voedselvergiftiging?

26-06-2011 08:04 26 berichten
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje mbt mijn zoontje. Afgelopen nacht is hij ziek geworden. veel braken, en bij elk slokje wat hij drinkt, komt er bijna 3 keer zoveel uit. Hij wil wel drinken, maar eten wil hij niet. Logisch natuurlijk , als je zo misselijk bent,.

Wat ik me afvraag is of het geen voedselvergiftiging kan zijn? HIj is afgelopen vrijdag bij mijn schoonouders geweest, en vraag me niet hoe, maar hij heeft zijn handen weten te leggen aan kapotte melk, wat al best een tijd over de datum was. Ze hadden dit buiten opd e veranda staan, klaar om weg te gooien, niet aan gedacht dat mijn zoontje buiten was, en het kwaad was al geschiet. Of liever gezegd, het pak was open gemaakt, er lag wat melk op de grond, maar daadwerkelijk gezien of mijn zoontje er wat van heeft gedronken, hebben ze niet. het vermoeden is er wel natuurlijk,

Nu heb ik altijd gedacht dat je dan binnen een paar uur wel ziek zou worden, en in ieder geval binnen 24 uur, maar is dat ook echt zo? er heeft nu ongeveer 36 uur tussen de vermoedelijke inname en het ziek worden gezeten.

Klinkt stom, maar ik maar mij best wel een beetje zorgen want mijn zoontje is nog maar 2,5, als je hem vraagt of hij er van heeft gedronken, zegt hij de ene keer ja en de andere keer nee,

hij heeft tot nu toe eigenlijk nog nooit buikgriep gehad (even afkloppen) dus kan ook moeilijk inschatten wat dit nou is. Klachten zijn in ieder geval:

Veel braken, met name als hij wat eet of drinkt.

geen eetlust, zelfs geen smarties of koekjes :(

verder is hij wel vrolijk, ligt/zit wel rustig op de bank met een dekentje, af en toe komt hij er af om te puzzelen, maar kijkt voornamelijk tv. Ligt alleen geen moment stil, is of aan het bewegen met de benen, dan ligt of zit hij weer niet goed etc. Is niet hangerig of huirerig, geen diarreee, en zover ik nu kan beoordelen, geen koorts. Misschien een beetje verhoging, maar hoger dan 38,5 zeker niet, zo warm voelt hij niet aan. heb dit nog niet gecontroleerd, aangezien hij een hekel aan tempen heeft, en hij niet echt super warm is, vind ik het onnodig om hem daarmee te plagen.

ZOu dit voedselvergifting zijn, of een buikgriepje?

ohm en hij heeft 10 minuten terug wel ongeveer 30 cc ranja gehad, en dit blijft er tot nu toe (even afkloppen weer) er in.
Alle reacties Link kopieren
quote:plopsje schreef op 26 juni 2011 @ 09:25:

Hoop niet dat jullie het raar vinden dat ik zo bezorgd ben, maar hij is op oorontskeing na, echt nog nooit ziek geweest!!

Had je mij destijds eens moeten zien..

Hoe gaat het nu? Beterschap.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven