Vernoemen.

20-05-2020 23:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is jou kind vernoemd. Of heb je een naam die lijk op een andere naam. Laat het weten.

Ik ben nog maar net zwanger. Maar nu al namen stress. Wie moet ik vernoemen.

Mijn vader Eddie (eja)en broer lucus (al)en opa giel(al) (eduardus josephes achilles ludovicus)

Of mijn schoonvader wiljo en zijn pa wim ( willem johan(nes) . En dan zou ik ook nog ome edwin kunnen toevoegen. Voor de extra naam.

Mijn vader en broer zijn al vernoemd. En voor mijn schoonvader die 2 kleindochters heeft zou dit zijn eerste echte kans zijn.

Maar de namen in mijn familie worden al jaren doorgegeven.

Dilemma's. En wat zou je van die namen kunnen maken.
Lucas, Luuk, Sepp, Gilles, Ludo, Willem, Pim, Liam.

Luke, Lucille, Josje, Jo, Willemijn.
Whateffa schreef:
21-05-2020 06:18
Pffff wat een gedoe zeg. Ik snap sowieso niet waarom bepaalde namen perse in de familie (als een rode draad) moeten terugkeren.

Dit. Geef je kind gewoon zijn of haar eigen naam.
Ik ben wel benieuwd waarom je je kind wilt vernoemen naar je vader, opa, schoonvader, schoonopa èn neef, maar over je moeder, oma, schoonmoeder, schoonoma en nicht met geen woord rept. Of weet je al dat je een jongen krijgt?
Ik zou de naam van jouw vader er in verwerken en van je partners vader ook.
Ik en mijn vriend hebben beiden niets met vernoemen en hebben het dus gewoon niet gedaan. Dat kan natuurlijk ook nog.
Ik vind vernoemen mooi. Ik snap alleen niks van je OP met die haakjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-05-2020 07:18
Ik vind vernoemen mooi. Ik snap alleen niks van je OP met die haakjes.
Volgens mij zijn het de initialen. Lucus en Giel heten officieel beiden Achilles Ludovicus (al). En Eddie officieel eduardus josephes achilles (eja).
kaatje03 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 07:30
Reden: Aangevuld
9.94% gewijzigd
Hier helemaal geen traditie / verwachtingen over vernoemen maar wij hebben het wel gedaan. Oudste zijn tweede naam naar mijn vader die overleed tijdens de zwangerschap. Onze moeders namen lijken op elkaar dus we hebben van 2 namen 1 nieuwe naam gemaakt, ook als tweede naam. Bij komend kindje komen twee tantes aan bod, dit keer wel in de voornaam.

Nu hebben we er wel totaal andere en moderne namen van gemaakt:). Maar het is het herleidbaar. Ik vind het heel waardevol. Had ik voorheen nooit bedacht.
En vernoemen, een naam hoeft niet generatie op generatie doorgegeven te worden hè. Aan mijn vaders kant is er een naam die zo'n beetje om de generatie doorgegeven wordt.

Als ik kinderen had gehad, was het niet onwaarschijnlijk dat een zoon een naam zou hebben die zijn (over)grootouders ook zouden hebben. Maar dat vindt ik nu eenmaal mooie tijdloze namen zoiets als Alexander, Christiaan ed. En aangezien mijn moeder de enige is met maar één naam en de rest er minimaal 3 heeft, is het risico van per ongeluk vernoemen aanwezig.

Maar ik zou er nooit bewust voor kiezen, dus enkel omdat ik de naam echt heel leuk/mooi vind.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vernoem je pa en je schoonvader : Ed + Wi

Wilfred, winfred, Edwin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
kaatje03 schreef:
21-05-2020 07:28
Volgens mij zijn het de initialen. Lucus en Giel heten officieel beiden Achilles Ludovicus (al). En Eddie officieel eduardus josephes achilles (eja).

Ohhhhhhhh, thanx.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-05-2020 07:34
Ohhhhhhhh, thanx.
Altijd leuk, puzzelen op de vroege ochtend 🤪
Achilles zou ik vernoemen. Gewoon als tweede naam. Geweldige naam.
Zorg eerst voor een mooie naam voor jullie kind.

Onze kinderen hebben twee namen, zoon naar vaderskant, dochter moederskant. Ik heb nog nagedacht om derde naam te doen maar vond het niet mooi.
Dochter hier heeft als tweede naam de naam van oma (mijn moeder). Het was haar eerste kleinkind,aan de andere kant kwam dochter achteraan in de rij (nr 12) dus die keuze was door ons snel gemaakt. Blijft lastig.
kaatje03 schreef:
21-05-2020 07:36
Altijd leuk, puzzelen op de vroege ochtend 🤪
En ik ben nog wel van de crypto's. Duidelijk te vroeg

:mrgreen:
Ik hou wel van vernoemen, maar twee lettergrepen vind ik zat :) Onze vier kinderen hebben elk twee namen, waarvan er minstens een verwijst naar een familielid. De eerste naam gebruiken we als roepnaam.

Een van de kinderen heeft trouwens als roepnaam de troetelnaam die een van mijn grootouders had. De naam zelf klinkt modern, maar er zitten ook hele oude, mooie herinneringen aan vast.
Nouschi schreef:
21-05-2020 07:37
ludovicus ; ook niet verkeerd.
https://deurnewiki.nl/wiki/index.php?ti ... zoon_Louis
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oudste heeft 3 namen: roepnaam, opa1, opa2, middelste 2: roepnaam, opa vader, dochter 2 namen: roepnaa, oma moeder. Ze zijn gedoopt en vernoemde namen waren typische doopnamen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Er zitten best leuke namen tussen. Lucas, Ludo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind er ook veel leuke namen tussen zitten.
Hier zou mijn keuze uit worden: Achilles Eduard Willem.
Ik ben zelf vernoemd via mijn doopnamen, via mijn roepnaam (gelukkig ;-)) niet. Ik heb een ex die de naam van zijn opa had en zijn broer had precies dezelfde roepnaam als hun vader. Ze waren ook nog eens op dezelfde dag jarig. Het is vooral onduidelijk en verwarrend.
Mijn zoon is vernoemd naar mijn overleden vader. Het is mij heel dierbaar dat hij de naam van mijn vader draagt. Als derde naam, dat wel.

Baby op komst zal ook vernoemd worden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Nouschi schreef:
21-05-2020 07:37
Eens!

Ik heb mijn zoon ook vernoemd naar beide opa's. Gewoon direct, geen vergezochte niet-te-herleiden variant. Grappig dat zoveel mensen hier vernoemen niks vinden. In mijn omgeving worden alle kinderen in de 2e/3e namen vernoemd naar familie, ik ken er letterlijk maar 1 zonder vernoemingen :)
Ikzelf heb 3 namen en mijn kleine man krijgt ook 3 namen als hij er is in Augustus. De eerste naam is geen vernoeming. Deze heeft mijn man bedacht. Hele aparte naam maar wij vinden hem erg mooi. Tweede naam is een vernoeming naar de zoon van een vriendin/collega. En de derde naam is een vernoeming naar mijn opa en mijn man zijn vader. Die heten allebei hetzelfde. Wij waren en zijn niet van vernoeming maar deze namen vonden we heel erg mooi dus de keuze was en is makkelijk.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven