Verwaarlozing / emotionele mishandeling

05-02-2020 14:17 84 berichten
Waar ligt de grens tussen een ouder die gewoon een keer de behoeftes van zijn kind mist of uit zijn plaat gaat en daarbij iets zegt dat niet aardig is naar het kind, en verwaarlozing of emotionele mishandeling?

Reden dat ik dit vraag: vermoeden dat een kind uit mijn zoons klas wellicht hiermee te maken heeft. Ik vind het heel lastig wat ik hiermee moet. Ik ga sowieso ook veilig thuis bellen, maar wil ook geen problemen voor dit gezin veroorzaken als blijkt dat ik iets als heel heftig ervaar terwijl dit niet zo is.

Sorry ik wil er niet te diep op ingaan in de openingspost, omdat het wel een erg herkenbaar verhaal wordt dan.
Goh, nu krijg ik geen reactie meer, waarschijnlijk worden nu even al mijn berichtjes doorgespit om te kijken of ik toch niet ergens ooit iets heb gepost wat zou staven dat ik obsessief zou zijn over mijn moederschap :roll:

Je kan ook gewoon zeggen goh, sorry, ik had het mis, ik dacht dat je iemand anders was...
Zeker niet. Dat was jij. Je was boos omdat die moeder dan het thuisbrengen op jou afschoof. Ik wil best zoeken hoor.
sugarmiss schreef:
05-02-2020 20:05
Bemoeienis die als hulp bedoeld is wordt dus lang niet altijd als hulp ervaren.

En iets is ook niet per definitie helpend omdat de hulpverlener van zich zelf vindt dat hij zo goed bezig is.
Heb je zelf problemen met de hulpverlening gehad, je bent altijd zo fel..
Je gaat je gang maar. Ik zal je maar vast uit de waan helpen: dat kan ik nooit geweest zijn, want ik breng nooit kinderen naar huis toe, omdat ik het niet prettig vind om met andermans kinderen in de auto te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
05-02-2020 20:33
Moeder die haar kind bij anderen liet spelen en niet zelf wilde rijden, er niet voldoende was voor haar zoon, teveel oppas had. Die.
Dat was blijmetmij.
sugarmiss schreef:
05-02-2020 20:57
Dat was blijmetmij.

Dankjewel.

Mijn god, ik weet toch zelf wel wat ik wel of niet heb geschreven :frusty:
sugarmiss schreef:
05-02-2020 20:57
Dat was blijmetmij.
Ah kut. Dan zit ik inderdaad helemaal fout. Ik haal die nicks door elkaar. Excuus. Excuus. Dan waren mijn reacties heel ongepast. Ik vond het al zo vreemd, 2 van die topics in 2 weken

Sorry.
Th∅rdis schreef:
05-02-2020 20:59
Ah kut. Dan zit ik inderdaad helemaal fout. Ik haal die nicks door elkaar. Excuus. Excuus. Dan waren mijn reacties heel ongepast. Ik vond het al zo vreemd, 2 van die topics in 2 weken

Sorry.

Kan gebeuren. ;-)

Maar misschien heb je gelijk en ben ik hier wel wat "obsessief" mee, dat komt omdat ik zelf in groepstherapie heb gezien hoe heftig bepaalde opmerkingen bij een kind binnen kunnen komen nog tot ver in de volwassen leeftijd kunnen door blijven spelen. Dat wil ik gewoon niet voor dit kind, het is echt een lieverd, alleen als je geen begeleiding krijgt in omgaan met emoties, dan kun je het ook niet echt leren lijkt mij.

Dus ja, misschien slaat mijn alarm op dit gebied wel wat sneller aan dan bij anderen, dat zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon bellen met Veilig thuis.
Zij zoeken wel uit of de melding terecht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven