Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Pffff Nijntje, vermoeiend hoor. Vooral als baby zich niet laat wegleggen. Mijn oudste wilde dat als mini baby ook niet. Dat heb ik als heel zwaar ervaren. En toen had ik er nog maar 1...

Knap Vlinder! Even doorzetten nog!

De vraag over Sinterklaas en kerst kwam eigenlijk doordat onze families nogal ongeorganiseerd en druk zijn. Vooral mijn schoonfamilie vindt alles met de kinders helemaal fantastisch, de oehs en ahs zijn niet van de lucht.. erg leuk natuurlijk maar ook vermoeiend
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de galstenen Malaguena?

En wat is je strategie Nijntje voor het wegleggen? Werkt het? Zoja dan wil ik hem graag uitproberen ;) !
Alle reacties Link kopieren
Oja en hoe is het met de rest :)?
Alle reacties Link kopieren
Nou die strategie heeft 1 dag gewerkt, dus dat kan ik je besparen ;-D

Wat daarna wel aan leek te slaan, is de soothie speen. In combinatie met op dr zij leggen ipv op haar rug.
Maar vannacht was weer bagger, met 4 nachtvoedingen. Maar de rest van de dag bleef ze ook om eten vragen (12 voedingen nu tot 20.00 uur). Dus ik denk dat we met een regeldag te maken hebben. Ik moet nog even afwachten of de soothie speen met op haar zij leggen, komende dagen aan blijft slaan.. fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Mwah wisselend Zussel, nu een enkele keer een dag zonder aanval gehad. Heb wel een verwijzing voor het ziekenhuis, dus we zullen zien. En feest is nu compleet met een borstontsteking :cry:

Hier ook een baby die zich (vooral ‘s avonds en ‘s nachts) niet laat wegleggen, dus ik lees ook de tips mee :sherlock:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Onze kleine man was ook vooral savonds en snachts heel onrustig! Vooral het inslapen was lastig, want als hij 1x sliep was t klaar. Wij gebruiken nu de puckababy, en hij slaapt al 3 dagen veel beter in. Misschien werkt het voor jullie ook.
Alle reacties Link kopieren
Die soothie speen is hier dan weer geen succes. Wel de puckababy slaapzak, hoef ik ook geen kruikjes meer te maken midden in de nacht..
hier gaat alles zijn gangetje. Ik loop volop rond buiten met baby in de draagzak, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Soothie speen heb ik ook maar werkt nog niet zo. Ik hoop heel erg dat hij uiteindelijk wel den speen wil, heeft oudste zoveel plezier van gehad bij onrust! Op de zij slapen doen we ook, dat werkt wel redelijk. Ik heb het idee dat het ook wel met kou te maken heeft maar ben te lui om midden in de nacht nog kruiken te maken :-$
Welke puckababy gebruiken jullie? Ik heb er een voor kleine baby’s met van die teddy voering (dus niet de piep waarin je armen vastlegt) maar vindt baby nog wel wat klein... of zou dat wel kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een electrische kruik zussel. Ideaal voor s nachts.

Ik heb thuis ook een pacco en heb baby er even in gehad, maar voelde echt niet goed.
Die speen ken ik niet! Zal ik ook eens naar kijken :).

Wij hebben de puckababy piep. Ik vind het echt ideaal. Ze hebben nog wel ruimte om met de handjes te bewegen maar houden zichzelf veel minder wakker. De pacco zit veel strakker.

Ik maak snachts ook geen kruik meer! Kleertjes aan, puckababy en een deken is warm genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Puckababy newborn, teddy inderdaad. Kan net hoor, maar die van mij is ook al iets ouder natuurlijk,
We hebben ook een pacco, maar die is pas voor vanaf 4 kilo, en hij lijkt nog niet nodig gelukkig. Bij mijn dochter hielp hij enorm
Alle reacties Link kopieren
ben ik nou de enige die zo'n brave baby heeft?
huilt als hij honger heeft, of vuile luier of krampjes. Houdt op met huilen als ik hem oppak?

oh mensen ik ben toch echt een partij gezegend….
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Florence, heb ik ook, alleen hij wil ‘s avonds en ‘s nachts gewoon heel vaak opgepakt worden of heeft krampjes 😅
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Meestal is de eerste week (en tweede week) heel rustig en begint de onrust in de weken die volgen. Of niet natuurlijk en dan heb je veel geluk. Maar reken jezelf nog niet rijk! Dat had ik met mijn dochter gedaan en ik kwam uiteindelijk van een koude kermis thuis :biggrin:

Geniet er vooral van Florence!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik merk al wel echt verschil tussen oudste en jongste! Oudste wilde echt vanaf dag 1 ieder uur aandacht/drinken/opgepakt worden etc., jongste horen we alleen als het tijd wordt voor een fles of bij krampjes. Laatst was zijn luier gelekt terwijl hij rustig in de box lag en ook daarbij liet hij zich niet horen!
Voor de krampjes hebben we nu trouwens een kipkep woller in huis, ideaal! Kleine man ontspant zichtbaar zodra we de kipkep op zn buikje leggen, zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Een kipkep wat o_o ?! Even googelen
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
21-11-2018 19:40
Een kipkep wat o_o ?! Even googelen
Is een soort klein pittenkussen in een vlindervorm die je even een halve minuut opwarmt in de magnetron en daarna op de buik van de baby kan leggen. Geeft warmte af en voor baby het gevoel alsof je je hand op zn buikje hebt liggen (zeggen ze in ieder geval :P).
Alle reacties Link kopieren
Oh die moet ik ook nog ergens op zolder hebben. Even opzoeken morgen!

@florence: het zou je erg gegund zijn! Maar hier inderdaad na die eerste twee weken pas de onrust. Hoewel het nog best wel mee valt: het zijn enkel wat pittige nachten maar overdag gaat het super.
Alle reacties Link kopieren
Oja die elektrische kruik is wel een goede, daar ga ik eens naar kijken!
Die pittenzak heb ik ook maar vind het nog niet heel geweldig. Ding is binnen 5 minuten behoorlijk afgekoeld vind ik.

Fijn Florence dat het zo goed gaat! Hier is baby eigenlijk nog steeds heel relaxed, alleen rond 17.30u vaak wat ontevreden (willen drinken, toch weer niet, krampjes, toch weer drinken, etc). Valt meestal samen met een nieuw peuter en moeten koken of gaan eten :P

Verder lijken de krampjes hier wel minder nu er minder voormelk is (ook minder groene poep gelukkig) en ik af en toe infacol gebruik. Komen nu tenminste goeie boeren uit, dat helpt een hoop. Nu wil ik nog graag van het tepelhoedje af en dan ben ik tevreden :)

Zo, ik ga weer een poging doen tot slapen!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat! Kunnen de kindjes inmiddels in bedje gelegd worden? En hebben ze erg last van krampjes? En de broers en zussen, zijn die nog een beetje lief?
Alle reacties Link kopieren
En de gezondheid van Malaguena natuurlijk :-?
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed! Baby groeit als een malle en is helemaal geen mini baby’tje meer vind ik (nu 55cm en 4300 gram).
Slapen gaat redelijk, nog steeds wel vaak eten na 2/3/4 uur maar ik hoop dat die 4uur momenten zich gaan uitbreiden ;) .
Wegleggen gaat ook redelijk, eerste en tweede slaap (dus tot 03.00u zoiets) gaat het wel in zijn bedje, op zijn zij. Daarna vaak tegen mij aan (op andere zij, ook om een plat hoofd te voorkomen haha).
Moet zeggen dat ik het best te doen vind ondanks de korte slaapmomenten maar ik ga ook nog steeds wel vroeg naar bed, dat scheelt.
Verder weinig spannends eigenlijk. Ja hij spuugt zeer regelmatig dus bijna elke dag is er wel een bad/douche nodig en regelmatig schone kleren maargoed, hij lijkt er zelf geen last van te hebben gelukkig. Wel met momenten weer flinke darmkrampjes l, dat is wel sneu.

Oudste is nog steeds zeer trots en lief. Morgen weer een dag alleen met alletwee dus even bedenken wat ik ga doen :lol:

Bij jou alles goed?
Alle reacties Link kopieren
Goed te lezen Zussel! Groeit inderdaad hard, jeetje. Zielig he, die krampjes.. hoe oud is jouw zoon nu?

Hier ook alles prima. Soms wat onrust tijdens zijn slaap maar meestal heeft dat een duidelijke reden zoals poep.

Ik heb nog geen dag gehad alleen met de twee kinderen. Ik zie er ook wel tegenop. Hoe pak jij dit meestal aan?
Alle reacties Link kopieren
Hij is net 1 maand! Bij jou iets ouder toch? Hoe groot en zwaar is hij?

Mijn dagen met baby en peuter heb ik tot nu toe gevuld met 1 uitstapje (winkelcentrum, dorp, kinderboerderij, zoiets) of bezoek van oma. En het andere dagdeel (peuter slaapt smiddags nog 1.5 uur) binnen spelen en buiten een stukje lopen. Moet zeggen dat peuter wel vrij veel filmpjes mag kijken die dag, baby eet echt tergend langzaam dus zodra ik stoute peutermomenten voorzie zet ik snel een filmpje aan haha. Tot nu toe waren de dagen te doen, morgen wordt het denk ik ontbijten bij de intratuin en samen kerstballen kopen :) .
Heb je snel weer dagen alleen? Is je man veel thuis dat het nog niet voorgekomen is of?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je het vraag Torenvalk. Borstontsteking is over, maar moet helaas volgende week onder mes voor die stomme galblaas. Zie er enorm tegenop. Wat een k*ttiming :cry:

Op dagen met twee kinderen doe ik idd ook 1 ‘uitstapje’, bij voorkeur naar een plek waar ik of snel thuis ben of makkelijk ergens kan voeden. En ook (veel te) veel filmpjes hier..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven