vervoer twee kids
donderdag 4 juni 2009 om 14:41
Er zijn misschien al honderden topics over, maar ja ik open er toch maar weer een.
Mijn dochter is twee en een half en mijn zoontje bijna drie maanden. Twee keer per week moet ik mijn dochertje ophalen van de peuterspeelzaal. Ze wil niet op de kiddyboard staan, maar is te moe om terug te lopen (15 min). Vanwege bekkenpijn kan ik mijn zoontje nu niet meer in de draagzak/doek dragen omdat hij me te zwaar wordt. Wat nu? Ik heb trouwens een mutsy 3rider (onding!).
Wie heeft er tips? Alvast bedankt!
Mijn dochter is twee en een half en mijn zoontje bijna drie maanden. Twee keer per week moet ik mijn dochertje ophalen van de peuterspeelzaal. Ze wil niet op de kiddyboard staan, maar is te moe om terug te lopen (15 min). Vanwege bekkenpijn kan ik mijn zoontje nu niet meer in de draagzak/doek dragen omdat hij me te zwaar wordt. Wat nu? Ik heb trouwens een mutsy 3rider (onding!).
Wie heeft er tips? Alvast bedankt!

donderdag 4 juni 2009 om 14:46
Ik weet niet hoe jouw kiddyboard eruit ziet, wij hebben er eentje van de bugaboo en daar zit een soort kort paaltje op. Wij hebben een stoeltje gemaakt (van een buis + t-stuk + kussentje) die je daarop kan zetten. Kan oudste lekker zitten. Je kunt zo'n stoeltje voor op een kiddyboard ook kant en klaar kopen volgens mij. Ik zal 'ns even googelen.
Okee, die van bugaboo heet de Twoo en er bestaat ook een Kid sit (plankje en zitje ineen). Dan is er voor jouw wagen ook vast wel zoiets.
Okee, die van bugaboo heet de Twoo en er bestaat ook een Kid sit (plankje en zitje ineen). Dan is er voor jouw wagen ook vast wel zoiets.
donderdag 4 juni 2009 om 14:49
Hey ik heb precies hetzelfde gehad met mijn zoontje van 2,5 en dochtertje van nu 8 maanden. Mijn zoontje vond het dan opeens halverwege de reis niet meer leuk om op de buggyboard te staan en dan moest ik hem tillen en dan de kinderwagen met de andere hand duwen. Je wiilt niet weten hoevaak ik halverwege de reis niet baalde dat ik niet gewoon met de auto was gegaan (ja ik heb de luxe van een auto, maar doe eigenlijk alles lopend). Wat ik gewoon een paar keer heb gedaan is tegen mijn zoontje zeggen dat hij kon kiezen of lopen of op de buggyboard staan. De eerste paar keren ging hij op straat liggen schreeuwen en toen hij merkte dat ik daar niet op reageerde en echt niet van plan was om hem te tillen is hij toch maar op de buggyboard gaan staan. Nu vindt hij het leuk en wil hij zzelfs liever niet meer in zijn eigen kinderwagen als mijn man thuis is.
Oh en hij heeft zelf uitgevonden dat als hij moe is hij wel op de buggyboard kan zitten in kleermakerzit. Dan houdt hij de hengels van de luiertas vast als een soort teugels.
Oh en hij heeft zelf uitgevonden dat als hij moe is hij wel op de buggyboard kan zitten in kleermakerzit. Dan houdt hij de hengels van de luiertas vast als een soort teugels.
donderdag 4 juni 2009 om 14:49
Hai zeemeerminnetje,
Ik heb 2 meiden, de oudste is 2 en de jongste een half jaartje. Ik vervoer ze nu met de Duowalker Sky, een duowagen dus met 1 wagenbak en 1 buggy, straks om te bouwen naar dubbele buggy. Ideaal moet ik zeggen! Ook niet heel duur met rentepunten van de bank met de oranje leeuw , of uiteraar dvia MP waar ze ook regelmatig staan.
Wat ik ook wel eens heb gezien is zo'n bakfiets-idee, schijnt de maxi cosi in te kunnen... En een soort fietsje om aan de kinderwagen te hangen (is hier inderdaad wel eens een topic over geweest).
Succes!
Ik heb 2 meiden, de oudste is 2 en de jongste een half jaartje. Ik vervoer ze nu met de Duowalker Sky, een duowagen dus met 1 wagenbak en 1 buggy, straks om te bouwen naar dubbele buggy. Ideaal moet ik zeggen! Ook niet heel duur met rentepunten van de bank met de oranje leeuw , of uiteraar dvia MP waar ze ook regelmatig staan.
Wat ik ook wel eens heb gezien is zo'n bakfiets-idee, schijnt de maxi cosi in te kunnen... En een soort fietsje om aan de kinderwagen te hangen (is hier inderdaad wel eens een topic over geweest).
Succes!

donderdag 4 juni 2009 om 14:55
Ben ook wel benieuwd, straks heb ik 2 kids met precies 2 jaar verschil. Ik zit te denken aan een duowagen, want ook al kan zoon lopen, hij is nog erg van het weglopen, ontdekken etc. en lange stukken zie ik ook nog niet gebeuren. Kiddyboard kan ook niet op mijn wagen. Ik heb weleens een buggypod gezien, dat is een klein zitje dat je aan de zijkant van je wandelwagen kan klikken. Heel handig leek me dat, maar paste niet op mijn Quinny. Misschien wel op jouw Mutsy?
donderdag 4 juni 2009 om 14:59
Tegen je oudste zeggen dat zij of moet lopen of op het bord moet staan. Hier maar 1 kind, maar die kan ik niet lang tillen want dan krijg ik pijn in mijn rug. Ik wil hem best een stukje tillen soms, maar zeker niet te lang. Dit zeg ik dan tegen hem (hij is net 2).
Soms gaat hij op straat liggen, maar zodra hij merkt dat ik hem echt niet ga tillen en ik rustig doorloop komt hij vanzelf achter me aan. Zijn moeheid lijkt dan ook vaak spontaan over.
Ik zou geen dure kinderwagen kopen voor een paar maanden.
Soms gaat hij op straat liggen, maar zodra hij merkt dat ik hem echt niet ga tillen en ik rustig doorloop komt hij vanzelf achter me aan. Zijn moeheid lijkt dan ook vaak spontaan over.
Ik zou geen dure kinderwagen kopen voor een paar maanden.

donderdag 4 juni 2009 om 15:03
Bij mij hielp het om er een spelletje van te maken met joelgeluiden. We noemden het board ook een surfboard. Ook ging mijn oudste veel vaker op het board zitten; vond ze veel leuker dan staan.
Een andere optie die je kunt overwegen is een stepje of een loopfietsje (zo''n plastic ding bij de Blokker kost maar 7 euro en is makkelijk even aan je kinderwagen te hangen als peuter toch niet wil), maar dan moet je wel even oefenen ermee en het ligt er aan hoe je oudste er in mee wil gaan. Ik ken namelijk vier jarigen die nog niet eens op een fiets met zijwieltjes willen zitten omdat ze een beetje lui zijn bij nieuwe dingen.
Een andere optie die je kunt overwegen is een stepje of een loopfietsje (zo''n plastic ding bij de Blokker kost maar 7 euro en is makkelijk even aan je kinderwagen te hangen als peuter toch niet wil), maar dan moet je wel even oefenen ermee en het ligt er aan hoe je oudste er in mee wil gaan. Ik ken namelijk vier jarigen die nog niet eens op een fiets met zijwieltjes willen zitten omdat ze een beetje lui zijn bij nieuwe dingen.

donderdag 4 juni 2009 om 15:48
een buggypod zou ik iedereen afraden. Mijn stiefzus heeft er eentje gehad en nog geen drie maanden later was haar kinderwagen zo gammel als het maar kan. Een gewone kinderwagen is er niet op gebouwd om nog iets aan de zijkant te hangen.
Wat ik net zat te bedenken, ik heb ook wel eens een stickerspel onderweg gedaan, toen ik mijn zoontje wilde leren dat hij langere einden moest lopen. Dan kreeg hij een vel stickers mee en mocht hij op iedere lantaarnpaal een sticker plakken. Nou je hebt hem nog nooit zo snel zien lopen. De gemeente was wat minder blij toen deze methode bleek te werken en ze iedere dag een heen- en terugreissticker van alle lantaarnpalen moesten schrapen haha
Wat ik net zat te bedenken, ik heb ook wel eens een stickerspel onderweg gedaan, toen ik mijn zoontje wilde leren dat hij langere einden moest lopen. Dan kreeg hij een vel stickers mee en mocht hij op iedere lantaarnpaal een sticker plakken. Nou je hebt hem nog nooit zo snel zien lopen. De gemeente was wat minder blij toen deze methode bleek te werken en ze iedere dag een heen- en terugreissticker van alle lantaarnpalen moesten schrapen haha
donderdag 4 juni 2009 om 19:43
Wat ik net zat te bedenken, ik heb ook wel eens een stickerspel onderweg gedaan, toen ik mijn zoontje wilde leren dat hij langere einden moest lopen. Dan kreeg hij een vel stickers mee en mocht hij op iedere lantaarnpaal een sticker plakken. Nou je hebt hem nog nooit zo snel zien lopen. De gemeente was wat minder blij toen deze methode bleek te werken en ze iedere dag een heen- en terugreissticker van alle lantaarnpalen moesten schrapen haha[/quote]
Vind ik ook best asociaal eigenlijk.
Vind ik ook best asociaal eigenlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 4 juni 2009 om 20:27
quote:nouschi schreef op 04 juni 2009 @ 19:43:
Wat ik net zat te bedenken, ik heb ook wel eens een stickerspel onderweg gedaan, toen ik mijn zoontje wilde leren dat hij langere einden moest lopen. Dan kreeg hij een vel stickers mee en mocht hij op iedere lantaarnpaal een sticker plakken. Nou je hebt hem nog nooit zo snel zien lopen. De gemeente was wat minder blij toen deze methode bleek te werken en ze iedere dag een heen- en terugreissticker van alle lantaarnpalen moesten schrapen haha[/quote]
Vind ik ook best asociaal eigenlijk.Of er dan de volgende dag weer een spelletje van maken om hem ze er weer af te laten pulleken.
Vind ik ook best asociaal eigenlijk.Of er dan de volgende dag weer een spelletje van maken om hem ze er weer af te laten pulleken.
donderdag 4 juni 2009 om 22:12
Misschien kan Yamuna (hier op het forum) je meer vertellen over dragen met bekkenpijn, zij heeft nog steeds forse bekkenpijn na bijna een half jaar en draagt haar dochter nog gemakkelijk in de draagdoek. Met een ergonomische drager (geweven draagdoek of ergonomisch wel goede variant op de niet ergonomische baby björn-achtigen) kun je vaak wél nog goed dragen.
Zal ik haar eens langssturen hier? Wellicht heb je er iets aan!
Zal ik haar eens langssturen hier? Wellicht heb je er iets aan!

donderdag 4 juni 2009 om 22:17
quote:nouschi schreef op 04 juni 2009 @ 19:43:
Vind ik ook best asociaal eigenlijk.Ongelooflijk asociaal. En bizar dat je je kind dat leert.
Vind ik ook best asociaal eigenlijk.Ongelooflijk asociaal. En bizar dat je je kind dat leert.

donderdag 4 juni 2009 om 22:21
Hier was de keuze simpel. Lopen of niet thuiskomen. Wij hadden geen kiddyboard, vind ik bij een kind van 2,5 ook niet meer nodig die kun je met wat oefenen best al aardige stukken laten lopen, dus het was kiezen of delen. In jou geval zou ik zeggen of lopen of op het plankje staan. Niet willen is jammer dan het is het een of het ander.
maandag 8 juni 2009 om 21:41
nou zeg jullie doen net of ik hem een spuitbus geef en een graffitispuiter van hem maak! Het mag toch duidelijk zijn dat die opmerking over de gemeente een grapje was?!
Nou ja hoe dan ook het werkt wel! En jullie zijn de eerste die het asociaal vinden, vooralsnog vonden de moeders aan wie ik het vertelde een hele goede tip! En we hebben hier in de straat toch vrolijke lantaarnpalen....haha
Nou ja hoe dan ook het werkt wel! En jullie zijn de eerste die het asociaal vinden, vooralsnog vonden de moeders aan wie ik het vertelde een hele goede tip! En we hebben hier in de straat toch vrolijke lantaarnpalen....haha

maandag 8 juni 2009 om 22:08
Wat is er dan zo erg aan stickers? Zoals ik al zei ik leer hem niet om muren te bekladden! Ik leer hem spelenderwijs dat hij veel verder kan lopen dan hij in eerste instantie denkt/ wil!
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het prima dat jij er zo over denkt! Vind het wonderlijk dat je zoiets koppelt aan een 'asociale omgeving', want het is hier alles behalve dat.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het prima dat jij er zo over denkt! Vind het wonderlijk dat je zoiets koppelt aan een 'asociale omgeving', want het is hier alles behalve dat.