Verjaardag dochter

24-11-2016 22:17 88 berichten
Wat een dag/week. Mijn dochter is bijna jarig. 2 jaar alweer. Hartstikke leuk en jeetje wat gaat het snel.

De hele week bezig geweest met voorbereiden want beter verspreiden dan alles op de laatste dag. Had ik het nu maar op de laatste dag gedaan want iedereen heeft afgezegd. Niemand komt op de verjaardag van mijn dochter.

Vandaag de laatste afmelding binnen. Ik weet niet waarom maar dit doet wel wat mij. Altijd hebben we ervoor gezorgd om overal en bij iedereen langs te komen. Op verjaardagen, gewone visites, feestdagen, noem maar op. Als we uitgenodigd worden, dan zijn we er. En nu blijkt dat iedereen met het grootste gemak afzegd.

De een gaat op vakantie. Oke, begrijp ik. Zeg je niet af voor een verjaardag. Nu komen ze ergens eind december (of zoals ik hun ken, februari wanneer hun zoon jarig is zien we ze pas weer, want dan worden we daar verwacht).

De ander heeft een ongeluk gehad. Zwaar gekneusde heup en onderrug. Oke, begrijp ik dat je niet komt. Zie ik een dag later een video voorbij komen dat ze door de speeltuin aan het rennen is met een nichtje van haar. Dat begrijp ik dan weer niet.

Weer iemand belt af, die moet werken tot 16:00. Oke, je bent later op de dag ook welkom. Nee, te moe.

Ander belt af, geen vervoer. Bied ik nog aan om ze op te komen halen (4 kilometer verderop, makkelijk te doen). Nee, hoeft niet volgens diegene. Is teveel moeite.

En de laatste afmelding; er komt iemand langs van een klusbedrijf. Kan niet verzet worden.

Wat ik met dit topic wil? Gewoon even mijn verhaal kwijt. Ik baal gewoon enorm.

Goed, nu raap ik mezelf weer even helemaal bij elkaar en ga verder met het huis versieren. Mijn dochter word 2 en dat gaan we uitbundig vieren, met ons gezin. Ik ga ervoor zorgen dat ze een top dag krijgt!
Alle reacties Link kopieren
quote:[GateKeeper schreef op 24 november 2016 @ 22:59[/message]:

[...]

En wat heeft TO aan deze reactie?

iemand zei dat vrienden soms nog meer als bloedverwant voelen dan familie.

en als je gasten op je feestje wilt hebben zal je het toch op een andere manier moeten gaan doen.
wij slapen nooit.
quote:Nouschi schreef op 24 november 2016 @ 22:49:

[...]

Dat is precies waarom het uitmaakt.

Dan kan TO nog wel teleurgesteld zijn. Zeker als mensen overduidelijk een smoes gebruiken.

TO, ik snap dat je baalt maar je kunt goed relativeren merk ik. Hopelijk hebben jullie een super leuke dag!
quote:valentinamaria schreef op 24 november 2016 @ 23:02:

[...]

iemand zei dat vrienden soms nog meer als bloedverwant voelen dan familie.

en als je gasten op je feestje wilt hebben zal je het toch op een andere manier moeten gaan doen.O zo ok dat is waar. Begreep hem al niet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2016 @ 22:56:

[...]

Is het zowel jouw als zijn kant die uitgenodigd waren en hebben afgezegd ?

Is er iets gebeurd : kunnen ze beledigd ergens over zijn ? Dit is geen toeval meer, natuurlijk. Dit is gewoon een klote streek.

Ja, 2 familieleden van mijn kant (dat is wat nog over is van mijn familie), de rest van mijn vriend zijn kant.

Die vandaag af belde was familie van mijn kant.

Misschien dat het is gekomen vorig jaar. Toen waren ik en een nicht van mijn vriend tegelijk zwanger. Ik kreeg een miskraam en bracht haar daarvan op de hoogte. Als antwoord kreeg ik een echo foto van haar terug dat haar baby het super goed deed. Ik heb geprobeerd enthousiast te reageren maar ik denk dat dat misschien niet goed is gelukt.
quote:minnimouse schreef op 24 november 2016 @ 23:03:

[...]

Dan kan TO nog wel teleurgesteld zijn. Zeker als mensen overduidelijk een smoes gebruiken.

TO, ik snap dat je baalt maar je kunt goed relativeren merk ik. Hopelijk hebben jullie een super leuke dag!

En hier gaat het precies om. Dat je als gezin je kind een onvergetelijke dag kunt geven.

Daarom gaan wij met verjaardagen van de kinderen met familie naar een indoor speeltuin. Hun hebben toch niks aan de "volwassenen ".
quote:zonnigetoekomst schreef op 24 november 2016 @ 23:05:

[...]

Ja, 2 familieleden van mijn kant (dat is wat nog over is van mijn familie), de rest van mijn vriend zijn kant.

Misschien dat het is gekomen vorig jaar. Toen waren ik en een nicht van mijn vriend tegelijk zwanger. Ik kreeg een miskraam en bracht haar daarvan op de hoogte. Als antwoord kreeg ik een echo foto van haar terug dat haar baby het super goed deed. Ik heb geprobeerd enthousiast te reageren maar ik denk dat dat misschien niet goed is gelukt. wat ontzetten dom en lomp...van haar.

[...]

Misschien dat het is gekomen vorig jaar. Toen waren ik en een nicht van mijn vriend tegelijk zwanger. Ik kreeg een miskraam en bracht haar daarvan op de hoogte. Als antwoord kreeg ik een echo foto van haar terug dat haar baby het super goed deed. Ik heb geprobeerd enthousiast te reageren maar ik denk dat dat misschien niet goed is gelukt.Kolere, dat getuigt ook weinig van tact zeg.

[...]

Misschien dat het is gekomen vorig jaar. Toen waren ik en een nicht van mijn vriend tegelijk zwanger. Ik kreeg een miskraam en bracht haar daarvan op de hoogte. Als antwoord kreeg ik een echo foto van haar terug dat haar baby het super goed deed. Ik heb geprobeerd enthousiast te reageren maar ik denk dat dat misschien niet goed is gelukt.Is dat een rel geworden of ieen ruzietje waar de hele familie zich mee bemoeit heeft ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Misschien dat het is gekomen vorig jaar. Toen waren ik en een nicht van mijn vriend tegelijk zwanger. Ik kreeg een miskraam en bracht haar daarvan op de hoogte. Als antwoord kreeg ik een echo foto van haar terug dat haar baby het super goed deed. Ik heb geprobeerd enthousiast te reageren maar ik denk dat dat misschien niet goed is gelukt.Wat een onbeschoft mens zeg!
Hadden jullie geen vrienden uitgenodigd, TO ? Bewust alleen familie ?

Is je man " dik " met zijn oom en tante en nicht ? Komt hij daar ook weleens zo maar, als er niemand jarig is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, ik heb me altijd enthousiast proberen op te stellen. En als het mij niet lukte dan nam mijn vriend het woord. Ook na mijn tweede miskraam heb ik gewoon blij gereageerd naar hun. En toen werd het contact weer wat beter en vervolgens konden we toevallig op facebook lezen dat ze was bevallen. Daar heeft mijn vriend wel wat van gezegd. Maar daarmee was de kous af en is het contact langzaam weer goed geworden. Dacht/denk ik
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2016 @ 23:10:

Hadden jullie geen vrienden uitgenodigd, TO ? Bewust alleen familie ?

Is je man " dik " met zijn oom en tante en nicht ? Komt hij daar ook weleens zo maar, als er niemand jarig is ?

Nee, geen vrienden uitgenodigd. Meestal heeft iedereen het al druk genoeg met familie dus hebben wij als vrienden afgesproken om het gewoon bij visites te houden en geen verjaardagen.

Mijn vriend is enorm close met zijn nicht, oom en tante. Hij komt er regelmatig. We worden ook vaak uitgenodigd. Alleen komen ze nooit eens onze kant op. En ik vind dat wel jammer maar om de lieve vrede te bewaren gaan we gewoon zo door.
Maar we zijn er uit. Morgenochtend gaan we naar een indoor speeltuin. En in de middag gewoon lekker thuis. Zoals iemand hier al zei; haar ook lekker jarig laten zijn met slingers, taart en heel veel ballonnen haha.
Ik snap dat het erg zuur is, ik zou ook wel balen, vooral omdat het zo op het laatste moment is, maar je hebt het goed opgelost door lekker weg te gaan.

Misschien savonds nog lekker uiteten, pannenkoekenrestaurant ofzo, of thuis haar favo maaltijd. Ik denk dat je dochter een hele leuke (misschien wel leukere) dag zal hebben! Veel plezier!
quote:zonnigetoekomst schreef op 24 november 2016 @ 23:18:

Maar we zijn er uit. Morgenochtend gaan we naar een indoor speeltuin. En in de middag gewoon lekker thuis. Zoals iemand hier al zei; haar ook lekker jarig laten zijn met slingers, taart en heel veel ballonnen haha.Heb je de openingstijden goed gecheckt? Het is een doordeweeksedag, geen vakantie, de meeste indoor speeltunen die ik ken, zijn dan dicht. Zou zo zuur zijn als je voor een gesloten deur staat.
quote:Nouschi schreef op 24 november 2016 @ 22:35:

Ze wordt 2! maak er niet zo'n drama van.Wat een ongevoelige rot reactie. Logisch dat TO zich rot voelt. Je wil altijd het beste/leukste voor je kind. Dan mag je best even teleurgesteld zijn. Zo lang je het maar niet laat blijken tegenover kind.
O en TO: voor mij zou dit reden genoeg zijn om bepaalde contacten te heroverwegen.
quote:Genoeggedronken schreef op 24 november 2016 @ 23:37:

[...]

Heb je de openingstijden goed gecheckt? Het is een doordeweeksedag, geen vakantie, de meeste indoor speeltunen die ik ken, zijn dan dicht. Zou zo zuur zijn als je voor een gesloten deur staat.Direct gecheckt. Vanaf 10 uur geopend. Bedankt voor de tip!
quote:Kaaskroket schreef op 24 november 2016 @ 23:39:

O en TO: voor mij zou dit reden genoeg zijn om bepaalde contacten te heroverwegen.Voor mij ook. Mijn vriend wil de lieve vrede nog even bewaren. Prima, maar ik wil ze allemaal nog wel even vertellen hoe dit op ons is overgekomen. Uiteraard voor de lieve vrede ;)
Wat vervelend!!

Klein voordeel is dat dochter dit niet meekrijgt, leuk is het niet!

Als je in de buurt woon kom ik met plezier, met dochter van ook bijna 2, langs met een kadootje!
quote:zonnigetoekomst schreef op 24 november 2016 @ 23:51:

[...]

Voor mij ook. Mijn vriend wil de lieve vrede nog even bewaren. Prima, maar ik wil ze allemaal nog wel even vertellen hoe dit op ons is overgekomen. Uiteraard voor de lieve vrede ;)Ja, ze mogen best weten hoe jij je hierbij voelt. Ik zou inderdaad nog wel even wachten totdat je wat minder in je emoties zit en wat minder snel boos raakt, mocht het uitmonden in een discussie.
Wat ontzettend naar voor jullie! Ik zou er alleen geen seconde van mijn energie aan verspillen. Wel mijn conclusies trekken, maar het voor nu lekker laten gaan. Je hebt belangrijkere dingen aan je hoofd!

Want.. Je kan nu wel een super leuke dag met je gezin plannen! Dochter wakker maken met verjaardagsliedjes en cadeautjes, kaarsjes uitblazen en taart eten bij het ontbijt. En een leuk uitje en 's avonds lekker ergens pannekoeken/poffertjes/patatjes/wat je dochtertje het lekkerst vindt eten. Dat is eigenlijk véél leuker dan de hele dag thuis iedereen moeten bedienen en achteraf de rommel moeten opruimen.

Een hele fijne dag gewenst morgen! Trek je er niets van aan dat iedereen laat afweten. Uiteindelijk doen ze er allemaal toch niet echt toe. Het plezier van je kind is het enige wat telt. En wie weet gaat deze verjaardag jullie zó goed bevallen dat jullie het voortaan ieder jaar zo gaan doen.

Met een moeder als jij gaat ze sowieso een geweldige verjaardag hebben.
(Alvast) gefeliciteerd met je dochter, trouwens!
Ik snap je teleurstelling heel goed. Maar leuke plannen. Mijn dochter is net twee en deze week ben ik met haar naar de indoor speeltuin geweest. Ze raakt niet uitgepraat over de ballenbak, het glijden en de trampoline. Op haar verjaardag maakte de versierde stoel, het zingen, de taart en de ballonnen de meeste indruk. Laat je niet kisten door mensen die de teleurstelling niet waard zijn.
Gefeliciteerd! Maak er een leuke dag van vandaag.

Verder snap ik je teleurstelling wel. Wij hebben dit jaar ook 1e verjaardag van dochter gevierd met vrienden en familie, omdat het nu eigenlijk ook een feestje was voor ons als ouders om het afgelopen jaar te vieren en met de mensen die daar bij betrokken waren. Dus ik snap dat het heel fijn is dat je familie er dan ook bij is, ook om vooral aan jullie te laten zien dat ze om jullie en je dochter geven.

Maaarrr.. op de echte dag waren we met zijn 3en heel rustig een taartje gaan eten in een leuk café met speelhoek en was dochter veeel vrolijker. Dus voor haar is het allemaal niet belangrijk.

En 2. Nog even en ze hebben zelf vriendjes en vriendinnetjes die heeeeel graag op haar partijtje willen komen en dat is nou precies het moment dat het voor dochter belangrijk wordt zo'n verjaardag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven