Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is ook net een maand! Ik wist niet dat ze zo ongeveer even oud zijn :).
In verband met de keizersnede ben ik oas na zes weken alleen met mijn peuter. Nu wisselen man en opvang zich af.

Ik ben ook van plan om s ochtends op pad te gaan en s middags wat rustiger aan. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

O nee toch Malaguena, wat ontzettend klote. Heel veel sterkte, ik vind het echt heel naar voor je :sick:
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat zussel en torenvalk!

Malaguena, wat ontzettend vervelend dat je toch onder het mes moet. Hopelijk herstel je snel & kan je daarna meer genieten van de kleine.

Kan me voorstellen dat het met 2 kindjes best pittig is en soms een filmpje opzetten even nodig is.

Bij ons gaat het goed! Slapen gaat echt veel beter sinds een puckababy. Zeker 5 uurtjes en soms zelfs 6 of 7. Hierdoor komen we zelf ook goed tot rust. Ik heb ondertussen ook een ritme gevonden in het fulltime kolven en dat gaat prima zo. Snachts kolf ik niet, en als we dan voorzien dat er te weinig voeding is voor de hele dag, geven we een flesje kunstvoeding. Dit zorgt ervoor dat bij mij de druk weg is en ons kindje toch voor 95% borstvoeding krijgt.

Ook voor t eerst naar het cb geweest! Hij doet t super. Qua lengte en gewicht gemiddeld alleen hoofdomtrek onder gemiddeld maar nog binnen de lijntjes.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie en bedankt voor het medeleven :heart:

Hoop na alle hectiek straks wat leuker mee te kunnen schrijven!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
goed dat het bij iedereen goed gaat, en wat ontzettend rot van de galstenen operatie, dat het nou weer net nu moet….

Hier loopt alles ook op rolletjes, baby doet het prima, ligt lekker in zijn bedje, maar we voeden ongeveer elke 3- 3.5 uur, dus veel lange slaapjes zitten er niet in op dit moment. Ik ben enigszins op de been, maar nog niet zo erg dat ik toe ben aan uitstapjes. Veel verder dan de gynaecoloog in het ziekenhuis kom ik nog niet. Vind dat wel jammer, had allerlei plannen over wat ik na bevalling allemaal zou gaan doen, maar helaas, komt vast nog.
Ik moest even aan dit topic denken, omdat het een keer over het wegleggen van een baby ging, en dat had ik dus gelezen.

Hier een stappenplan om je baby in zijn eigen bedje te krijgen. 46 stappen maar ;-)
https://www.fammebaby.nl/baby-eigen-bed ... 6-stappen/

@Malagueña: sterkte met de operatie!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, wat een hilarische link Morgenstond. Heel herkenbaar bij mijn oudste. Nu gaat het tot nu toe gelukkig goed!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Morgenstond en die link is geweldig. En wat een timing: ik lig nu in ons bed met een arm vast onder een slapende peuter en met een slapende baby boven op me :biggrin:

Florence, komt vast goed met die plannen maar rustig aan.. is niet niks waar je lijf doorheen is geweest!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
@Torenvalk: jij schreef toch ergens dat je baby in draagdoek of -zak had toch? Wat voor heb je? En draagt die fijn met de buikwond/litteken? Ik heb nl een mei tai doek en kleine man vindt het heerlijk maar ik vind het steeds een hoop knoopwerk en vind de knopen op mn rug ook niet zo fijn.. overweeg dus een andere doek of zak maar er is zooooveel keus!
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt het niet aan mij, maar reageer toch even.. ik heb een tula free to grow en ben er superblij mee. Veel sneller dan zelf een doek knopen.. (heb ook nog een geweven doek)

Kan je binnenkort vertellen hoe dat zit met een buikwond :|
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Klopt Menmo, ik heb ook een mei tai. Maar mijn wond is bizar snel genezen dus heb er geen last van.. ik zou ook niet weten wat ik je anders zou kunnen adviseren
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de genezing zo snel ging Torenvalk! Hier is afgelopen week een hechting naar buiten “gesprongen” (wat uiteraard niet zou mogen..) dus dat betekende een extra tripje arts én weer een gevoelige wond.. Daarvoor leek de genezing ook zo goed te gaan maar mogelijk toch teveel gedaan/getild?

Hopelijk valt het een beetje mee Malaguena met de operatie en ben je snel weer op de been! Wel hele nare timing zo :(

Ik hoor veel goede verhalen over de Tula, en het blijkt dat een vriendin die ook heeft dus die mag ik dit weekend even proberen! Ben benieuwd of dat fijner gaat dan de mei tai. Zoals ik al zei vind ik dat een fijne doek alleen voor korte stukjes toch een gedoe met knopen en vind de knopen op mn rug onder mn jas niet zo fijn zitten..

Hoe gaat het verder allemaal? Wij hebben een weekje ziekenboeg gehad, oudste heeft de griep meegenomen vanaf het kdv en is een goede week onder de pannen geweest (meerdere dagen hoge koorts, buikpijn, veeeeeel hoesten en snotteren..) waardoor kleine man nu ook nog aan het snotteren is. Zo zielig bij die kleintjes! (Bij oudste ook hoor, daar niet van, maar die kan je een beetje troosten door wat uit te leggen en extra filmpjes te laten kijken samen op de bank of bed..). Nu zelf dus ook weer aan het snotteren, bloedirritant! Vandaag wel een lekker stukje gewandeld met de kinderwagen (oudste is naar kdv), heerlijk ingepakt in de zon door de weilanden achter ons huis :heart:. Merk helaas dus wel dat mn buik na zo’n stuk nog best gevoelig is en meer dan een half uur/drie kwartier er dus nog niet in zit..
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa! Sinds 11.50 vandaag kan ik me bij jullie aansluiten. Na een bevalling van 4 en half uur is mijn zoon eindelijk geboren. Zit nu even op een roze wolk en verder nog niet jullie verhalen gelezen. Maar dat komt vast nog wel!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Giraffe!! En welkom :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Giraffe!
Giraffe90; gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Giraffe!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de baby van Giraffe? Gaat alles goed?

Menmo: iedereen weer beter bij jullie?
Malaguena: hopelijk ben je geopereerd en kan je snel herstellen!
Rot voor je Florence, dat je nog zo weinig kunt. Heb je een idee van de hersteltermijn?

En hoe gaat het met de overige babies en moeders?
Alle reacties Link kopieren
Giraffe: gefeliciteerd!!! Hoop dat alles goed gegaan is!

Torenvalk: nee geen idee, ik mag over 2 weken beginnen met fysio en dan zien we verder. Dan ook meteen nog gesprek met gyn en psycholoog. Dus ik wacht het af. Maar leuk vind ik het niet, ik wil wat doen en die pijn word ik ook niet blij van. Maar voor de rest is het eigenlijk alleen maar leuk, baby doet het geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Met de baby giraffe gaat het heel goed! Gisteren even twijfel over het gewicht maar vannacht flink gedronken en hij is alweer aan het aankomen. Borstvoeding loopt ook als een malle. Aanhappen vergt voor beide nog even oefening maar gaat ook helemaal goed komen.
Mama giraffe is echter bekaf. Pfff. Slaaptekort.. was even vergeten hoe brak je je dan voelt! Gelukkig hele fijne kraamhulp die er de hele dag is (wel al derde.. eentje startte alleen op en de tweede is helaas ziek geworden, wat ik zondag wel al aan zag komen). Ik laat me nu dus lekker verwennen.
En grote zus doet het zo goed!! Ze is echt onwijs lief. Helpen met verschonen, kusjes geven, bij elk geluidje kijken of het goed gaat, bij huilen over hoofd aaien en zeggen komt goed lieffie.
Jullie snappen het wel: de kraamtranen vloeien hier flink!!

@florence
Wat naar dat je dan niks kan. Gelukkig doet de baby het goed! Hopelijk kan de fysio je straks goed helpen.
Terugkomend op je gevoel van falen: ik herken het nu wel. Eerste bevalling niet maar nu wel. Bevalling ging ook vrij snel, en toen mocht ik opeens al persen. En het lukte gewoon niet. Uiteindelijk hebben ze me heel streng behandeld en is het met 3 weeën wel gelukt. Maar o wat een rot gevoel over de 'verspilde' weeën. Waarom kon ik het niet?
Het is uiteindelijk gelukt. Maar dat gevoel zit er toch...
Hey mamma’s

Hier gaat t redelijk. Na eerste onbezorgde week, had ik een blaasontsteking, en nu heb ik de griep. Ook groeit mijn mopje niet goed genoeg en huilt ze heel veel. Dus straks naar osteopaat en hoop dat ze daarna een stuk lekkerder in haar vel zit. We gaan naar de os omdat het 4 jaar geleden ook goed heeft geholpen bij onze eerste dochter. Ze was blij en rustig en gewoon een blije baby. En dat wil ik voor mijn kleine spruit ook.

Verder testen we nu de puckababy mini, dat maakt r slapen ook ietsje beter. Draagzak wil ze niet in, was geen succes.
Alle reacties Link kopieren
suusberg schreef:
03-12-2018 14:11
Hey mamma’s

Hier gaat t redelijk. Na eerste onbezorgde week, had ik een blaasontsteking, en nu heb ik de griep. Ook groeit mijn mopje niet goed genoeg en huilt ze heel veel. Dus straks naar osteopaat en hoop dat ze daarna een stuk lekkerder in haar vel zit. We gaan naar de os omdat het 4 jaar geleden ook goed heeft geholpen bij onze eerste dochter. Ze was blij en rustig en gewoon een blije baby. En dat wil ik voor mijn kleine spruit ook.

Verder testen we nu de puckababy mini, dat maakt r slapen ook ietsje beter. Draagzak wil ze niet in, was geen succes.
Wat vervelend van blaasontsteking en griep zeg... hopelijk knap je gauw op!
Ik ben met mijn dochter ook bij de osteopaat geweest vanwege voorkeurshouding toen. Heeft enorm geholpen! Ga ook voor mezelf regelmatig (rugklachten).
Sterkte!! :hug:
Hè dames,

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben even benieuwd hoe het bij jullie gaat met de luier snachts. Onze kleine man slaapt erg goed de laatste tijd. Zeker van 12-7 en gister was t zelfs kwart voor 8. Enige min puntje hieraan is dat hij een super dikke plasluier heeft, en doorlekt. Je ziet ook aan de luier dat deze echt helemaal vol zit.

Wij gebruiken de Kruidvat luiers en overdag gaat dat super goed. Dan krijgt hij elke 4/4,5 uur een schone luier. Maar snachts...

Misschien ander merk? Pampers adverteerd met tot 12 uur droog. Is dit ook echt zo? Of ga ik straks dure luiers kopen en heeft de kleine man alsnog een natte romper.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf mijn dochter toen 's nachts een maar groter. Daar paste dan meer in.
Ik gebruikte wel pampers maar dan alsnog groter dus. En hij zal sowieso wel voller zitten maar dat wordt vanzelf wel beter.
Alle reacties Link kopieren
Slapen van 12-7 :-o , hoe doe jij dat? Wat heerlijk zeg, dat doet mijn peuter vaak niet eens haha! Qua luiers vind ik Pampers wel fijn, zou gewoon 1 pak proberen als ik jou was!
Giraffe; dat is een goede tip! Heb hier al wel een maar groter staan van de kruidvat. Dus zal die vanacht eens proberen en anders even een pak pampers halen!

Zussel; we zijn gestopt met hem naar bed brengen na de voeding van +/- 8 uur. Dat was echt altijd drama en veel strijd. Uiteindelijk sliep hij dan rond half 11 en maakten we hem niet wakker omdat ie net zo lekker lag. Hierdoor werd ie altijd snachts nog een x wakker. Nu blijft ie na de voeding van 8 uur lekker bij ons. Beetje spelen en daarna lekker op de borst liggen. Soms valt ie in slaap en soms ook niet. Dan 11 uur schone luier, voeden en puckababy aan. En valt dan echt binnen 10 minuten in slaap. Schrokken de eerste keer wakker om 7 uur en dachten dat we hem alle 2 niet hadden gehoord snachts. Maar hij sliep dus gewoon door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven