Via mail vertellen dat je zwanger bent !!!!

22-10-2009 00:59 75 berichten
Gisteren heb ik via de mail vernomen dat een vriendin van me 12 weken zwanger is, ik zie haar over een paar weken, om iets te gaan ondernemen samen. Natuurlijk vind ik het leuk voor haar, maar ik moest even wennen waarom ze dit op deze manier doet. Wat vinden jullie ?
Ik vind niks. Wat vind jij het probleem?
Alle reacties Link kopieren
mss maak jij het groter dan dat zij het vindt...
quote:tilalia2 schreef op 22 oktober 2009 @ 01:00:

Ik vind niks. Wat vind jij het probleem?Ik vind het geen probleem, ik ga het haar ook wel zelf vragen. Ik wil graag de mening van anderen horen. Ik vind het zelf heel onpersoonlijk.
De tyfus!

Laat mij effe niet zo schrikken om 1.00 uur 's nachts...

Ga naar je nest en zeur niet zo!
quote:mormeltje schreef op 22 oktober 2009 @ 01:00:

mss maak jij het groter dan dat zij het vindt...Nee dat is niet zo !
quote:leeuwenwelp schreef op 22 oktober 2009 @ 01:02:

[...]

Ik vind het geen probleem, ik ga het haar ook wel zelf vragen. Ik wil graag de mening van anderen horen. Ik vind het zelf heel onpersoonlijk.

Hoezo? Het was toch je eigen emailadres ?

Wanneer heb je haar voor het laatst gezien of gesproken? Hoe voelt ze zich? Ik kan me zo voorstellen dat ze doodmoe en kotsmisselijk is en geen zin heeft om een week uit te trekken voor het bellen van haar vriendenkring, met iedereen een uur aan de lijn te hangen want het is zo spannendn en nieuw, terwijl je die mensen over een paar weken toch ziet!
quote:leeuwenwelp schreef op 22 oktober 2009 @ 01:04:

[...]

Nee dat is niet zo !

Ho ho, zo maak je het een vaststaand feit.

Jij VINDT dat het niet zo is... Da's heel wat anders!
quote:leeuwenwelp schreef op 22 oktober 2009 @ 01:04:

[...]

Nee dat is niet zo !Ok,dan moet je het haar vragen,maar naar mijn inziens moet iemand zelf weten hoe ze het verteld
Als het je allerallerbeste vriendin is, die je dus echt regelmatig ziet en waar je alles mee bespreekt, dan vind ik het belachelijk om op deze manier te vertellen dat ze zwanger is. Maar is ze dat, je allerallerbeste vriendin?
Ik heb overigens maar één vriendin, een echte enige allerbeste vriendin. De rest zijn kennissen enzo, dus ik weet niet wie jij vriendinnen noemt.
quote:Norre schreef op 22 oktober 2009 @ 01:03:

De tyfus!

Laat mij effe niet zo schrikken om 1.00 uur 's nachts...

Ga naar je nest en zeur niet zo!Nou zeg, een beetje respect graag, bedankt !!!!
quote:Jaschenca schreef op 22 oktober 2009 @ 01:09:

Als het je allerallerbeste vriendin is, die je dus echt regelmatig ziet en waar je alles mee bespreekt, dan vind ik het belachelijk om op deze manier te vertellen dat ze zwanger is. Maar is ze dat, je allerallerbeste vriendin?Precies wat ik wilde zeggen/vragen.
quote:Jaschenca schreef op 22 oktober 2009 @ 01:09:

Als het je allerallerbeste vriendin is, die je dus echt regelmatig ziet en waar je alles mee bespreekt, dan vind ik het belachelijk om op deze manier te vertellen dat ze zwanger is. Maar is ze dat, je allerallerbeste vriendin?

Ja dat is ze, en bedankt voor je serieuze meelevende reactie !

Groetjes van Leeuwenwelp.
quote:leeuwenwelp schreef op 22 oktober 2009 @ 01:13:

[...]

Mijn oudste vriendin vertelde me haar tweede zwangerschap ook via de mail. ik voelde me niet beledigd.

Een zwangerschap is niet atijd alleen maar leuk, je kan er goed moe & beroerd van zijn en dus alle energie nodig hebben. Dan maar een mailtje.
quote:leeuwenwelp schreef op 22 oktober 2009 @ 01:13:

[...]

Bracht ze het dan heel zakelijk ofzo?

Ik zeg maar wat hoor,mss ben jij ook bezig met kinderen krijgen en vind ze het vervelend te vertellen ofzo?
quote:mormeltje schreef op 22 oktober 2009 @ 01:16:

[...]

Bracht ze het dan heel zakelijk ofzo?

Ik zeg maar wat hoor,mss ben jij ook bezig met kinderen krijgen en vind ze het vervelend te vertellen ofzo?

Hey mormeltje bedankt voor je reactie, ik vind het wel goede vragen van jou trouwens !

Inderdaad, ik vond dat ze het zakelijk bracht, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk !

Ik ben niet bezig met kinderen, dat weet ze ook.
...
Ik zou het ook vele malen leuker hebben gevonden om het "live" te horen en je vriendin te kunnen omhelzen van blijdschap.

Jammer, maar helaas.

Koop je een kleinigheidje ( of iets duurs ) voor haar of voor de baby , of ben helemaal pissed-off?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
He, welp! Ik heb een vriendin die zwanger is en zij vertelde het alleen aan haar écht mega goede vrienden, en de rest vertelde ze het helemaal niet. 'Die horen het vanzelf wel via het roddelcircuit'zei ze toen. En heel veel mensen waren toen op hun pik getrapt, maar das nog erger eigenlijk, jij hebt tenminste een mail! Was het een massa mail, of persoonlijk?
Ik vind je wel een beetje kribbig met al je uitroeptekens, tenminste zo kom je over.

Hoe belangrijk is de zwangerschap voor haar? Is het haar eerste kind? Is het een langverwachte droom die uitkomt? Of is het haar zesde kind?

Hebben jullie het er over gehad? Heeft ze jou in vertrouwen genomen dat ze zwanger wilde worden?

Nu kom ík wel heel nieuwsgierig over met al mijn vraagtekens.

Stel, je bent mijn beste vriendin dan zou ik het niet mailen en ik zou ook niet kunnen wachten tot 12 weken om het je te kunnen vertellen.

Dus misschien is een kleine reflectie wel nodig?
Misschien was/is ze fysiek te vermoeid en niet lekker om iedereen persoonlijk de boodschap te vertellen.Zelf had ik het ook wel leuk gevonden om het 'face to face' te horen van mijn beste vriendin.Maar ik denk dat het allemaal wel mee valt hoor;-)...Maar als het je toch een beetje dwarszit,moet je het gewoon aankaarten.Misschien is er een hele logische verklaring voor.En het voelt toch veel beter als je het weet dan dat je maar met dat gevoel blijft rondlopen waarom ze gemaild heeft en niet bijv. gebeld;-).
Bij de eerste twee heb ik het ook via de mail gedaan, minus een paar hele goede vrienden en familie. De derde via facebook-het kan dus nog erger!

De mail is gewoon een heel makkelijk medium om een heleboel mensen snel op de hoogte te brengen van het goede nieuws. Zeker voor die mensen die je niet dagelijks ziet. Als ik dus op mijzelf mag afgaan bedoelt vriendin er echt niks kwaads mee.
Ik snap niet dat zij het niet leuker vond om het zelf persoonlijk te vertellen. De eerste reactie van mensen is meestal de leukste. Dus ondanks dat ze misschien moe en misselijk is, zijn dat toch juist de leuke dingen van een zwangerschap (en zoveel zijn er niet)?

Nou ja, mijn stijl zal het niet zijn, maar ja, ieder zijn keus natuurlijk. Ik vind trouwens best dat je kunt vertellen dat je het jammer vond dat je haar niet meteen persoonlijk kon feliciteren. Dan hoor je misschien waarom ze het op deze manier heeft gedaan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Heb van een goede vriendin van mij van de week ook via de mail gehoord dat ze zwanger is van de tweede. Vind het niet de leukste manier om het te horen, maar het is haar keus. Overigens begon ze de mail met iets als 'voor mij is mailen inmiddels bijna hetzelfde als bellen' (had zelf gemaild dat het me maar niet lukte haar te bellen).

Dus. Ik zoek daar verder niks achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven