Vervroegd in de overgang
vrijdag 30 augustus 2019 om 22:59
Heb hier weleens geschreven over mijn kinderwens. Helaas vandaag te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang zit (had ik al verwacht) en dat de kans om zwanger te worden zo goed als nihil is. Ik ben nu 35 jaar.
Vandaag is er veel emotie geweest en dat zal nog wel even zo blijven. Hoe nu verder? Geen idee op dit moment.
Wie heeft ook in deze situatie gezeten? Of zit er misschien nu in.
Vandaag is er veel emotie geweest en dat zal nog wel even zo blijven. Hoe nu verder? Geen idee op dit moment.
Wie heeft ook in deze situatie gezeten? Of zit er misschien nu in.
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:15
Wij kregen dat ook te horen.
Gelijk geprobeerd zwanger te worden en we hebben 2 kids.
Mijn amh was laag. Maar ik menstrueerde maandelijks en regelmatig.
Daarbij bleek mijn waarde ik eerste instantie lager door langdurig pilgebruik. Later bij 2e test was de waarde hoger maar nog steeds verlaagd gezien mijn leeftijd.
Daarbij bleek mijn waarde ik eerste instantie lager door langdurig pilgebruik. Later bij 2e test was de waarde hoger maar nog steeds verlaagd gezien mijn leeftijd.
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:15
Wat verdrietig. Dat moet, ondanks dat je er rekening mee hield, een flinke klap zijn geweest. Geen ervaring maar een bekende van mij wel. Zij gaat via de huisarts naar een lotgenoten groepje. Ongewenste kinderloosheid komt vaak voor en zij haalt daar veel steun uit. Want niemand weet hoe het echt is, totdat je het meemaakt. Daar is er plek voor die emoties. Misschien is er bij jou ook wel zoiets, als je daar behoefte aan hebt. Sowieso is erover praten denk ik goed. Het is nogal wat.

vrijdag 30 augustus 2019 om 23:19
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:32
Ze gaan maandag kijken of ik een eisprong heb gehad. Ze willen dan kijken wanneer die plaats vindt omdat mijn cyclus dus niet normaal is. In theorie zou ik dan zwanger kunnen worden (voor de rest waren we beiden gezond), maar de kans was eigenlijk nihil.Marloesjuh51 schreef: ↑30-08-2019 23:15![]()
Volgens mij is hier al eerder een soortgelijk topic geweest. Volgens mij werd zij met veel moeite alsnog zwanger.
Kunnen jullie nog wel en traject in om proberen zwanger te worden?
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:34
Nou ja. Ik verwachte het de laatste weken al. Eerder ben ik er nooit zo mee bezig geweest. Wist wel dat mijn moeder vervroegd in de overgang zat, maar verder is dat tot dit jaar nooit een issue geweest. Vraag me nu wel af of ik 10 jaar geleden geen poging had moeten wagen, maar ja dat is achteraf.
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:35
Mijn AMH was minder dan 0,10 en eigenlijk niet te meten gaf hij aan.mabelle schreef: ↑30-08-2019 23:15Wij kregen dat ook te horen.
zaterdag 31 augustus 2019 om 00:11
Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop op een klein wonder voor jullie. Tegenwoordig kunnen ze veel en hopelijk kunnen ze jullie helpen.
Ik heb er geen ervaring mee maar kan me heel erg goed voorstellen dat de grond onder je voeten weg is geslagen.
Hopelijk krijg je hier nog hele goede tips waar je wat aan hebt.
Ik heb er geen ervaring mee maar kan me heel erg goed voorstellen dat de grond onder je voeten weg is geslagen.
Blijf in jezelf geloven !

zaterdag 31 augustus 2019 om 04:43
Hier ervaring. Ik was 30 toen dat gebeurde en mijn AMH was inderdaad <0,15 (onder de meetbare waarde). In combinatie met een wat verhoogde FSH en een AFC-echo met maar 3 of 4 follikels was onze kans ook nihil. In Nederland wilde men ook niks meer doen (UMCU en Reinier de Graaf).
Terugkijkend heb ik rond mijn 27e weleens geroepen dat ik dacht in de overgang te zijn, zonder klachten. Mijn moeder was 38 en werd nog net niet uitgelachen door de huisarts, dus ik dacht die ziet me aankomen. En ik was 10 jaar jonger. Wist ik veel dat zwanger worden al lastig is vanaf zo’n 10 jaar voor je laatste menstruatie.
Wij hebben 2 icsi-pogingen in Düsseldorf gegraai omdat we het geprobeerd wilden hebben. Dat is niet gelukt. We hebben inmiddels 4 kinderen (waaronder een overleden kindje) na eiceldonatie.
Je mag me pb’en. Heel veel sterkte!
Terugkijkend heb ik rond mijn 27e weleens geroepen dat ik dacht in de overgang te zijn, zonder klachten. Mijn moeder was 38 en werd nog net niet uitgelachen door de huisarts, dus ik dacht die ziet me aankomen. En ik was 10 jaar jonger. Wist ik veel dat zwanger worden al lastig is vanaf zo’n 10 jaar voor je laatste menstruatie.
Wij hebben 2 icsi-pogingen in Düsseldorf gegraai omdat we het geprobeerd wilden hebben. Dat is niet gelukt. We hebben inmiddels 4 kinderen (waaronder een overleden kindje) na eiceldonatie.
zaterdag 31 augustus 2019 om 05:43
zaterdag 31 augustus 2019 om 05:45
DankjewelAnimal2307 schreef: ↑30-08-2019 23:58Hier geen laag AMH, maar wel ongewenst kinderloos. Als je wil, mag je wel een PB sturen... Het is gewoon klote.... maar voor ons begint de zon weer en beetje te schijnen.

Ik ga je zeker pb-en.
zaterdag 31 augustus 2019 om 05:48
Wat fijn dat het jullie uiteindelijk wel gelukt is via eiceldonatie. Of dat voor ons een optie is weet ik niet. Het is nog vers. Man zei dat het voor hem geen optie is, maar goed het is vers. Ik weet het ook nog allemaal niet.zot-83 schreef: ↑31-08-2019 04:43Hier ervaring. Ik was 30 toen dat gebeurde en mijn AMH was inderdaad <0,15 (onder de meetbare waarde). In combinatie met een wat verhoogde FSH en een AFC-echo met maar 3 of 4 follikels was onze kans ook nihil. In Nederland wilde men ook niks meer doen (UMCU en Reinier de Graaf).
zaterdag 31 augustus 2019 om 05:49
05-2019 schreef: ↑31-08-2019 00:11Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop op een klein wonder voor jullie. Tegenwoordig kunnen ze veel en hopelijk kunnen ze jullie helpen.

Dankjewel!