Voeding 4mnd-even mee denken
maandag 7 januari 2019 om 20:55
Hey, mijn dochter is ergens allergisch voor. Ik heb verschillende dingen kunnen uitsluiten: het is niet stof ook geen wasmiddel en ik dacht misschien is het wel de melk. Ben toen overgestapt naar geitenmelk ipv gewone nutrilon. Maar dit krijgt ze nu al ruim 3 weken en ik zie geen verbetering. Wel heeft ze inneens hele moeizame ontlasting sinds ze geitenmelk krijgt. Nu twijfel ik of ik toch weer gewone nutrilon zal geven. Ik heb vrijdag pas een afspraak bij de kinderarts (ze konden nergens eerder heb echt alle ziekenhuizen in de buurt gebeld) toen ze de gewone nutrilon kreeg dronk ze uiteindelijk nog maar heel weinig en had ze duidelijk wel honger maar wilde absoluut niet eten. Vandaar dat ik dacht dat het wel eens aan de voeding kon liggen. De geitenmelk drinkt ze nu wel helemaal leeg. Maar dit is wel 2x zo duur en ik heb geen dikke portemonee. En het zou kunnen dat ze gewoon een sprong had en daarom niet wou eten want het ging ook niet gelijk beter toen ze de geitenmelk kreeg. Wat zal ik doen, gewoon weer nutrilon proberen of toch nog even wachten tot ik bij de kinderarts ben geweest? Haar ontlasting gaat echt heel moeizaam daardoor huilt ze ook meer waardoor ik toch twijfel of dit wel het beste voor haar is(omdat ik ook geen verbetering zie in dr allergie)
Groetjes van mij
Groetjes van mij
maandag 7 januari 2019 om 21:22
Ze heeft uitslag en jeuk, hoesten en niezen (maar echt abnormaal veel) en veel krampjes. Ik had in november al een doorverwijzing naar de kinderarts, die hadden eerst pas in februari plek!! Toen rondgebeld naar andere zkh en toen op veel aandringen 11 januari. Maargoed het was december en er moest echt dringend iets veranderen. De jeuk is zo erg dat ze constant sokjes over dr handjes moet en ik haar snachts verband om dr hoofd moet doen omdat ze het anders echt helemaal open krabt!! Ik heb 2x gehad dat ik me snachts helemaal doodschrok omdat ze onder het bloed zat. Hele gezicht zat onder de krassen
omdat ze dus doorheeft dat ze die sokjes van dr handen af kan halen doe ik nu snachts verband om haar hoofd. Ook inbakeren is zinloos ze komt gewoon los.
maandag 7 januari 2019 om 21:29
Hoi Anoniempje,
Met de klachten van je dochter heb ik geen ervaring, dat laat ik maar aan de kinderarts over.
Maar mijn zoon kreeg ook geitenmelk als baby en had hierbij ook last van harde en moeizame ontlasting. Ik ben toen zijn flessen gaan maken met water uit een pak/fles i.p.v. kraanwater. Hiermee was zijn ontlasting als snel weer normaal. Misschien dat dit voor jouw dochter ook werkt!
Sterkte in ieder geval, ik hoop dat de kinderarts jullie snel kan helpen!
Met de klachten van je dochter heb ik geen ervaring, dat laat ik maar aan de kinderarts over.
Maar mijn zoon kreeg ook geitenmelk als baby en had hierbij ook last van harde en moeizame ontlasting. Ik ben toen zijn flessen gaan maken met water uit een pak/fles i.p.v. kraanwater. Hiermee was zijn ontlasting als snel weer normaal. Misschien dat dit voor jouw dochter ook werkt!
Sterkte in ieder geval, ik hoop dat de kinderarts jullie snel kan helpen!
maandag 7 januari 2019 om 21:41
Als ze jeuk heeft door exzeem waarom haal je daar dan geen zalf voor.
En daarnaast kan ze ook gewoon verkouden zijn.
Wat zegt de huisarts ervan?
Als je niet het idee hebt dat haar klachten verminderen door de geitenmelk, sterker nog ze worden erger want nu heeft ze ook nog last van haar ontlasting dan zou ik weer terug overstappen op nutrilon.
En daarnaast kan ze ook gewoon verkouden zijn.
Wat zegt de huisarts ervan?
Als je niet het idee hebt dat haar klachten verminderen door de geitenmelk, sterker nog ze worden erger want nu heeft ze ook nog last van haar ontlasting dan zou ik weer terug overstappen op nutrilon.
maandag 7 januari 2019 om 21:47
dinsdag 8 januari 2019 om 08:48
Als er sprake is van koemelkallergie, gaat geitenmelk vaak ook niet goed.
Hypo allergene voeding of pepti kan wel al verlichting geven bij koemelkallergie. Deze voedingen bevatten nog wel melk maar de eiwitten zijn meer verknipt.
Wil je volledig melkvrije voeding dan schijnt novarice niet zo duur te zijn en verkrijgbaar zonder recept.
Hypo allergene voeding of pepti kan wel al verlichting geven bij koemelkallergie. Deze voedingen bevatten nog wel melk maar de eiwitten zijn meer verknipt.
Wil je volledig melkvrije voeding dan schijnt novarice niet zo duur te zijn en verkrijgbaar zonder recept.