verborgen reflux - overstappen voeding.

17-07-2012 15:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje. Ons zoontje heeft verborgen reflux. We geven hem nutrilon AR. Dit was voldoende om de klachten te verminderen.

Op advies van cb proberen we nu terug te gaan naar de standaard voeding. We mengen de voeding nu. Maar nu is direct dat schreeuwerige huiltje terug. Heeft hij dan weer pijn? Wanneer kan je over op andere voeding? Of kan ik beter bij de AR blijven?

Wie heeft ervaring met overstappen van voeding en hoe snel reageerde de kleintjes daarop?
Waarom zou je terug willen naar de standaard voeding? In welke verhouding meng je nu?

Stel, je maakt een fles van 180 water met 6 schepjes AR. Dat zou je langzaam kunnen afbouwen naar 5 AR met 1 Standaard, en als dat goed gaat, naar 4 om 2, etc.

Maar ik zou niet bij voorbaat willen wisselen. Oudste heeft hier ook lang gemengde voeding gehad. Het was even tellen met bakjes maken voor de opvang, maar verder was het nooit zo'n punt. Uiteindelijk is hij gestopt met de AR voeding toen we ook zijn gestopt met refluxmedicatie, en dat was met 1,5 of zo.
Goede vraag. Het cb kwam ermee en ik dacht we kunnen het proberen. Hun advies was dus drie om drie schepjes.

Het huiltje van vandaag herken ik van de eerste weken toen we het nog niet wisten. Hij is minder rustig.

Jullie hebben altijd gemengd? Welke verhouding dan?
Als het niet goed gaat met overstappen, dwz de klachten komen terug, dan zou ik het gewoon nog niet doen. Over een maand of wat kun je het eens opnieuw proberen.
Hoi,

Ik las je berichtje over de verborgen reflux. Hier ook een kleintje van bijna 6 maanden die er heel veel last van heeft gehad. Maar dmv medicatie en het indikken van de voeding doet hij het goed.

Waarom zou je voeding gaan wisselen als het goed werkt? Mocht je het echt willen de pakken van nutrilon kan je door elkaar gebruiken en dan zou ik beginnen met een schepje. Als het een week goed gaat dan een tweede schepje enz.

Ken je Stefanie Lampe, zij heeft een site voor onrustige baby's en daar staat ook een hoop over reflux in. En ze heeft ook een boekje geschreven Darmkrampjes of Reflux? Hier staan ook een hoop bruikbare tips in. ( Ik heb het boekje geleend van de Bib)
Wij gebruikten trouwens standaard voeding met jbpm. Het heeft hier tot een jaar geduurd voordat ze van de jbpm af was. Als ze nu nog te veel en te snel drinkt dan komt het er nog steeds een half uur later weer in delen uit.
Hier ook verborgen reflex, zelfs met medicatie, ik zeg ook niet overstappen
Waarom overstappen als iets goed gaat? Mijn kinderen (2) groeiden pas rond een maand of 15 over de reflux heen en je kunt er ook je hele leven last van blijven houden (mijn dochter en ik zelf). Maak je overigens over dat laatste geen zorgen hoor, maar ik zou zeker niet al afbouwen als je kindje nog klein is. Je merkt toch vanzelf wel of het er aan toe is?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Hier ook ervaring met reflux. Ik zou zelf nog mooi een tijdje doorgaan met de AR als hij niet goed reageert op het wisselen. Is AR niet standaardvoeding met voorgemixte jbpm (of haal ik nu alles door elkaar?)? Sommige kindjes krijgen dat heel lang, lijkt me geen probleem. En idd over een paar maanden nog eens proberen.

Ik begrijp niet zo goed waarom het cb dit geadviseerd heeft, dachten ze dat hij eroverheen zou zijn of zo?
@visiks niet overstappen hoor als het goed gaat, met een half jaar zijn de meeste kindjes erover heen. Dan kan je altijd overstappen op gewoon 2. Nu lekker laten op d voeding waar C op zit. Als je dat huiltje nu al herkent. Wij hebben bij R een paar keergeprobeerd de JPM af te bouwen en nu pas bij 6 maanden gelukt. Je eigen gevoel volgen
Ik begreep zelf ook niet zo goed waarom ik terug zou moeten naar de standaard voedig.

De AR voeding is inderdaad met de jbpm er al in. Deze voeding wordt pas dikker in de maag. En inderdaad, dit gaat goed.

Die site ga ik eens opzoeken. Die kende ik nog niet.

Bedankt weer voor de antwoorden.
Mijn dochter heeft ook verborgen reflux gehad, cb adviseerde om bij 6 mnd over te gaan op Standaard 2. En dat ging dus echt niet! Pas met 11 maanden was de verborgen reflux echt over. Ik ben AR blijven gebruiken, ik denk tot Nutrilon 3, aan de bijvoeding merk je wel hoe het gaat met de reflux. Voor het indikken van fruithapjes die ik vers maakte heb ik nog een hele tijd rijstebloem gebruikt. Succes! Het gaat over, maar het cb wil wel eens wat te snel. Mijn dochter is nu 16 maanden.
quote:visils schreef op 17 juli 2012 @ 17:35:

Ik begreep zelf ook niet zo goed waarom ik terug zou moeten naar de standaard voedig.

De AR voeding is inderdaad met de jbpm er al in. Deze voeding wordt pas dikker in de maag. En inderdaad, dit gaat goed.

Die site ga ik eens opzoeken. Die kende ik nog niet.

Bedankt weer voor de antwoorden.

Welke gebruik je dan? Want de AR van Nutrilon met johannesbroodpitmeel, is al dik als je het aanbiedt en niet pas in de maag.

Er is echter wel een AR-voeding die pas verdikt in de maag, dat is Enfamil AR. Daar zit geen jbpm maar een ander soort verdikkingsmiddel; een speciaal bewerkt zetmeel.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:visils schreef op 17 juli 2012 @ 15:43:

Jullie hebben altijd gemengd? Welke verhouding dan?

Wij zijn eerst begonnen met Enfamil AR gecombineerd met NL standaard, ik weet alleen de verhouding niet meer. NL AR met NL standaard was in het begin geloof ik 4 om 1, en later 4 om 2 omdat 5 om 1 te dun was (volg je het nog ?)

Ik zou gewoon lekker teruggaan naar de verhouding die je had, niet veranderen juist omdat het goed gaat. Spugen is voor je kindje niet leuk, voor jullie niet, het kost voeding en energie. Ik kan geen reden bedenken waarom het cb zou willen dat je weer teruggaat naar gewoon. Ja, geld (AR voeding is duurder dan standaard), maar als jullie dat er voor over hebben, wat zeuren ze dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven