Vakantie en ipad

06-10-2018 08:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.
Stellen jullie hier regels aan?
Ik ben een beetje op zoek naar een richtlijn. Mijn kinderen hebben nu twee weken vrij.
Smorgen laat ik ze al snel een uur op de ipad. Ze worden vroeg wakker en zo kunnen we nog even rustig beginnen.
Na het middageten vaak een film en dan savonds nog een uur spelletjes.
Eigenlijk vind ik het veel te veel maar weet ook niet zo goed waarom want daartussen in doen we genoeg.
Tot 2/3 jaar geleden (oudste is 10), was het maximaal een uur per dag en in de vakantie misschien 2.
Wat is jullie mening?
Ik vind dit niet veel. Maar ik ben vrij makkelijk in schermtijd
In de vakantie ben ik er ook makkelijker in, maar hier beginnen we niet met de Ipad/tablet. Eerst andere dingen doen en dan aan het eind van de dag mag de tablet (als je dat nog wilt).
Als ze niet thuis blijven om op de ipad te spelen binnen/met de gestelde regels, zie ik niet zo’n groot probleem. Zijn er ook andere hobby’s of interesses waarmee ze zich ook goed vermaken? Tijden veranderen (wat mij betreft😁)
Vroeger betaalde je voor internet per tik, waardoor er vanzelfsprekend ook andere regels waren. Mijn advies zou zijn: houd in de gaten dat je kind fysiek voldoende beweging krijt op een dag, en er moeten ook nog interesses zijn naast de ipad. Schermtijd mag niet ten koste van sociale activiteiten gaan en houd ook in de gaten wat ze precies doen en bekijken. Daarbuiten zie ik geen probleem.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Mij boeit het echt niet hoe vaak ze zitten te schermen, zolang ze ook doen wat ze moeten doen.
Ik heb daar niet echt vaste regels voor. Mijn dochter is ook 10.

Het moet inderdaad niet te kosten gaan van andere bezigheden. Meestal gaat mijn dochter tijdens iPad ook nog tekenen/knutselen/handwerken. Ze houdt van dingen tegelijk doen.

Soms vind ik dat ze er te lang (passief) op haar iPad zit en dan moet ze gewoon van mij stoppen.
Daar maakt ze dan verder ook geen probleem van.

Tijdens schoolweken moet altijd wel eerst haar huiswerk (dyslexie huiswerk, lezen of topo leren) af zijn.
Wij hebben wel vaste regels....uurtje per dag op de tablet en overdag nog uurtje op de telefoon.

Met dit weer lekker naar buiten.
In de vakantie beginnen ze hier ook met iPad, tenminste jongste. Die is om 7 uur op en van mij mag die dan echt wel een uurtje relaxen op de iPad in zijn kamer. Kan ik eerst koffie drinken zonder een stuiterbal om me heen
Nu 2 weken vrij? Waar wonen jullie dan?
Ik lees even mee.

Mijn kinderen spelen van die Smartgames zoals Rushhour en ze lezen veel boeken. Ik wil dat ze ook andere dingen doen. Nu mogen ze 's ochtends een uurtje en 's avond een uurtje. Maar het liefst willen ze de hele dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven