Vernoemen.
woensdag 20 mei 2020 om 23:26
Is jou kind vernoemd. Of heb je een naam die lijk op een andere naam. Laat het weten.
Ik ben nog maar net zwanger. Maar nu al namen stress. Wie moet ik vernoemen.
Mijn vader Eddie (eja)en broer lucus (al)en opa giel(al) (eduardus josephes achilles ludovicus)
Of mijn schoonvader wiljo en zijn pa wim ( willem johan(nes) . En dan zou ik ook nog ome edwin kunnen toevoegen. Voor de extra naam.
Mijn vader en broer zijn al vernoemd. En voor mijn schoonvader die 2 kleindochters heeft zou dit zijn eerste echte kans zijn.
Maar de namen in mijn familie worden al jaren doorgegeven.
Dilemma's. En wat zou je van die namen kunnen maken.
Ik ben nog maar net zwanger. Maar nu al namen stress. Wie moet ik vernoemen.
Mijn vader Eddie (eja)en broer lucus (al)en opa giel(al) (eduardus josephes achilles ludovicus)
Of mijn schoonvader wiljo en zijn pa wim ( willem johan(nes) . En dan zou ik ook nog ome edwin kunnen toevoegen. Voor de extra naam.
Mijn vader en broer zijn al vernoemd. En voor mijn schoonvader die 2 kleindochters heeft zou dit zijn eerste echte kans zijn.
Maar de namen in mijn familie worden al jaren doorgegeven.
Dilemma's. En wat zou je van die namen kunnen maken.

donderdag 21 mei 2020 om 07:28
Volgens mij zijn het de initialen. Lucus en Giel heten officieel beiden Achilles Ludovicus (al). En Eddie officieel eduardus josephes achilles (eja).
kaatje03 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 07:30
Reden: Aangevuld
Reden: Aangevuld
9.94% gewijzigd
donderdag 21 mei 2020 om 07:30
Hier helemaal geen traditie / verwachtingen over vernoemen maar wij hebben het wel gedaan. Oudste zijn tweede naam naar mijn vader die overleed tijdens de zwangerschap. Onze moeders namen lijken op elkaar dus we hebben van 2 namen 1 nieuwe naam gemaakt, ook als tweede naam. Bij komend kindje komen twee tantes aan bod, dit keer wel in de voornaam.
Nu hebben we er wel totaal andere en moderne namen van gemaakt:). Maar het is het herleidbaar. Ik vind het heel waardevol. Had ik voorheen nooit bedacht.
Nu hebben we er wel totaal andere en moderne namen van gemaakt:). Maar het is het herleidbaar. Ik vind het heel waardevol. Had ik voorheen nooit bedacht.
donderdag 21 mei 2020 om 07:32
En vernoemen, een naam hoeft niet generatie op generatie doorgegeven te worden hè. Aan mijn vaders kant is er een naam die zo'n beetje om de generatie doorgegeven wordt.
Als ik kinderen had gehad, was het niet onwaarschijnlijk dat een zoon een naam zou hebben die zijn (over)grootouders ook zouden hebben. Maar dat vindt ik nu eenmaal mooie tijdloze namen zoiets als Alexander, Christiaan ed. En aangezien mijn moeder de enige is met maar één naam en de rest er minimaal 3 heeft, is het risico van per ongeluk vernoemen aanwezig.
Maar ik zou er nooit bewust voor kiezen, dus enkel omdat ik de naam echt heel leuk/mooi vind.
Als ik kinderen had gehad, was het niet onwaarschijnlijk dat een zoon een naam zou hebben die zijn (over)grootouders ook zouden hebben. Maar dat vindt ik nu eenmaal mooie tijdloze namen zoiets als Alexander, Christiaan ed. En aangezien mijn moeder de enige is met maar één naam en de rest er minimaal 3 heeft, is het risico van per ongeluk vernoemen aanwezig.
Maar ik zou er nooit bewust voor kiezen, dus enkel omdat ik de naam echt heel leuk/mooi vind.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 21 mei 2020 om 07:34
Ohhhhhhhh, thanx.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 21 mei 2020 om 07:42
Ik hou wel van vernoemen, maar twee lettergrepen vind ik zat
Onze vier kinderen hebben elk twee namen, waarvan er minstens een verwijst naar een familielid. De eerste naam gebruiken we als roepnaam.
Een van de kinderen heeft trouwens als roepnaam de troetelnaam die een van mijn grootouders had. De naam zelf klinkt modern, maar er zitten ook hele oude, mooie herinneringen aan vast.

Een van de kinderen heeft trouwens als roepnaam de troetelnaam die een van mijn grootouders had. De naam zelf klinkt modern, maar er zitten ook hele oude, mooie herinneringen aan vast.
donderdag 21 mei 2020 om 07:45
ludovicus ; ook niet verkeerd.
https://deurnewiki.nl/wiki/index.php?ti ... zoon_Louis
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

donderdag 21 mei 2020 om 08:20
donderdag 21 mei 2020 om 08:27
donderdag 21 mei 2020 om 08:30
Eens!
Ik heb mijn zoon ook vernoemd naar beide opa's. Gewoon direct, geen vergezochte niet-te-herleiden variant. Grappig dat zoveel mensen hier vernoemen niks vinden. In mijn omgeving worden alle kinderen in de 2e/3e namen vernoemd naar familie, ik ken er letterlijk maar 1 zonder vernoemingen

donderdag 21 mei 2020 om 08:43
Ikzelf heb 3 namen en mijn kleine man krijgt ook 3 namen als hij er is in Augustus. De eerste naam is geen vernoeming. Deze heeft mijn man bedacht. Hele aparte naam maar wij vinden hem erg mooi. Tweede naam is een vernoeming naar de zoon van een vriendin/collega. En de derde naam is een vernoeming naar mijn opa en mijn man zijn vader. Die heten allebei hetzelfde. Wij waren en zijn niet van vernoeming maar deze namen vonden we heel erg mooi dus de keuze was en is makkelijk.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.