verkouden baby
dinsdag 30 november 2010 om 16:04
quote:Labyrint schreef op 30 november 2010 @ 15:57:
[...]
Er moet minimaal 4 uur tussen zitten. Een baby mag niet meer dan zo'n 360 mg paracetamol per dag (24 uur), daarom wordt er meestal 8 uur tussen gelaten (3 per 24 uur).Ok, nou gelukkig heb ik mijn zoontje nooit zoveel paracetamol hoeven geven. Alleen `s ochtend bij (hoge) koorts of `s avonds voor het slapen bij koorts. Hij is inmiddels 13 maanden.... mag het dan wel om de 4 uur (vanaf 1 jaar) trouwens want misschien heb ik mijn huisarts verkeerd begrepen....?
[...]
Er moet minimaal 4 uur tussen zitten. Een baby mag niet meer dan zo'n 360 mg paracetamol per dag (24 uur), daarom wordt er meestal 8 uur tussen gelaten (3 per 24 uur).Ok, nou gelukkig heb ik mijn zoontje nooit zoveel paracetamol hoeven geven. Alleen `s ochtend bij (hoge) koorts of `s avonds voor het slapen bij koorts. Hij is inmiddels 13 maanden.... mag het dan wel om de 4 uur (vanaf 1 jaar) trouwens want misschien heb ik mijn huisarts verkeerd begrepen....?
dinsdag 30 november 2010 om 16:06
dinsdag 30 november 2010 om 16:06
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:44:
[...]
Ik heb begrepen van mijn huisarts dat je paracetamol op die manier moet gebruiken. 120 mg is speciaal voor zulke kleintjes dus als je paracetamol zou willen gebruiken als pijnstiller/koortsverlager dat je het beste resultaat hebt om de 4 uur. Maar ik zal het doorgeven aan mijn huisarts;-)
Het beste is inderdaad als je een paracetamolspiegel opbouwt, maar elke 8 uur en echt niet elke 4 uur, aangezien 360 per dag de max is. Overigens zou ik dit bij mijn jonge baby alleen bij hoge koorts doen waar hij echt last van heeft.
Zoutoplossing, ui, veel knuffelen. Sterkte!
[...]
Ik heb begrepen van mijn huisarts dat je paracetamol op die manier moet gebruiken. 120 mg is speciaal voor zulke kleintjes dus als je paracetamol zou willen gebruiken als pijnstiller/koortsverlager dat je het beste resultaat hebt om de 4 uur. Maar ik zal het doorgeven aan mijn huisarts;-)
Het beste is inderdaad als je een paracetamolspiegel opbouwt, maar elke 8 uur en echt niet elke 4 uur, aangezien 360 per dag de max is. Overigens zou ik dit bij mijn jonge baby alleen bij hoge koorts doen waar hij echt last van heeft.
Zoutoplossing, ui, veel knuffelen. Sterkte!
dinsdag 30 november 2010 om 16:07
dinsdag 30 november 2010 om 16:09
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 16:04:
[...]
Ok, nou gelukkig heb ik mijn zoontje nooit zoveel paracetamol hoeven geven. Alleen `s ochtend bij (hoge) koorts of `s avonds voor het slapen bij koorts. Hij is inmiddels 13 maanden.... mag het dan wel om de 4 uur (vanaf 1 jaar) trouwens want misschien heb ik mijn huisarts verkeerd begrepen....?
Kinderen vanaf 1 jaar krijgen een hogere dosis (240 mg), zonodig driemaal daags, verdeeld over 24 uur. Dus hier geldt hetzelfde verhaal; er moet minimaal 4 uur tussen zitten en de beste spiegel wordt bereikt door om de acht uur te geven.
Joh, je huisarts was gewoon nog niet klaar met zijn verhaal.
[...]
Ok, nou gelukkig heb ik mijn zoontje nooit zoveel paracetamol hoeven geven. Alleen `s ochtend bij (hoge) koorts of `s avonds voor het slapen bij koorts. Hij is inmiddels 13 maanden.... mag het dan wel om de 4 uur (vanaf 1 jaar) trouwens want misschien heb ik mijn huisarts verkeerd begrepen....?
Kinderen vanaf 1 jaar krijgen een hogere dosis (240 mg), zonodig driemaal daags, verdeeld over 24 uur. Dus hier geldt hetzelfde verhaal; er moet minimaal 4 uur tussen zitten en de beste spiegel wordt bereikt door om de acht uur te geven.
Joh, je huisarts was gewoon nog niet klaar met zijn verhaal.
dinsdag 30 november 2010 om 16:11
quote:Labyrint schreef op 30 november 2010 @ 16:09:
[...]
Joh, je huisarts was gewoon nog niet klaar met zijn verhaal. Hahaha, ja denk je dat ik hem had moeten laten uitpraten? hihi nee grapje, ok klinkt wel logisch allemaal. xxx
[...]
Joh, je huisarts was gewoon nog niet klaar met zijn verhaal. Hahaha, ja denk je dat ik hem had moeten laten uitpraten? hihi nee grapje, ok klinkt wel logisch allemaal. xxx
dinsdag 30 november 2010 om 16:15
quote:ramiaatje schreef op 30 november 2010 @ 16:02:
[...]
Kan ik dat ergens terugvinden?
Geen idee.
Dit advies heb ik iig gekregen van de kraamhulp (wij hadden zo'n ding bij zo'n setje gekregen) en later, toen hij echt verkouden was, van de huisarts.
Dit geldt volgens mij alleen voor de hele kleintjes.
[...]
Kan ik dat ergens terugvinden?
Geen idee.
Dit advies heb ik iig gekregen van de kraamhulp (wij hadden zo'n ding bij zo'n setje gekregen) en later, toen hij echt verkouden was, van de huisarts.
Dit geldt volgens mij alleen voor de hele kleintjes.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 30 november 2010 om 16:19
quote:calvijn1 schreef op 30 november 2010 @ 16:15:
[...]
Geen idee.
Dit geldt volgens mij alleen voor de hele kleintjes.Ik was er wel benieuwd naar, want ik kan het nergens vinden. En aangezien kraamhulpen nog al eens tegenstrijdige adviezen geven.
[...]
Geen idee.
Dit geldt volgens mij alleen voor de hele kleintjes.Ik was er wel benieuwd naar, want ik kan het nergens vinden. En aangezien kraamhulpen nog al eens tegenstrijdige adviezen geven.
dinsdag 30 november 2010 om 16:29
quote:blogbabe schreef op 30 november 2010 @ 16:07:
[...]
Ik lach me af en toe dood om Yam! (sorry Yam, ik lach je toe!) Zodra ze ergens iets pro-borstvoeding kan schrijven grijpt ze haar kans!
tsja het ís nu eenmaal zo .. ik heb het ook niet bedacht.
en aangezien niemand anders die optie nog genoemd had ....
[...]
Ik lach me af en toe dood om Yam! (sorry Yam, ik lach je toe!) Zodra ze ergens iets pro-borstvoeding kan schrijven grijpt ze haar kans!
dinsdag 30 november 2010 om 16:40
zon uitzuigertje mag dus niet?? oke. Ik ga wel even neusspray halen. Ik hoop dat hij snel opknapt. vooral voor hem zelf, maar wij hebben ook geen oog dicht gedaan! Ik was vrij, maar mn man moest werken.
Maar ja dat hoort erbij he?
Hij heeft nu geen koorts, maar ik dacht misschien ontspant hij wat meer met een zetpilletje zodat hij wat lekkerder kan slapen.
Maar ja dat hoort erbij he?
Hij heeft nu geen koorts, maar ik dacht misschien ontspant hij wat meer met een zetpilletje zodat hij wat lekkerder kan slapen.
dinsdag 30 november 2010 om 16:44
quote:Yamuna schreef op 30 november 2010 @ 16:29:
[...]
Het werkt echt super. Je doet het in een oud neussprayflesje en je spuit het er zo in. Ook handig als je oudere kinderen hebt.
Mijn man heeft ook een verstopte neus, maar die wil niet; echt flauw
[...]
Het werkt echt super. Je doet het in een oud neussprayflesje en je spuit het er zo in. Ook handig als je oudere kinderen hebt.
Mijn man heeft ook een verstopte neus, maar die wil niet; echt flauw
dinsdag 30 november 2010 om 18:43
dinsdag 30 november 2010 om 19:19
dinsdag 30 november 2010 om 19:27
quote:SterreMaud schreef op 30 november 2010 @ 19:19:
Vanaf wanneer mag die snotballon wel? Ik gebruik hem nu nl en het werkt als een tiet.
Het snotpeertje is in het geheel niet aan te raden omdat hij te hard zuigt
ik heb een echtgenoot die prima fungeert als snotpeertje
hij kán dat zonder kokhalzen
Vanaf wanneer mag die snotballon wel? Ik gebruik hem nu nl en het werkt als een tiet.
dinsdag 30 november 2010 om 19:32
quote:Yamuna schreef op 30 november 2010 @ 19:27:
[...]
Ik beken
Iets waar ik vroeger bij het idee al over mijn nek ging doe ik nu ook.
Ik fungeer zelf als snotpeertje (is een geheimpje tussen mij en zoon
[...]
Ik beken
Iets waar ik vroeger bij het idee al over mijn nek ging doe ik nu ook.
Ik fungeer zelf als snotpeertje (is een geheimpje tussen mij en zoon
dinsdag 30 november 2010 om 21:48
quote:SterreMaud schreef op 30 november 2010 @ 19:47:
OMG, zuigen jullie het snot zelf uit het neusje? Jakkie, ik hou echt met heel mijn hart van mijn meiske, maar haar snot uit haar neus zuigen!?!
Dat was mijn reactie een paar jaar geleden ook toen ik het iemand hoorde vertellen.
Ik ben absoluut niet vies van mijn zoon, dus ik heb er geen moeite mee.
Kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben hoor
OMG, zuigen jullie het snot zelf uit het neusje? Jakkie, ik hou echt met heel mijn hart van mijn meiske, maar haar snot uit haar neus zuigen!?!
Dat was mijn reactie een paar jaar geleden ook toen ik het iemand hoorde vertellen.
Ik ben absoluut niet vies van mijn zoon, dus ik heb er geen moeite mee.
Kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben hoor
dinsdag 30 november 2010 om 22:15
quote:zonneschijn10 schreef op 30 november 2010 @ 22:13:
Echt zelf eruit zuigen? Ik snap dat je niet vies bent van je eigen kind, maar om nou je mond op het neusje van kind te zetten en dan hard te zuigen zodat al het snot eruit is... klinkt voor mij niet echt smakelijk.Gaat heel snel hoor.
Echt zelf eruit zuigen? Ik snap dat je niet vies bent van je eigen kind, maar om nou je mond op het neusje van kind te zetten en dan hard te zuigen zodat al het snot eruit is... klinkt voor mij niet echt smakelijk.Gaat heel snel hoor.