Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Zo, MvM is net langs geweest en gelukkig twee mooie strepen. Toch wel weer fijn zo'n bevestiging, want ik had nog niet weer een zwangerschapstest gedaan.

Wij gaan het komend weekend aan ouders en schoonouders vertellen. Ik vind het wel fijn om te kunnen delen. Ik moet nog wel even bedenken wanneer ik de rest van de familie en vrienden inlicht, maar als iemand er concreet naar gaat vragen ga ik ook niet meer liegen denk ik.

@meisjegroningen. Ik hoef er 's nachts helemaal niet uit om te plassen, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik denk dat het niet zoveel hoeft te betekenen.
Hoi allemaal,

Zo ben weer bijgelezen.

@Sanneke; vreselijk die onzekerheid en ook ik blijf voor je duimen voor een goede afloop...sterkte meid!

*wat betreft plassen 's nachts (volgens mij MeisjeGroningen???) ik moet ook telkens 's nachts minstens 1keer plassen, maar heb laatst ook een nachtje overgeslagen...vond het juist wel prettig, 1 nachtje helemaal doorslapen....ik kom namelijk niet gelijk weer in slaap, wanneer ik naar de wc ben geweest.

*wat betreft seks; heb er ook niet echt zin in, ben te moe en ben ook bang dat er iets fout kan gaan, terwijl je overal leest dat het geen kwaad kan...vind het ook zielig voor vriendjelief, maar ja, ben ook zo misselijk....gelukkig niet spugen, maar kan ook echt niet genieten van het eten, weinig smaak zit eraan...

Kan de tijd ook wel wegkijken, wachten tot 9 feb duurt nog zo lang en dan is het nog maar een intake, ik wil een echo!

Helemaal als ik die verhalen over goede echo's van jullie hoor!

Wil het ook graag vertellen, maar mijn vriend wilt nog eventjes wachten....

Heb een week terug MvM gebeld, maar heb nog niks gehoord van ze, ik zal zelf nog maar een keertje bellen, wel jammer, want nu is er weer een week voorbij...beetje slordig ook van ze dat ze niet meer hebben teruggebeld...

Nou, meiden, nog effies volhouden met zijn allen tot die 12 weken, die eerste mijlpaal voor ons!!!;-)
M2b en lizi: wat goed dat jullie helpen voor MvM! Ik woon in een buurt waar zoiets gelijk zou opvallen dus helaas doe ik niet mee! Maar tweede zwangerschap ga ik het zeker doen, vind het een goed iniatief.

Ben blij dat de meeste seks eng vinden, voelde me zo raar!

Heb nu echt trek in fruit dus ga lekker sinasappeltjes eten, alleen wel misselijk dus dat verpest de smaak
M2b en Lizi: leuk dat jullie ook met mvm meedoen. Ik heb mijn eerste kratje al volgeplast
Kijken jullie trouwens ook weleens op de site van babyinfo? Daar kun je van elke week in je zwangerschap zien wat er nu in je buik gebeurt. Is leuk om te lezen! Staan ook handige tips bij of dingen die je in een bepaalde week moet regelen.

Misschien zijn er ook andere sites, maar ik vond/vind deze leuk om te lezen. Ook al merk je er niks van, er vindt een hele hoop ontwikkeling plaats in onze buiken!

Zo, weer een dag werken voorbij! Fijne avond allemaal!
Ik ga morgen weer werken, misselijkheid is goed te doen met continu pepermuntjes eten! Ga het weer proberen ben alleen zoo moe! Dat word wat

Ik kijk wel eens op die site! Grappig ja en veel 'ervaringsverhalen'
Fijn Weekend dat je wat tegen de misselijkheid hebt gevonden. Babyinfo heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap elke week gevolgd en nu weer. Ook leuk: berichtjeuitjebuik.nl, op die site staan filmpjes die per zwangerschapsweek laten zien hoe je kindje eruit ziet. Echt mooi.

Ik voel me de hele dag al een dweil. Ga zo een uurtje sporten, hopelijk ben ik daarna wat fitter. Fijne avond allemaal.
babybytes.nl is trouwens ook een mooie site, staat per week beschreven wat er allemaal in je buik gebeurt.

Wat betreft het plassen: vlak voordat ik in slaap val, moet ik plassen. En gelijk 's ochtends om half zeven weer, ook als ik kan uitslapen. Gelukkig wordt ik er 's nachts niet wakker van, dat lijkt me erg vervelend. En overdag...moet bijna elk uur plassen.

Verder ook hier een 'dweil'-gevoel. Ik ben misselijk en heb steeds een zeurende pijn in mijn zij (waarschijnlijk een nasleep van een blaasontsteking). Niet zo fijn voor me vriend, ben al een week niet te genieten.

Iedereen veel sterkte, dat we maar snel een mooie echo mogen hebben en daarna een kwaaltjesvrije zwangerschap! (maar ik ben bang dat dat laatste onmogelijk is )
babybytes.nl is trouwens ook een mooie site, staat per week beschreven wat er allemaal in je buik gebeurt.

Wat betreft het plassen: vlak voordat ik in slaap val, moet ik plassen. En gelijk 's ochtends om half zeven weer, ook als ik kan uitslapen. Gelukkig wordt ik er 's nachts niet wakker van, dat lijkt me erg vervelend. En overdag...moet bijna elk uur plassen.

Verder ook hier een 'dweil'-gevoel. Ik ben misselijk en heb steeds een zeurende pijn in mijn zij (waarschijnlijk een nasleep van een blaasontsteking). Niet zo fijn voor me vriend, ben al een week niet te genieten.

Iedereen veel sterkte, dat we maar snel een mooie echo mogen hebben en daarna een kwaaltjesvrije zwangerschap! (maar ik ben bang dat dat laatste onmogelijk is )
babybytes staan ook heel veel leuke babykamers op....

leuk om inspiratie op te doen....!
Hoi hoi,

Inderdaad die sites zijn erg leuk om te kijken, ik kijk elke week even hoever ik ben in de zwangerschap!

@Sanneke, veel sterkte!

@meisjegroningen, ik hoef er (nog) gelukkig niet uit 's nachts. Wel werd ik een paar weken geleden 2 x met een raar buikpijn gevoel wakker, mijn blaas was erg vol! Nadat ik naar de wc was geweest, was de pijn weg. Herkent iemand dit? Nu verder gelukkig geen last. Moet overdag wel meer naar de wc lijkt het.

Wat zijn jullie andere klachten? Ik heb echt zere borsten/tepels. Sinds vandaag gelukkig geen rugpijn, maar de weken hiervoor wel heel erg!! (steken/zeurende pijn onderrug/bil). Het lijkt wel hoe meer ik in beweging blijf, hoe minder ik hier last van heb, en als ik aan het werk heb denk ik er ook minder aan. Ik ben gelukkig nog niet echt misselijk.

Zijn jullie al aan het smeren om striae tegen te gaan? Ik heb gisteren een tube gekocht, er stond namelijk op om vanaf het prille begin van de zwangerschap buik en borsten in te smeren..

Ik wil het zo graag aan de buitenwereld vertellen! Ik heb het vandaag bijna aan een collega verteld, maar we willen toch wel eerst wachten tot de eerste echo 14 februari!! Dat zou een heel gaaf valentijnscadeau zijn als we een mooi hartje zien kloppen!!

Fijn om jullie reacties/ ervaringen te lezen! Zo kan je het tenminste toch al delen. ...
@zonnebloem: ik had dat ook; dat rare pijnlijke gevoel in me buik voor ik moest plassen; heel raar

Ben al weer n tijdje aan het werk :s valt zwaar pff misselijk als het maar kan
Hoi allemaal,

Ik begin er al wat meer aan te wennen dat het niet goed is. Ik kan het al iets meer een plekje geven. Ik hoop nu dat het niet al te lang meer duurt. Want het is wel vervelend dat je er met niemand over kan hebben en dat je lichaam langzaam aan steeds meer signalen geeft dat het niet goed is.

Bloedverlies wordt op zich niet erger, maar blijft constant. Veel bruin, maar soms wat rood. Vanochtend plaste ik ook wat helderrood bloed uit. Sinds gisteren ook een zeurderige buikpijn. Wel lief dat jullie allemaal duimen en hopen dat het toch nog goed is, maar ik heb echt een voorgevoel dat het niet goed is. De verloskundige gaf ook aan dat alles er op wees dat het niet goed was. Met bijna 7 weken moet je in ieder geval wel iets meer zien dan alleen een vruchtzakje. Tenzij je een niet constante cyclus hebt en gewoon minder ver bent, maar datis bij mij niet het geval. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik zwanger kan worden, hoop dat het de volgende keer wel goed is. Ik heb gelezen dat je juist nu heel vruchtbaar weer bent.

@Tsmama; Hoe heb jij het ervaren? Herken jij mijn symptomen? Op zich is het wel redelijk snel weer gelukt bij jou of niet? Ben je meteen weer begonnen of heb je een cyclus gewacht.

Ik ben wel even flink verdrietig geweest. Manlief is toch wat nuchter soms. "Proberen we het toch gewoon nog een keer?" Dat is wel moeilijk, omdat ik het alleen met hem kan delen. Hij was wel extra lief voor me, maar hij gaat er toch anders mee om. Ik ga het misschien mijn beste vriendin wel vertellen.
Sanneke, ik zou het inderdaad wel met iemand delen als ik jou was. Je moet je verhaal en verdriet en onzekerheid toch kwijt. Dan kunnen mensen je ook steunen. Proberen wij natuurlijk ook wel, maar dat is toch anders.

Ik hoop voor je dat als het inderdaad niet goed zit, het wel snel doorzet. Dan kun je inderdaad weer 'verder'. Ook al blijf ik natuurlijk nog steeds voor je duimen natuurlijk, maar je eigen gevoel zegt het meestal toch het beste. Nogmaals heel veel sterkte!
Bedankt haarspeldjes en tessie voor de tips van de andere sites. Zal daar ook eens kijken.

Had laatst al aan mn dochtertje verteld dat er een baby in mn buik zit. Ze wilde toen mn rits open doen en gaan kijken :-)

Heb het er verder maar niet over, want eerst even weten of alles goed zit, anders snapt zij er straks ook niks meer van als we het steeds over een baby in mn buik hebben en dan ineens niet meer.

Plus ik ben bang dat ze het nog verraadt, door te gaan zoeken naar de baby waar andere mensen bij zijn :-)

Ze mag het straks al 'vertellen' door een shirtje te dragen met leuke tekst. Niet super origineel, maar ik vind het wel grappig. Nog 2 weken wachten.....
Even voor 't lijstje:

31-1 intake vk

7-2 2de echo

Verder alles goed, ben soms alleen zo chagrijnig! Heb medelijden met de mensen om mij heen... Zodra ik me zo voel dan probeer ik mij wel in te houden en positief te denken. Het zijn de hormonen en dat is een goed teken!!!!!
Ook voor het lijstje: 14/2 echo, 22/2 naar gyn. Waarschijnlijk uitgerekend op 21/9.

@cookie, ik vind het juist wel een origineel idee om je dochter een shirt aan te laten doen met een tekst! Surprise!
Sanneke..ik zou het ok vertellen hoor..aan iemand anders nog. Misschien toch je ouders als de band goed is? of een goede vriendin..? sterkte in ieder geval ook met wachten..

heb hier de kids nog niets verteld. Duurt veels te lang voor hen...bij de derde pas verteld rond 24 weken toen het echt niet anders meer kon qua buik...hahaha..was het wachten wat minder lang voor hen.

cookie,vind ik juist leuk zo'n shirt hoor...vooral niets zeggen en dan de reacties erop...kijken wanneer het kwartje valt...

zonnebloem...o jij dus ook wel zeurdende onderrug...ik heb dat ook vooraal s avonds...

net weer van zwemles nu naar bed brengen allemaal
Puck
sanneke,

heel veel sterkte de komende tijd.

en het is juist goed om het met iemand te delen.. kun jij ook je verhaal kwijt.. er over praten is goed, niet gaan weg stoppen..

blijft toch voor iedereen een hele spannende periode.. waren de onzekere weken maar voorbij..

gaan jullie voor de combi test?

wat zei jullie vk of gyn, vanaf wanneer een kloppend hartje te zien is?? (hoeveel weken?)
Hee lieve Sanneke,

Wat een ellende voor je. Ik heb in oktober een miskraam gehad en ben nu alweer zwanger! Wij zijn gelijk weer begonnen, maar de eerste keer had ik wel een iets langere cyclus dan normaal. Volgens mijn gyno kon het geen kwaad om gelijk weer te beginnen, maar dat zal per situatie misschien verschillen.

Ik heb een paar mensen verteld wat er aan de hand was, ook mijn baas. En dat was heel fijn. Toen het eenmaal echt gebeurd was, heb ik goede vrienden en familie een mailtje gestuurd, zodat zij ook op de hoogte waren. Ik heb daar veel steun aangehad. Maar iedereen is anders...

Ik ben wel ontzettend verdrietig geweest. In eerste instantie was ik opgelucht dat alles eruit was en had ik er wel vrede mee, maar een tijdje later kwam de klap nog even hard aan. Zeker toen ik de eerste keer daarna weer ongesteld werd. Ik heb toen ook even uitgebreid stilgestaan bij mijn verdriet en zelfs een brief geschreven aan ons ongeboren kindje. Dat was wel fijn.

Zoals je merkt ben ik nu ook als de dood dat het weer misgaat; ik vind het erg spannend. Maar ik heb er wel een beter gevoel bij en er meer vertrouwen in dan de vorige keer.

Hopelijk heb je hier wat aan, en als je nog andere vragen hebt, dan laat maar weten. Stiekem duim ik dat ik dit allemaal voor niks heb opgeschreven...

Dikke knuffel x
En uh, ik heb het allang verteld aan mijn ouders, broers en beste vrienden. Ik ben heel slecht in mijn mond houden ; ) En omdat ik af en toe zo loop te panieken is het ook wel fijn dat er altijd iemand is om tegen aan te praten, zeker nu manlief op skivakantie is.

Ik ben nog steeds doodmoe, slaap rommelig en ben vooral 's avonds misselijk. Ik heb ook bijzonder weinig honger. Daar heb ik noooooit last van ; )
Sinds deze week ben ik ook misselijk, vooral de laatste dagen. Het lijkt steeds erger te worden. Overgeven hoef ik nog niet, maar een paar keer zat het er tegenaan. Nu ook, ik heb net een half kopje koffie (cappuccino) op maar dat had ik beter niet kunnen doen.... En de laatste paar dagen lig ik er ook erg vroeg in, gisteravond al rond 8 uur. Toen heb ik nog wel gelezen en wat tv gekeken.

Ik heb vandaag de vk gebeld, moet daar 15-2 heen voor een intake en echo

Mijn ouders weten het nog niet, ik denk dat ik het ze volgende week vertel. Goede vrienden van ons weten het wel en drie collega's van het werk ook. Die keken er niet raar van op, hadden het al geraden. Eén collega (die het nog niet weet) had al gevraagd aan iemand anders (die het nu wel weet) of ik zwanger was. Zo beroerd zie ik er blijkbaar uit, haha.

Nou ja, dat gaat over een week of 7 wel weer over hoop ik.

Sanneke, ik zou het ook aan iemand vertellen als ik jou was. Toen ik een miskraam kreeg heb ik het aan veel mensen verteld, ook op het werk. Het hielp mij echt om er over te praten. Mijn man kon mij ook goed troosten, maar was er zelf ook veel nuchterder onder. Voor mannen is het toch anders denk ik.

Ik kwam er achter bij de 1e echo dat het niet goed zat, had heel diep van binnen toen ook wel een bepaald onderbuikgevoel dat het misschien niet goed zat. Wij waren toen de paar weken ervoor op vakantie en de eerste dag kreeg ik heel erge buikpijn, het leken wel weeën zei ik toen nog tegen P. Ik had verder geen bloedverlies (heel klein beetje roze afscheiding) en na een kwartier was de pijn ook over. De weken erna had ik geen last meer maar ik was niet helemaal gerust.

Ik heb een curretage gehad en ben daarna meteen weer zwanger geraakt, zonder ongesteld te zijn geweest.

Veel sterkte de komende weken.

Een vriendin van mij kreeg hetzelfde als jij te horen bij de echo en een paar weken later bij een volgende echo bleek dat het inderdaad niet goed zat. Wachten is altijd zo vervelend...
Dag dames,

Ik heb geruststelling nodig om 2 dingen:

1: Gisteren wou ik salami(beleg) en wist niet of het mocht. De VK keek op de site van babyopkomst.nl en daarom stond dat het niet mocht.

Vandaag was ik aan het werk en ik had honger en zonder erbij na te denken smeerde ik me 2 broodjes met salami en hap slik weg. Toen ineens bij een van de laatste hap dacht ik SHIT!

Maar er zijn ook sites die zeggen dat salami (voorverpakt) wél kan. Nu maak ik me zorgen. Heb ik iets slechts gedaan? Krijg ik nu een miskraam...etc etc.

2. Ik moest net enorm niezen en dat deed een pijn AU in mijn buik, naja voelde als soort van an mijn rechter eierstok ofzo:s

Hebben jullie dat ook?
@ pippip; bedankt voor je lieve reactie. Doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben. Met hoeveel weken heb je een mk gehad? Fijn dat het zo snel weer gelukt is. Ik hoop ook snel weer een positieve test in handen te hebben. Maar eerst nog even afwachten....

Hoe was je echo nu? Wel spannend of niet. Hoop dat alles goed is, dan kun je lekker genieten.

@peetje 74 - Ook bedankt voor je lieve reactie.

Was het bij jouw gestopt met groeien? En na 10 weken gecurreteerd? Wel super fijn dat het meteen weer is gelukt.In welke maand heb je een mk gehad...ze zeggen dat de cyclus na een mk wat langer kan duren. Heb je nu wel een idee wanneer je bent uitgerekend dan?

@ meisjegroningen- een keer een broodje salami eten is niet zo erg hoor....als je het maar niet dagelijks gaat doen. Salami opgewarmd in de oven (op pizza) mag wel...dus als je het echt niet kan laten.

@iedereen; Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Ik ga hier denk ik niet meer zoveel kijken. Maar ik wil iedereen nog wel een een hele fijne zwangerschap wensen!
Ha allemaal,

Pffff wat gaan jullie hard! Merk nu al dat ik t helemaal niet kan bijhouden haha. He Peetje wat leuk, jij ook hier! Gefeliciteerd!

Heb nog lang niet alles gelezen en reageer dan ook maar even niet overal op. Ik weet niet of t me gaat lukken mee te blijven schrijven. Werk gewoon 32 uur en lig laatste tijd soms nog vroeger dan mijn dochtertje in bed. Hupla, 19 uur is geen uitzondering.

Ik ben doodmoe en behoorlijk misselijk met overgeven erbij, daarbij heel druk op mijn werk en mijn vriend is ook nog eens toevallig tijdens deze zware weken heel vroeg van huis en laat thuis...dus ik moet 's ochtends ook mijn dochtertje alleen doen en ook wegbrengen naar creche, en ophalen na mijn werk eten koken, kind in bad...pfffff...ik vind t wel ff zwaar. Bij de eerste was t veel relaxter haha...

Nou, jullie raden het al, ik ga naar bed!!!

Hoop snel op iedereen te kunnen reageren en bij te lezen, maar als het me niet meer gaat lukken blijf ik meelezen en af en toe reageren als jullie dat oke vinden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven