Veilig thuis bellen?
woensdag 22 januari 2020 om 14:02
Ik zit al een tijdje met een situatie in mijn maag die mij erg aan het hart gaat en zou graag weten wat jullie zouden doen.
Sinds een half jaar ken ik een vrouw, ze is getrouwd en heeft een zoon van 12.
Ze vertelt regelmatig over haar thuissituatie en die is alles behalve fijn.
Haar man is zowel verbaal als fysiek erg agressief.
Ze wordt bijna dagelijks voor alles dat lelijk is uitgescholden en vaak in elkaar geslagen.
Haar zoon is hier regelmatig getuige van.
Nu hebben anderen en ik al vaak op haar ingepraat om bij hem weg te gaan, maar dat wil ze niet.
Ze is denk ik depressief en heeft totaal geen gevoel van eigenwaarde want ze vind het niet belangrijk hoe het met haar gaat.
Haar zoon zou haar gevraagd hebben te blijven voor hem en dat, samen met haar huisdieren, is de reden dat ze blijft.
Ze heeft ook niemand waar ze terecht kan en een blijf van mijn lijf huis wil ze ook niet omdat ze haar huisdieren dan niet mee kan nemen.
Ook die zijn overigens regelmatig het mikpunt van haar man zijn agressie.
Dat zij daar niet weg gaat, daar oordeel ik niet over want ik weet niet hoe het is om in zo’n situatie te zitten.
Maar haar zoon groeit hier dus in op en ziet regelmatig hoe zijn moeder en de huisdieren worden uitgescholden en geslagen.
Dit is natuurlijk vreselijk voor hem en lijkt me erg traumatiserend.
Ik overweeg om voor hem veilig thuis te bellen.
Hij zegt volgens zijn moeder niet weg te willen, maar een kind van 12 kan zoiets niet overzien.
Zouden jullie hiervoor bellen?
Ik wil het voor haar niet nog erger maken dan het al is, maar aan de andere kant moet er wel iets gebeuren voor haar zoon.
Sinds een half jaar ken ik een vrouw, ze is getrouwd en heeft een zoon van 12.
Ze vertelt regelmatig over haar thuissituatie en die is alles behalve fijn.
Haar man is zowel verbaal als fysiek erg agressief.
Ze wordt bijna dagelijks voor alles dat lelijk is uitgescholden en vaak in elkaar geslagen.
Haar zoon is hier regelmatig getuige van.
Nu hebben anderen en ik al vaak op haar ingepraat om bij hem weg te gaan, maar dat wil ze niet.
Ze is denk ik depressief en heeft totaal geen gevoel van eigenwaarde want ze vind het niet belangrijk hoe het met haar gaat.
Haar zoon zou haar gevraagd hebben te blijven voor hem en dat, samen met haar huisdieren, is de reden dat ze blijft.
Ze heeft ook niemand waar ze terecht kan en een blijf van mijn lijf huis wil ze ook niet omdat ze haar huisdieren dan niet mee kan nemen.
Ook die zijn overigens regelmatig het mikpunt van haar man zijn agressie.
Dat zij daar niet weg gaat, daar oordeel ik niet over want ik weet niet hoe het is om in zo’n situatie te zitten.
Maar haar zoon groeit hier dus in op en ziet regelmatig hoe zijn moeder en de huisdieren worden uitgescholden en geslagen.
Dit is natuurlijk vreselijk voor hem en lijkt me erg traumatiserend.
Ik overweeg om voor hem veilig thuis te bellen.
Hij zegt volgens zijn moeder niet weg te willen, maar een kind van 12 kan zoiets niet overzien.
Zouden jullie hiervoor bellen?
Ik wil het voor haar niet nog erger maken dan het al is, maar aan de andere kant moet er wel iets gebeuren voor haar zoon.

woensdag 22 januari 2020 om 14:06
Bel eerder dan met stichting huiselijk geweld voor raad en advies. Want dat is dit. Behoorlijk. Want als hij al zo heel openlijk haar slaat, scheldt en bedreigd, dan is dat best een zorgelijke situatie.
https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl ... gJvTPD_BwE
anoniem_6855df74c5ca1 wijzigde dit bericht op 22-01-2020 14:07
41.62% gewijzigd
woensdag 22 januari 2020 om 14:07
Ja, je kan gerust bellen. Ze doen toch niet meteen wat met zo'n melding is mijn ervaring.
Bij mij was het antwoord, je maakt je vooral zorgen om de moeder. En dat de moeder hiervoor hulp bij Wmo moet zoeken.
En dat ik het eerst moest aanzien. En proberen contact te leggen met moeder en het kind.
Maar bellen kan dus. Ze geven ook tips en informatie.
Verder kan je een melding doen bij Wmo in haat gemeente dat je je zorgen maakt om het gezin. De Wmo gaat dan met hun een afspraak maken of bij hun langs.
Bij mij was het antwoord, je maakt je vooral zorgen om de moeder. En dat de moeder hiervoor hulp bij Wmo moet zoeken.
En dat ik het eerst moest aanzien. En proberen contact te leggen met moeder en het kind.
Maar bellen kan dus. Ze geven ook tips en informatie.
Verder kan je een melding doen bij Wmo in haat gemeente dat je je zorgen maakt om het gezin. De Wmo gaat dan met hun een afspraak maken of bij hun langs.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 22-01-2020 14:08
0.79% gewijzigd

woensdag 22 januari 2020 om 14:11
To, die vrouw is een slachtoffer van geweld, en zolang zij niet wil meewerken omdat ze bang is.
Ben ik bang dat ze Straks ook alles aan elkaar gaat liegen ( met liegen) boel ik op ontkenning van de Situatie bij VT, ze zal dus denk ik zelf het LICHT moeten zien.
Heel lief dat je haar wilt steunen en haar zoon, je kunt altijd advies vragen bij VT, Gewoon doen.
Ben ik bang dat ze Straks ook alles aan elkaar gaat liegen ( met liegen) boel ik op ontkenning van de Situatie bij VT, ze zal dus denk ik zelf het LICHT moeten zien.
Heel lief dat je haar wilt steunen en haar zoon, je kunt altijd advies vragen bij VT, Gewoon doen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
woensdag 22 januari 2020 om 14:24
Dit is veilig thuis. Veilig thuis is er voor alle onveilige (thuis)situaties; kindermishandeling, huiselijk geweld, ouderenmishandeling, etc. Ze hebben verschillende afdelingen, waaronder een advies- en informatiepunt.Doreia* schreef: ↑22-01-2020 14:06Bel eerder dan met stichting huiselijk geweld voor raad en advies. Want dat is dit. Behoorlijk. Want als hij al zo heel openlijk haar slaat, scheldt en bedreigd, dan is dat best een zorgelijke situatie.
happy__ wijzigde dit bericht op 22-01-2020 14:26
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
14.47% gewijzigd

woensdag 22 januari 2020 om 15:06

woensdag 22 januari 2020 om 16:05
Doreia* schreef: ↑22-01-2020 14:06Bel eerder dan met stichting huiselijk geweld voor raad en advies. Want dat is dit. Behoorlijk. Want als hij al zo heel openlijk haar slaat, scheldt en bedreigd, dan is dat best een zorgelijke situatie.
Dit.
Veilig thuis zou ik verre van blijven.
woensdag 22 januari 2020 om 16:15
woensdag 22 januari 2020 om 16:16
Dit is Veilig Thuis.
woensdag 22 januari 2020 om 16:39
Je weet dat op die pagina verwezen wordt naar Veilig Thuis en het nummer van Veilig Thuis wordt genoemd?
woensdag 22 januari 2020 om 16:48
Jij wilt geen veilig thuis?
Waarom zo negatief?

woensdag 22 januari 2020 om 16:54
Het is een site van Veilig Thuis. Grappenmaker.
woensdag 22 januari 2020 om 16:58
Heb je wel gelezen wat er in je link staat?Doreia* schreef: ↑22-01-2020 14:06Bel eerder dan met stichting huiselijk geweld voor raad en advies. Want dat is dit. Behoorlijk. Want als hij al zo heel openlijk haar slaat, scheldt en bedreigd, dan is dat best een zorgelijke situatie.
Je zorgen maken om een kind, volwassene of ouder is niet fijn. Helemaal niet als die zorgen gaan over huiselijk geweld. Maar juist jij kunt iets doen. Ook als je twijfelt. Kijk naar de signalen waar je op kunt letten, praat erover en vraag om hulp. In alle gevallen kun je via 0800-2000 terecht bij Veilig Thuis.
Dit is Veilig Thuis.
Honey, you should see me in a crown