Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik wel gevraagd zou hebben of ze dan zelf een bedje meenemen, omdat ik ook geen logeerkamer heb.
Mijn eigen bed gaat niet gebeuren, of ik zou eerst plastic folie over het bed heen doen.

Jaren geleden was een (destijds) vriendin met kind op bezoek en dat kind moest ook slapen. Ze vroeg toen of ze hem in zijn reismand op mijn bed mocht zetten, nouja prima (waarom niet gewoon op de grond?! Maar goed ik zag er geen kwaad in).
Toen legde ze hem eerst even op mijn bed omdat ze iets met zijn kleren moest doen ofzo, en toen kwam er ineens zo'n golfje melk-kots uit, op mijn gloednieuwe donzen dekbed. :cry: :furious:
Ik kon het gelukkig wel meteen deppen, en het was niet door het overtrek heen gedrongen godzijdank, maar ik was wel flink pissig toen. Vriendin snapte niet echt waar ik me druk om maakte. :frusty:
koekie1980 schreef:
12-08-2017 19:39
Leuk! Wat ga je veranderen in huis?
Het begon met 'n nieuwe bank.... ;-D Inmiddels heb ik al mijn decoraties vervangen (door andere die ik gewoon in huis had maar die boven of op zolder lagen), wil ik ook 'n nieuwe eet/salontafel en eetstoelen. En boven ben ik ook enorm aan 't ruimen en ik ga van de week 'n hangeistoel kopen voor op de vide.
CarrieM schreef:
13-08-2017 10:36
Ik denk dat ik wel gevraagd zou hebben of ze dan zelf een bedje meenemen, omdat ik ook geen logeerkamer heb.
Mijn eigen bed gaat niet gebeuren, of ik zou eerst plastic folie over het bed heen doen.

Jaren geleden was een (destijds) vriendin met kind op bezoek en dat kind moest ook slapen. Ze vroeg toen of ze hem in zijn reismand op mijn bed mocht zetten, nouja prima (waarom niet gewoon op de grond?! Maar goed ik zag er geen kwaad in).
Toen legde ze hem eerst even op mijn bed omdat ze iets met zijn kleren moest doen ofzo, en toen kwam er ineens zo'n golfje melk-kots uit, op mijn gloednieuwe donzen dekbed. :cry: :furious:
Ik kon het gelukkig wel meteen deppen, en het was niet door het overtrek heen gedrongen godzijdank, maar ik was wel flink pissig toen. Vriendin snapte niet echt waar ik me druk om maakte. :frusty:
Lekker aso.... Daarom wil ik uberhaupt geen mensen met kinderen over de vloer. Daar zit ik toch niet mee op één lijn dus heb ik daar geen behoefte aan in mijn kennissenkring.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2017 10:39
Lekker aso.... Daarom wil ik uberhaupt geen mensen met kinderen over de vloer. Daar zit ik toch niet mee op één lijn dus heb ik daar geen behoefte aan in mijn kennissenkring.
Ik ben er ook niet meer mee bevriend. Haar leven draaide alleen nog maar om het kind dus ja, daar heb je dan niks meer aan.
Ik heb ook liever geen kinderen hier binnen. In mijn nieuwe huis waar ik nu 3 jaar woon is alleen 2x mijn nichtje langs geweest, maar zij is heel lief, sloopt niks, kliedert niet. Ze vond mijn katten heel leuk en ging er heel zacht en voorzichtig mee om. Dus dat ging wel goed. Maar verder ben ik blij dat er nooit kinderen komen (of überhaupt visite :P )
Alle reacties Link kopieren
CarrieM schreef:
13-08-2017 10:36
Ik denk dat ik wel gevraagd zou hebben of ze dan zelf een bedje meenemen, omdat ik ook geen logeerkamer heb.
Mijn eigen bed gaat niet gebeuren, of ik zou eerst plastic folie over het bed heen doen.
Ja folie! Goed idee :lol: ...vanwege zo'n incident als bij jou (spuug op je bed) wil ik dus uberhaupt geen vreemde kinderen in mijn bed.

Tijdens mijn housewarming jaaaaren terug presteerde iemand het ook om middenin de woonkamer op de gloednieuwe bank even een poepluier te verschonen, zonder matje! Fijn ook voor de rest van het bezoek, die geur en aanblik. Dat vond ik nog het ergste. Toen ik er wat van zei: wil je dat even in de logeerkamer doen? Daar ligt een handdoek op bed, speciaal om te verschonen. Ik kwam namelijk net terug uit de keuken. Kreeg ik een furieuze blik toegeworpen en de opmerking we gaan wel weer. Serieus? :facepalm: Nou graag en neem die stinkluier mee! Het punt is dat ouders alles van hun kroost accepteren en liefdevol elk hoopje, luiertje en kotsje aanschouwen. Snap ik helemaal, je moet er zeker vier jaar mee dealen tot ze zelf de bips afvegen. Maar ik vind het goor!

Het kan trouwens ook anders. Vaak genoeg mensen over de vloer die vragen waar ze het kind even mogen verschonen, alles netjes opruimen of netjes om een washand, handdoek en schoonmaakdoekje vragen na een ongelukje.
Sowieso mensen die hun kind in het openbaar verschonen :facepalm: Doe dat gewoon niet en ga dat ergens doen waar niemand er last van heeft en hoeft te aanschouwen. En ook vooral niet op de bank in iemand anders zijn woonkamer!
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
13-08-2017 11:55

Tijdens mijn housewarming jaaaaren terug presteerde iemand het ook om middenin de woonkamer op de gloednieuwe bank even een poepluier te verschonen, zonder matje! Fijn ook voor de rest van het bezoek, die geur en aanblik. Dat vond ik nog het ergste. Toen ik er wat van zei: wil je dat even in de logeerkamer doen? Daar ligt een handdoek op bed, speciaal om te verschonen. Ik kwam namelijk net terug uit de keuken. Kreeg ik een furieuze blik toegeworpen en de opmerking we gaan wel weer.
Kinderen krijgen tast de hersenen aan en leidt tot ernstige kokervorming van je blikveld: de rest van de wereld bestaat niet meer, alles draait om jouw kind.

Je bent toch echt niet wijs als je midden in gezelschap op de bank (of die nu gloednieuw is of niet) je baby gaat verschonen!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2017 10:37
Het begon met 'n nieuwe bank.... ;-D Inmiddels heb ik al mijn decoraties vervangen (door andere die ik gewoon in huis had maar die boven of op zolder lagen), wil ik ook 'n nieuwe eet/salontafel en eetstoelen. En boven ben ik ook enorm aan 't ruimen en ik ga van de week 'n hangeistoel kopen voor op de vide.
Klinkt tof!
Moest 3 x hangeistoel lezen voordat ik t woord begreep Haha! Supergaaf. Ik heb hier nog ergens een verdwaalde hangmat liggen die in de nazomer nog maar es gebruikt moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Elfje112 schreef:
13-08-2017 12:06
Sowieso mensen die hun kind in het openbaar verschonen :facepalm: Doe dat gewoon niet en ga dat ergens doen waar niemand er last van heeft en hoeft te aanschouwen. En ook vooral niet op de bank in iemand anders zijn woonkamer!
Nee dat vind ik ook goor. Mijn schoonzus heeft daar ook n handje van. En dat die opgevouwen luier op de salontafel leggen... zo tussen de koffie en t gebak en de chips. Ik heb en de laatste x met 2 vingers gepakt en ff hardop gezegd dat ik het even weggooi. Want zo op tafel is toch best vies. Ik kreeg ook zo'n blik van huh? Opgerolde luier is niet vies?
Jawel! Al het pies, poep en kwijl van kinderen is vies. Gatverdamme...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zowoezo sneu voor zon kind wat daar in de blote kont ligt met 10 mensen eromheen. Doe dat dan ergens anders op tafel ofzo? Niet tussen de visite.. .
tonkje schreef:
13-08-2017 12:56
Kinderen krijgen tast de hersenen aan en leidt tot ernstige kokervorming van je blikveld: de rest van de wereld bestaat niet meer, alles draait om jouw kind.
En jammer genoeg duurt die fase heul lang bij ouders!
Als de kids op zichzelf wonen en zich ieder weekend vol gieten met drank en pillen, zeggen de ouders nog steeds "Mijn kind doet dat niet".
Zo niet te begrijpen.
Vraag: wat vinden jullie van kinderen van bezoek in jullie bed laten slapen?

Nee, daar houd ik niet van. Normaal zijn ouders overbezorgd om hun kroost, moet er een hoge rand om een bed zitten, maar op visite moet het ineens op een bed zonder rand. :wtf:

En poepluiers verschonen, mensen die daar een tijdje inzitten snappen niet meer dat het voor een ander erg vies en goor is en erg stinkt.

Zelfs een keer meegemaakt dat iemand een kind ging verschonen op de achterbank van de bus, naast ons. Ze verblikten en verbloosden niet. Spoor je dan wel? Volgens mij niet. Onze blikken negeerden ze maar voor het gemak. :swear:
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
13-08-2017 14:46
Nee dat vind ik ook goor. Mijn schoonzus heeft daar ook n handje van. En dat die opgevouwen luier op de salontafel leggen... zo tussen de koffie en t gebak en de chips.
O_O ongelofelijk, ik zwaai toch geen gebruikte tampon op je salontafel? Ik bedoel is gewoon natuurlijk hoor, en ik heb het in een wc papiertje gerold :biggrin:
Familiemens schreef:
14-08-2017 15:53
O_O ongelofelijk, ik zwaai toch geen gebruikte tampon op je salontafel? Ik bedoel is gewoon natuurlijk hoor, en ik heb het in een wc papiertje gerold :biggrin:
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
14-08-2017 15:53
O_O ongelofelijk, ik zwaai toch geen gebruikte tampon op je salontafel? Ik bedoel is gewoon natuurlijk hoor, en ik heb het in een wc papiertje gerold :biggrin:
Niet visualiseren....

Shit.. toch gedaan 😲😲😲
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
14-08-2017 23:47
Niet visualiseren....

Shit.. toch gedaan 😲😲😲
Sorry, no more dirty talk :$ :hihi:
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
12-08-2017 14:11
Raar eigenlijk, dat je niks zou mogen zeggen.

Als een volwassene nou ja niet op een fietsje maar op skates de gangpaden onveilig maakt en schapkaartjes weghaalt, dan zeg je er uiteraard wat van, maar bij een kind zou dat niet kunnen?
Volwassenen mag je ook niet op de vingers tikken hoor, want dan krijg je te horen dat ze al opgevoed zijn.... Maar ik vond het nooit erg om die kinderen/ouderen terug te fluiten, ik ben niet zo angstig aangelegd.

Familiemens, nee, echt geen kinderen in mijn bed. Brrr... Familie nam toen het nog nodig was, gewoon een campingbedje mee en daar was altijd gewoon genoeg ruimte voor. Wel zo fijn voor het kind, want dat lag lekker tussen zijn eigen spullen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? Lekker aan het genieten van het weekend? :)

Ik heb vanmorgen gesport en nu zet ik lekker een film op, telefoon leg ik zo weg en zet ik op 'do not disturb'
Kopje koffie erbij en rust :proud:

Een vriendin van mij heeft trouwens twee kinderen en zij vind het dus helemaal leuk om af en toe ook weer even kind te zijn, met spelen en knutselen enz.
Dat lijkt me juist zo vermoeiend pfff
Dat je ook alles weer moet doorlopen, school, vriendjes of vriendinnetjes die komen spelen, gewoon allerlei andere kinder dingen. Ik wil me daar gewoon helemaal niet mee bezig houden ;-D

Zo, met die gedachte ga ik nu lekker een kopje koffie pakken en heerlijk genieten van mijn rust en vrijheid :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Yesss, hier ook een zalig rustig weekend. Soort van, want vandaag 95 minuten moeten hardlopen in voorbereiding van een halve marathon.

Ben best moe, maar het voordeel van geen kinderen hebben is:
1. vriend en ik kunnen samen gaan lopen, zolang als we willen. :couple:
2. als ik daarna niet meer uit mijn stoel wil komen is dat prima. Vriend kan voor zichzelf zorgen én voor mij. :proud:
Bij mensen met kinderen moet het toch omstebeurt of (wat ik vaker zie) de moeder gaat niet meer sporten.

We moesten gisteren even naar de IKEA en het stikte echt van de gezinnen. o_o Had er even niet bij stil gestaan dat het zomervakantie is en kinderen ook korting bij het eten kregen of zo. :facepalm:

Ik vind knutselen/kleuren/tekenen sowieso leuk, maar met kinderen of van kinderen brrr. Dan krijg je één of andere lelijke tekening of knutselwerk en dan moet je super blij doen en zo. Meestal hebben ze het in 1 minuut gemaakt, dus het is ook niet alsof ze er echt moeite voor doen. Nee, ik fakkel ze niet af, meestal zeg ik dat ik het lief vind dat ze aan mij denken. Maar thuis gaat het meestal zo de prullen-/papierbak in.

Sowieso snap ik niet dat als je als volwassene wilt spelen (lego bouwen, gamen, barbiekleding wilt maken) het volgens sommigen alleen maar oké is als je kinderen hebt?? En je moet het met je kind doen (of voor je kind doen).

Verder wordt het weer een lekker rustig weekend hoor! Want omdat ik vandaag al ben wezen hardlopen, hoef ik morgen niets te doen. :hello: Nou ja, misschien lekker een stukje fietsen of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Echt he, sommige mensen zijn zoooo dom. Van de week een dagje Blijdorp gedaan. Er waren ook prairiehondjes. Je kon ze aanraken, zo dicht kon je bij ze komen. Maar desondanks stond er een waarschuwingsbord dat ze niet geaaid of opgepakt mogen worden omdat ze hard kunnen bijten. Een vader hield zijn peuter over de rand en zei: "Geef hem maar een kusje." Een oudere man had in elke hand een prairiehondje die uit zijn hand lagen te eten.
Vlak daarvoor waren wij een vrouw tegengekomen die flink in haar vinger gebeten was door zo'n diertje.

Ik zou overigens soms best nog willen spelen. De wens om kinderdingen te doen is er nooit helemaal uitgegaan. Sinds kort kan ik mijn oude computerspelletje Jazz Jackrabbit weer spelen. Was mijn favoriet in de jaren '90. Het is een DOS-programma en normaal werkt dat niet eens meer op moderne pc's. Maar dankzij een programma van mijn oom wel. De kleuren en de muziek vind ik nog steeds geweldig.
Het is heerlijk, hè, die vrijheid die we hebben. Ik werk zelf parttime, houd graag tijd voor mijzelf over en vermaak me meestal prima.
Laatst vroeg een nieuwe collega wat ik ernaast deed? Ik antwoordde: niets? Ze was verbaasd.
Vind ik dan weer gek, dat je blijkbaar alleen maar parttime 'mag' werken als je kinderen hebt. Je moet het druk hebben en veel werken. Ik heb/doe geen van beide. Komen jullie dit soort reacties ook tegen?

@Dianaf, wat sportief van jullie. Neem mijn petje er voor af.

@Hondenmens, wat een dom mens. Sommigen kunnen blijkbaar niet goed nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad knap Diana, wanneer is de marathon?
Ik vind tekenen zelf heel leuk, maar dan wel alleen zodat ik niet afgeleid wordt ;-D

Die reacties heb ik al een tijdje niet meer gehad Hoezitdit, maar ik herken het wel... het lijkt ook wel of iedereen het tegenwoordig altijd maar druk heeft en als je zelf kiest voor een rustiger leven wordt je raar aangekeken. Of als je bv zegt dat je een film hebt gekeken de opmerking krijgen 'Oh daar heb ik allemaal geen tijd meer voor' Alsof dat dan minder is ofzo.

Ik heb soms wel het idee dat sommige mensen denken dat ik niet veel doe in mijn leven, dat ik sport en verder maar een beetje op de bank hang. Ik werk zelf ook parttime en ja, ik sport veel en ik zit weleens 's middags series te kijken. Maar ik heb ook doelen en ambities en ik heb ook genoeg te doen.
Dat lijken sommigen een beetje te vergeten, omdat ze zelf zo druk zijn, lijkt mijn leven in verhouding misschien een Luizenleven ofzo.

Maar ik ga gewoon lekker door, ik voel me er happy bij en ik probeer me sowieso minder aan te trekken van wat andere mensen wel of niet vinden.
Ik ben altijd een persoon geweest die daar teveel mee bezig is geweest en het afgelopen jaar ben ik me bewust meer op mezelf gaan richten en ben ik gaan kijken wat IK wil en dat voelt heel goed :)
Wat zou er mis mee zijn als je daadwerkelijk naast het parttime werk op de bank zou hangen en lekker niks doen? Ik ben voor je leven zo in te vullen dat jij er blij van wordt. Jouw leven, jouw keuzes.

Ik vind tekenen en knutselen ook leuk, maar ook het liefst alleen.

Hondenmens, als jij het leuk vind om dat spelletje te spelen of je nog even kind wil voelen is dat prima toch!

Wat ik niet echt kan opbrengen zijn rollenspellen bij kinderen waar ik aan mee moet doen, zo'n hekel aan.

Ik vind het heerlijk zonder kinderen. Die rust en vrijheid!
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal Elfje, ik heb me daar heel lang teveel van aangetrokken, wat anderen wel niet zouden vinden, maar nu ik zelf steeds Happy-er ben met de keuzes die ik maak en heb gemaakt maak ik me er veel minder druk om :)

Oh en weet je wat ook helpt Hoezitdit, als iemand zo reageert. Het heel positief brengen en geen ruimte geven om iets te zeggen. Op mijn werk vroeg iemand laatst wat ik allemaal nog had gedaan het weekend, zij had het heel druk gehad. Toen zei ik:'Lekker gesport en verder heerlijk niks, ik houd van rust, heerlijk' Ze lachte een beetje ongemakkelijk, maar dan is het gelijk stil ;-D
Ik merk ook wel als je zelf achter je levensstijl staat en dat zelfverzekerd brengt dat mensen daar echt wel respect voor hebben.
Maar ik ga gewoon lekker door, ik voel me er happy bij en ik probeer me sowieso minder aan te trekken van wat andere mensen wel of niet vinden.
Ik ben altijd een persoon geweest die daar teveel mee bezig is geweest en het afgelopen jaar ben ik me bewust meer op mezelf gaan richten en ben ik gaan kijken wat IK wil en dat voelt heel goed :)


Vrouwenpower! Zo is het maar net. :thumbsup:
Ik trek me ook niets van deze vrouw aan, hoor, maar ze was zo verbaasd, vond dat opmerkelijk.
Overigens ken ik meer vrouwen, zowel met (volwassen kinderen die al uit huis zijn) als zonder kinderen die parttime werken. Misschien is het een forumdingetje dat je zoveel mogelijk 'hoort' te werken.

Maar dat is net zoiets als moeders die bewust thuisblijven, die krijgen veel over zich heen. Ik snap dat nooit, ik ben meer van: leven en laten leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven