Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
Nouja... ze kunnen ongestoord op hun foon hangen. Jij zal ze niet vragen om hun huiswerk te doen of hun kamer op te ruimen!
Ik denk dat je mbt logeren gewoon "nee" kunt zeggen.
Heb zelf 1 dochtertje van 2,5 jaar. 1 kind is een hele bewuste keuze. Meer kan, en wil ik niet. Laatst vroeg zusje of haar zoontje een weekend bij ons kon logeren (1jaar). Ik heb "nee" gezegd. Vrij bot, maar dan ben ik gesloopt na zo'n weekend, en ik moet maandag gewoon weer werken. Ze reageerde wel wat verbolgen, maar begreep het ook wel.
Ik vind dat zo iets gewoon eerlijk gezegd kan worden. Paar uurtjes af en toe prima, maar ik heb heel bewust niet voor een elftal gekozen. En daar geniet ik nog steeds van :proud:
Alle reacties Link kopieren
Koekie, dat is inderdaad zo, maar het lijkt mij zo a-relaxt als er dan zo iemand op je bank ligt te niksen. Want dan heb ik niet het idee dat ze komen logeren voor de gezelligheid. Ik wil er zelf ook wel een beetje lol aan beleven.

Hardloopfanaat, ik kan mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Ze zijn ook allebei nog echt klein en je moet er dus heel de tijd op letten, mee bezig zijn en zo. Goed dat je het gewoon gezegd hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nou had ik vandaag toch iets irritants :thunder:

Ik was aan het winkelen en ik was kleding aan het passen in de paskamer.
Er renden al de hele tijd schreeuwende kinderen voorbij. Totdat serieus mijn gordijn van mijn paskamer opengetrokken werd door een kind en ik stond halfnaakt. Ze waren verstoppertje aan het spelen.

Dus ik riep boos:'Hey hallo!' Dat is niet zo netjes hè!'
Hoorde ik die moeder op de achtergrond heel kalm:'Dat mag niet hè, ik vind het prima als jullie hier spelen maar niet de gordijnen opentrekken'
Toen mompelde ik nog:'Het is hier geen speeltuin'
Echt super irritant... Hoezo, het is prima als jullie hier spelen? Het is een winkel. Toen ik naar buiten liep viel ik nog bijna over die kinderen die elkaar over de grond aan het slepen waren.
Ik vond het zo aso.. een winkel is niet om te spelen en anders regel een oppas ofzo.
Zo dat was even mijn frustratie van de dag ;-D

Wel leuke kleren gekocht trouwens :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat brutaal van die kids, yesss! Wat verstaat die moeder allemaal onder spelen vraag ik me dan af.
Hoewel ik als 10-jarige in de Scapino het ijzeren poortje wel eens als duikelstang gebruikt heb. Mocht niet van de medewerker.
Bij de Hunkemöller werd laatst een moeder aangesproken door het personeel dat ze haar kinderen in toom moest houden. Kinderen waren hard aan het schreeuwen en rennen. Moeder sprak haar kinderen er even op aan en toen begonnen ze weer. Personeel weer naar haar toe en daarop verliet ze gelukkig de winkel.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
11-08-2017 17:32
Nou had ik vandaag toch iets irritants :thunder:

Ik was aan het winkelen en ik was kleding aan het passen in de paskamer.
Er renden al de hele tijd schreeuwende kinderen voorbij. Totdat serieus mijn gordijn van mijn paskamer opengetrokken werd door een kind en ik stond halfnaakt. Ze waren verstoppertje aan het spelen.

Dus ik riep boos:'Hey hallo!' Dat is niet zo netjes hè!'
Hoorde ik die moeder op de achtergrond heel kalm:'Dat mag niet hè, ik vind het prima als jullie hier spelen maar niet de gordijnen opentrekken'
Toen mompelde ik nog:'Het is hier geen speeltuin'
Echt super irritant... Hoezo, het is prima als jullie hier spelen? Het is een winkel. Toen ik naar buiten liep viel ik nog bijna over die kinderen die elkaar over de grond aan het slepen waren.
Ik vond het zo aso.. een winkel is niet om te spelen en anders regel een oppas ofzo.
Zo dat was even mijn frustratie van de dag ;-D

Wel leuke kleren gekocht trouwens :-D
Gelukkig ben je geslaagd! Ik snap dat niet he. Het lijkt wel of kinderen tegenwoordig alles mogen. Ouders lijken zich tijdens de weinige uurtjes die zij nog met de kids doorbrengen (wel lekker blijven werken voor die drie vakanties per jaar en twee autos voor de deur) als een soort van supervriend van het kind te gedragen. Alles kan en mag maar. Ik snap dat ouders hun kinderen zien als hun grootste geschenk maar het is jouw kind! Voor mij is het niets anders dan een schepsel dat jullie gecreerd hebben en opvoeden naar jullie normen en waarden. Ik ben ook niet vrienden met alle volwassenen waarom moet ik wel alle kinderen fantastisch vinden? Thuis kunnen jullie zo gek doen als je wil, in een winkel bemoeien jullie je met elkaar en zorg je dat niemand last heeft van je oogappeltjes.

Ja ik vond winkelen als kind ook stom (warm, saai etc) maar er werden vooraf afspraken gemaakt. We moesten op het bankje bij de paskamer wachten met een lolly of met mijn vader wachtten we buiten op een bankje.

Hetzelfde had ik overigens pas bij de huisarts! Zat een kind (gok een jaar of 9) op een mobiele telefoon een spelletje te spelen met het geluid keihard! Echt niet normaal. En superdruk praten dat kind...in een volle wachtkamer! En die moedrr maar zeggen, gaat het schatje? Ben je zo fijn een spelletje aan het spelen? Wat is er gebeurt met gewoon naast je moeder zitten, een tijdschriftje bladeren en fluisteren tot je aan de beurt bent???

Zo en dan nu mijn bed in na een hele gezellige avond met wijntjes en een strandtent zonder eindtijd of afleiding én morgen uitslapen 😉
Alle reacties Link kopieren
Ben het helemaal met je eens Familie mens... Dan krijg je dus van die verwende slecht opgevoede kinderen. Of van die jengelende kinderen als ze hun zin niet krijgen want ze mogen tenslotte alles.
Klinkt helemaal leuk jouw avond!
Heerlijk dat het gewoon kan hè. Ik heb niet uitgeslapen maar ik ga zo sporten en vanmiddag helemaal niks doen :biggrin:

Ja ze waren verstoppertje aan het spelen Hondenmens en het personeel zei ook niks... Ik vind dat dus echt heel raar. Maarja ik zal er wel nooit iets van begrijpen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Als personeel mag je er eigenlijk niets van zeggen. Toen ik nog in een winkel werkte deed ik dat dus gewoon wel. Kinderen die op fietsjes door de winkel gingen, schapkaartjes weg haalden enz. Dus echt dingen die echt niet mogen. Ik zei er eigenlijk altijd iets van, ALTIJD gezeur met die ouders. Ze konden zelf wel hun kinderen opvoeden, tja, doe dat dan.
Gisteren was ik in een openluchtbioscoop en een paar rijen voor mij was een gezin met een meisje van 10-11 of zo. Echt wat een verschrikkelijk wicht. Wilde dit, moest dat, echt een verschrikking.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Vooral leren loslaten... die mensen hou je overal.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier een uber relaxed weekend zonder afspraken... komt gewoon bijna nooit voor. Dus vanochtend uitgeslapen tot 10u. De was gedaan en zelfgemaakte soep gekookt. Nu lam op de bank met een tijdschrift en vanavond een lading series kijken. Chips en rose.... en morgen weer zo'n dag!

Happy childfree weekend allemaal.
Ben benieuwd naar jullie plannen xx
Ik ben mijn huis 'n beetje aan 't restylen en om dat te bekostigen verkoop ik m'n halve zolderinhoud op MP. Leuke bezigheid op 'n regenachtige dag. Verder ook gewoon 'n beetje bankhangen met ontspannende tv op.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
12-08-2017 12:06
Als personeel mag je er eigenlijk niets van zeggen. Toen ik nog in een winkel werkte deed ik dat dus gewoon wel. Kinderen die op fietsjes door de winkel gingen, schapkaartjes weg haalden enz. Dus echt dingen die echt niet mogen. Ik zei er eigenlijk altijd iets van, ALTIJD gezeur met die ouders. Ze konden zelf wel hun kinderen opvoeden, tja, doe dat dan.
Raar eigenlijk, dat je niks zou mogen zeggen.

Als een volwassene nou ja niet op een fietsje maar op skates de gangpaden onveilig maakt en schapkaartjes weghaalt, dan zeg je er uiteraard wat van, maar bij een kind zou dat niet kunnen?

Gewoon tot orde roepen die gespuisjes en als de ouders er problemen mee hebben op luide toon zeggen: "Meneer/mevrouw, zou u tegen uw kind willen zeggen niet met een rotgang door de winkel te scheuren en andere mensen van de sokken te rijden! En aan de schapkaartjes mogen ze ook niet zitten!"
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Kinderen zouden tot 'n bepaalde leeftijd/gedragsniveau aangelijnd moeten worden in 't openbaar.
Ik vind het leuk je weer te lezen, Redbulletje. Ik zat vroeger ook aangelijnd, want ik liep steeds weg.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2017 13:41
Ik ben mijn huis 'n beetje aan 't restylen en om dat te bekostigen verkoop ik m'n halve zolderinhoud op MP. Leuke bezigheid op 'n regenachtige dag. Verder ook gewoon 'n beetje bankhangen met ontspannende tv op.
Leuk! Wat ga je veranderen in huis?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2017 14:44
Kinderen zouden tot 'n bepaalde leeftijd/gedragsniveau aangelijnd moeten worden in 't openbaar.
En dan is de officiële reden niet dat de kinderen anders overlast veroorzaken en vervelend zijn, want dan gaan de trotse ouders steigeren.
Maar het is voor de veiligheid van uw kinderen, beste ouders!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond in de trein in het gezelschap van 2 onopgevoede peuters vertoefd. Ze waren een uur lang aan het gillen, op de stoelen klimmen, met knuffels aan het gooien. De moeders waren zelf ook aso. Dan lachten ze weer mee en dan schreeuwden ze weer tegen de kids. Ze zeiden: "Ga maar lekker rennen door de trein." Dat deden ze niet. Maar niemand van het personeel is het opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag: wat vinden jullie van kinderen van bezoek in jullie bed laten slapen?

Had vorig weekend groep vrienden over de vloer, eten, drank en gezelligheid. Een stel had tweeling van 1 jaar meegenomen. Waren al gepikeerd dat ze niet als uitzondering al eerder mochten komen. Euh nee, ben eten etc voorbereiden voor 15 personen, met een babytweeling in de buurt heb ik alleen maar meer werk. Ze zijn van de vrije opvoeding, alles kan :hihi: . En ik wil me graag in alle rust kunnen optutten voor iedereen er is, en dat doe ik niet al twee uur voor de rest er is. Hoe dan ook, het gejammer begon halverwege de avond (kinderen moe). Of ze de kids in mijn bed mocht leggen. Nee, dat vind ik geen goed idee. Mijn slaapkamer is prive. Ik stelde voor het logeerbed op te maken maar dan had ik even kwartiertje nodig. Logeerkamer annex wasrekhok annex de strijkplank lekker uitgeklapt laten staan annex gooi alles neer wat even uit het zicht moet. Dus moest dan opruimen. Maar er volgde een diepe zucht en in plaats dat mevrouw zei, wat lief, ik help je even met de logeerkamer ging ze klagen bij manlief 'dat het niet mocht'. :facepalm:

Jij wilde kinderen! Regel een opvouwbaar reisbedje, bel me van te voren en overleg even, regel een oppas of organiseer het lekker bij jou thuis daar zijn kinderbedden binnen handbereik. :lol: :lol:
Alle reacties Link kopieren
Pff, wat een stel idioten zeg.

Volgende keer maar gewoon duidelijk aangeven 'kinderen niet welkom' of desnoods 'kinderen meenemen op eigen risico'.

Jij hebt een avondje voor vrienden in jouw huis. Jouw huis = jouw regels en dan kunnen ouders die kinderen meenemen niet verwachten dat jij dan naar hun pijpen gaat dansen. Je ging bovendien de logeerkamer in orde maken!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Als ik weet dat er kleine kinderen komen dan heb ik uit voorzorg de logeerkamer opgeruimd. Ik ga er vanuit dat de ouders zelf voor een bedje zorgen waar hun kleintje in kan. Een groot bed is niet geschikt voor hele kleine kinderen en ik wil ze zeker niet in mijn bed. Ouders moeten zelf zorgen voor een bedje. Ik zorg ervoor dat het bedje ergens kan staan.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan moet je natuurlijk wel enig benul hebben van (de behoeften van) kleine kinderen. Heb je dat niet, dan kun je ook gewoon denken ´O, ze nemen kun kinderen mee, zal wel, hun zorg´ of je denkt ´ze zullen wel vroeg naar huis gaan dan, want kinderen moeten toch vroeg naar bed´
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind dat je het goed hebt opgelost hoor Familie mens.
Sowieso dat ze al eerder wilden komen vind ik al raar, hoezo dat bij jou neerleggen? Alsof jij je aan moet passen omdat zij gekozen hebben voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
13-08-2017 09:02
Maar dan moet je natuurlijk wel enig benul hebben van (de behoeften van) kleine kinderen. Heb je dat niet, dan kun je ook gewoon denken ´O, ze nemen kun kinderen mee, zal wel, hun zorg´ of je denkt ´ze zullen wel vroeg naar huis gaan dan, want kinderen moeten toch vroeg naar bed´
Die opmerking hadden ze al gemaakt. De kinderen moeten om 20 uur naar bed. Verder niets...ik ging er dus vanuit dat ze op tijd zouden vertrekken. Dus ik heb voor eten gekozen dat snel klaar was (quiches, salades, brood met tapenade en verse soep). Kun je makkelijk in etappes eten en heb je gegeten en wil je weg dan ga je.

Ik had wel rijstwafels geregeld, een dekentje om op te zitten en er stond nog rozenbottelsiroop in de koelkast van het bezoek van mijn kleine neefje. Kinderen zijn echt wel welkom maar ik heb ze niet dus mijn huis is niet ingericht erop.

Tony, wat jij zegt: mijn huis mijn regels.

Afgelopen kerst wist ik dat er een baby inclusief bedje bij zou zijn dus was ik voorbereid. Veel relaxter!
Familiemens schreef:
13-08-2017 08:09
Vraag: wat vinden jullie van kinderen van bezoek in jullie bed laten slapen?

Had vorig weekend groep vrienden over de vloer, eten, drank en gezelligheid. Een stel had tweeling van 1 jaar meegenomen. Waren al gepikeerd dat ze niet als uitzondering al eerder mochten komen. Euh nee, ben eten etc voorbereiden voor 15 personen, met een babytweeling in de buurt heb ik alleen maar meer werk. Ze zijn van de vrije opvoeding, alles kan :hihi: . En ik wil me graag in alle rust kunnen optutten voor iedereen er is, en dat doe ik niet al twee uur voor de rest er is. Hoe dan ook, het gejammer begon halverwege de avond (kinderen moe). Of ze de kids in mijn bed mocht leggen. Nee, dat vind ik geen goed idee. Mijn slaapkamer is prive. Ik stelde voor het logeerbed op te maken maar dan had ik even kwartiertje nodig. Logeerkamer annex wasrekhok annex de strijkplank lekker uitgeklapt laten staan annex gooi alles neer wat even uit het zicht moet. Dus moest dan opruimen. Maar er volgde een diepe zucht en in plaats dat mevrouw zei, wat lief, ik help je even met de logeerkamer ging ze klagen bij manlief 'dat het niet mocht'. :facepalm:

Jij wilde kinderen! Regel een opvouwbaar reisbedje, bel me van te voren en overleg even, regel een oppas of organiseer het lekker bij jou thuis daar zijn kinderbedden binnen handbereik. :lol: :lol:
Bij mij zijn kinderen onder de 12 uberhaupt niet welkom, laat staan dat ze in mijn slaapkamer zouden mogen! In geval iemand 'n klein kind zou hebben dan regelen ze maar oppas. Gelukkig heb ik geen mensen met jonge kinderen in mijn kennissenkring, dus het is hypothetisch. Maar ik kan vrij strikt zijn in mijn huisregels. Toen ik in mijn huis ging wonen had ik op de verhuiskaart een rookverbod gezet en daar ben ik toenmalige 'vrienden' door kwijtgeraakt. In die tijd was het nog niet echt gemeengoed dat mensen uit zichzelf buiten gingen roken, men verwachtte overal ongestoord de boel blauw te kunnen zetten. Nou, niet in mijn huis dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven