vertoont mijn zoon vreemd gedrag?

12-07-2008 11:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik wil jullie even wat vragen, want ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.

Onze zoon is nu ruim 14 maanden en sinds een paar weken slaat hij zichzelf op z'n hoofdje. Ik begrijp niet waarom hij het doet en het lijkt ook niet alsof hij zichzelf pijn doet. Maar ik vind het gewoon vreemd. Bij ons word er in huis niet geslagen dus daar kan hij het niet van gezien hebben.

Weet iemand misschien wat er aan de hand is? Of hoe we het af kunnen leren? Ik zeg wel steeds, niet doen en dan z'n handje weghalen, maar op de een of andere manier dringt het niet tot hem door dat ie dat niet moet doen.

Thanks, Eef
Hoi Eef,

Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gedaan en ik heb dit verhaal ook regelmatig van anderen gehoord. Ik weet niet precies waarom ze dit doen, maar wat bij ons hielp is het gewoon volledig negeren. Toen is ze er al snel mee gestopt.

Succes!
Hai,

Hier een jochie van bijna 13 mnd dat zichzelf ook op zijn hoofdje slaat. Vaak een teken dat hij moe is, maar ook wel eens pure frustratie. Ik negeer het meestal even of ga zelf in mijn handen klappen. Dan doet hij me al snel na.

Succes!
mijn dochtertje, 14mnd krabt zichzelf in het gezicht, gisteren toevallig behoorlijk heftig, ze was gefrustreerd, iets lukte niet maar ook op andere momenten wanneer er 'iets' is en ze weet niet hoe ze hier mee om moet gaan, dan gaat ze uit frustratie zichzelf pijn doen.

Denk dat dit echt bij de leeftijd hoort, het worden echte mensjes maar kunnen nog niet alles wat ze wíllen kunnen.... denk ik.....
is het niet hoofdbonken, dat hij het doet om in slaap te vallen ed? Ik zoek even een topic op wat daarover ging
Hoofdbonken en 'ledikantklapperen'
Kan trouwens ook oorontsteking zijn, dus als je daaraan denkt ga naar de huisarts
Mijn dochter trekt regelmatig aan haar haar.

vaak doet ze dat wel uit nijd. Of als ze iets niet mag.

Een soort frustratie omdat ze natuurlijk nog niet kan zeggen wat ze er zelf van vind

Tenmiste zo komt het over.
Mijn meisje, nu 17 maanden, slaat zich ook af en toe op haar hoofd. Ze lijkt het wel leuk te vinden. Volgens mij is het gewoon een 'ontdekking'. Wat gebeurt er als ik op mijn hoofd sla?

Ik denk dat je het het beste kan negeren. Nu krijgt hij reactie van jullie en dat maakt het natuurlijk extra leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven