vervoer twee kids

04-06-2009 14:41 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn misschien al honderden topics over, maar ja ik open er toch maar weer een.

Mijn dochter is twee en een half en mijn zoontje bijna drie maanden. Twee keer per week moet ik mijn dochertje ophalen van de peuterspeelzaal. Ze wil niet op de kiddyboard staan, maar is te moe om terug te lopen (15 min). Vanwege bekkenpijn kan ik mijn zoontje nu niet meer in de draagzak/doek dragen omdat hij me te zwaar wordt. Wat nu? Ik heb trouwens een mutsy 3rider (onding!).

Wie heeft er tips? Alvast bedankt!
quote:wen schreef op 04 juni 2009 @ 22:12:

Misschien kan Yamuna (hier op het forum) je meer vertellen over dragen met bekkenpijn, zij heeft nog steeds forse bekkenpijn na bijna een half jaar en draagt haar dochter nog gemakkelijk in de draagdoek. Met een ergonomische drager (geweven draagdoek of ergonomisch wel goede variant op de niet ergonomische baby björn-achtigen) kun je vaak wél nog goed dragen.

Zal ik haar eens langssturen hier? Wellicht heb je er iets aan!

ik draag wel; maar voornamelijk zittend of een klein blokje om met de hond. mijn bekkenpijn belemmert me in het lopen ook zonder draagdoek.

verder sluit ik me aan bij wen , een goede ergonomische drager of een goed geknoopte doek daarmee is je kindje niet zo snel te zwaar
Als iets asociaals als stickers op lantaarnpalen plakken in jouw omgeving als normaal wordt gezien, dan vind ik dat een asociale omgeving.
[quote]Yemes schreef op 08 juni 2009 @ 21:41:

nou zeg jullie doen net of ik hem een spuitbus geef en een graffitispuiter van hem maak! Het mag toch duidelijk zijn dat die opmerking over de gemeente een grapje was?!

Ik denk niet dat de gemeente het grappig vindt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Denk dat Yemes het ook een stuk minder grappig zou vinden als haar ramen op de stickerroute van een ander kind zouden zitten.
In het kader van "Over welk topic praten jullie met je partner?"

heb ik zojuist de postings van Yemes voorgelezen aan mijn man. Hij was net zo verbaasd en verontwaardigd als ik, dat Yemes zóiets asociaals doet, en dan nog niet eens begrijpt wat daar asociaal aan is.

Wel grappig Yemes, dat je zelf het voorbeeld van grafitti spuiten erbij haalt. Want jouw stickerspel is precies hetzelfde: Openbare eigendommen besmeuren met iets dat er lelijk uit ziet en moeilijk te verwijderen is.

Er moet speciaal een mannetje komen om jouw stickers van de palen af te pulken. En net als bij het verwijderen van grafitti moet dat mannetje betaald worden van onze belastingcenten.

Echt onbegrijpelijk dat je aan je zoontje leert dat zoiets normaal is.
Amen.
quote:nouschi schreef op 08 juni 2009 @ 22:33:

[quote]Yemes schreef op 08 juni 2009 @ 21:41:

nou zeg jullie doen net of ik hem een spuitbus geef en een graffitispuiter van hem maak! Het mag toch duidelijk zijn dat die opmerking over de gemeente een grapje was?!

Ik denk niet dat de gemeente het grappig vindt.Tja ik denk ook niet dat de gemeente het leuk vind zeker niet omdat de gemeente weet dat je zoontje opgroeit met het idee dat helemaal niet zo vreemd is overal maar van alles en nog wat op te plakken.
quote:Java schreef op 08 juni 2009 @ 22:40:

heb ik zojuist de postings van Yemes voorgelezen aan mijn man. Hij was net zo verbaasd en verontwaardigd als ik, dat Yemes zóiets asociaals doet, en dan nog niet eens begrijpt wat daar asociaal aan is.

Wel grappig Yemes, dat je zelf het voorbeeld van grafitti spuiten erbij haalt. Want jouw stickerspel is precies hetzelfde: Openbare eigendommen besmeuren met iets dat er lelijk uit ziet en moeilijk te verwijderen is.

Er moet speciaal een mannetje komen om jouw stickers van de palen af te pulken. En net als bij het verwijderen van grafitti moet dat mannetje betaald worden van onze belastingcenten.

Echt onbegrijpelijk dat je aan je zoontje leert dat zoiets normaal is.Ik snap ook echt niet dat ze dat zelf niet inziet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Java schreef op 08 juni 2009 @ 22:40:

heb ik zojuist de postings van Yemes voorgelezen aan mijn man. .Kom ik steeds dat soort postings tegen ...maar het topic zelf is weg aan het zakken !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik liet ze vroeger in elke put een steentje gooien ..... is dat net zó erg ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou ja op jullie allemaal reageren wordt mij iets teveel hoor! Het komt wel ongeveel op hetzelfde neer.

Ik snap best wel wat jullie zeggen, ik vind het alleen overdreven! En waarschijnlijk zullen er wel weer een heleboel haren overeind gaan staan als ik zeg, dat ik wel degelijk verschil zie tussen een jongetje van 2,5 die als hij een heel eind ging lopen een stickertje op een lantaarnpaal mocht plakken en iemand die een muur besmeurt. Daar komt bij dat op het spuiten van graffiti een boete staat en het plakken van stickers niet, dus ik ben niet de enige die onderscheid maakt.

Oh en fleurtje als mijn raam op een stickerroute zou zitten zou ik daar echt niet zo'n ophef over maken hoor. Dan zou ik die er met het ramen wassen afhalen en er niet eens bij stilstaan.

Ik werk bij poppodium in de stad en wij hebben geregeld mensen van de gemeente over de vloer die ons op het hart drukken dat we de bands er op moeten wijzen dat ze niet mogen flyeren, posters plakken en graffiti spuiten. Dat als ze gepakt worden ze de binnenstad moeten 'schoonmaken'. Wat dus inhoudt dat ze flyers van de grond moeten rapen, posters en graffiti van de muren moeten spuiten, maar ik heb nog nooit iemand gehoord over stickers (en nu probeer ik het dus niet goed te praten, ik wil alleen aangeven dat het niet hetzelfde is). En voordat er nu geconcludeerd wordt dat ik in een asociale stad woon, dat is dus niet zo!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2009 @ 22:47:

Ik liet ze vroeger in elke put een steentje gooien ..... is dat net zó erg ?Tja mijn zoontje mag van mij niets in de put gooien, maar goed wel stickeren! Dus hoogstwaarschijnlijk is het dan niet erg als je iets in de put gooit
Yemes, dus posters plakken mag niet? Waarom niet??

Stickers zijn hele kleine posters hoor.

Ik snap heus wel dat er verschil is tussen een kind van 2,5 en een graffitispuiter. Leren wat wel en niet mag heet opvoeden. En dat begint al voor de leeftijd dat hij een graffitispuiter zou kunnen zijn.

Stelen mag ook niet, of mag jouw zoontje dat wel omdat hij nog maar 2,5 is?
Denk het wel.
Echt ìedere stad in Nederland heeft in de Algemene Plaatselijke Verordening staan, dat het verboden is om in de openbare ruimte zonder toestemming aanplakbiljetten, of enige andere afbeelding, aanduiding of geschrift (ook stickers dus) aan te plakken.

Dit zogeheten wildplakken is formeel strafbaar. Er staat een boete wegens vernieling op.

Dus ja, het is heel raar dat je je zoontje van 2,5 een strafbaar feit aanleert.
Ik ken de mutsy 3rider niet, maar misschien kan je zo'n stoeltje op je kinderwagenbak zetten? Vond ik ideaal. Heb je geen extra wagen nodig, jongste lag gewoon in de kinderwagen, oudste liep soms, maar zat ook regelmatig op het stoeltje. Ik heb hele afstanden afgelegd zo. Op marktplaats heb je er 1 voor zo'n 20 euro.

Jongste heb ik een jaar in de kinderwagenbak weten te houden (grote bak en niet zo'n groot kind), maar nu 'moeten' wij ook met zo'n plankje op stap. Oudste zoon is 2,5 en wil er ook niet altijd op. Zoals ik hier meer gelezen heb heb ik hem in het begin een paar keer de keus gegeven, of op het plankje, of brullend op de stoep blijven zitten. Nu gaat hij er wel altijd op staan als ik vind dat dat moet (als hij niet doorloopt of niet luistert oid). Hij kan er inmiddels ook op zitten (billen in de boodschappenmand, voeten op het plankje). Grote afstanden doe ik er niet meer mee, maar daar hebben we tegenwoordig de fiets gelukkig weer voor.

Variant op stickerspel, onderweg steentjes en stokjes zoeken? Is mijn oudste zoon bijna altijd voor te vinden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven