Verhoging en prikken halen ?

03-11-2010 07:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet straks om 8.30 uur naar het consultatie bureau voor prikken. Mijn zoon is 11 maanden.

Gisteren had hij 38 verhoging en vannacht om 1.30 uur een zetpil gegeven. Hoger dan 38 is het niet geweest.

En net was zijn temp 36.5.

Zal ik voor de priken gaan? De kans bestaat dat zijn temp toch weer een beetje oploopt. Maar er kan ook niets zijn. Ik moet nu beslissen want dan moet ik ons gaan aankleden. Kan pas om 8.00 uur bellen met het CB voor advies.
Als hij verder vrolijk is zou ik gewoon gaan.
Hij is vrolijk. vannacht was hij aan het spoken. Niet huilen, maar draaien en kraaien. vandaar de zetpil. Die overigens heel goed hielp.

Ik twijfel omdat ik weet dat bij koorts geen inentingen gegeven worden.
Ik had gisteren toevallig hetzelfde aan de hand. alhoewel zoon geen verhoging had, maar hij was (en is) heel verkouden.

Ik heb het in overleg met de arts )daar ter plekke gedaan) wel gedaan, zij zag geen medische reden om het niet te doen.

Nu heeft hij dus wel verhoging en is wat hangerig, maar dat kan nu een combi van de prikken en verkoudheid zijn.

Ik zou er gewoon naartoe gaan en even overleggen met de arts of vp daar.
Ik neem aan dat hij niet alleen voor prikken moet, maar ook voor de gewone afspraak?

Ik zou gaan en even overleggen. Misschien kunnen ze meteen even een oren /keel check doen. Weet je in ieder geval dat dat niet rommelt nu.
Ik ben me toch maar gaan aankleden. Dan ga ik er zo maar heen en dan kunnen ze daara beslissen. Net weer getempt en nu was het 37.3. Het is dus wel aan het oplopen.

bedankt voor jullie reacties
Als je twijfelt stel je toch gewoon uit. Hier kan je de prikken ook halen op het inloopspeekuur. En dan ga je een week later. Hoef je je ook geen zorgen te maken.
Gewoon gaan, als de temperatuur nu laag is. Als hij echt koorts had gehad, dan had ik ze uitgesteld. (Maar 38 is nog helemaal geen koorts, dus ik zou me niet ongerust maken.)
38 graden is wel koorts.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik heb dit ook eens bij de hand gehad, ben gewoon gegaan want het zou zowiezo voor controle zijn. Daar vonden ze hem ook wat hangerig (ochtendtemp 37.3) en hebben ze geen vaccinaties gegeven. Ik mocht een week later naar een inloopspreekuur van het CB elders, misschien is er bij jou ook zoiets?
@Susan: officieel is het pas vanaf 38,5 C koorts. Maar de paracetamol kan het beeld ook vertroebelen natuurlijk.
Ik zou gewoon gaan. Ze kunnen dan daar bekijken of het verantwoord is om de prikken te geven.

Maar andere vraag: Waarom heb je je kindje vannacht een zetpil gegeven? Uitzweten is toch veel beter dan de koorts onderdrukken?
Uit de informatiefolder 'Kinderen met koorts' van dokterdokter.nl:

Wat is koorts?

Koorts is een verhoging van de lichaamstemperatuur. Normaal ligt deze temperatuur tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius.

We spreken van koorts als de lichaamstemperatuur hoger is dan 38 graden Celsius.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben gegaan en hij heeft de prikken gehad. We mochten ook volgende week terug komen voor alleen de prik.

Ik heb de profs laten beslissen en die vonden dat het wel kon.

Hij was levendig en vrolijk en had lichte verhoging.

En nu gaat het eigenlijk hetzelfde als gisteren. Zijn temperatuur schommeld maar komt niet boven de 38.

Ik merk dus vrij weinig van de prikken, maar dat kan nog komen.

Ik heb hem vannacht een zetpil gegeven omdat hij niet kon slapen. Hij lag maar te draaien en te 'jammeren'. Dus na al die uren van wakker liggen kreeg hij een zetpil. En daarna sliep hij heerlijk tot de ochtend.
Hebben ze naar zn oortjes gekeken? Jammeren midden in de nacht met lichte verhoging komt mij akelig bekend voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven