Veiligste autostoeltje?
woensdag 20 augustus 2008 om 22:23
Wij zijn op zoek naar een autostoeltje voor onze dochter. Ik vind veiligheid t allerbelangrijkst en heb me dus rot gezocht in de test van de anwb en de consumentenbond. De stoeltjes met isofix komen t beste uit de bus maar dat kan niet in onze auto.
Nu twijfelen we tussen
Romer King
Maxi Cosi Priori
Maxi Cosi Tobi
Kiddy Infinity Pro (die t veiligst uit test komt maar wel heel onhandig schijnt te zijn!!!)
Wie heeft ervaring en of weet welke vna de bovenste drie nou t veiligste is ? Beste uit de tests is gekomen???
Nu twijfelen we tussen
Romer King
Maxi Cosi Priori
Maxi Cosi Tobi
Kiddy Infinity Pro (die t veiligst uit test komt maar wel heel onhandig schijnt te zijn!!!)
Wie heeft ervaring en of weet welke vna de bovenste drie nou t veiligste is ? Beste uit de tests is gekomen???
donderdag 21 augustus 2008 om 11:44
De King is volgens mij voor het laatst in 2005 of 2006 getest maar kwam daar inderdaad beter uit de bus dan de Priori en de Tobi.
Wij hebben hem zelf ook omdat we de veiligste "niet isofix" stoel wilden hebben.
We hebben ook een priorifix voor de andere auto en die kan je ook met 3 punts gordel vastmaken en een steunpoot. Hij is dan iets minder veilig als met isofix bevestiging maar nog steeds heel veilig. Wat gebruiksgemak vind ik die eigenlijk iets prettiger maar hij is wel een stuk duurder omdat het een isofix stoel is.
Wij hebben hem zelf ook omdat we de veiligste "niet isofix" stoel wilden hebben.
We hebben ook een priorifix voor de andere auto en die kan je ook met 3 punts gordel vastmaken en een steunpoot. Hij is dan iets minder veilig als met isofix bevestiging maar nog steeds heel veilig. Wat gebruiksgemak vind ik die eigenlijk iets prettiger maar hij is wel een stuk duurder omdat het een isofix stoel is.

donderdag 21 augustus 2008 om 12:07
Je zou ook eens kunnen googelen op de testresultaten van www.test.de of www.adac.de . Dat is van de Duitse consumentenbond en de Duitse ANWB.
Hierdoor hebben wij bijvoorbeeld een véél beter fietsstoeltje gekocht dan de zogenaamde "beste koop" in Nederland (met als rapportcijfer een 5,6 in het jaar 2004).
http://www.adac.de/Tests/.../Kindersitze/default.asp#
Hierdoor hebben wij bijvoorbeeld een véél beter fietsstoeltje gekocht dan de zogenaamde "beste koop" in Nederland (met als rapportcijfer een 5,6 in het jaar 2004).
http://www.adac.de/Tests/.../Kindersitze/default.asp#

donderdag 21 augustus 2008 om 15:56
Kiddy infinity pro komt in Duitsland het beste uit de bus en in NEderland vorig jaar. Is alleen onhandig als je van auto wilt wisselen. Als je dat niet doet, is het juist handiger, want geen gordeltjes die rottig vast moeten.
Er is ook een infinity life pro: kun je tot 1.35 meter gebruiken, in 1 keer klaar!! En net zo veilig als de gewone pro.
Wel in Duitsland kopen, scheelt zo 50 euro per stuk.
Er is ook een infinity life pro: kun je tot 1.35 meter gebruiken, in 1 keer klaar!! En net zo veilig als de gewone pro.
Wel in Duitsland kopen, scheelt zo 50 euro per stuk.
donderdag 21 augustus 2008 om 18:24
Wij hebben ook de romer king. Op zich wel tevreden mee alleen kan onze zoon zich uit de gordels wurmen door armen door te steken en zit dan alleen nog met heupdeel vast. Weet alleen niet of dit aan de romer ligt of dat hij dit bij andere ook zou kunnen.
Als iemand hier trouwens nog een goede oplossing voor weet....
Ik hou me aanbevolen, leek opgelost met handdoek ertussen maar had zich van de week toch weer los
Als iemand hier trouwens nog een goede oplossing voor weet....
Ik hou me aanbevolen, leek opgelost met handdoek ertussen maar had zich van de week toch weer los
donderdag 21 augustus 2008 om 18:41
@twaalseptember: dat lijkt me heel lastig zeg. Bij de meeste autstoeltjes zal hij dat dan ook wel kunnen. De kiffy infinity pro heeft wel een hele andere bevestiging, zonder gordeltjes dus misschien dat het daar goed mee gaat.
Anders zou je nog een extra riempje op borst hoogte kunnen aannaaien. Zo'n riempje dat ook vaak bij van die wandelrugzakken zit. Hij hoeft geen klap op te kunnen vangen, alleen maar ervoor te zorgen dat je zoon zich niet meer los kan wurmen.
Anders zou je nog een extra riempje op borst hoogte kunnen aannaaien. Zo'n riempje dat ook vaak bij van die wandelrugzakken zit. Hij hoeft geen klap op te kunnen vangen, alleen maar ervoor te zorgen dat je zoon zich niet meer los kan wurmen.
vrijdag 22 augustus 2008 om 21:37
Ik heb een Priori en ben er heel erg tevreden mee. Vooral omdat het stoeltje te kantelen is (zowel vooruit als achteruit) en dat slaapt toch wat lekkerder op lange afstanden. Ook is hij makkelijk schoon te maken met een vochtige doekje. Ik vind wel dat hij veel ruimte inneemt qua breedte, en ik heb toch een vrij ruime auto (Mercedes R350).
vrijdag 22 augustus 2008 om 22:34
Droom, houd haar zo lang mogelijk in de maxi-cosi in ieder geval. Tegen de rijrichting in rijden is het allerveiligst namelijk. Onze dochter van 19 maanden (oké, een dunnetje, wel van gemiddelde lengte) zit er nog steeds prima in. Vandaag waren wij toevallig op autostoeltjesjacht in Duitsland (want veel goedkoper inderdaad) maar niet geslaagd want ik wilde toch eigenlijk thuis eerst nog alle testresultaten bekijken op internet en uitzoeken of onze auto Isofix heeft (en omdat ze nog wel een paar maandjes in de maxi-cosi past, ook nog niet zo'n haast).