Vanaf wanneer in een auto stoelverhoger?

20-04-2009 11:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf welke lengte / gewicht mogen kinderen officieel op een stoelverhoger in de auto in plaats van in een kinderstoel?
Ik dacht vanaf 15 kilo.
die is wel heel snel gegoogled:

http://www.autokinderzitjes.nl/welk_zitje
Dat zou dan dus betekenen dat ik bij een kind van 15 kg geen stoel meer hoef te kopen maar een stoelverhoger voldoende is?
Kimm, dat ligt wel een beetje aan hoe oud het kind is etc. Mijn zoon van 2 weegt bijna 19 kilo (het is een reusje) maar die zit nog steeds in een stoel. Wel eentje van 15 tot 36 kilo, maar met een vijfpuntsgordel. Hij is echt nog te klein voor alleen een stoelverhoger.
De meeste stoeltjes in groep 3 zijn nog wel degelijk stoeltjes. Alleen wordt het kind in de stoel vastgezet met behulp van de gewone autogordels en niet meer met een 5 puntsgordel die in het stoeltje is geïntegreerd. Ik denk dat je met alleen een verhoger wettelijk wel gedekt bent maar dat je kind toch veel beter beschermd is (ook tegen zijwaartse impact) in een stoeltje. Een stoeltje zit volgens mij ook veel comfortabeler, met een hoofdsteun kan het nog eens lekker een dutje doen.
mahna mahna tuduuuudududu
Fluffy, wauw 19 kilo met 2 jaar! Wij zijn al blij dat zoon van 3 eindelijk 15 kilo weegt zodat hij binnenkort naar een groep 3 stoel kan, en kleine broer uit de maxicosi naar het oude stoeltje van grote broer.
mahna mahna tuduuuudududu
Feessie, hij is ook al 1.05m lang. Maatje 104/110 van kleding en 27 van schoen. En hij is van januari dus nu twee jaar en drie maanden. Hij zit al lang niet meer in de nummer 2 stoel.
19 kg met 2 jaar dan heb je inderdaad een mini-reus zeg.

Hier is het tegenovergestelde, mijn zoon wordt van de zomer 6 en is nu 15 kg.

Qua lengte valt het nog mee maar hij is heel erg mager.

Wij hebben nu drie groep 3 kinderstoelen voor 2 kinderen, twee in die van mijn man en 1 in mijn auto.

De jongste is uit zijn stoel gegroeid en moet nu dus ook een groep 3 stoel.

Nou heb ik ze niet zo heel vaak beide in mijn auto, vandaar dat ik dan liever een stoelverhoger koop ipv nog een groep 3 stoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven