tegen 7 uur. tja tis even niet anders.....

nou ja heb niet de illusie dat ik van die nachtvoeding afben als ik weer moet werken (over 3 weken alweer IEKSSSS) dus moeheid zal alleen maar toenemen ben ik bang

nou einde klaagzang hoor, moest ff spuien hahahaha

(en onze dame zou ik dus ECHT niet meenemen naar een restaurant of BBQ, na 17 uur is ze standaard NIET te genieten )
ha dames.

kaatje en helemi, Tess heeft ook bultjes over haar hele lichaam! Ik dacht dus ook dat het baby acne was maar het zit nu echt ook op haar hoofd, oren, nek, borstkas, rug.... Vandaag maar even de dokter gebeld. Ze zei het zou heat rash kunnen zijn of eczeem.... Ik moet nu iets speciaals kopen voor in het badje en daarna insmeren met een bepaalde lotion (die ik toevallig zelf gebruik omdat ik ook een droge en g3evoelige huid heb). Ze zei als het niet wegtrekt over een paar dagen even langskomen. toevallig dat die van jullie het ook zo hebben! Tess heeft het niet op haar armen of benen........

Ik zal eens met haar op de weegschaal gaan staan, ben nu ook wel benieuwd....! en meten kan ik ook wel zelf. Ik laat het julllie weten.

Heb besloten dat ik vanaf nu ook consistent de bv ga afbouwen, te beginnen met 1 fles per dag. Hoeveel ml drinkt Tim per keer Doggie? En eline Julia? Omdat jullie het ook aan het afbouwen zijn.... En doggie hoe maak ik die salie thee? Gewoon blaadjes in een glas en heet water er op?

Ik vind dat jullie allemaal ook al zo'n ritme hebben..! Heb ik niet hoor met Tess. De ene keer zit er 2 uur tussen, dan 2.5 dan 3 - kan er geen pijl op trekken! En 's nachts wordt ze ook meerdere keren wakker...... pfff ben ik nou echt de enige hier?

Sanne, wat lekker dat het zo goed ging he.!? ongelooflijk dat ze door harde muziek heenslapen he.? Wij haden dat ook van het weekend. Harde muziek op straat (er was een fair met allemaal kraampjes hier vlakbij), ze gaf geen krimp!

Snok ook helemaal goed. Lekker die kan je nog eens ergens mee naartoe nemen...!

Elza, fijn dat je wat aan mijn tip had met het badje. Lekker even wandelen he. en ja hoor, let op het hoofdje!!!

Deerne, gefeliciteerd met je trouwdag!

Candy spannend hoor kdv! Gaat vast wel goed. Lekker idee voor je dat je vriendin werkt.

Janets, dat is wel fijn voor je dat je die oudste drie zo makkelijk achter kunt laten he. Vond ik ook wel heel makkelijk hoor, nu mijn moeder er was. Of dat ik Tess even hier liet als ik die andere 2 naar school bracht. scheelt een hoop gedoe. Maar..... vanaf morgen is dat ook weer afgelopen! Dan gaan we weer naar huis. Ik ga op de valreep nog even met de oudste twee naar de tandarts morgen en heb net zoveel mogelijk boodschappen gedaan zodat ik eeen paar dagen voort kan.

ik ga even prive kijken naar de leuke foto's !
Hippy, Je kan mij beter niet als afbouwvoorbeeld nemen... ;)

in overleg met de lactatiedeskundige kolf ik nu 20ml dan normaal en als dat goed gaat, dan gaat er weer 20ml af. Dit om er zo snel mogelijk af te zijn, maar het is dus niet "normaal" Eline drinkt ook heel onregelmatig, maar volgens mij komt dat door de spruw. vanmorgen heeft ze 2 voedingen 130ml gedronken, maar vanmiddag kwam ze niet verder dan 80. Ze laat dan steeds huilend de fles los en op een gegeven moment wil ze echt niet meer. Boeren wil soms nog wel helpen, maar ze drinkt zo onrustig... Ik hoop dat die spruw echt snel over is, maar ik denk dat ik morgen toch nog even de dokter bel.

Snok, klinkt heerlijk jouw Binkie! Ik zou Eline nu ook echt niet mee durven nemen naar een restaurant hoor! Die schreeuwt de hele boel bij elkaar ;)

Ik ga zo ook nog even een foto'tje op prive zetten van ons draakje.
Hippie: Dank voor je berichtje want ik weet nu zeker dat Ishan die 'heat rash' heeft die jij omschrijft. Komt van die draagdoek denk ik. Hij is al een baby die het gewoon erg warm heeft...altijd 37.3 tot 37.5 temp met gewone kleertjes aan (rompertje korte mouwen...t-shirt lange mouwen, broekje en sokke). Klinkt mij dus heel logisch en ga even googlen maar denk dat het gewoon vanzelf over gaat toch?

check..wel voorzichtig zijn maar gaat gewoon over. Vanaf nu gaat ook zijn rompertje uit in de doek en lekker alleen in zijn pampertje in de doek.

Hippie nu al afbouwen? Nee hoor hier ook niet echt een schema. Ishan komt gewoon als hij komt met een paar tijden erbij dat hij altijd komt...en dat is vanaf 22u tot 's ochtends, maar overdag is altijd anders haha....

Chicaa: Kan me voorstellen met een ander zoontje dat een beetje van slap is dat het best heftig is met jolijn erbij. Gelukkig weten we dat de gebroken nachten ook weer over gaan haha......

Deerne: Gefeliciteerd met je trouwdag!!!!

Snok: Mag je al zwemmen met je kleine....lijkt me ook echt heel erg leuk....Volgens mij vinden die ukkies dat helemaal geweldig!!!
Helemi, de rode vlekjes bij Lukas liggen bij hem niet op zijn huid maar eronder. Vandaar dat onze dokter aan een virusinfectie dacht. Het is nog steeds niet minder, en hij heeft nu ook een beetje verhoging. Goed in de gaten houden maar...

Wat fijn trouwens dat het zo goed gaat met Ishan, en dat hij heeft doorgeslapen, lekker hoor! Voel je je gelijk een ander mens he, na een nacht goed slapen?

Snok, lekker hoor, zo'n weekendje weg. Gezellig! En wat lekker dat Binck zo'n makkelijk ventje is, echt genieten dan he!

Hippie, jij gaat dus ook beginnen met afbouwen van de borstvoeding. Ik ga daar na volgend weekend ook mee beginnen. Dan is onze Lukas alweer 2 maanden, en vind ik het mooi geweest. Ik ga misschien wel proberen om de ochtend- en avondvoeding borstvoeding te blijven geven, maar weet zelfs dat ook nog niet zeker.

Julia, volgens mij heb je het er best druk mee he, met afbouwen op de manier die jij doet. Petje af hoor meid!

Chicaa, he bah, over 3 weekjes alweer aan het werk joh. Kan me voorstellen dat je er nog geen zin in hebt. Ik moet 12 augustus weer beginnen, ook nog heeeelemaal geen zin in... maar tegen die tijd vind ik het misschien ook wel weer lekker om aan de slag te gaan. Hoeveel uur ga je werken?

Wat waren er trouwens leuke foto's op prive gezet.

Morgen naar het CB. Lukas zou eigenlijk zijn eerste prikken krijgen, maar ik denk dat dat nu niet doorgaat omdat ie niet zo fit is. Ben benieuwd. Nou, ga even gezellig met man in de tuin zitten, is nog heerlijk buiten volgens mij! xxx
Zo, weer een kraamvisite achter de rug....vrienden van mijn vriend en hadden kids mee....meisje van 6 (heerlijk en lief ding) en meisje van 2 en een half (sloper)..

Die jongste heeft net mijn halve huis verbouwd.....lieten ook meteen ff het huis zien en ze heeft echt Tess d'r kamertje volledig overhoop gehaald....

Hoop toch echt niet dat mijn meissie ook zo is bij anderen later...dat heb je toch zelf wel een beetje in de hand hoop ik...

Ook wel gelachen want ze haalde uit een laadje in de gang (ja, daar zou ik dus wat van zeggen als ouder zijnde) een zonnebril en kwam met dat ding de kamer binnen....geen gezicht natuurlijk

Wel leuk cadeau gehad...een lakentje met daarop Tess d'r geboortekaartje gedrukt...had ze zelf gemaakt. En nog een speelgoedgeval met geluid en lichtjes.

Met mijn werk is het opgelost...ik heb nog 3 weken officieel verlof en ik neem daarna nog 3 weken vrij.

Ik zou Tess ook echt niet meenemen naar een restaurant nog hoor....heb ik net besteld gaat ze krijsen...mij niet gezien

Zou sowieso niet ontspannen kunnen eten...Net wat Chicaa zegt...hier ook vaak huiluurtjes 's avonds....onder het eten gaat het nu goed maar begint nu meestal rond 8 uur.

Bij die bbq hebben we ook meteen gezegd, we proberen het....maar als het niet gaat dan gaan we weer...en dat zijn allemaal bekenden dus daar zou ik niet zo mee zitten als ze zou gaan huilen.

Hippie, iedere keer als ik denk dat er hier een ritme is dan is er een paar dagen later opeens weer totaal geen ritme.

Tess heeft vandaag geloof ik wel 10 keer aan mijn borst gehangen en zit nu aan de fles bij vriend (ik sta droog ). Ze heeft totaal niet geslapen overdag terwijl ze normaal van 12 tot een uur of 3 of 4 wel een lange ruk maakt.

Ze is dus lekker chagarijnig nu dus na de fles gaat ze naar bed.

Deerne gefeliciteerd met je trouwdag !
Hellow dames, hier ben ik ook nog eens.

Het gaat goed met jullie zie ik

Ik begin morgen alweer halve dagen te werken, kijk er eerlijk gezegd wel naar uit. Komt ook omdat ik pas vanaf deze week terug 'alles' mag doen (behalve buikspieroefeningen, dat mag pas vanaf volgende week en dan alleen maar schuine buikspieroefeningen... ben natuurlijk vergeten vragen vanaf wanneer ik dan gewone oefeningen mag doen, dat wordt dus nog effe bellen naar mijn gyn), en dus eigenlijk ook maar vanaf deze week terug 'zelfstandig' ben (mag eindelijk Abby mét maxicosi dragen en vervoeren met de wagen). Abby blijft lekker thuis bij papa, die gaat dan gaan werken als ik thuis ben.

Gisteren kraamfeest en doop gehad, was super. Abby gaf geen kik, tenzij ze eten moest hebben. Er waren zeker 100 personen aanwezig, dus het was best wel druk. Maar dat kon Abby niet deren, die sliep rustig verder. Op een gegeven moment - toen ze effe aan het huilen was - deed mijn schoonpa de radio stiller en zei iedereen: 'Aaaah, zo horen we haar toch effe'. Vond het best wel grappig hehe Minder grappig was toen mensen mij vroegen - ondanks mijn 'afslankbroek' - 'of ze nog eentje laten zitten hadden misschien' en 'of ik terug zwanger was', verwijzend naar mijn nog steeds dikke buik... Ach ja, ik trek het mij maar niet aan zeker? Ik moet wel zeggen dat mijn buik wel hard aanvoelt, heb precies harde buiken hehe Maar dat komt door die vleesbomen, jammer genoeg.
Fien, het is toch logisch dat je je buik nog hebt?? Die vleesbomen nemen ook de nodige ruimte in. Ik snap die mensen niet, zij weten er ook nog van toch?? Als het nou vreemden zijn!!!

Fijn dat het gezellig was.

Chicaa, dat valt dan niet mee om alles dag en nacht alleen te moeten doen. Ik doe s''nachts wel alleen (en overdag natuurlijk tijdens werktijden) maar dan rond etenstijd is het toch wel heerljk dat manlief mij komt helpen, even wat aandacht aan de kids geven en na het eten de één opruimen en de ander de kids badderen en op bed brengen. Dat scheelt enorm als je samen bent. Pff petje af hoor voor jou!!

Deerne, gefeliciteerd met jullie trouwdag!!

Kaatje, hou het goed in de gaten hoor als hij koorts krijgt, op tijd aan de bel trekken!!

Sanne, wat ergelijk zo'n kind wat alles overhoop haalt. Sommige ouders zijn zo makkelijk. Die van mij doen zoiets niet, dat mag gewoon nieten dat is echt wel te leren. Ze mogen dat thuis ook niet doen, eerst opruimen waar ze mee hebben gespeeld en dan iets anders pakken. Oudste zoon zegt het ook altijd tegen vriendjes die komen te spelen als die wat anders uit de kast zullen pakken. Dat is wel schattig.

Zijn ook veel ouders die overal om moeten lachen (mijn schoonzusje en vriend dus) graait dat kind iets van tafel moeten zij al lachen om zijn "streken". En dan maar roepen dat ze niets kunnen laten staan op tafel, manlief zegt dan ook altijd: straf je hem wel eens of lachen jullie er alleen maar om??

Ik heb altijd iets leuks op tafel staan en mijn bloempotten leven ook nog altijd (vensterbank op middelhoogte voor jongste) maar ze zitten er niet (meer) aan omdat dat afgeleerd is.

Om een lang verhaal kort te maken (die uitdrukking slaat trouwens ook nergens op want verhaal wordt er alleen maar langer door) het ligt wel voor een groot deel bij de ouders hoor Sanne!!!!

Ik heb Watse trouwens nog steeds in de kinderwagen liggen die in de kamer staat overdag. Hij slaapt echt overal doorheen, zelfs als de kids heel druk zijn en rondrennen (ja, dat doen die van mij ook wel eens hoor) slaapt hiij rustig door. Zodra hij onrustiger wordt gaat hij naar boven toe.

Bedtijd nu, zien of kleine man nog iets moet hebben, slaapt alweer heerlijk sinds 20.00. Begint wat ritme in te komen overdag en s'avonds.
Goede morgen.

eerste dag hebben hun en ik overleefd. Het was zelf eingelijk wel lekker ik heb ongestoord boodschappen gedaan en het huis schoon gemaakt. Ze lagen samen in de box toen ik terug kwam.

Fien het is heel logisch hoor dat je die buik nog hebt. je moet alles rustig de tijd geven. Hier bij mij een straat verder op is 3 weken geleden een vrouw bevallen ik moest goed zoeken naar een buik.

Oh Liv is ook wakker die ga ik ook even de fles geven doei.
Fien stom dat mensen daar opmerkingen over maken. Net wat Sanne zegt, ze weten het toch van die vleesbomen!!

Candy, fijn dat het zo goed gegaan is gister. Ik kan me voorstellen dat het ook wel lekker was, maar ik zou het ook wel gek vinden hoor.

Sanne vervelend zo'n sloper. Wij hebben ook van die vrienden die alles schattig vinden wat hun kleine draak doet. Hierdoor is het echt een vervelend joch geworden en eigenlijk is dat wel zielig want hij kan er niets aan doen dat z'n ouders zo inconsequent (schrijf je dit zo?) zijn.

Hier een redelijke nacht gehad. Als ik dat stomme kolven niet had hoeven doen had ik lekker van 11 tot 4 kunnen slapen....

Vraagje Eline drink heel erg onrustig. Ze schrokt echt waardoor ze zich heel snel verslikt (bijna stikt) en moet huilen. Ik laat haar dan een boer laten als dat lukt, maar meestal is de voeding daarna een drama. 3 slokken huilen 2 slokken krijsen.. 3 slokken huilen en dat zo'n halve fles lang. Dan is ze zo moe dat ze in slaap valt en de fles niet meer wil en vervolgens komt ze na een kwartier weer om de rest op te drinken. Is dit normaal? Zou het met de spruw te maken hebben? En hebben jullie tips om haar rustiger te krijgen tijdens de fles?
Fien, trek je er niets van aan hoor! Je mag 9 maanden 'ontzwangeren', dus laat ze maar lekker in hun sop gaarkoken! (ik hoop dat je die uitdrukking kent vanuit Belgie...).

Julia: JA!!! Heel herkenbaar!! Rein drinkt ook ZOO onrustig. Ik probeer hem inderdaad ook tussendoor te laten boeren. Soms huilt ie de hele voeding. En drinkt dan dus weinig en heel woest. gaat wel weer over denk ik. Soms helpt het om een hydrofiel over ze heen te leggen, zodat alle andere prikkels weg zijn, maar bij Rein helpt dat niet. En ik denk dat het bij jou best nog kan komen door de spruw.

Haha Janets, hier slaapt ie ook door alle herrie heen hoor! Hoe meer herrie hoe lekkerder hij slaapt. Gister 2 vriendjes te spelen bij de oudste... poehee, over draakjes gesproken!

Sanne, wat een klein draakje inderdaad! Je hebt er zelf zeker invloed op! Enneh, lekker hoor, nog 6 weken VRIJ!! Suf dat ze zich zo hadden vergist!
quote:hippiechicknyc schreef op 22 juni 2009 @ 20:07:

Heb besloten dat ik vanaf nu ook consistent de bv ga afbouwen, te beginnen met 1 fles per dag. Hoeveel ml drinkt Tim per keer Doggie? En eline Julia? Omdat jullie het ook aan het afbouwen zijn.... En doggie hoe maak ik die salie thee? Gewoon blaadjes in een glas en heet water er op?

Ik vind dat jullie allemaal ook al zo'n ritme hebben..! Heb ik niet hoor met Tess. De ene keer zit er 2 uur tussen, dan 2.5 dan 3 - kan er geen pijl op trekken! En 's nachts wordt ze ook meerdere keren wakker...... pfff ben ik nou echt de enige hier?

!Tim krijgt per keer 165 ml water en 5,5 schep Nutrilon Hypoallergeen. Maar ik zat toevallig net te denken dat ik nog geen echt schema heb voor hem. Maar dat komt omdat hij ook nog 2 voedingen bv kreeg tot gister. Vandaag haal ik ook de 19.00 uur voeding er af en geef dan ook fv. Hij was na ruim anderhalf uur alweer zo aan het huilen dat ik denk dat ik gewoon echt geen voedingsstoffen meer in mijn melk heb. Dus kolf dan alleen nog maar de spanning er af 2 keer per dag als het echt nodig is en geef alleen nog de ochtendvoeding. Maar dat is de ene keer om 05.00, soms om 7.00 uur en soms om 08.30. Ligt eraan hoe lang hij slaapt en hoe laat hij s'nachts voor de fles komt. Het consultatie bureau zei dat hij op 5 voedingen moest uitkomen en dan van slapen van 23.00 tot 7.00. Nou dat doet hij dus nog echt niet hoor. Conclusie: je bent niet de enige die geen schema heeft.
Oh en de saliethee zijn idd gewoon losse gekneusde blaadjes waar ik thee van zet met zo'n thee-ei. Koud laten worden, neus dicht en drinken maar.
Ik heb bij zo'n kruidenwinkeltje een zak met gedroogde salie gehaald doe ik ook in zo'n ei, maar ik vind het best lekker eigenlijk.... Maar ik ben sowieso een theemuts.

Vanmiddag een afspraak met de dokter. Ik wil dat hij naar de spruw kijkt.

We zijn nu bijna twee weken bezig en ik zie totaal geen verbetering bij Eline...

165 doggie, pff das best veel.... maar er zit ook een dikke week tussen Tim en Eline, dus dan zal dat wel kloppen toch?

Ik ga zo toch nog maar even met haar op de weegschaal staan. Voeden jullie trouwens allemaal op verzoek? of maak je je kindje wakker voor een voeding?
Guusje, fijn dat jij het herkent bij Rein. (niet fijn voor jou natuurlijk, maar ik vind het wel prettig dat ik niet de enige ben)

Ik zal de hydrofieltip ook proberen. Hoewel ik niet denk dat dat helpt omdat ze er 's nachts ook last van heb en dan zitten we in het halfdonker met z'n tweetjes en dan zijn er bijna geen andere prikkels.
Deerne, gefelciteerd met jullie trouwdag!

Fien, jeetje alweer aan het werk. Waar gaat de kleine naar toe dan? En snap inderdaad niet dat er niet wat meer begrip is voor je buik ivm de vleesbomen. Logisch toch dat er die nog zitten en dat dat te zien is. Niks van aantrekken hoor.

Nadat gisteren bleek dat Lucas zoveel aangekomen is ben ik aan het proberen wat minder lang te voeden. Hij blijft maar drinken en ik haal hem er normaal na 45-60 minuten vanaf. Nu 2x na een half uur eraf gehaald en vind ie ook best. Nou ja zeg, dat scheelt een hoop tijd hoor. Hopelijk gaat dit ook goed zo.
Vandaag gebeld door cb met excuses voor vorige week. En of ik aub nog even langs wilde komen. Konden gelijk terecht dus heb ik maar gedaan. Gewicht en lengte zijn prima (bijna 5 kilo en 58 cm) maar ze ligt te veel naar links (net als zoon toen) dus maar weer trainen met de andere kant.

Fien, wat een stomme opmerking zeg. Ze weten toch hoe het zit.
Suzzel: 30 minuten is wel heel veel hoor. Je kunt heel goed zien wanneer je kleintje klaar is met drinken. Hij begint met korte sabbeltjes om de toeschietreflex op pte wekken. Zodra deze er is worden de slokken langer en zie je hem h=duidelijk slikken. Zodra hij weer over gaat op kleine slokjes/sabbeltjes is de borst leeg. De rest van de tijd die hij aan de borst hangt is gewoon zuigbehoefte. Kijk maar eens goed naar hem, dan zul je zien dat je voedingstijd een stuk korter kan. Tuurlijk moet je dit zelf inschatten wat voor jullie het fijnste is, maar als het goed is heeft een baby echt geen half uur nodig om een borst leeg te drinken...eerder tien minuten tot een kwartier.

Ishan is weer helemaal opgeknapt van de inenting en we gaan nu goed beginnen met hem te leren overdag in zijn bed te slapen. Zijn nu al een half uur bezig en hij is dus nog erg eigenwijs. In zijn optiek is het bed alleen voor na 22 u en voor 7 uur 's ochtends haha......

Moeten maar eens verduisteringsgordijnen halen. Misschien helpt dat. Wie weet heeft hij gewoon teveel om naar te kijken. Hoop dat het gaat lukken want nu moeten we even doorzetten tot hij echt in slaap is, al is het maar een kwartiertje...dan is het kwartje wel gevallen dat hij moet slapen. Kan hij daarna de doek in........ Fijne dag iedereen......
Wát? Drinkt Lucas soms een uur? Jeetje! Tirza drinkt 10 minuten doorgaans. Alleen de laatste voeding vaak een half uur omdat ze wat onrustig is én dan twee borsten krijgt. Wat een verschillen he... Maar Lucas heeft wel maar weinig voedingen he? Wij zitten hier nog op 6 à 7. Ligt er aan of ze doorslaapt. (Afgelopen nachten wel! Van half 10 tot half 6! Hopen dat het zo blijft!)

Chicaa> Tirza heeft ook heel lang hetzelfde gedaan als Jolijn. En nu, sinds een paar dagen slaapt ze dus door tot half 6. Ze is nu wel bijna 10 weken, dus heb er wel even op moeten wachten. Heb wel steeds geprobeerd de laatste voeding steeds iets later te geven. We zitten nu dus op half 10.

Hippie> vermoeiend he, die nachten.... Gaat vast snel beter!

Snok> Lekker dat je een relaxed weekend hebt gehad met Binck. Is inderdaad een heel mooi park waar je geweest bent. Doen we wel eens iets mee voor mijn werk.

Candy> Fijn dat het meeviel om ze weg te brengen naar het KDV. Werk je daar nu zelf ook? Dat moet wel schelen lijkt me. Ik zie er best tegenop voor straks, maargoed. Pas eind augustus hoeft ze er voor het eerst heen.

Hoe gaan de anderen dat hier allemaal doen? Ook KDV of opa's en oma's enzo?

Janets> fijn dat Watse door alle drukte heen slaapt. Is maar net wat ze gewend zijn wrsl? Ik verbaas me soms ook waar Tirza allemaal doorheen kan slapen.

Gisteren kwamen mijn collega's dus en heb ik het beroemde zinnetje moeten gebruiken: 'dat doet ze anders nooit!' Ik had Tirza rond kwart over drie aan de borst toen een van hen sms'te dat ze om half 4 kwamen ipv 4 uur. Dus ik zat al niet heel rustig meer. Vijf voor half was ze klaar, dus waar ik normaal dan rustig met haar zit te kletsen en boeren etc. was ik nu heen aan het weer aan het rennen voor een schoon shirt, paar rommeltjes opruimen etcetc. Toen ze aankwamen was Tirza nog wel te pruimen, maar toen ik koffie wilde zetten en Tirza aan een van hen gaf begon ze te huilen om even later echt helemaal hysterisch te worden. Doet ze anders echt nooit!! Dus was wel ff heel apart. Kennelijk iets te goed door dat mama beetje zenuwachtig en onrustig was enzo. Nou ja, dus toen ben ik maar met haar op de bank gaan zitten en heeft mijn collega koffie gezet en taart aangesneden en na 5 minuten schreeuwen viel ze in coma op mijn schoot en heeft ze de rest van de tijd geslapen... Gelukkig.
Julia, kan niet missen dat dat onrustige van de spruw komt, is pijnlijk voor hem tijdens het voeden, niets aan te doen op dit moment maar wel andere medicijnen proberen hoor!

Suzzel, helemi heeft helemaal gelijk hoor over dat drinken, baby's drinken gewoon niet een uur lang aan de borst, dan gebruiken ze de borst als fopspeen. Even goed op letten!!

Rozerood, wat herkenbaar!!! heb dat ook wel gehad dat alles even snel moest en dat voelt een kind haar fijn aan!! Hoe klein ze ook zijn. Wel balen dan, gelukkig viel ze toch nog snel in slaap.

Heb net de directeur van zoon zijn school maar eens gebeld, had een leren voetbal vol gas tegen de kap van de kinderwagen aan, watse schrok enorm!!! (en ik ook!!!) Was allang blij dat ik de kap goed omhoog had anders had hij hem recht in zijn gezichtje gekregen. Twee weken terug kreeg ons dochtertje van bijna twee al die voetbal tegen haar aan.De grote kids spelen dan op het gras en daar gaat het voetpad van de kleuters dwars door heen, elke keer is het al uitkijken geblazen maar dit was de druppel. Hij was blij dat ik erover belde, de laatste weken v/h schooljaar verzwakten de regels wel eens wat maar dit mocht zo niet. Aan het begin v/ h nieuwe schooljaar zou hij zorgen dat er nieuwe foamballen beschikbaar zouden zijn, dus ga er van uit dat de harde leren bal tot die tijd wel v/h schoolplein worden geweerd en anders gaan ze maar gewoon op hun eigen plein ballen, krijgt een ouder kind hem tenminste tegen zich aan. Die kunnen wat meer hebben.

Zal nog even "himmelen"(schoonmaken) de meisjes worden rond half drie thuis gebracht door mijn moeder die heeft vandaag opgepast.
Ach ja, laat ze maar praten, mij deert het niet.

Ik wissel af met mijn vriend, als hij in de voormiddag gaat werken, dan ga ik in de namiddag en omgekeerd Was trouwens zalig om deze morgen nog eens te gaan werken
Was ik gister zo positief over zijn slapen van het weekend, gister en vandaag waren weer "ruk" om het maar ff grof te zeggen.

Huilen, krijsen, niet willen slapen in zijn bedje. Na even te hebben laten huilen er uit gehaald, getroost en weer terug gelegd, ja hoor krijsen. Zit ik net op bed om hem te troosten, hoor ik ineens heel hard een raar geluid, ik de luier checken, ja hoor vol met poep. Op het moment dat ik de luier eraf haal, besluit meneer dat het nog niet genoeg was en begint toch te poepen! Het zat werkelijk overal, ik kon het niet tegen houden. Ik moest zo hard lachen dat hij weer begon te huilen. En daarna kwam lading 3. Heel fijn, alles ligt nu meteen in de wasmachine. Uiteindelijk heb ik hem nu in de draagzak, maar dat werkt ook niet.
wat een aktie doggie..... gelukkig kan je er nog om lachen...

165 is inderdaad vrij veel!! ik heb haar gisteravond 125 ml gegeven en dat heeft ze met tussenpozen om te boeren wel allemaal opgedronken. Toen om 10 uur nog een borst - hetzelfde als wat sanne doet met haar Tess dus ik dacht die slaapt wel een tijdje..... maarrrrrrrr gewoon om 2.10 weer wakker voor de borst hoor....... en om 4 uur en om half 7.... Nou ja, ooit komt het wel! Ben blij te horen dat niet iedereen een strak schema heeft..!

Vandaag lijkt het of haar huidje een stuk beter is! Zul je altijd zien op het moment dat je de dokter belt gaat het beter. Gelukkig maar.

Ik had gisteravond opeens een hele dikke plek boven het litteken en het werd rood, net of er vocht inzit ofzo. Had wel een heel zwaar karretje vol met boodshappen naar huis geduwd..... niet echt slim misschien. Nu na een nacht slapen ziet het er iets beter uit. Ik wacht het even af. Het verbaasde me wel naar bijna 6 weken...!

julia, misschien dat dat onrustige drinken ook kan komen door de soort speen die op de fles zit? Misschien komt de melk er te snel of te langzaam uit? Ik heb die avent flessen en daar heb je nummers 1 tot 4 voor snelheid...? maar het kan natuurlijk ook de spruw zijn ja. Trouwens ik ben ook een theemuts dus misschien vind ik het ook wel lekker..... ben benieuwd ga het vandaag maar eens halen.

janets, belachelijk die bal zeg!!! goed dat je gebeld hebt.

Fien, laat ze maar kletsen inderdaad en fijn dat je zo genoten hebt van het werken!

suzzel een uur is wel lang ja.... Bij tess duurt het al zeker 20 minuten en dat vind ik al lang!! mijn andere twee waren altijd in 10 min. klaar.

visje toch fijn dat ze hun excuses aanboden..!

ik was wel weer een kilo afgevallen vanochtend - hoera!! maar het hangt er ook maar net vanaf hoe vol of leeg mijn borsten zijn he....
oja ik voed trouwens op verzoek julia en maak haar zeker niet wakker.... dat wordt ze zelf wel.... haha
Het advies van het consultatiebureau was tussen de 20-25 effectief drinken. Lucas doet het wel rustig aan met drinken en houdt ook wel veel pauzes, daarom heb ik nu 30 min. aangehouden. Het voordeel is wel dat ie daardoor nooit spuugt. Het probleem met Lucas is dat je hem bijna niet hoort slikken. Daardoor dacht de kraamhulp in het begin dat ie niks binnen kreeg. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, Lucas slikt gewoon heel zachtjes of minder vaak. Weet het ook niet, maar het is daardoor ook niet goed in te schatten of ie nog echt drinkt of dat het zuigbehoefte is. Lucas heeft trouwens wel een speen voor de zuigbehoefte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven