Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Lektieten, praat me er niet van!!! Ik heb niet zo heel veel opslagruimte (lees kleine borsten) het bleef maar lekken bij me. Aan goedkope compressen had ik werkelijk niks, moest aan de dure jippies. Als ik wat langer de deur uit ging zonder dat ik tijd had om de compressen te vervangen moest ik er zelfs 2 in! Gedoe!

Haha, die kabouter. Zijn de schoentjes niet gewoon te klein dan MH?

Goed idee om een w'berg topic te openen. Ga ik zo denk ik even doen.

Jess, wat zeker weer een korte reactie van je

Hier hebben we ook een dame in huis die vreselijk kan drammen, ik kan daar ook absoluut niet tegen. Ook niet tegen sloom praten. Ze kijkt nu af en toe de kleine princes, dat 'kind' praat oooook zoooooo slooooooom (grrrrrrrr) meis gaat dat precies na doen. Dan kan ik haar wel wat aan doen.

voor de rest is ze lief hoor
MH, google eens op Lilypadz. Zijn siliconen borstdingetjes die de tepel ingedrukt houden dus zelfs als heb je een TSR dan komt er geen melk uit (als je het aan voelt komen kan je de TSR ook stoppen door je tepel in te duwen, wel een beetje discreet ha ha). En dat je mannetje 's avonds meer wil voeden is goed, dan is de samenstellig anders en tanken ze op om door de nacht te slapen (behalve mijn miep dan).

Osteopaat is ze al heen geweest toen ze nog heel klein was, kon niks vinden. We proberen nu op maandag de homeopaat! KNO arts vermoedde grote neusamandelen maar zei dat ze daar niks aan doen tot ze een jaar is. Huisarts heeft het stees maar over paracetamolletjes, maar die werken bij haar dus echt niet. We zullen zien wat maandag brengt, hielp toen bij Ruubs in ieder geval wel dus houdt moed!!
Jessie, shake hands, hier ook een pubertje. Pfoeh. En zeuren daar word ik helemaal sjagerijnig van. Heb ook gezegd dat ik niet meer naar aaah aaah aaah luister omdat mama geen aapje is en dat als hij mijn hulp wil dat hij dan mama helpen zegt. Lijkt te lukken..

Andere pubermama's even een vraagje, duwt jullie kleine ook zo vaak kindjes weg van zijn/haar speelgoed? en hoe ga je daar mee om?
Volgens mij doodnormaal dat gedrag van Ruben maar inderdaad niet wenselijk. Ze zijn op die leeftijd gewoon vreselijk egoistisch en denken echt alleen maar hunzelf. De tip heb ik niet maar hoor ik graag.

Ik zal even googlen op die dingen, klinkt in ieder geval heel goed!

Schoentjes zijn niet te klein hoor, de oude waren juist te klein.....
Up-date: Kaj zijn pokken worden er steeds meer, hij heeft nog meer 'krenten' dan een krentenbol.

Wij mochten wel de mentholzalf smeren maar niet in en in de buurt van zijn gezicht omdat baby's bij het inademen van menthol hun bewustzijn kunnen verliezen.

Vanmiddag heb ik toch weer Albalotion gehaald, meneertje net helemaal behandeld, een dun pyamaatje aan gedaan, en hij ligt nu te slapen.

Ik geloof dat An-man en ik vannacht 3 uurtjes geslapen hebben, oh wat was Kaj (logisch) aan het spoken zeg!!

Bij Fenja kwam gister voordat ze naar bed ging met heel veel tranen en geschreeuw de dikke drol eruit.

Hij kwam eerst voor de helft en het lukte haar niet om 'm er verder uit te krijgen, het arme kind schreeuwde moord en brand.

Ik heb haar op een handdoek op ons bed gelegd, voorzichtig de huid rond haar anusje naar achter geduwd en toen floepte die verdraaide dikke drol eruit. Tering hee, wat een megading was dat. En hard!!!

Zo zielig voor die koters, ik zal de HA van de week eens bellen voor bijv. die zakjes. En lijnzaad schijnt ook te werken, iemand ervaring mee of is het niet te pruimen?

Ook ga ik als Kaj van de pokken af is de kinderfysio bellen of ze Kaj wil kloppen. Hij zit al zeker 4 maanden vol slijm en hoest zich een breuk. Soms komt de hele fles mee die hij even daarvoor op had. Dus het wordt eens tijd dat dat slijm eruit geklopt wordt aangezien de huis-, tuin-, en keukenmiddeltjes niet lijken te werken.
Allemachtig!

Kom ik eens 2 dagen niet, schrijven jullie 5 blz. vol! Ik heb alles bijgelezen, maar heb nu dus geen tijd meer om te reageren.

Dus jullie krijgen allemaal een dikke kus omdat jullie zo lief zijn!

Werk is wel leuk denk ik. Word nu nog ingewerkt, superveel info, hoofd barstte gister zo'n beetje uit elkaar. Hoop dat ik alles onthoud. Het is wel een supergrote, drukke praktijk hoor! In de maand augustus 100!!! vrouwen die moeten bevallen, verdeeld over 2 teams.

Meis moest weer een beetje huilen op het kdv, wel zielig. Nu moet ze ineens vaker en dat is ook weer wennen natuurlijk.

Parel, ik geloof dat jij het vroeg, wij gaan naar Mallorca.

We hebben geen zin om lang in de auto te zitten (ik houd niet van rijden in het buitenland en vriend niet van langer dan 4 uur rijden), maar willen wel naar de zon.

En Mup gaat lekker mee, maar we willen niet te lang in het vliegtuig met haar. Ook wil ik niet vanaf Schiphol, omdat als we dat doen, we al een hele dag erop hebben zitten als we de lucht ingaan. We vliegen nu vanaf vlakbij ons huis en die vliegen niet naar veel bestemmingen, dus weinig keus en er was al veel vol.

Zitah: fijn dat de hsg meeviel!

Nu moet ik echt gaan, heb hopelijk morgen weer tijd voor jullie!
Gynaecoloog belde net, hij heeft overleg gehad met de radioloog en ze weten niet of er nou iets zit of niet. Het is fifty fifty (kans op wel is wat groter dan ik zelf dacht). Gezien mijn verleden met miskramen wil hij toch verder kijken. Gelukkig kan dat gewoon via de vagina. De baarmoeder wordt dan gevuld met water zodat het een 'kamertje' wordt en vervolgens gaan ze met een slangetje met een cameraatje erop naar binnen. Hij probeert nog of het morgen of maandag kan maar verwacht dat dat niet kan. Dus volgende maand. Zijn advies is wel om deze maand door te gaan met de iui door de hsg. Daar 'moesten' we echt gebruik van maken.

Ben wel een beetje van de leg merk ik, ik had namelijk pas volgende week een afspraak staan voor de uitslag en een echo van mijn baarmoeder maar hij belde zelf nu al en de echo wil hij helemaal over slaan en meteen uitgebreider onderzoeken.... maakt me wel wat angstig. Terwijl hij helemaal niet bezorgd klonk ofzo hoor, denk dat hij alleen maar wil helpen en meedenkt maar ik krijg er wel wat vraagtekens door...
@AnAn; hoe is het nu met Kaj? Heeft hij goed bij kunnen slapen?

En een hele bevalling dus voor Fenja, hoop dat het ergste nu eruit is.

@Roos; klinkt als lekker druk bij die praktijk! Die zijn wel blij dat jij ze komt helpen denk ik zo.

@Zitah; zo hee, dat gaat wel snel inderdaad! Kan me voorstellen dat je er een vreemd gevoel van krijgt, net een sneltrein zo.

Al wat meer te weten gekomen voor het weekend?
Zitah, als het wat 'engs' zou kunnen zijn, zou hij je heus niet aanraden om door te gaan met IUI lijkt me. Maar ik kan me goed voorstellen dat je je wat overdonderd voelt. Volg je gevoel, dat heeft je nog nooit bedrogen, toch? Als dat nu ho zegt, doe dat dan, die verhoogde vruchtbaarheid duurt een half jaar tenslotte (sorry als ik het mis heb, maar tussen de regels door gelezen....)

Anan, wat een narigheid met je kids! Onder het motto gedeelde smart....hier ook weer een ziek manneke. Of 8 spuitluiers op een dag moet normaal zijn
Kris, zo denk ik er ook wel over hoor dat als hij het echt niet zou vertrouwen dat hij dan geen iui zou aanraden maar ik merk wel dat ik weer banger ben geworden op weer een miskraam. Ik had het miskramen verhaal redelijk los gelaten, was er niet echt bang voor maar nu vind ik het wel weer eng. Zeker nu er misschien een reden is gevonden voor de miskramen.... wat aan de andere kant ook weer erg fijn is natuurlijk. Het is even dubbel allemaal maar ga absoluut mijn gevoel niet uit de weg.

Verder beterschap met je kleine mannetje!

MH, ik denk dat we niet gaan. Mensen die vorig weekend zijn geweest zaten idd in de regen en papsneeuw terwijl er sneeuw voorspeld was. Morgen nog even een lokaal weerlijn bellen en dan echt beslissen wat we doen.
Oef, wat hebben jullie veel geschreven zeg, ik ben helemaal bij gelezen, maar kan echtt niet meer op iedereen reageren. Zullen nog wel de hormonen zijn denk ik, haha

Hier gaat het al een stuk beter weer. Vriendje krijgt nog steeds 1 fles kv. Wanneer hij die krijgt kolf ik nog, maar ik merk wel dat er dan al minder veel melk komt. (oja, lektieten heb ik gelukkig maar zelden) Binnenkort gaan we nog een fles kv introduceren. Geeft ook wel weer rust merk ik.

Zitah, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Misschien komt er nog een leuk verlaat verjaardags cadootje van de natuur.
Eles, fijn te lezen dat het een stuk beter gaat met je!
Zitah, hoe gaat het nu met je? En gaan jullie nog skieen?

Eles, het gaat dus wel weer beter met je?

Gisteren hadden jullie het over het TSR en lekken. Nou, dat TSR werkt nu hier ook behoorlijk goed. Als ik aan Felix denk, begint het soms al te spuiten. 's Nachts moet ik me van vriend wel eens omdraaien, omdat ik zijn rug water geef. :-) Als ik weg ga of iets leuks draag doe ik wel van die zoogcompressen in. Maar anders niet, want het heeft ook wel iets irriterends die dingen. Het houdt het zo week.

Vriend is op auto jacht. Ik wil een andere auto dus hij is eens even aan het kijken. Wil namelijk een 5-deurs en het liefst iets groters. Maar dan wel een waar eventueel deuken etc in mogen.

Moeders met 2e kindjes: hebben jullie ook dat je bij een 2e weer net zo onzeker bent als bij de eerste? Ik kan me sommige dingen van Nova helemaal niet meer herinneren. En vraag me steeds af of ik het wel goed doe. (kan ik me ook niet herinneren van Nova)

Anan: hoe gaat het eigenlijk met Kaj en zijn pokjes?

En wie heeft er nog een goede tip tegen krampjes?

Bieb, als je Jippies zoogkompressen hebt heb je maar weinig last van dat het zo week blijft. Die zijn echt heel fijn.

Het gaat hier goed hoor, het is alleen wat raar allemaal omdat je eerst het ziekenhuis in gaat om zwanger te worden en het hele miskraam verhaal bijzaak is geworden en nu is het ineens andersom, nu zijn de miskramen weer hoofdzaak. Dat is een vreemde wending ineens. Plus eerst was het eindstation duidelijk in zicht, nu weten we nog niet hoe het lopen gaat. Als ze iets vinden moet het misschien verwijderd worden, hoe snel kan dat, hoe snel kunnen we daarna weer verder met iui, willen ze ons dan nog wel helpen met iui.... het is allemaal weer even erg onzeker. En de angs voor miskramen is weer terug, daar was ik vanaf. Ik had zelfs het gevoel dat ik zonder angst van een eventuele zwangerschap zou kunnen genieten maar nu ben ik wel weer angstig voor nog een miskraam... het moet allemaal weer even een plekje krijgen maar verder gaat het wel goed. Ben niet down of depri ofzo, alleen een beetje van slag.

Goede tip tegen krampjes, volgens mij weet je deze al: kindje op de rug leggen, knietjes optrekken en rondjes draaien met de beentjes de klok mee. Luchtdraaien noemde wij dat

Zelf venkelthee drinken en uitkijken met wat je zelf eet. Maar goed, dat zijn vrij standaard dingen die je waarschijnlijk al doet.

Wat betreft onzeker zijn, volg je hart maar dan komt het goed!
@Krissie; het moppie met het pakket is langsgekomen!!! Ik had mijn man niets verteld en zojuist kwam hij blij melden dat hij het blonde chickie weer had gezien omdat er een pakketje was bezorgd!

Heel fijn, dank je wel voor de rompers!!!!

@Zitah; inderdaad een raar idee dat je heenging om zwanger te worden en dat als het niet lukte jullie zouden stoppen maar dat er nu dus ineens een heel ander scenario is gevonden.... Maar wie weet vindt hij wel een reden en is daardoor de volgende zwangerschap wel succesvol. In ieder geval fijn dat je gyb zo meeleeft en het ook heel graag een succesverhaal wil laten zijn!

@Bieb; van die kledderzooi heb ik geen last maar dat komt misschien omdat er bij minder komt? 's Nachts heb ik ook wel nog mijn bh met compressen aan.

Dat onzekere heb ik trouwens niet maar dat had ik de vorige keer ook niet. Wie weet heeft dat te makem met het feit dat ik ook nooit zorgen heb hoeven maken. Jouw twee kids hebben toch een moeilijke start gehad en nu zien we het ook bij Krissie dat zij nog onzeker kan zijn door de geschiedenis met Bram. Bij kabouter zag en zie ik ook allerlei soorten poep langskomen maar omdat ze nog nooit ergens last van heeft gehad, maak ik me ook nergens zorgen om.

Wel merk ik nu bij nr 2 dat ik het veel rustiger heb (nog wel, straks moet ik weer werken en heb ik geen dagen dat ik alleen smurf heb). Maar dat is niet zo heel gek, hij is nog erg jong en slaapt gewoon veel en drinkt veel minder vaak dan kabouter deed en ik hoef niets te kolven.
krissie is altijd onzeker, over alles
MH: ik heb het ook wel rustiger. Klinkt raar, maar Felix doe ik er een beetje bij op dit moment. Op dagen dat Nova thuis is, krijgt die de meeste aandacht. Felix eet en slaapt idd alleen maar. Op de dagen dat Nova weg is, knuffel ik wel meer want dan heb ik de tijd. Maar dan nog bestaat de meeste tijd voor hem uit drinken (wat ie erg snel doet) en slapen. Denk dat het ook wel scheelt dat we niet meer hoeven te kolven naast het voeden.

Maar... vandaag is Felix relatief veel wakker. Meestal is hij alleen 's avonds wakker. Sinds vandaag leg ik hem vaker in zijn bed en dan ook nog wakker. Want hij vindt het 's avonds maar niets om naar bed te gaan. Zo gaan we het maar eens wennen.

Krissie: je doet het allemaal goed hoor, want het is een heerlijk mannetje!
quote:krissie16 schreef op 06 maart 2009 @ 16:30:

krissie is altijd onzeker, over alles

en dat hoeft helemaal niet want ze doet alles altijd zo goed!

(toch herken ik altijd heel veel in jouw stukjes hoor)

Je bent een krokant wafeltje om een heerlijk zacht ijsje zegt parelman dan
Bieb, mijn perfecte remedie tegen krampjes was:

Een luiertje zeiknat maken aan de binnenkant onder de kraan,

1 minuut in de magnetron en in hydrofielluier wikkelen.

(pas op niet te heet!)

Dan de luier op jouw buik leggen, kind met buik er bovenop en als het goed is verdwijnen de krampjes als een tierelier.
hier dezelfde truc, maar dan zonder luiertje ertussen, wij hadden zo'n inimini hittepitje, maar meestal werkt buik op buik al afdoende. En bedankt vor de complimenten, maar ik ben nou eenmaal een onzeker typje (terwijl ik wel beter weet, maar ja, dat gevoel moet wel volgen, hè?)
Inderdaad totaal onnodig om je zo onzeker te voelen maar kan het ook wel begrijpen hoor,

@Bieb; ik zeg (echt letterlijk) ook steeds dat ik smurf er gewoon nog even bij doe, maar denk dat het nog wel drukker worden gaat....
Hoor vanavond dat een vriend van mijn ouders heeft gehoord dat hij een hersentumor heeft en amper 2 maanden heeft nog.

5 kinderen waarvan de moeder (zijn vrouw) is gestorven aan kanker toen jongste 8 mnd was.

De man was sinds 4 maanden hertrouwd en ongekend gelukkig na zijn rouw om zijn vrouw.

De vrouw waarmee hij hertrouwde was ook sinds 3 jaar weduwe

en nu dus over een paar mnd weer.

heavy hoor voor die kinderen vooral....is de jongste nu 15 jaar en al geen ouders meer.

Mn vader zit behoorlijk stuk.
Hey Bieb, wat bij Isa heel goed hielp bij krampjes was Sab Simplex,is te koop in Duitsland,je kan het via internet bestellen,de krampjes verdwenen als sneeuw voor de zon
jeetje Parel,wat een rot nieuws zeg!

Mijn schoonvader heeft een hersentumor,en bij ons werdt ook de grond onder de voeten geslagen...godsamme zeg wat erg voor die kinderen....
Ik vind het idd ook erg heftig allemaal.

Ongelofelijk dat het allemaal 'zomaar' kan gebeuren.

Ik wist dat niet van je schoonvader!

Heftig ook zeg, hoe zijn zijn vooruitzichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven