Van Amsterdam naar Haarlem

27-09-2019 10:46 12 berichten
Hoi allemaal,

Ik woon inmiddels al meer dan 10 jaar in Amsterdam. Inmiddels een kleine en weinig ruimte. Nu zat ik te denken aan Haarlem, vindt het een gezellige stad en alles is in de buurt. Echter ken ik Haarlem niet zo goed. Zijn er mensen die vanuit Amsterdam naar Haarlem zijn verhuisd? Welke buurt is leuk voor kinderen? Is het heel anders dan Amsterdam? Ik hoor graag
Dat vroeg je eerder toch ook al in een topic? Van de week?
Waarom een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
'Is het heel anders dan Amsterdam', is Amsterdam overal hetzelfde dan?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Doreia* schreef:
27-09-2019 10:49
Dat vroeg je eerder toch ook al in een topic? Van de week?
Waarom een nieuw topic?
dat doet deze TO vaker
Een vriendin van mij woonde in Amsterdam, is toen naar Haarlem verhuisd en na 2 jaar weer terug naar Amsterdam, ze vond het maar saai daar. Maar ja, ze woont alleen en kende daar niemand, werk was ook niet in Haarlem. Ik kan me voorstellen dat het met een gezin anders is vanwege school etc, je maakt meer deel uit van alles. Ik vind het een leuke stad, maar Amsterdam is ook niet overal hetzelfde. Dus wat zoek je precies?
Trouwens, als je meer ruimte wilt, kun je beter buiten een stad gaan wonen of in een kleinere stad wat verder weg.
Ik heb je een pm gestuurd
Haarlem lijkt ontzettend op Amsterdam...Ik heb in beide steden gewoond (opgegroeid in Heemstede, maar vaak in Haarlem te vinden en daar was 'alles') In Amsterdam centrum gewoond tijdens mijn studie.

Beide steden zijn niet (meer) mijn smaak, maar ik heb er een leuke tijd gehad en in beide steden nog wel wat vrienden...
Volgens mij zijn de huizen daar ook piepklein en bezaaid met muizen.
-jolijn- schreef:
27-09-2019 13:33
net als in Amsterdam ;)

Oh ja, dat bedoel je natuurlijk!

Ik vind Amsterdam en Haarlem erg op elkaar lijken (centra dan)
Wel veel hipsters, nog meer dan in Den Haag...
Haarlem is bezaaid met mensen met kinderen die uit Amsterdam komen omdat ze een tuin willen en wat meer ruimte. Wel een krappe woningmarkt en dat is dus ook wel terug te zien aan de huizenprijzen.
-jolijn- schreef:
27-09-2019 13:33
Wat vind je piepklein?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven