verkouden baby
dinsdag 30 november 2010 om 15:25
Die ui is wel een beetje achterhaalt hoor, vind je niet? Is ouderwets. Maar neusspray is een must (helpt voorkomen dat je baby oorontsteking krijgt) en je kunt een telefoonboek onder zijn ledikant leggen zodat het hoofdeind ietsje omhoog staat en hij wat makelijker kan ademen. Maar zolang je baby nog goed kan drinken niet te veel zorgen maken en lekker èxtra goed verzorgen en knuffelen;-)
groetjes.
Oh ja als hij verhoging of koorts heeft mag je hem om de 4 uur een zetpilletje geven als je dat zou willen. Dus ja, ik zou hem zeker voor het slapen gaan (als hij dan nog verhoging of koorts heeft) een zetpilletje paracetamol (120/125 mg voor zulke kleintjes dacht ik..) geven! Sterkte!
groetjes.
Oh ja als hij verhoging of koorts heeft mag je hem om de 4 uur een zetpilletje geven als je dat zou willen. Dus ja, ik zou hem zeker voor het slapen gaan (als hij dan nog verhoging of koorts heeft) een zetpilletje paracetamol (120/125 mg voor zulke kleintjes dacht ik..) geven! Sterkte!
anoniem_117332 wijzigde dit bericht op 30-11-2010 15:28
Reden: iets vergeten
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
dinsdag 30 november 2010 om 15:31
quote:ramiaatje schreef op 30 november 2010 @ 15:22:
even een snotballonnetje halen, dan kan je het snot uit zn neusje zuigen.
Kun je gewoon bij de drogist kopen.
Luuf smeren.
(luuf baby)
Als je zelf lekker heet gaat douchen, baby in wipper in de badkmaer zetten; stoomt alles lekker open.
Neusballon werd door zowel de kraamhulp als de ha afgekeurd.
Bij jonge kindjes heeft dat te maken met druk op de oortjes.
even een snotballonnetje halen, dan kan je het snot uit zn neusje zuigen.
Kun je gewoon bij de drogist kopen.
Luuf smeren.
(luuf baby)
Als je zelf lekker heet gaat douchen, baby in wipper in de badkmaer zetten; stoomt alles lekker open.
Neusballon werd door zowel de kraamhulp als de ha afgekeurd.
Bij jonge kindjes heeft dat te maken met druk op de oortjes.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb het over deze situatie, niet over 'de natuur' in z'n algemeenheid. Ik zou bij een baby van 15 weken zeer terughoudend zijn in allerhande middeltjes simpelweg omdat het een baby is, nog kwetsbaar en gevoelig voor allerlei invloeden van buitenaf. Ik zou daarom eerst een absoluut onschadelijk middel gebruiken, zoals een doorgesneden ui. Dat werkt nu eenmaal heel goed. Ik zou jou dus ook kunnen vragen: waarom zou je dat niet eerst proberen?
Baat het niet, dan schaadt het ook niet, die ui.
Ik deed dat vroeger ook altijd bij mijn kinderen.
Let wel op, als het snot groen is/wordt dan duidt dat (volgens mijn HA toen) op een ontsteking.
Jongste van mij was ook vanaf dag 10 eigenlijk altijd verkouden.
De overige opties heb ik ook altijd gedaan, matras, Luuf etc
Succes ermee
Ik deed dat vroeger ook altijd bij mijn kinderen.
Let wel op, als het snot groen is/wordt dan duidt dat (volgens mijn HA toen) op een ontsteking.
Jongste van mij was ook vanaf dag 10 eigenlijk altijd verkouden.
De overige opties heb ik ook altijd gedaan, matras, Luuf etc
Succes ermee
dinsdag 30 november 2010 om 15:33
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:25:
Om de 4 uur is echt te veel.
Zulkde kleintjes mogen maar maximaal 3 zetpillen van 120 mg per 24 uur.
Zulkde kleintjes mogen maar maximaal 3 zetpillen van 120 mg per 24 uur.
dinsdag 30 november 2010 om 15:44
quote:Kiki4 schreef op 30 november 2010 @ 15:33:
[...]
Zulkde kleintjes mogen maar maximaal 3 zetpillen van 120 mg per 24 uur.Ik heb begrepen van mijn huisarts dat je paracetamol op die manier moet gebruiken. 120 mg is speciaal voor zulke kleintjes dus als je paracetamol zou willen gebruiken als pijnstiller/koortsverlager dat je het beste resultaat hebt om de 4 uur. Maar ik zal het doorgeven aan mijn huisarts;-)
[...]
Zulkde kleintjes mogen maar maximaal 3 zetpillen van 120 mg per 24 uur.Ik heb begrepen van mijn huisarts dat je paracetamol op die manier moet gebruiken. 120 mg is speciaal voor zulke kleintjes dus als je paracetamol zou willen gebruiken als pijnstiller/koortsverlager dat je het beste resultaat hebt om de 4 uur. Maar ik zal het doorgeven aan mijn huisarts;-)
dinsdag 30 november 2010 om 15:47
dinsdag 30 november 2010 om 15:57
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:44:
[...]
Ik heb begrepen van mijn huisarts dat je paracetamol op die manier moet gebruiken. 120 mg is speciaal voor zulke kleintjes dus als je paracetamol zou willen gebruiken als pijnstiller/koortsverlager dat je het beste resultaat hebt om de 4 uur. Maar ik zal het doorgeven aan mijn huisarts;-)Er moet minimaal 4 uur tussen zitten. Een baby mag niet meer dan zo'n 360 mg paracetamol per dag (24 uur), daarom wordt er meestal 8 uur tussen gelaten (3 per 24 uur).
[...]
Ik heb begrepen van mijn huisarts dat je paracetamol op die manier moet gebruiken. 120 mg is speciaal voor zulke kleintjes dus als je paracetamol zou willen gebruiken als pijnstiller/koortsverlager dat je het beste resultaat hebt om de 4 uur. Maar ik zal het doorgeven aan mijn huisarts;-)Er moet minimaal 4 uur tussen zitten. Een baby mag niet meer dan zo'n 360 mg paracetamol per dag (24 uur), daarom wordt er meestal 8 uur tussen gelaten (3 per 24 uur).
dinsdag 30 november 2010 om 15:57
Neusspray werkt voortreffelijk. Het is idd gewoon water met zout, dat schijnt de bacteriën te doden en het slijm los te maken waardoor het kind beter kan ademhalen.
Het valt als mama idd niet mee. Verkoudheid lijkt zo'n simpel iets, maar als je baby daardoor niet kan slapen kan het slopend zijn. Beterschap voor je baby en sterkte voor jou (en bedenk maar dat je absoluut niet de enige bent, mocht dat een troost zijn... Wij waren vannacht ook in de weer).
Het valt als mama idd niet mee. Verkoudheid lijkt zo'n simpel iets, maar als je baby daardoor niet kan slapen kan het slopend zijn. Beterschap voor je baby en sterkte voor jou (en bedenk maar dat je absoluut niet de enige bent, mocht dat een troost zijn... Wij waren vannacht ook in de weer).