Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop!
Fijn Malaguena, ik hoop dat je snel ban alle ellende af bent!

Is dat eigenlijk pijnlijk voor een baby, die tongriem-ingreep?

Hier wordt de iPad ook iets te vaak gebruikt om grote zus koest te houden :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Ipad, netflix, chocola.. soms moet je tegen je principes ingaan om de dag te overleven :hihi:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
De knip van de lip- en tongriem is wel pijnlijk en sneu voor de baby en het masseren van de wond daarna (nu 8x per dag) om het niet dicht te laten groeien ook. Maar hoe eerder je er bij bent hoe beter en hij houdt zich erg kranig. Hij kan inmiddels ook veel beter aanhappen.

Wat een verschil is een tweede kind zeg! Ik ben nu zoveel relaxter en zelfverzekerd dan bij dochter. Het is wel drukker met een dreumes erbij in huis maar toch ervaar ik het als een stuk fijner allemaal. Herkennen jullie dat?

Onze kraamzorg is echt top trouwens, zie er nu al tegenop dat ze zondag voor het laatst is...

Ons jochie doet het verder goed, vandaag voor het eerst weer aangekomen, slaapt veel en heeft tot nu toe minimale krampjes. Waar ik bij dochter kraamtranen had van frustratje en uitputting had ik ze gister van geluk en vermoeidheid. Een stuk fijner!

Dochter moet nog wel wennen aan de nieuwe situatie. Vandaag was ze weer naar het kdv maar ik vind het lastig dat ze nu soms verdrietig is door de grote verandering.
Gelukkig is ze wel lief voor haar broertje, als ze hem dan aait of kust smelt ik ook weg... :love:

Hoe gaat het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Envelop, wat fijn dat het aanhappen nu beter gaat! Zal wel even heel zielig zijn dat klieven. Maar het is voor het goede doel.

Ik herken het over een tweede. Ik reageer minder op zijn huilen (ja natuurlijk reageer ik wel maar niet in een soort paniek) en ik slaap al zoveel beter dan met mijn dochter. Val na eem voeding binnen en 10 minuten in slaap en lig niet wakker van alle geluidjes die hij maakt.
Dochter is ook zo lief tegen hem! Ze vertelt iedereen ook trots over haar broertje.
Maar ze is naar mij toe wel wat aan het uitproberen. Nou luistert ze over het algemeen wel goed maar mijn lontje is nu vrij kort. Krijg je met slaapgebrek...

Ik mis mijn kraamhulp nu een week later nog! Was zo'n fijn mens en zo heerlijk om gewoon je eten voorgeschoteld te krijgen en de hele dag door kopjes thee. O en het huis heerlijk fris gepoetst.

Geniet nog van je paar dagen kramen!
Hè Dames,

Hoe gaat het met jullie en de kleintjes?

Wat vliegen de weken voorbij hè! Nog 6 weekjes verlof en dan alweer werken. Wat dat betreft fijn dat hij wat eerder geboren is, hebben we lekker veel tijd om te wennen.

We willen in de laatste weken van mijn verlof nog even weg met zn 3en. Iets van cp/landal? Of een appartement/hotel?

Zijn jullie al eens weg geweest (bij de eerste misschien) of gaan jullie ook nog weg? Tips zijn welkom!!
Hi Vlinders,

Gaat snel he de tijd. Hier ook nog 6 weken verlof, we gaan nog even naar center parcs in januari. Ff genieten met de kleinste en onze grote dochter kan rlke dag zwemmen! Heerlijk. Had n bon van prenatal dus met korting een viphuisje geboekt.

Gaat goed nu, groei achterstand is redelijk ingehaald. Ze slaapt eindelijk verl meer en ze lacht. Zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zo deze nachtbraker komt zich hier ook melden vanuit t laatste loodjes topic! Zaterdag in een behoorlijk tempo bevallen van een knappe zoon :flirting:
Wel wat schade op gelopen dus de hechtingen beginnen nu wat te trekken, naast de behoorlijke stuwing maakt dat t niet heel fijn.
Zoon heeft nog een behoorlijk omgekeerd ritme dus we slapen niet veel op t moment helaas..
Roos7 gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hopelijk herstel je snel en neemt de stuwing af.

Het omgekeerde ritme herken ik heel erg van de kraamweek. Daarna werd het langzaam aan beter. Onze kleine man slaapt de afgelopen weken erg goed dus mag niet klagen.

Geniet van je kraamweek! En kom vooral gezellig meeschrijven hier.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roos! Heb je een leuke kraamhulp?
Alle reacties Link kopieren
Wat een radiostilte hier!
Nog bedankt voor de felicitaties, kraamhulp was inderdaad echt een lieverd torenvalk! Paste precies bij ons. Kleine man is alweer bijna 2 weken oud, we beginnen m steeds beter te begrijpen. T is wel echt een kleine driftkop dus dat is soms even snel schakelen!
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat dat snel he! Al die clichés zijn zo waar...
Hier gaat het goed, we zijn drukker met onze dreumes die meestal hsel lief is voor haar broertje maar ook druftbuien kan hebben of jaloers kan zijn. Vanaf woensdag gaat man weer werken en heb ik de twee kids voor het eerst een hele dag alleen. Ben benieuwd hoe dat gaat, vooral als ik moet voeden en dochter ook aandacht wil.
Gelukkig gaat de borstvoeding heel goed en snel en is er altijd kikker op Netflix als afleiding.
Hè dames,

Hebben jullie fijne feestdagen gehad? Ik wens jullie een mooi, gezond en liefdevol 2019 toe met jullie gezinnetje.

Hier een vraagje:
Onze zoon is nu 10 weken en krijgt 5x per dag 150cc voeding. Schema is +/- 7-11-15-19-23.

De afgelopen week slaapt hij constant door de eerste fles heen. Als we dan bij hem gaan kijken ligt ie nog zo diep te slapen dat we hem niet wakker willen maken.

Wat zouden jullie doen? Fles van 23 uur overslaan en dan 4x 180 geven? Of toch wakker maken voor de fles om 7 uur?
Alle reacties Link kopieren
Even een poging om dit topic weer nieuw leven in te blazen.
Met veel plezier geschreven in het laatste loodjes topic en nu een prachtige dochter van ruim 2weken.

Lijkt mij leuk om samen te schrijven over alle leuke maar ook lastige dingen die daarbij komt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik meld me. Zoontje van nu ruim 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een zoontje van nu ruim 4 weken. Gaat snel! Ik weet niet hoe fanatiek ik ben/blijf met meeschrijven, maar ik vind dit een leuk topic dus ik ga mijn best doen.

Zojuist mijn kleine man de fles gedaan (flesvoeding hier), nadat ik nu voor de 2e nacht op rij eerst een tijd lang de speen weer heb in gedaan als hij wakker wordt. Ik was zo aan het klooien met de flessen s nachts, hij maakte er maar weinig van, viel steeds in slaap en dronk dan maar 40 of 60 cc, om dan op 2 keer in de nacht uit te komen. Nu met wat langer wachten Door de speen te gebruiken, gaat de nachtfles een stuk beter, 100 cc en kom ik uit op 1 nacht voeding. Hier ben ik wel blij mee en ik heb het idee dat het voor de kleine ook beter werkt. Daarnaast ben ik gestopt met hem wakker maken om 22.30 omdat hij dan ook bijna niks dronk of met veel moeite om hem wakker te maken. De rest van de dag is alles op verzoek.
Hoe doen jullie dit? Wakker malen voordat jullie zelf naar bed gaan of gewoon afwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef hem s' avonds wanneer hij komt dat kan om 22.00 zijn, maar ook om 23.00 uur. S' nachts maak ik hem niet wakker en wacht ik tot hij zelf komt. Vannacht was dit om 2.30 ( 22.00 tot 2.30 dus) wn nu net komt hij weer.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hebben wij de eerste 3 weken ook gedaan, totdat hij dus niet meer wakker werd rond dat tijdstip, maar rond 1 uur bijv. Toen gingen we proberen hem wakker te maken rond half 11, maar dat vond ik dus geen succes. Nu gewoon maar eens kijken hoe dit verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oudste kon ik een droomvoeding doen (dus slapend de fles geven)
En anders maar kijken wanneer hij wel komt?
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje en Snowgirl leuk dat jullie er ook zijn.

Ik merk zelf ook dat ik iets minder actief ben dan voor de bevalling. Toch wat minder tijd. Haha!

Hier geen KV dus ik kan je niet adviseren. Ik geef bv op verzoek en tot nu toe komt ze gewoon om de 3uur.
Zonet liet ze er voor het eerst 4uur tussen. Gevolg mijn borst spuit haar gezichtje helemaal onder bij het aanhappen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Half slapend wil hier inderdaad ook nog wel lukken, als hij zelf al gekomen is voor de fles, maar de fles aanbieden terwijl hij nog geen signalen vertoonde (omdat hij nog sliep) heeft echt 0.0 zin haha. Het is een slaapkop, vraag me ook echt af of borstvoeding zou zijn gelukt bij deze, hij valt echt continu in slaap tijdens het voeden. Ik voed al met een grotere speen omdat hij anders zo weinig binnen kreeg. Denk dat borstvoeding te intensief zou zijn geweest, daar moeten ze harder voor werken toch? Niet als er dus ineens een uur langer tussen heeft gezeten haha want dan spuit het er zo uit zoals bij pluis haha!

Hier ging het een paar nachten weer iets "minder" met wat meer nachtvoeding of onrust snachts. Voor zover je daar van kan spreken met een kleintje van 5 weken. Vind echt dat hij het goed doet. Maar vannacht dus weer heel goed na laatste fles gisteren om 21 uur en vanmorgen 6 uur weer fles. Tussendoor af en toe speentje in gedaan. Hij heeft snachts meer zuigbehoefte dan echt behoefte aan voeding. De fles van vanmorgen 6 uur is ook maar een kleine voeding geweest. 1/3 van de fles staat er nog.

Gisteren bij het consultatiebureau geweest en hij groeit goed! Is gestegen in de groeicurve en tilt zijn hoofdje goed op. Ik vind het ook snel gaan zeg!
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding is inderdaad zwaarder. Hier wel mee begonnen, maar met zijn 37 weken was dat te zwaar voor hem. Hij viel telkens in slaap en viel daardoor 10% af. Met kunstvoeding zat hij zo weer op zijn geboortegewicht.
Wij moeten morgen naar het consultatiebureau.

Fijn dat alles goed gaat bij jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee in dit topic. Ik merk dat ik best onzeker ben en soms niet goed weet wat het beste is. Bijvoorbeeld met de voedingen, waar jullie nu ook over schrijven.

Mijn dochter is 4,5 week oud en geboren met 36 weken. Ze woog toen slechts 2 kilo. Aan de borst drinken is niet gelukt dus ik geef haar nu een fles met afgekolfde melk en soms kunstvoeding. Volgens de berekening obv gewicht zou ze 60-65 cc (7-8 voedingen) hoeven te krijgen (bij 3 kilo nu). Maar ze drinkt makkelijk 80, 90 of zelfs 100 cc, en komt dan om de 3 a 3,5 uur.

Kan ik zoveel aanbieden? Het consultatiebureau zei, doe maar 80cc. Maar echt onderbouwd vond ik dat niet.

Ze valt na een voeding niet gemakkelijk in slaap, soms duurt het een uur of langer nadat de fles op is. 'S nachts vind ik dat best lastig, want ze begint dan toch te huilen.
Zuigbehoefte heeft ze trouwens ook en van de speen wordt ze rustig. Maar die valt vaak uit haar mond.
Alle reacties Link kopieren
Navy-blue, mijn baby was met 37+6 2,5 kilo, ook ondermaats dus. Hij dronk ook meer dan hij zou moeten op basis van zijn gewicht, er ging al heel snel na zijn geboorte 7-8x 100cc in. Ik heb dat maar gewoon gegeven, want anders was het janken van de honger en sliep hij niet, ook 's nachts.

Na 10 weken was hij van ergens diep onderin de groeicurve netjes richting het gemiddelde gegroeid. Dus ook wel logisch dat hij meer voeding wilde, hij groeide!

Nu na 7 maanden is hij nog steeds keurig gemiddeld en eet hij nu ook gemiddeld.

Ik denk dat die berekeningen gebaseerd zijn op babies met een gemiddeld formaat. Dat was de mijne niet, want veel te klein, en de jouwe is dat ook niet. Ik zou je kind geven wat nodig is. Maar ik herken je onzekerheid daarin heel goed, ik wou dat ik toen wist wat ik nu weet.
Alle reacties Link kopieren
navy-blue schreef:
06-03-2019 09:38
Ik schrijf ook graag mee in dit topic. Ik merk dat ik best onzeker ben en soms niet goed weet wat het beste is. Bijvoorbeeld met de voedingen, waar jullie nu ook over schrijven.

Mijn dochter is 4,5 week oud en geboren met 36 weken. Ze woog toen slechts 2 kilo. Aan de borst drinken is niet gelukt dus ik geef haar nu een fles met afgekolfde melk en soms kunstvoeding. Volgens de berekening obv gewicht zou ze 60-65 cc (7-8 voedingen) hoeven te krijgen (bij 3 kilo nu). Maar ze drinkt makkelijk 80, 90 of zelfs 100 cc, en komt dan om de 3 a 3,5 uur.

Kan ik zoveel aanbieden? Het consultatiebureau zei, doe maar 80cc. Maar echt onderbouwd vond ik dat niet.

Ze valt na een voeding niet gemakkelijk in slaap, soms duurt het een uur of langer nadat de fles op is. 'S nachts vind ik dat best lastig, want ze begint dan toch te huilen.
Zuigbehoefte heeft ze trouwens ook en van de speen wordt ze rustig. Maar die valt vaak uit haar mond.
Lastig he, mijn zoontje is nu 4 weken en geboren met 37 weken. Hij woog wel 3234 gram. Borstvoeding lukte ook niet. Hij drinkt nu 6x 120+4.

Zou denk ik gewoon aanbieden wat ze drinkt. Honger wil je ook niet. Hier zijden ze dat je ook flesvoeding op aanvraag kunt geven, dus dan zou het niet erg moeten zijn denk ik
Alle reacties Link kopieren
Navy blue hier was mijn oudste ook dysmatuur. Ook hij dronk meer dan wat hij "hoorde" te doen. Ik bood altijd meer aan als de fles helemaal op ging.
Net wat skippy zegt.

Snowgirl fijn dat het nu goed gaat. Leuk morgen cb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven