VRAAG

03-08-2008 10:12 28 berichten
even een vraagje.

Ik heb maandag, dag 10 van mijn cyclus, sex gehad. Vrijdag en zaterdag had ik een soort donkerbruin bloed/slijm. Zou dit een innestelingsbloeding kunnen zijn? Ik moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk twee weken geleden met de pil had moeten beginnen en de eerste week zoveel gemist had, dat ik toen niet met de strip ben begonnen. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen pil en geen condoom gebruikt begrijp ik? Tja dan kan je zwanger worden, lijkt me logisch. Of je zwanger bent dat kan ik vanaf hier niet zien
Lees de bijsluiter van je anticonceptiepil.

iedereen weet toch wel dat als je te laat met je pil begint of er een vergeet dat er risico op zwangerschap bestaat?

(en of doorbraakbloedingen)

condooms en morning afterpil kwamen ook niet in je gedachten op ???
ik verbaas me echt over de hoeveelheid vrouwen die zeer onvoorzichtig met hun anticonceptie pil om gaan ...

paar dagen te laat beginnen met de strip, och ...

eentje vergeten .... sja.....

twee tegelijk innemen om de vergeten van de vorige dag te compenseren heus t gebeurt ...

en dan doodleuk tegen hun lover zeggen ... nee hoor schatje hoeft geen condoom ik ben aan de pil ....

Domme mannen die hun op het woord geloven, domme vrouwen die "oeps" toch zwanger raken....
Heb je de pil helemaal niet meer geslikt? Zo nee, dan kun je best zwanger zijn.

Zo ja, als je de startdatum van je strip verschuift, raakt je lijf in de war en kun je gaan vloeien.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Zo dan Yamuna, wat zit jou dwars?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
De eerste week is juist het belangrijkst van het slikken van de anticonceptiepil, maarja.....deze informatie kan je ook uit de bijsluiter halen........

Je weet toch dondersgoed dat je zwanger kan raken als je de pil niet goed slikt of zit ik er nu helemaal naast? Waarom slik je anders orale anticonceptie? Hoe kan het in godsnaam dat je 2 weken geleden eigenlijk al had moeten beginnen en het vergeten bent?

Succes en als je over 2 weken nog niet ongesteld bent zou ik er even een testje aan wagen!
Als ik het goed begrijp had je het bloedverlies zo'n 4 dagen na de sex. Volgens mij kan dat nog geen innestelingsbloeding zijn. Die zou volgens mij meer rond je moment van menstruatie moeten komen, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij kun je voor de zekerheid alsnog een morningafterpil slikken, als je tenminste niet zwanger wilt worden.

Daarnaast kun je áltijd zwanger worden, als je seks hebt, ook met goed gebruik van pil, dus ja, je kunt zwanger zijn.
Later is nu
Het kan een doorbraakbloeding zijn.

De eerste week van de pil is zo'n beetje de meest linke week om een pil te vergeten....dan ook nog gemeenschap hebben op dag 10.....pffff.

Waarom kiies je niet voor een andere vorm van anticonceptie als je zo slordig bent?? Mirena is ideaal.

Succes ermee...hoop voor jou het beste.
Bedankt voor de reacties.

Ik weet het, het was niet zo slim. De pil vergeet ik heel vaak, ik krijg het niet in mijn systeem. En een condoom gberuik ik niet, want dat doet pijn, dit is sinds mijn bevalling 7 maanden geleden. Een aangezien we het tegenwoordig nog maar 1 keer per maand doen, heb ik pas te laat bij stilgestaan. Maar ik wacht het wel even af.
Stap over op bijvoorbeeld de Nuvaring, daar hoef je niet elke dag aan te denken.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik heb ook idd gedacht aan spiraal, maar het plaatsen lijkt me zo eng. Ik wil ook eigenlijk een andere vorm van anticonceptie, maar weet dus niet welke.
Kaikaki, zou je dan niet een spiraaltje nemen ? Of de prikpil ?

Ik vergat mijn pil ook heel vaak, en heb nu dus een mirena-spriraal, geen klachten, kan hem niet vergeten en hij zit de komende paar jaar goed zo.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:kaikai schreef op 03 augustus 2008 @ 10:37:

Ik heb ook idd gedacht aan spiraal, maar het plaatsen lijkt me zo eng. Ik wil ook eigenlijk een andere vorm van anticonceptie, maar weet dus niet welke.het plaatsen van een spiraal, zeker als je al bevallen bent is een eitje. Echt waar.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
ik ga even kijken naar nuvaring, misschien is dat wat. Als iemand nog een idee heeft, hoor ik het graag. Sterilisatie wil ik nog niet, want we willen misschien (ooit) een derde kindje.
Ik vind dit ook een beetje domme vraag. Als je er echt mee zit ga je morgen naar de dokter en niet hier op het forum vragen of je dan zwanger kan zijn.

Iedereen weet toch dat je zwanger kan zijn als je sex hebt gehad en je de pil onregelmatig slikt en geen condoom gebruikt? Dat hoef je toch niet nog een keer te vragen op een forum? En of TO dan zwanger is, kunnen wij hier toch niet zien?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaatsen van een spiraal is helemaal niet eng, zeker niet als je pas bevallen bent en het door een ervaren persoon laat doen.

Het is wel even pijnlijk, dat wel, maar hee, je hebt er ook een kind uit gekregen! Dat doet tig keer meer pijn!
Waarom doet een condoom pijn dan???????
Implanon
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik vraag ook niet of ik zwanger ben, ik vroeg me af wat de "bloeding" kon zijn. En als je het een domme vraag vindt, ben je niet verplicht hierop te reageren, hoor.
En over het pijn doen, bij mij doet de sex op zich ook altijd pijn. ik heb vroeger gedacht aan vaginisme, maar met veel geduld lukt het tegenwoordig wel. Alleen na de bevalling doet het veel pijn, als mijn man een condoom gebruikt.
-
quote:Chica34 schreef op 03 augustus 2008 @ 10:40:

Waarom doet een condoom pijn dan???????

dit kan door overgevoeligheid van het materiaal.

daar hebben wel meer mensen last van.
quote:kaikai schreef op 03 augustus 2008 @ 10:42:

ik vraag ook niet of ik zwanger ben, ik vroeg me af wat de "bloeding" kon zijn. En als je het een domme vraag vindt, ben je niet verplicht hierop te reageren, hoor.

Nee ik ben het zeker niet verplicht om te reageren, maar vind wel dat ik je er op moet wijzen dat het wel logisch dat je af en toe een reactie krijgt zoals Yamuna en die van mij.

Het zou fijn zijn als mensen eerst eens zelf nadachten voordat ze een vraag op het forum stellen. Niemand kan zien of beredeneren vanaf een afstand wat het is, alleen een dokter.

En volgens mij heeft innestelingsbloeding wel degelijk met een zwangerschap te maken anders valt er niks in te nestelen.
quote:Yamuna schreef op 03 augustus 2008 @ 10:49:

[...]

dit kan door overgevoeligheid van het materiaal.

daar hebben wel meer mensen last van.Oh ok. Dat kan ja. Vind ik trouwens een beter onderwerp voor een topic dan wat TO nu heeft. Ze kan beter vragen wat voor soort andere voorbehoedsmiddelen voor haar geschikt zijn aangezien ze zo slordig is met de pil en overgevoelig voor condooms en ze blijkbaar niet zwanger wil worden. Maar goed, ik ben blij dat andere forummers haar al tips hebben gegeven hierover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven