Via mail vertellen dat je zwanger bent !!!!

22-10-2009 00:59 75 berichten
Gisteren heb ik via de mail vernomen dat een vriendin van me 12 weken zwanger is, ik zie haar over een paar weken, om iets te gaan ondernemen samen. Natuurlijk vind ik het leuk voor haar, maar ik moest even wennen waarom ze dit op deze manier doet. Wat vinden jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de meeste van mijn vrienden ook over de mail verteld. Ik zie ze tegenwoordig zelden omdat we allemaal verpreid over Nederland wonen, en ik had geen zin om het het roddelcircuit in te sturen. Als ze het daar niet mee eens waren, hebben ze vette pech gehad.

Alleen mijn echt goede vrienden heb ik het persoonlijk verteld, daarvoor heb ik een weekend uitgetrokken om langs iedereen te kunnen gaan. Niet om het een of ander, LW, maar misschien hebben jullie allebei een beetje een ander beeld van de vriendschap? Zeker omdat je haar pas over een paar weken weer ziet. Mijn goede vrienden zie ik zeker vaker dan eens in de paar weken, ook al wonen ze meer dan 100 km verderop.
quote:Kastanjez schreef op 22 oktober 2009 @ 07:25:

Heb van een goede vriendin van mij van de week ook via de mail gehoord dat ze zwanger is van de tweede. Vind het niet de leukste manier om het te horen, maar het is haar keus. Overigens begon ze de mail met iets als 'voor mij is mailen inmiddels bijna hetzelfde als bellen' (had zelf gemaild dat het me maar niet lukte haar te bellen).

Dus. Ik zoek daar verder niks achter.

Tádáh... dat dacht ik dus ook.

Weet je, anders had je misschien in de komende weken via-via gehoord dat ze zwanger was, voordat je haar live zag. En dan had je het topic geopend:

'Niet-live vertellen dat je zwanger bent !!!'
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik hoor het liever via mail dan via via. En als zij iedereen moet bellen om het "persoonlijk" te vertellen, dan heeft ze daar misschien wel een dagtaak aan of vergeet ze mensen en voelen die zich op hun beurt ook weer "rot" omdat ze vergeten zijn.

Mail is dan de beste optie. Ik zou het alleen wel mijn beste vriendinnen en mijn familie persoonlijk vertellen.

No big deal dus.
Een vriendin van mij stuurde een sms dat ze zwanger was. Ik vind het een onpersoonlijke manier en zou het zelf niet zo doen, maar het is idd haar keuze.
Ik zie niet in wat er mis mee is.

Ik had een vriendin waarvan ik wist dat ze bezig was om zwanger te worden. Daar hadden we het vaak over en op een gegeven moment zouden we elkaar een maand of 2/3 niet zien door trouwen, vakanties, grote afstand tussen woonplaatsen enzovoorts. We hadden wel telefonisch contact en op een gegeven moment zei ze 'ik heb een leuk nieuwtje, maar dat vertel ik je pas als we langskomen'. Tja, dat zou dus pas 6 weken later zijn..... En ik zei 'goh, ben je zwanger?' Helemaal blij. Zegt ze 'nee, ik wil dat nieuwtje níet door de telefoon vertellen'. Einde gesprek. Echt een beetje stom.

6 weken later komt ze op bezoek, groot nieuws: ze is bijna 4 maanden zwanger....

Tja, ehm, dat hadden we al gegokt zeg maar... Echt leuk was het niet op die manier, bleek dat toen ik haar aan de telefoon had zo'n beetje de hele wereld het al wist, maar ze wilde het per se zelf vertellen. Had het dus ook al van verschillende mensen gehoord inmiddels... beetje suf.
Ik heb het overigens alleen aan mensen verteld die ik tegenkwam en hele naaste vrienden en familie ervoor bezocht om het te vertellen.

Maar verder niet, dacht ook, 'dat horen ze wel via het roddelcircuit'.

Bleek op een familiefeestje dat mijn hele schoonfamilie niet wist dat ik zwanger was, terwijl ik al ruim over de 20 weken zat En aangezien ik ook maar weinig buik had viel het ook niet meteen op
Verplaatst naar kinderen.
Vind het een beetje arrogant om er zo'n gedoe van te maken. Het is haar zwangerschap en nieuws, niet het jouwe.

Dan pak je het toch gewoon zelf aan zoals jij het zou doen?

Weet jij veel hoe zij zich voelt en wie ze allemaal moet bellen, spreken en vertellen.

Beetje een groot ego, het draait helemaal niet om jou.

Wees een goede vriendin en zoek haar na haar blijde boodschap email op, met wat lekkers een cadeautje en een knuffel!
..popcorn?
Helemaal eens met nola!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Och, ik zag destijds via hyves dat mijn beste vriendinnetje ging trouwen. Maar ze had al verschillende keren geprobeerd om met me af te spreken, maar dat was steeds niet gelukt. Mijn eigen schuld en het plezier was er echt niet minder om.

Vrienden in een andere stad heb ik ook via de mail op de hoogte gebracht van mijn zwangerschap. Ik haat bellen.

Ik kan me voorstellen dat je het liever persoonlijk had gehoord, maar het draait niet alleen om jou. Misschien was ze inderdaad even moe van alle reacties en wilde ze het nu wat anoniemer doen.
Zag en hoorde laatst dat iemand dat tegen haar ouders heeft verteld met een krabbel op hyves..vond ik ook wel eh bijzonder
Tsja, niet iedereen stopt sokjes in de boerenkool...
Waar haalt ze het lef vandaan he...wou je zeggen dat ze het ook eerder aan haar man verteld heeft dan aan jou? Gelijk opzeggen die vriendschap!
Ik merk aan je topics vaker dat je het moeilijk vindt dat mensen om je heen dingen anders aanpakken dan jij het liefst zou willen. Kan jij je niet gewoon elke keer afvragen: is dit nu echt zo erg of valt het eigenlijk wel mee.

Ik zie hier echt geen probleem is, ze is 12 weken dus net over de grens, ze heeft het direct verteld toen het "veilig" was. Je hebt over een aantal weken een afspraak met haar, of wel: als het niet via de mail was gebeurd had je nog een aantal weken moeten wachten. Ik denk dat ze blij was en ze het nu wilde vertellen. Jij zou het anders doen. Ook goed.

Ik heb een vriendin van mij zelf via de mail gevraagd (ze woont aan de andere kant van nl) of ze zwanger was omdat ik dat via het roddelcircuit had vernomen. En ze mailde het antwoord terug. Ze was erg geschrokken toen ze zwanger bleek te zijn en durfde zich nog niet te hechten voor ze de 12 weken had bereikt. Ik heb er alle begrip voor. Mijn idee: wees gewoon blij voor haar en wees niet te verongelijkt hierover.
Als ze nou de geboorte via de mail meldde.............
Ik snap het wel van je vriendin, maar ik begrijp ook wel dat TO zich gepasseerd voelt. Ze is waarschijnlijk dolblij voor haar vriendin en zou het nieuws graag samen met haar willen 'vieren'. Het mee willen beleven zeg maar. Ik zou het ook leuk vinden om een beetje mee te delen in het geluk.

Misschien kun je snel iets afspreken en de zwangerschap lekker bespreken enzo. Ik zou er alleen geen punt van maken dat het je anders vertelt is dan je verwacht. Wees vooral gewoon blij voor haar.
Tsja...mijn beste vriendinnen zou ik het persoonlijk vertellen of via de telefoon. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat iedereen dat zo aanpakt.

Het kan allerlei redenen hebben he, mijn telefoonrekening was bijvoorbeeld achterlijk hoog in de maand dat ik naar buiten gebracht heb dat ik zwanger was.

Mijn vriendinnen, vrienden, familie....met iedereen zat ik wel een dik half uur te bellen.

Uiteindelijk heb ik een kort verhaal op mijn Hyves-blog gezet zodat iedereen het meteen maar wist. Scheelde me een hoop kosten!

Je kunt haar natuurlijk altijd even op een normale manier vragen: joh waarom heb je me niet gebeld?
In onze vriendenkring is het heel vaak dat ze per mail iedereen op de hoogte stellen van een zwangerschap. Hebben wij ook gedaan, we hadden de echofoto's erbij gescand. Vind dat niet raar. Hele goede vrienden, beste vriendinnen en ouders vertel je het persoonlijk, maar de rest kreeg een mail en niemand die er aanstoot aanneemt. Je ziet ze nl niet iedere week en je wil het wel vertellen en bellen neemt dan zoveel tijd in beslag, vandaar op deze manier.
Persoonlijk, telefonisch en per mail. Toen ik zwanger was heb ik alle middelen gebruikt om te melden dat er een baby aankwam.

Achteraf vond ik de mail het leukst, want de meeste mensen gaven meteen een reply met hun eerste reactie, en die heb ik uitgedraaid.

Ik zou me er niet druk over maken.

.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:nak schreef op 22 oktober 2009 @ 09:25:

Als ze nou de geboorte via de mail meldde.............

Mijn vriendinnen meldden de geboorte van hun kind via een smsje.

Prima toch.

Ik ben op zo'n moment al blij dat ze aan me gedacht hebben.
Wat wilde ik nou toch typen?
Tsja... Alleen jij kunt inschatten of het gruwlijk onpersoonlijk naar jou toe is van haar, of logisch. Zit het je dwars, maak het dan vooral bespreekbaar naar haar toe.

Persoonlijk heb ik een paar mensen het telefonisch gemeld en je zult het niet geloven maar ik testte alleen (dacht juist níet zwanger te zijn) en heb toen TD-man gebéld, jaja! Een redelijk aantal mensen kregen het 'live' te horen maar met name na de eerste 13 weken. En de rest via een leuke blog-met-echofoto op Hyves.

Geen enkel negatief commentaar gehad, overigens.
quote:nak schreef op 22 oktober 2009 @ 09:25:

Als ze nou de geboorte via de mail meldde.............Oh, dat ga ik ook over de mail doen.
een vriendin van mij heeft het aan haar familie en aan ons als "dichtbij" vrienden zelf verteld, maar verder heeft ze het op de hyves gezet. Heel onpersoonlijk, maar dat is dan toch jammer? Je kunt er ook achterkomen als ze over een maand of 5 de foto's van de spruit op diezelfde hyves zet...
Ik heb inmiddels al twee zwangerschapsaankondigingen gezien via Facebook. Handig toch.
Ik heb het mijn beste vriendinnen ook over de mail verteld.

Het liefst had ik het live verteld, maar het lukte niet om op korte termijn een afspraak met z'n allen te plannen, en op korte termijn zou ik ze ook niet individueel zien. En om nou na maanden aan te komen met een dikke buik vond ik ook niet leuk, dus dan maar per mail.

Daarna ook andere vrienden gemaild die we niet snel zouden zien, toen we de eerste echo hadden hebben we een berichtje met dat foto'tje verstuurd. En daar hebben we hele leuke reacties op gehad!

Voor de rest hebben we het live verteld.

Overigens heb ik ook alleen getest, en daarna James gebeld met het nieuws (ik was er zo van overtuigd dat ik niet zwanger zou zijn...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven