Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-01-2018 03:00
Ik heb niet de hele discussie gevolgd (als die er al was, ik kom net binnenvallen) want er zijn nogal wat posts om te lezen, maar wat is er mis met die tekst? Als je je laat steriliseren kun je geen kinderen meer nemen dan het aantal dat je nu wel of niet hebt.
Het suggereert dat het alleen is voor mensen die al kinderen hebben en er geen meer willen, en niet voor mensen die helemaal geen kinderen willen. En omdat er in dit topic wat vrouwen reageren die daar tegenaan lopen - ze willen sterilisatie terwijl ze geen kinderen hebben, maar de arts weigert dat - ligt dat nogal gevoelig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ikBedoelHetGoed schreef:
18-01-2018 04:38
Ik denk dat zij toch in de praktijk merken dat mensen van mening veranderen. En, laten we zeggen, díe mensen willen behoeden. En aangezien je nooit kan weten wie die spijtoptanten worden, zou ik als arts ook terughoudend zijn.

Op de middelbare school had ik een klasgenoot die al heel zeker wist nooit moeder te willen worden. Ze was daar ook altijd heel fel in en zei best vaak dat ze baalde dat ze niet de hele handel kon laten verwijderen. Zelf was ik nog helemaal niet met het onderwerp bezig, maar voor haar was het echt een ding. Tien jaar later kwam ik haar tegen en was ze nog altijd met dezelfde jongen en dacht ze ook nog hetzelfde als op de middelbare school. Maar... laatst zag ik haar weer. Met dezelfde jongen, nu man, nog altijd. En een dreumes. En een baby. Dat had ik nooit verwacht.

Niks veranderlijker dan een mens.
Precies. En ja, dit gebeurt veel. Heel veel. Tot mijn 28e moest ik er ook echt niet aan denken. Net als de meeste van mijn vriendinnen. Wij waren met heel andere dingen bezig. Vriendschap, relaties, festivals, reizen, studeren, promoveren, begin van een carrierre, maar ook spirituele en persoonlijke ontwikkeling.

Een baby stond zo ver van ons af. Wat moest je daarmee? Dat hele burgerlijke leven was toch niets voor ons? Wij zouden toch geen moeders zijn?

En toch... nu zijn we allemaal midden 30 en bijna iedereen heeft al tenminste een kind, of is inmiddels zwanger. En de enkeling die dat nog niet is, voelt verdriet, want nog geen geschikte man tegen gekomen. Of in de medische molen.

Dus ja, het kan verkeren en het zou een grote fout zijn geweest als een arts ons onder de 35 had gesteriliseerd. Hoe zeker we ook waren van onze zaak.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
18-01-2018 01:57
Geloof me het houdt daar niet bij op! Als ik moeders om me heen moet geloven dan lekken er plasjes, floepen er scheetjes en ook het woord aambei is gevallen. :facepalm: o_o Echt de horror, ik moet meteen aan een oud gerimpeld 86 jarig vrouwtje denken. En waarom ze dit doodleuk even moeten delen tijdens de babyshower?! Geen idee...

O ja, idd. Plas niet meer op kunnen houden, in het gunstigste geval gebeurd het alleen als je niets (in mijn geval zou dat minimaal 1 maal per dag zijn). Als je gaat zwemmen dat als je er uit komt er ineens een enorme berg water uit je valt. o_o
Een nichtje van mij had een keizersnede omdat het niet opschoot. Aan de ene kant vind ze het rot dat ze een keizersnede had, maar om praktische zaken. Ze heeft lang last gehad van het litteken en daarbij is ze toch een beetje huiverig voor dat er bindweefsel ontstaat waar ze last van gaat hebben. Maar ze gaf ook aan dat het in ieder geval daaronder niet helemaal kapot is gegaan. Ze zag er echt tegen op en was/is voor pijnbestrijding.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Er nog niet aan toe zijn en/of er nog niet aan moeten denken is dus echt iets heel anders dan er wel over nagedacht te hebben en te weten dat je ze niet wilt. Jammer dat veel mensen dat niet (willen) snappen en doen alsof we een stel malloten zijn.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
18-01-2018 08:37
Er nog niet aan toe zijn en/of er nog niet aan moeten denken is dus echt iets heel anders dan er wel over nagedacht te hebben en te weten dat je ze niet wilt. Jammer dat veel mensen dat niet (willen) snappen en doen alsof we een stel malloten zijn.

Ik gooi hem er nog maar eens in, pas ver na ons 35e kun je pas weten dat je echt geen kinderen wilt. Maar waarschijnlijker is dat je spijt krijgt omdat je dit wonder aan je voorbij hebt laten gaan en zult alleen en eenzaam in het bejaardentehuis eindigen en je realiseren dat al die prachtige reizen, eigen tijd, contacten allemaal in het niets vallen bij het hebben van kinderen. :nut:

Ik denk dat het baren van kinderen niet alleen iets vernachelt down under, maar bij sommigen ook de hersenen aantast.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
18-01-2018 06:35
Het suggereert dat het alleen is voor mensen die al kinderen hebben en er geen meer willen, en niet voor mensen die helemaal geen kinderen willen. En omdat er in dit topic wat vrouwen reageren die daar tegenaan lopen - ze willen sterilisatie terwijl ze geen kinderen hebben, maar de arts weigert dat - ligt dat nogal gevoelig.

Ik denk dat dat eigen invulling is. Zo lees ik dat namelijk niet. Het gaat erom dat ze geen kinderen méér willen. Meer dan de 0 die je al hebt, meer dan de 1 die je al hebt, meer dan 2 etc. Als je het woordje meer zou weghalen, klopt de zin technisch gesproken niet voor mensen die al wel kinderen hebben. "Men moet dus heel zeker weten, dat men geen kinderen zal willen in de toekomst." Want als je ze al hebt, kun je ze niet echt on-willen in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
17-01-2018 17:38
Ik las dat topic ook en begreep de heftige reacties niet zo. Mijn familie zou dat gewoon begrijpen.

Nu zijn de onderlinge banden met de schoonfamilie al niet zo goed, dus dat zet de boel natuurlijk wel op scherp.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
18-01-2018 10:47
Nu zijn de onderlinge banden met de schoonfamilie al niet zo goed, dus dat zet de boel natuurlijk wel op scherp.
Kun je ook andersom redeneren natuurlijk, doordat zij hun kinderen door andermans strot proberen te duwen zetten zij juist de boel op scherp.
Ik heb net op m'n dooie gemakje al ruim 2 km gewandeld, dus gaat me goed zo zonder baarmoeder! Enige reden waardoor ik niet door ben blijven lopen was dat ik 'n boom zo zag omknakken door de storm. Leek me dus niet verstandig om nog langer buiten te blijven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2018 11:31
Kun je ook andersom redeneren natuurlijk, doordat zij hun kinderen door andermans strot proberen te duwen zetten zij juist de boel op scherp.

Ik bedoel dat de relatie als gespannen was vóór de bruiloft uberhaupt in de planning stond.

Maar fijn dat je weer gewoon hebt kunnen lopen! Dus de genezing gaat voorspoedig?!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Voor zover ik nu merk gaat 't behoorlijk goed. Vind het zo raar dat iedereen zei dat ik de eerste week moe zou zijn (zelfs de chirurg!). Ik ben helemaal niet moe, ik doe alleen voorzichtig om niets te forceren, maar qua energie zou ik makkelijk 6 km kunnen wandelen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2018 11:39
Voor zover ik nu merk gaat 't behoorlijk goed. Vind het zo raar dat iedereen zei dat ik de eerste week moe zou zijn (zelfs de chirurg!). Ik ben helemaal niet moe, ik doe alleen voorzichtig om niets te forceren, maar qua energie zou ik makkelijk 6 km kunnen wandelen.

Fijn om te horen dat het bij jou beter gaat dan gemiddeld.
Misschien dat veel vrouwen zich er veel drukker om maken of gewoon niet de tijd nemen om van de operatie bij te komen? Of misschien is jouw energieniveau hoger of ben je in betere conditie. Suf is dat, soms weet je gewoon niet waarom iets is. Maar wel fijn dat het positief is.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens een verstandkies er uit moeten laten halen door de kaakchirurg. Heel verhaal vervolgens over dat je lang pijn kunt hebben, dat je best veel pijnstillers mocht, dat het nog wel even na kon bloeden, dat je dagelijks de wond moest spoelen enzo. (En bij een aantal mensen in mijn omgeving was dat ook zo, echt heel brrrr....) Maar alleen erna ibuprofen genomen (normale dosis), bloeden was al heel snel over, spoelen werd lastig aangezien de wond heel snel dicht was. Ik had echt zoiets van: WTF? Natuurlijk wel heel fijn, maar toch gek.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ook herkenbaar. Ook doodsbang voor die verstandskies gemaakt door al die horrorverhalen, maar ook ik had er geen last van. 's Avonds at ik al weer 'n zak chips.
dianaf schreef:
18-01-2018 10:47
Nu zijn de onderlinge banden met de schoonfamilie al niet zo goed, dus dat zet de boel natuurlijk wel op scherp.
Nee dat is waar. Ik bedoelde ook meer dat mijn kant van de familie het wel begrijpen zou (incl zus met kindje) Ik herken het verhaal van haar schoonouders wel in mijn vorige schoonouders. Maar goed dit is best off topic
Roxy21 schreef:
18-01-2018 08:37
Er nog niet aan toe zijn en/of er nog niet aan moeten denken is dus echt iets heel anders dan er wel over nagedacht te hebben en te weten dat je ze niet wilt. Jammer dat veel mensen dat niet (willen) snappen en doen alsof we een stel malloten zijn.
Dit. :worship: dank je
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2018 11:50
Ook herkenbaar. Ook doodsbang voor die verstandskies gemaakt door al die horrorverhalen, maar ook ik had er geen last van. 's Avonds at ik al weer 'n zak chips.

Hier frikandelbroodje... :proud:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Barnabas schreef:
18-01-2018 02:32
@iones; Ik zou dolgelukkig zijn als ik van allemaal puppy’s en kittens kon bevallen. Volgens mij zou ik dan aan de lopende band zwanger willen zijn...

Ik heb er wel eens serieus over nagedacht om m’n baarmoeder te transplanteren, maar dat staat helaas nog in de kinderschoenen. Ik wil toch geen kinderen en zelfs al zou ik wel kinderen willen hebben, dan zou ik adopteren. Er zijn zoveel kinderen zonder een goed en veilig thuis, die zou ik dan eerder willen opvangen dan weer een nieuw kind op de aarde te zetten.
Daar zeg je wat. Ik heb geen kinderwens zoals je weet.

Maar als ik dan verneem dat in Griekenland zich kinderen onder de vluchtelingen begeven onder erbarmelijke omstandigheden begeven, zonder ouders, dan zou ik zeggen, haal ze daar weg, er zijn vast wel mensen die ze onderdak kunnen én willen geven. Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
18-01-2018 13:32
Daar zeg je wat. Ik heb geen kinderwens zoals je weet.

Maar als ik dan verneem dat in Griekenland zich kinderen onder de vluchtelingen begeven onder erbarmelijke omstandigheden begeven, zonder ouders, dan zou ik zeggen, haal ze daar weg, er zijn vast wel mensen die ze onderdak kunnen én willen geven. Ik ook.

Eens.

Ik vind het soms wel lastig, want kinderen worden zo belangrijk gevonden en zijn zo speciaal en ze hebben er zoveel voor over. En zovaak zie ik echt niet dat ouders het belang van hun kind echt op één zetten. De meeste volwassenen zijn gewoon veel te druk met hun eigen ik en de kinderen zijn het kind van de rekening.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
18-01-2018 07:30
Precies. En ja, dit gebeurt veel. Heel veel. Tot mijn 28e moest ik er ook echt niet aan denken. Net als de meeste van mijn vriendinnen. Wij waren met heel andere dingen bezig. Vriendschap, relaties, festivals, reizen, studeren, promoveren, begin van een carrierre, maar ook spirituele en persoonlijke ontwikkeling.

Een baby stond zo ver van ons af. Wat moest je daarmee? Dat hele burgerlijke leven was toch niets voor ons? Wij zouden toch geen moeders zijn?

En toch... nu zijn we allemaal midden 30 en bijna iedereen heeft al tenminste een kind, of is inmiddels zwanger. En de enkeling die dat nog niet is, voelt verdriet, want nog geen geschikte man tegen gekomen. Of in de medische molen.

Dus ja, het kan verkeren en het zou een grote fout zijn geweest als een arts ons onder de 35 had gesteriliseerd. Hoe zeker we ook waren van onze zaak.
Nee precies, want je bezig houden met reizen, festivals, studie, carrière, spirituele en persoonlijke ontwikkeling doe je alleen voor je 30e..

Dit is nou één van de redenen waarom dit topic geopend is.
Want je zet het zo neer dat kinderen krijgen dus op een bepaalde leeftijd nou eenmaal normaal is en de 'enkeling' die dat niet heeft spijt of ziet het als gemis.

Ik hoor juist veel vaker tegengeluiden van vrouwen die toegeven dat als ze het over mochten doen ze achteraf misschien niet voor kinderen hadden gekozen.
Ik heb ook het idee dat er juist veel meer vrouwen zijn die er bewuster over nadenken.

Oh en inderdaad, er niet aan toe zijn is heel iets anders als het echt niet willen.
yesss wijzigde dit bericht op 18-01-2018 16:55
10.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
18-01-2018 08:37
Er nog niet aan toe zijn en/of er nog niet aan moeten denken is dus echt iets heel anders dan er wel over nagedacht te hebben en te weten dat je ze niet wilt. Jammer dat veel mensen dat niet (willen) snappen en doen alsof we een stel malloten zijn.
Dit inderdaad... Gelukkig heb ik mijn omgeving daar ook helemaal geen last van, dat mensen je willen overtuigen ofzo. Grappige is, dat de meesten juist zeggen, begin er maar niet aan :proud:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
18-01-2018 15:26
Oh en inderdaad, er niet aan toe zijn is heel iets anders als het echt niet willen.

Dat is echt een heel groot verschil. Maar voor veel mensen te ingewikkeld om te begrijpen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
18-01-2018 14:51
Eens.

Ik vind het soms wel lastig, want kinderen worden zo belangrijk gevonden en zijn zo speciaal en ze hebben er zoveel voor over. En zovaak zie ik echt niet dat ouders het belang van hun kind echt op één zetten. De meeste volwassenen zijn gewoon veel te druk met hun eigen ik en de kinderen zijn het kind van de rekening.
Dat is ook zo. Je moet het niet alleen voor jezelf doen maar ook vanuit het punt dat je veel te geven of te bieden hebt. En dat ook doen.

Ik vind het wel erger als kinderen zonder ouders in penibele toestand zitten. Ik weet nog hoe ik zelf was als kind. Kinderen horen ouders te hebben die hen beschermen tegen alles waar ze nog geen erg in hebben.
yesss schreef:
18-01-2018 15:26
Nee precies, want je bezig houden met reizen, festivals, studie, carrière, spirituele en persoonlijke ontwikkeling doe je alleen voor je 30e..

Dit is nou één van de redenen waarom dit topic geopend is.
Want je zet het zo neer dat kinderen krijgen dus op een bepaalde leeftijd nou eenmaal normaal is en de 'enkeling' die dat niet heeft spijt of ziet het als gemis.

Ik hoor juist veel vaker tegengeluiden van vrouwen die toegeven dat als ze het over mochten doen ze achteraf misschien niet voor kinderen hadden gekozen.
Ik heb ook het idee dat er juist veel meer vrouwen zijn die er bewuster over nadenken.


Oh en inderdaad, er niet aan toe zijn is heel iets anders als het echt niet willen.
In 2012 (geloof ik ) kwam er uit onderzoek naar voren dat 8% van de NL bevolking bewust kinderloos is een dat dat percentage al jaren aan het stijgen is. Vorig jaar stond in de Linda (maar weet niet waar dat op is gebaseerd) dat 1 op de 10 vrouwen geboren in 1985 bewust kinderloos is.
Roxy21 schreef:
18-01-2018 08:37
Er nog niet aan toe zijn en/of er nog niet aan moeten denken is dus echt iets heel anders dan er wel over nagedacht te hebben en te weten dat je ze niet wilt. Jammer dat veel mensen dat niet (willen) snappen en doen alsof we een stel malloten zijn.
Het stomme is alleen dat je niet weet in welke categorie je valt. Veel mensen hebben er goed over nagedacht, denken het een periode in hun leven echt niet te willen, maar switchen later toch, omdat zijzelf simpelweg veranderen en/ of hun omstandigheden.

En ja, er zijn ook mensen die ze niet willen en ook nooit zullen willen, je weet alleen niet zeker of dit zo is. Dat bewijzen de massa's mensen die op latere leeftijd veranderen van mening.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
18-01-2018 18:26
Het stomme is alleen dat je niet weet in welke categorie je valt. Veel mensen hebben er goed over nagedacht, denken het een periode in hun leven echt niet te willen, maar switchen later toch, omdat zijzelf simpelweg veranderen en/ of hun omstandigheden.

En ja, er zijn ook mensen die ze niet willen en ook nooit zullen willen, je weet alleen niet zeker of dit zo is. Dat bewijzen de massa's mensen die op latere leeftijd veranderen van mening.
Grappig. Niets in het leven is zeker, dooddoener van jewelste dat argument.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven