Verwaarlozing / emotionele mishandeling

woensdag 5 februari 2020 om 14:17
Waar ligt de grens tussen een ouder die gewoon een keer de behoeftes van zijn kind mist of uit zijn plaat gaat en daarbij iets zegt dat niet aardig is naar het kind, en verwaarlozing of emotionele mishandeling?
Reden dat ik dit vraag: vermoeden dat een kind uit mijn zoons klas wellicht hiermee te maken heeft. Ik vind het heel lastig wat ik hiermee moet. Ik ga sowieso ook veilig thuis bellen, maar wil ook geen problemen voor dit gezin veroorzaken als blijkt dat ik iets als heel heftig ervaar terwijl dit niet zo is.
Sorry ik wil er niet te diep op ingaan in de openingspost, omdat het wel een erg herkenbaar verhaal wordt dan.
Reden dat ik dit vraag: vermoeden dat een kind uit mijn zoons klas wellicht hiermee te maken heeft. Ik vind het heel lastig wat ik hiermee moet. Ik ga sowieso ook veilig thuis bellen, maar wil ook geen problemen voor dit gezin veroorzaken als blijkt dat ik iets als heel heftig ervaar terwijl dit niet zo is.
Sorry ik wil er niet te diep op ingaan in de openingspost, omdat het wel een erg herkenbaar verhaal wordt dan.

woensdag 5 februari 2020 om 20:45
Goh, nu krijg ik geen reactie meer, waarschijnlijk worden nu even al mijn berichtjes doorgespit om te kijken of ik toch niet ergens ooit iets heb gepost wat zou staven dat ik obsessief zou zijn over mijn moederschap
Je kan ook gewoon zeggen goh, sorry, ik had het mis, ik dacht dat je iemand anders was...

Je kan ook gewoon zeggen goh, sorry, ik had het mis, ik dacht dat je iemand anders was...

woensdag 5 februari 2020 om 20:55
Heb je zelf problemen met de hulpverlening gehad, je bent altijd zo fel..

woensdag 5 februari 2020 om 21:04
Kan gebeuren.

Maar misschien heb je gelijk en ben ik hier wel wat "obsessief" mee, dat komt omdat ik zelf in groepstherapie heb gezien hoe heftig bepaalde opmerkingen bij een kind binnen kunnen komen nog tot ver in de volwassen leeftijd kunnen door blijven spelen. Dat wil ik gewoon niet voor dit kind, het is echt een lieverd, alleen als je geen begeleiding krijgt in omgaan met emoties, dan kun je het ook niet echt leren lijkt mij.
Dus ja, misschien slaat mijn alarm op dit gebied wel wat sneller aan dan bij anderen, dat zou kunnen.