Vraagje over Omneo en verstooping

03-12-2009 15:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al tal van topics over dit onderwerp zijn geweest maar zag enkel oude en wil wel graag jullie mening, reactie of ervaring, vandaar een nieuw topic.

Ik heb zojuist voor mijn dochter Omneo gekocht. In het begin gaf ik haar nutrilon standaard en was er niets aan de hand. Na een week of drie begon ze echter projectiel te spugen en heb ik er nutriton bijgedaan. Nu is ze bijna acht weken en ineens kan ze erg slecht poepen. Wanneer ze ontlasting heeft is deze niet erg hard maar wel een beetje dikker , groenig en slijmerig ( was ook verkouden dus dat slijmerig kan ook daar aan hebben gelegen.). Is om de 2 dagen ongeveer. In principe zou je dus zeggen dat ze geen echte verstopping heeft maar ze zit de hele dag te persen en begint heel hard te huilen van de pijn. En door dit persen geeft ze ook steeds wat zure melk terug in de periode tussen de voedingen. Heb al 10 cc extra geprobeerd etc maar helpt niets. Nu weet ik niet of ik de omneo moet gaan gebruiken of misschien de nutriton achterwege moet laten en verder moet gaan met Nutrilon standaard ?Hoorde dat de Nutriton ook tot verstopping kan leiden bij sommige babies.

Ik lees verschillende , ook negatieve, ervaringen met de omneo hoewel er voor de "verstopping"meer voors dan tegens zijn.

Heeft iemand ervaring met de werking van Omneo tegen het persen en windjes laten ?
Omneo zou ik dan niet gaan gebruiken, heeft denk ik in dit geval te weinig effect. Je zou beter even de ha kunnen bellen en vragen om een recept voor Lactulose en gewoon op de standaard blijven zitten. Met het wisselen van voeding raken de maagjes/darmpjes van kinderen ook weer wat van slag. En Lactulose is speciaal voor harde ontlasting en is verder niet schadelijk voor het kindje. Succes!
Mijn dochter poepte ook moeilijk, en Omneo doet voor haar dus wonderen. Dat de poep er groen van wordt is normaal.

Wij hebben echt een paar weken aan elke fles 10 cc extra water toegevoegd, en toen het poepen goed ging hebben we dat pas gestopt.
De kinderarst van mijn dochter vertelde trouwens dat windjes laten niet erg is, zolang ze er maar geen last van heeft.
quote:Lala1979 schreef op 03 december 2009 @ 15:50:

Je zou beter even de ha kunnen bellen en vragen om een recept voor Lactulose en gewoon op de standaard blijven zitten. En Lactulose is speciaal voor harde ontlasting en is verder niet schadelijk voor het kindje. Succes!

Het is al een poosje geleden dat ik Lactulose heb gekocht, maar dat kon gewoon zonder recept bij de drogist. Is dat veranderd?

Het helpt inderdaad goed, zonder de darmen lui te maken en het smaakt ook nog eens lekker, want mierzoet. Maar zonder suiker.
even langs huisarts of cb. Zij kunnen je wellicht informeren welke voeding het beste is voor haar. Als ik het zo lees heeft ze in korte tijd 3 verschillende soorten voeding gehad. Sommige kindjes kunnen daar last van krijgen.
Misschien vind je het heel raar wat ik nu ga opschrijven. Ik heb altijd begrepen dat ontlasting groen wordt doordat het niet (goed) is verteerd. Kan het zijn dat je je kindje teveel eten geeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven