Veilig thuis bellen?

22-01-2020 14:02 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een tijdje met een situatie in mijn maag die mij erg aan het hart gaat en zou graag weten wat jullie zouden doen.
Sinds een half jaar ken ik een vrouw, ze is getrouwd en heeft een zoon van 12.
Ze vertelt regelmatig over haar thuissituatie en die is alles behalve fijn.
Haar man is zowel verbaal als fysiek erg agressief.
Ze wordt bijna dagelijks voor alles dat lelijk is uitgescholden en vaak in elkaar geslagen.
Haar zoon is hier regelmatig getuige van.
Nu hebben anderen en ik al vaak op haar ingepraat om bij hem weg te gaan, maar dat wil ze niet.
Ze is denk ik depressief en heeft totaal geen gevoel van eigenwaarde want ze vind het niet belangrijk hoe het met haar gaat.
Haar zoon zou haar gevraagd hebben te blijven voor hem en dat, samen met haar huisdieren, is de reden dat ze blijft.
Ze heeft ook niemand waar ze terecht kan en een blijf van mijn lijf huis wil ze ook niet omdat ze haar huisdieren dan niet mee kan nemen.
Ook die zijn overigens regelmatig het mikpunt van haar man zijn agressie.
Dat zij daar niet weg gaat, daar oordeel ik niet over want ik weet niet hoe het is om in zo’n situatie te zitten.
Maar haar zoon groeit hier dus in op en ziet regelmatig hoe zijn moeder en de huisdieren worden uitgescholden en geslagen.
Dit is natuurlijk vreselijk voor hem en lijkt me erg traumatiserend.
Ik overweeg om voor hem veilig thuis te bellen.
Hij zegt volgens zijn moeder niet weg te willen, maar een kind van 12 kan zoiets niet overzien.
Zouden jullie hiervoor bellen?
Ik wil het voor haar niet nog erger maken dan het al is, maar aan de andere kant moet er wel iets gebeuren voor haar zoon.
Hetvrijewoord schreef:
22-01-2020 17:09
Whatever.
Veilig thuis zou ik niet mee in zee gaan. Er zijn vast wel andere instanties.
Ja, moeilijk he lezen. ;-)
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 17:11
Ja, moeilijk he lezen. ;-)

Sterker nog, die link niet eens geopend mop!
Wat een lol trouwens om zo'n serieus onderwerp.
justagirly schreef:
22-01-2020 16:57
Hoe dan in vredesnaam?!
Je bent niet anoniem. Ja, je naam staat er niet in, maar het is uit de melding niet moeilijk te achterhalen wie de melding heeft gedaan. En anders wordt de vrouw wel onder druk gezet om te vertellen wie het allemaal weet. En zo'n agressieve man weet dan precies wie jij en je kinderen zijn. Fijn hoor, staat hij bij het schoolplein tegen je kind te vertellen dat zijn moeder gek is of dat hij je moeder dood gaat maken. En ik kreeg te horen dat als zijn gezin kapot ging hij er voor ging zorgen dat ik ook geen gezin meer had. In verband met de privacy van de agressieveling krijg je als melder ook niet te horen of diegene nog werkt (zodat je weet dat je tijdens werktijden veilig bent), al is opgepakt, is verhuisd, tot rust is gekomen enz. Nee, ik doe nooit meer melding bij VT. En ook geen advies inwinnen, ik heb geen vertrouwen in die club.
Wat vreselijk :hug:
Bel dan gewoon de politie en leg het verhaal uit, er word hier een kind een volwassenen en dieren mishandeld.
Dankjewel allemaal en sorry voor mijn wat late reactie.
Ik zie dat jullie het (bijna) allemaal eens zijn, dat trekt mij toch over de streep om te gaan bellen.
Helaas weet ik niet precies op welk huisnummer ze wonen, maar ik weet wel de straat en dat hij een eigen bedrijf heeft en hoe dat heet.
Ik ben niet bang dat ze er achter komen wie gebeld heeft want we zijn met een groep waarin ze het verteld, dus iedereen kan het geweest zijn.
Inmiddels heb ik het ook voorgelegd bij een kennis die bij de politie zit en ook die zegt dat ik het beste veilig thuis kan bellen.
Het voelt toch een beetje als verraad omdat ze ons vertrouwd, maar ik hoop dat in elk geval haar zoon en huisdieren in bescherming genomen gaan worden.
Heel erg bedankt allemaal, ik ga morgen bellen!
Zij als volwassen vrouw kan er voor kiezen om te blijven of weg te gaan, maar dat kind en die huisdieren hebben niet de keus om weg te gaan. Dus ja ik zou bellen als ik jou was.
Hetvrijewoord schreef:
22-01-2020 17:09
Whatever.
Veilig thuis zou ik niet mee in zee gaan. Er zijn vast wel andere instanties.
Alle andere instanties zullen je verwijzen naar Veilig Thuis. Dat is namelijk de landelijke organisatie voor dit soort meldingen. Vroeger had je AMK en steunpunt huiselijk geweld. Dat is vanaf 2015 samengegaan in Veilig Thuis.

To; wat een verschrikkelijke situatie. Zeker melden, anders stopt het zeker niet.
Hetvrijewoord schreef:
22-01-2020 17:13
Sterker nog, die link niet eens geopend mop!
Wat een lol trouwens om zo'n serieus onderwerp.
Lol nog wel.

Echt als je zo'n bijdrage doet en niet eens de betreffende link opent en leest en dan daarna zo verontwaardigd gaat zitten doen in zo'n topic.. dan ben jij hier degene die het allemaal niet zo serieus neemt.

Hopelijk heeft TO advies ingewonnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven