Vanaf oktober 2010 kindvrij ~ deel 23

20-06-2018 11:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen een eind weg over ons leven zonder kinderen en verwonderen ons over de mensen om ons heen die kiezen voor een leven met kinderen. :cat:

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 13:21
13.16% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Welkom Seven. Hier mag je zeggen wat je wilt.
Er komt wel steeds een forumtrol langs, maar die kan je onder de negeer zetten. ;-)

Ja, ik vind het erg irritant dat ze overal aan zitten, en dan een stukje worst pakken, nee toch maar niet, en vervolgens een stukje kaas pakken. En daarnaast met hun vette handen aan de deur zitten, en vooral het glas van de deur. Of aan de muur. Grrr. En dan steeds wild gaan rondrennen. En natuurlijk alles willen bekijken, overal aan willen komen. Ik wordt er kierewiet van.

Dus na bezoek, deuren schoonmaken, glas en soms de muur. En natuurlijk de vloer, want daar ligt allemaal chips.
Ik wil geen zeur zijn, en kinderen niet alles verbieden, maar als kinderen steeds rondrennen in jullie huis, zeggen jullie er iets van?
Hoezitdit schreef:
13-10-2018 08:44
Ik wil geen zeur zijn, en kinderen niet alles verbieden, maar als kinderen steeds rondrennen in jullie huis, zeggen jullie er iets van?
Verbied mensen hun kids mee te nemen. Zeg dat je wel naar hen komt als ze geen oppas hebben.
Seven136 schreef:
13-10-2018 07:49
Wat ik me nog afvraag: vinden jullie het ook zo ranzig dat kinderen op verjaardagen met die ranzige handjes in alle bakjes chips, komkommer en M&M's zitten te graaien? En dat het goed werkt voor mijn lijn, want ik hoef het dan echt niet meer?
Welkom Seven!


En jaaaaaaaa zo ranzig! :pukey:
Ik heb eens op een verjaardag naast een moeder met kind gezeten. Kind pakt cakeje en likt eraan. Moeder zegt nee dat mag niet en zet cakeje terug. ... kind sabbelt op vingers en gaat daarna met die vingers in de chipsbak zitten graaien.

Nou toen hoefde ik niets meer...
Hoezitdit schreef:
13-10-2018 08:44
Ik wil geen zeur zijn, en kinderen niet alles verbieden, maar als kinderen steeds rondrennen in jullie huis, zeggen jullie er iets van?

Ik zou daar zeker iets van zeggen ja.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
12-10-2018 20:47
Nou ben ik wel benieuwd naar bejaardenroddels :biggrin:

Ik heb ooit ook met bejaarden gewerkt en vond ze eigenlijk vooral veeleisend. Had echt zo'n opa en oma beeld voor me, maar dat viel tegen bij de meesten zeg :(
Die zijn er zeker haha. Sommigen kunnen echt gemeen zijn naar andere oudjes of het personeel.
Veeleisend kom ik ook tegen ja. Maar ook de 'lieve'opa's en oma's die jij in gedachten had hoor ;-D
Van alles wat eigenlijk wel.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Kinderen en bejaarden zijn gewoon mensen. Daar zitten leuke tussen en minder leuke.

Ik heb geen hekel aan kinderen, maar vind lang niet alle kinderen leuk. Het kind van je zus is ook niet per definitie leuk, het komt dan op wilkracht neer om er een relatie mee op te bouwen en die wilkracht wordt waarschijnlijk aangewakkerd door de hechtheid van de relatie met die zus. Goede band veel moeite, mindere band minder moeite. Lijkt me heel logisch.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
12-10-2018 14:51
Kun jij je überhaupt voorstellen dat je iets voor iemand anders doet? Dus niet omdat je het zelf leuk vindt, maar omdat je die ander er een plezier mee doet? Of is dat echt iets wat buiten je voorstellingsvermogen gaat?

Oprechte interesse hoor, het valt me gewoon op, ook bij anderen trouwens. Zo typisch voor de individualistische maatschappij waarin wij leven.
Who! Waar komt dit nou opeens vandaan?????
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
12-10-2018 15:05
Als tante wordt verwacht dat je er elke verjaardag bent, gaat oppassen, gaat spelen, interesse toont, naar het afzwemmen komt kijken. Ik heb daar geen behoefte aanoeder. Daar zitten minder vrijheden in.

Ik weet niet of dit een beetje een logisch verhaal is trouwens :$
Ja zeker wel! Ik vind het absurd dat ze van jou verwachten dat je je op gaat werpen als oppasser. Dan had je net zo goed zelf aan kinderen kunnen beginnen als je daar behoefte aan had gehad. En mee gaat naar afzwemmen, asjeblieft zeg! Die kinderverjaardagen zijn voor mij al het uiterste. En met ze spelen is niet echt iets voor mij. Ik kan me niet anders voordoen, en ik kan niet doen alsof ik het leuk vind. Dat merkt zo'n kind en ik zou het niet willen kwetsen. Maar het komt toch weer voort uit het feit dat kinderen op een voetstuk staan dat men zulke hoge verwachtingen van je heeft aangaande kinderen. Je moet het leuk vinden al belangstelling voor ze hebben kennelijk. Dat is eigenlijk niet realistisch. Maar veel ouders zijn dan ook niet realistisch vind ik.
Vixxen schreef:
12-10-2018 15:05
Waar het op neer komt is dat geen rol als tante wil vervullen. Heel simpel omdat ik geen behoefte heb aan kinderen. Niet van mezelf en ook niet van anderen. Vanaf pubertijd vind ik het wel weer leuk.
En inderdaad bij het kind van mijn zus voel ik weinig band. Ik heb nog een broer en ik denk dat ik met zijn kinderen (die hij niet heeft) wel een band zou hebben. Dat heeft gewoon te maken met de band tussen mij en mijn broer/zus en dat het kind qua karakter op de ouder lijkt en ik dus meer band voel met kinderen die meer op mijn broer lijken. Een persoonlijkheids dingetje dus. Wat iedereen heeft met mensen ;)
Wat je stelt is goed mogelijk. Maar ook hier herken ik me niet in: ik heb alleen een zus. En die band tussen mij en mijn zus is vreemd. Een beetje een kwestie van afstoten en naar elkaar toe trekken. Ze is mijn zus en ik hou van haar. Maar man man, wat is ze moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
Sjonge...ik ben blijkbaar best een betrokken tante. ;-D Wij gaan doorgaans alle verjaardagen af, zijn wel eens bij groep 8 musicals en sportwedstrijden geweest en we zijn van de zomer ook nog eens een dag naar een attractiepark geweest met sibling van vriend en diens kids. Vind het ook allemaal best leuk. Mits niet te vaak.

Tegen mijn broer zei ik ooit, toen zijn eerste er net was: "Ik pas niet op voor ze volledig zelfstandig naar het toilet kunnen!" Meende ik ieder woord van. :biggrin: Luiers verschonen of billen poetsen...moet er niet aan denken! Daarnaast vind ik baby's en peuters gewoon echt niet leuk! Ik kan er niks mee...
Daarna zijn zijn kids een keer of twee per jaar komen logeren. Speciaal daarvoor heb ik zelfs een kratje teken-, kleur- en knutselspullen en een stapeltje kinder-dvd's in huis gehaald. Ik ben bijna een soort droomtante dus. :P Maar dan nog kom ik zéker niet aan 20x per jaar. Dat vind ik echt een onrealistische verwachting!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
kindrebel schreef:
13-10-2018 19:23
Kinderen en bejaarden zijn gewoon mensen. Daar zitten leuke tussen en minder leuke.

Ik heb geen hekel aan kinderen, maar vind lang niet alle kinderen leuk. Het kind van je zus is ook niet per definitie leuk, het komt dan op wilkracht neer om er een relatie mee op te bouwen en die wilkracht wordt waarschijnlijk aangewakkerd door de hechtheid van de relatie met die zus. Goede band veel moeite, mindere band minder moeite. Lijkt me heel logisch.

Nou dit. Precies!
Alle reacties Link kopieren
Seven136 schreef:
13-10-2018 07:49

Wat ik me nog afvraag: vinden jullie het ook zo ranzig dat kinderen op verjaardagen met die ranzige handjes in alle bakjes chips, komkommer en M&M's zitten te graaien? En dat het goed werkt voor mijn lijn, want ik hoef het dan echt niet meer?
Ja, het is WALGELIJK. Ik snap ook niet dat hun ouders dat gewoon toelaten!
Vixxen schreef:
13-10-2018 19:47
Nou dit. Precies!
Ik weet niet waarom ik wilskracht 2x verkeerd schreef. 😂

Ik zie het ook mijn zus en mijn stiefkinderen. De jongste is een super schattige kleuter waar je voor smelt en de oudste is een 10-jarige met autisme waarmee je heel moeilijk een gesprek voert omdat ie altijd in zijn eigen verhaal zit en ook heel vlak is qua emotie. Ik zie dat mijn familie hun best doet om ook hem de aandacht te geven die hij verdient maar dat valt gewoon niet mee. Hij is gewoon niet zo leuk in de omgang, dat ervaar ik zelf ook. Ik houd van ‘m omdat ik ‘m goed ken en z’n gebruiksaanwijzing ken.
Ikigai schreef:
12-10-2018 14:51
Kun jij je überhaupt voorstellen dat je iets voor iemand anders doet? Dus niet omdat je het zelf leuk vindt, maar omdat je die ander er een plezier mee doet? Of is dat echt iets wat buiten je voorstellingsvermogen gaat?

Oprechte interesse hoor, het valt me gewoon op, ook bij anderen trouwens. Zo typisch voor de individualistische maatschappij waarin wij leven.


Ook dingen die je zogenaamd oh zo onbaatzuchtig alleen voor een ander doet, doe je uiteindelijk voor jezelf hoor. Omdat je die ander er een plezier mee doet, krijg je daar zelf een goed gevoel door. Uiteindelijk is iedereen een egoïst, alleen de een kan het wat sociaal wenselijker verpakken dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
13-10-2018 22:27
Ook dingen die je zogenaamd oh zo onbaatzuchtig alleen voor een ander doet, doe je uiteindelijk voor jezelf hoor. Omdat je die ander er een plezier mee doet, krijg je daar zelf een goed gevoel door. Uiteindelijk is iedereen een egoïst, alleen de een kan het wat sociaal wenselijker verpakken dan de ander.
Dit! Ik krijg ook altijd een beetje jeuk van opmerkingen 'dat heb je toch gewoon over voor je partner/schoonloeder/vage tante'. In feite zeg je dan gewoon 'kijk eens hoe geweldig ik ben, dat ik dit zomaar voor een ander over heb'.

Zoals ik altijd tegen mijn leerlingen zeg als ze roepen 'mevrouw, ik ben klaar!', 'Wil je nu een sticker?'
En dan loopt er ineens zo'n grote 17 jarige met een Cars-sticker op zijn hand.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Het grappige is dat dat iets voor een ander over hebben altijd maar één kant op werkt. Die anderen wordt nooit gezegd dat ze het voor jou over moeten hebben jou met rust te laten.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik las de antwoorden over onze levens/waar we geld aan uitgeven en het is zo divers. Er is een breed pallet aan kv's en hun wensen en bezigheden. Van huizen op het platteland tot strakke stadswoningen. Van veel dieren tot helemaal niet. Singles, lange relaties, introverten en extraverten.

Ik zal zelf ook nog antwoorden.

Ik heb een leuk, licht, rustig, klein huisje. Daar woon ik met mijn man en onze kleine hond. Ik zit veel in de tuin, drink graag wijn, hou van wandelen, yoga, lezen, bandjes kijken/festivals en hardlopen. Ik heb werk dat ik met plezier doe en werk fulltime. Ik doe daarnaast vrijwilligerswerk en heb een vrij druk sociaal leven. Mijn geld gaat vooral op aan reizen, kleding, etentjes, uitjes, spullen voor ons huis.

Ik denk dat ik geen kinderen heb, omdat ik hou van het tempo (binnen 3 min de deur uit) en van de rust in mijn leven en hoofd. Ben best gek met kinderen, maar word snel kriegelig van geluid en als me veel vragen worden gesteld. Het kriebelt helemaal niet om me voort te planten.

Ik heb een hekel aan ouders die hun kind als de nieuwe Messias zien. En medelijden met kinderen die overbeschermd worden opgevoed.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel ouders die hun kind als de Messias zien. Inderdaad vreselijke lui. Kinderen die overbeschermd worden kunnen zichzelf gewoon niet voldoende ontplooien. Maar het lijkt me ook moeilijk om te bepalen waar de grens ligt van tussen beschermen en loslaten.
kindrebel schreef:
13-10-2018 21:13
Ik weet niet waarom ik wilskracht 2x verkeerd schreef. 😂


Is me niet eens opgevallen :$
iets_perzik schreef:
13-10-2018 22:27
Ook dingen die je zogenaamd oh zo onbaatzuchtig alleen voor een ander doet, doe je uiteindelijk voor jezelf hoor. Omdat je die ander er een plezier mee doet, krijg je daar zelf een goed gevoel door. Uiteindelijk is iedereen een egoïst, alleen de een kan het wat sociaal wenselijker verpakken dan de ander.


DIT!!! Helemaal mee eens, maar mensen raken altijd wat geïrriteerd als je dat zegt. Niemand is onbaatzuchtig, je doet dingen voor een ander ook omdat je er zelf een goed gevoel bij krijgt. En dat is helemaal ok, maar ga niet doen alsof je moeder theresa bent (die al haar goede handelingen ook deed omdat ze er zelf een goed gevoel bij kreeg).
redbulletje schreef:
14-10-2018 08:02
Het grappige is dat dat iets voor een ander over hebben altijd maar één kant op werkt. Die anderen wordt nooit gezegd dat ze het voor jou over moeten hebben jou met rust te laten.

:HA:

Ik moest hier heel erg om lachen, want het klopt wel!
In onze bibliotheek staan tafeltjes waaraan kinderen/tieners huiswerk kunnen maken, ook in groepjes. Stilte in de bieb hoeft allang niet meer, je mag gewoon praten.

Die tafeltjes zijn ook altijd bezet door kinderen met hun schoolboeken.
Ik heb niet de indruk dat ze daadwerkelijk huiswerk maken.
Letterlijk elke dag rond etenstijd liggen er chipszakken en colabekers op tafels en liggen er koekkruimels op de grond.
Ik vind dat
1. asociaal van die kinderen
2. zielig voor de bibliotheek-medewerkers, die vaak vrijwilliger daar zijn.
Caitriona* schreef:
14-10-2018 12:17
In onze bibliotheek staan tafeltjes waaraan kinderen/tieners huiswerk kunnen maken, ook in groepjes. Stilte in de bieb hoeft allang niet meer, je mag gewoon praten.

Die tafeltjes zijn ook altijd bezet door kinderen met hun schoolboeken.
Ik heb niet de indruk dat ze daadwerkelijk huiswerk maken.
Letterlijk elke dag rond etenstijd liggen er chipszakken en colabekers op tafels en liggen er koekkruimels op de grond.
Ik vind dat
1. asociaal van die kinderen
2. zielig voor de bibliotheek-medewerkers, die vaak vrijwilliger daar zijn.
Ik zou het zieliger vinden als mensen daar hun boterham moeten verdienen. Vrijwilligers kunnen gewoon opstappen als ze het niet eens zijn met het huidige beleid.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, heerlijk om te lezen dat anderen die vieze kinderhandjes aan de worst/kaas/bakjes chips op feestjes ook ranzig vinden :-]
Ergens ging het ook over dingen over hebben voor anderen. Ik doe dingen met veel liefde en plezier voor anderen, als ze er om vragen en soms uit mezelf. Daar verlang ik niet direct iets voor terug, maar doe het wel omdat het mij een fijn gevoel geeft. "There is no such thing as a selfless good deed". Een paar weken geleden vroeg een vriendin of ik haar dochter (5 jaar) van school wilde halen, om haar uit de brand te helpen. Dat doe ik graag, is op dat moment ook helemaal leuk en als zij thuis is ga ik heerlijk weer naar huis :A: Maar ik zeg ook wel eens nee, omdat ik er op dat moment geen zin in heb of omdat ik dat specifieke kind niet leuk vind. Moet ook kunnen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een paar x de kinderen van een vriendin van mij opgehaald uit de lagere school. Ik dacht "goh, het kan soms raar lopen. Wie had ooit gedacht dat ik nog eens tussen allemaal ouders op het schoolplein zou staan te wachten op de kinderen".

Dus ik doe heus wel eens iets voor iemand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven