Vliegen naar Amerika met baby 2 maanden

09-09-2008 21:05 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die met jonge baby's (ongeveer 2 maanden) een verre vliegreis hebben ondernomen. Er van uitgaande dat deze keer wel alles goed gaat (ik heb het afgelopen jaar een miskraam gehad met 10 weken) ben ik volgend jaar juni als ik naar Amerika mag voor een conferentie/vergadering mama van een 2 maanden oude nieuwe wereldburger.

Gelukkig gaat het om Amerika en hoef ik dus niet al te erg te twijfelen of het qua gezondheidszorg wel kan, maar ik ben gewoon erg benieuwd wat anderen ervaren hebben en of die het me aan- of afraden...

Dus... acht uur vliegen met een 2 maanden oude baby, wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,

dafdaf
Ben je na 2 maanden niet nog gewoon met zwangerschapsverlof???
Buiten het zwangerschapsverlof, vraag ik me af of je dan überhaupt wel wil vliegen en naar die conferentie wil???

Ik zou juist vliegen met een baby want lekker makkelijk in basinet en als ze zo piep zijn slapen ze toch alleen maar.
Ja wel hoor

Het is dan ook niet voor mijn werk
Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik er zeker wel heen, het wordt maar eens in de vier jaar gehouden. Husband, schoonouders en schoon-oom en -tante (hebben ze daar geen mooier woord voor? ) zullen er ook zijn.

Vrolijk, heb je er zelf ervaring mee of ken je mensen die zo vroeg al zijn gaan vliegen?
Ik heb zelf ervaring met kinderen en lange vliegreizen (min. 10 uur) vanaf 1.5 jaar. Baby's nooit gedaan, maar wel family en vrienden die het hebben gedaan. Het is makkelijker om met kleine baby's te vliegen dan met peuters/dreumes enzo aangezien baby's alleen maar slapen en eten. Zeker als je BV geeft, is het superhandig met voeden, landen en stijgen. En bassinet is ook een echte aanrader want dan kun je ze lekker in wiegje doen. Na 5/6 maanden is het wiegje vaag te laag voor als ze gaan rollen en dan krijg je dat weer erbij.
Dochter was nog geen 3 maanden toen we 4 uur vlogen, ging perfect. Hadden stoel extra waar ze op sliep. Niet intercontinetaal dus niet zo'n bedje aan boord.

Zoon was 5,5 maand toen we 10 uur vlogen, zowel heen als terug heeft hij voornamelijk geslapen in zijn bedje.

Ben erg voor vliegen voordat ze kruipen, wij vinden het super goed te doen!
hou je er wel rekening mee dat als je later bevalt dan uitgerekend je baby misschien pas 5 weken is? of dat als je een keizersnede krijgt jij waarschijnlijk geen zin hebt in een vliegreis?
Met een baby vliegen is super. Heb het met mijn eerste gedaan toen hij zes weken was (familie in amerika) en vond het eigenlijk nog beter dan vliegen in mijn eentje. Kind in de buikzak, bassinetje regelen en klaar ben je. Ik vloog met een amerikaanse maatschappij en werd geweldig verzorgd. Ze hielden een beetje in de gaten wanneer de kleine man sliep en kwamen dan vragen of ik vast iets eerder of later wilde eten/drinken, of ik nog iets nodig had, je mag overal voor, ik vond het echt super.

Kind ging zodra het begon te piepen aan de borst en kreeg na afloop van veel mensen opmerkingen over dat hij het toch zo goed gedaan had, of dat ze verbaasd waren dat er een baby aan boord was omdat ze daar niks van gehoord hadden.

Vliegen met een dreumes, dat is een stuk minder leuk...
Wij zijn vorig jaar met onze zoon van 11 weken naar West-Amerika gevlogen, dus 11 uur vliegen. Wij vlogen vanaf schiphol met KLM. Helemaal perfekt hoor, je krijgt een basket voor de kleine en ze waren zeer behulpzaam met alles. Gewoon doen!!
pff, ben blij met al die positieve reacties!

dank voor het reageren, ik zie het helemaal zitten!
Ik volg dit topic met interesse, aangezien ik volgende zomer ook naar Noord-Amerika vlieg met een 8 tot 10 weken oude baby.

Heb wel ervaring met een 10 weken oude baby, maar dat was maar 3.5 uur naar Spanje. Is overigens goed bevallen. Toen de motoren van het vliegtuig gingen draaien keek mijn dochtertje me aan, maar toen ze zag dat ik rustig bleef, bleef zij dat ook. Zo gauw het vliegtuig los van de grond was, heb ik baby aangelegd zodat ze bij het stijgen minder last van de druk had. Mocht eigenlijk niet want je moet je baby voor je houden voor als er een noodlanding plaatsvindt.

Maar goed dat mensen vrij positief zijn over 8 uur vliegen.

Dus buikdrager en een dekentje mee en een basisnet bestellen? Iemand nog tips?
Het is indeed prima te doen, hoor. Makkelijker dan met een peuter of kleuter. Ben zelf met mijn zoontje uit de US terugkekeerd toen hij iets over drie maanden oud was. Gaat prima, gewoon aan de borst (doek niet vergeten, het zijn wel Amerikanen) tijdens het opstijgen en landen,verder weinig problemen. Jammer genoeg vond ik KLM wel weinig huipzaam (en het was eerste klas), voorkeur gaat uit na een amerikaanse maatschappij. Maar het gaat prima. Gewoon doen.
gewoon doen hoor!

ik kom net terug uit suriname en heb met 2 kids van 6 en 1,5 jaar gevlogen, dan zou je willen dat je ze nog in zo'n basinetje kon stoppen hoor!

en met 2 maanden slapen ze echt nog heel erg veel dus je hebt er waarschijnlijk geen kind aan!

wees wel voorzichtig als je kleine verkouden is en vlieg helemaal niet als het last heeft van zijn/haar oortjes, maar daar is 2 maanden waarschijnlijk ook nog wel te vroeg voor...

geniet ervan!
...enneh vergeet niet om de kleine in je paspoort bij te laten schrijven!
Als je naar Amerika gaat, moet je kind een eigen paspoort hebben.
Heb met beide kinderen gevlogen op die leeftijd; zoon was 8 weken, dochter 9 weken. Het ging perfect (wel wat kortere vluchten; binnen Europa). En zeker als je een babybedje aan boord krijgt, moet het helemaal prima te doen zijn. Je maxi-cosi mag wel mee als handbagage en als er plek is, kun je hem zelfs op een vliegtuigstoel zetten. Het enige is dat de nieuwere maxi-cosi's wat breder zijn en niet meer tussen de stoelleuningen passen (maar dat ligt ook aan het vliegtuig en de klasse waarin je vliegt natuurlijk). Maar dat is ook ideaal; als je je kleintje af en toe even daarin kan leggen.
Oh ja, je baby heeft niet alleen een eigen paspoort nodig, als jullie niet dezelfde achternaam hebben heb je ook een verklaring van de vader nodig dat hij weet en het ermee eens is dat jij zijn kind over de grens meeneemt. Heb ik vorige keer enorm gelazer mee gehad, had bijna niet meegemogen.
quote:lilalore schreef op 04 oktober 2008 @ 12:09:

Oh ja, je baby heeft niet alleen een eigen paspoort nodig, als jullie niet dezelfde achternaam hebben heb je ook een verklaring van de vader nodig dat hij weet en het ermee eens is dat jij zijn kind over de grens meeneemt. Heb ik vorige keer enorm gelazer mee gehad, had bijna niet meegemogen.Wel hartstikke goed, dat ze zo opletten en die verklaring is ook alleen maar een goed idee, toch. Wel jammer dat jij het kennelijk niet wist .
Ik had het niet aangedurfd hoor met mijn dochter. Dochter sliep nauwelijks overdag, het lukte vaak gewoon niet (veel huilen tot gevolg) en ze was een erg wakkere baby (nog steeds wel, maar niet zo erg en het is nu ook minder 'erg', ze is nu 9 maanden). En wat moet je dan 8 uur lang met een kind dat over haar toeren is?

Maar goed, volgens mij is onze dochter daarin een uitzondering, zo te lezen gaat het bij de meesten wel goed. Maar niet alle baby's slapen en eten alleen maar overdag .
Snoopy, je dochter is niet echt een uitzondering hoor. Toen we nog in Duitsland woonden heb ik heel wat verhalen gehoord over naar huis vliegen met de nieuwe baby. Was een U.S. Army basis bij Stuttgart.

Meeste vrouwen kozen ervoor om hun moeder/schoonmoeder naar Duitsland te laten vliegen rond de uitgerekende datum maar dat kon natuurlijk niet altijd of het was wel gelukt maar na een paar weken besloten ze dan dat de rest van de familie ook kennis moest maken dus hoppekee, mama en baby op het vliegtuig naar huis.

Meestal gaat het goed, vaak gaat het redelijk en een enkele keer is het een complete ramp.

Bijvoorbeeld de baby die de hele reis non-stop krijste en een andere pasagier ging door het lint en dreigde de baby het vliegtuig uit te gooien. Moeder compleet hysterisch natuurlijk.Hormonen en dreigende dikke Duitsers zijn geen goede combi!

Of de tweeling die maar bleef spugen en zelfs met een grote boog het karretje met avondeten onderkotste. Was wel wat lastig want ze hebben meestal maar een stuk of 3 extra maaltijden aan boord.

Of het verhaal van de moeder die met baby, peuter en kleuter op stap ging. Hoe ga je in hemelsnaam naar het toilet met 3 kleintjes? Peuter meenemen en kleuter achterlaten om op de baby te passen was geen goed idee want toen ze terugkwam zat de baby en de hele rij stoelen onder de viltstif.

Nog een leuke was de moeder die haar baby vergat bij het instappen. Ze had zich al dagen verheugd op het vooraan in de rij voor instappen staan. Da's net alsof je een VIP bent toch? Dus ze stond vooraan te trappelen met haar eigen handbagage, luiertas, extra deken voor de baby, kussen voor zichzelf en natuurlijk haar pasport en splinternieuwe pasport voor de baby. Maar dus zonder baby, die stond nog in de Maxi Cosi op een stoel in de wachtruimte. Kwam ze achter toen de lieve mevrouw van Delta de pasporten bekeek en vroeg waar de baby was.

Of de vader die met z'n eigen baby naar huis vloog maar het vliegtuig niet in mocht omdat de baby een andere achternaam had. Moest hij even een handtekening van de moeder regelen, kon ook per fax vanaf het vliegveld.

Probleempje was dat moeder in Irak zat omdat ze redelijk kort na de bevalling weer aan het werk moest.

Is toch nog goed gekomen maar was een heel gedoe. Vond iedereen zo raar, de moeder was active duty en de vader SAHD (Stay At Home Dad).

Onze eigen kinderen hebben ook al heel veel gereisd in hun leven. Ging meestal heel goed, een enkele keer wat minder maar nooit echte rampen gehad.

Nou ja, 2 keer een noodlanding meegemaakt toen dochterlief nog maar 8 maanden was.

Maar verder ging het meestal heel makkelijk
quote:Mirjam762 schreef op 04 oktober 2008 @ 12:33:

[...]

Wel hartstikke goed, dat ze zo opletten en die verklaring is ook alleen maar een goed idee, toch. Wel jammer dat jij het kennelijk niet wist .Nou ja, op zich prima, maar het blijft raar dat je er nergens voor gewaarschuwd wordt. En het idee is natuurlijk leuk, maar het betekent uiteindelijk wel dat iedereen die mijn kinds achternaam heeft (vergelijkbaar met jansen) zo met hem de grens over kan. Dus echt adequaat is het nog steeds niet. En pappalief kan mijn kinderen dus wel gewoon ontvoeren, het gaat alleen op voor mensen met een andere achternaam. Ik vind het vooral erg Amerikaans...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven