vraagje :(

03-03-2011 16:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zoon van 1,5 jaar komt maar niet aan

zijn er meer ,en is daar een reden voor ?

hij groeit slecht zins hij 7 maanden is ,hij wijkt erg van zijn curve af

hij is nu 73 cm en net 8 kilo maak me vaak zorgen juist omdat hij wel heel goed eet :( hij heeft vaak een longontsteking gehad

heeft iemand hier ervaring mee ??
Ga je met hem naar het consultatiebureau? Wat zeggen zij?
Je moet natuurlijk wel bedenken dat een kind van anderhalf, veel meer beweging krijgt dan een pasgeboren baby. Hij zet zijn eerste stapjes, is druk aan het rondkruipen en dat vraagt allemaal caloriën. Zodra hij loopt en het kost verder geen moeite meer, zul je zien dat hij weer wat aankomt en verder groeit. Ik zou me er in ieder geval niet echt druk om maken.Voor je het weet , zit hij ineens in een groeispurt en weet je weer niet wat je overkomt.
Lijkt me toch echt dat je daarvoor bij een arts moet zijn: consultatiebureau en eventueel doorverwijzing kinderarts.
De curve zegt nieet zo heel erg veel. Maar gezien het feit dat je aangeeft dat hij vaak een longontsteking heeft, lijkt het me toch wel zinvol om een keer een doorverwijzing te vragen. Mij klinkt 8 kilo met anderhalf als een beetje licht. (Maar dat komt misschien ook wel omdat ik zelf echt reuzekinderen heb, mijn zoontje van 11 maanden is al langer en zwaarder dan je zoontje).
Die van mij is nu 15 maanden, rond de 80 cm lang en weegt nog geen 10 kilo. Haar lengte is goed, maar ze weegt te weinig. Ze eet prima, veel zelfs. Het cb vindt haar niet mager, maar gewoon slank en verder doet ze het goed. Wat zegt jouw cb?
Bij een echte afwijking van de curve zou ik er wel naar laten kijken door een arts. Je geeft zelf aan dat hij veel ziek is geweest, dat kost een hoop energie. Energie die dan niet voor groeien wordt gebruikt.

Mijn dochter is heel licht (nu 7,5 en 20 kilo) maar zij volgt wel haar eigen lijntje. In haar cb-tijd standaard eronder. Vond het cb niet zorgwekkend omdat haar lijntje verder geen rare afwijkingen vertoonde.

Ik heb even in haar groeiboek gekeken maar met anderhalf was ze 73 cm. en jawel, 8,1 kilo
oke er zijn er dus meer hij loopt al heel goed zelfs al een tijd .

en ook heeft hij al een kinderarts ,hij is zelf wel is opgenomen om zijn hoesten te volgen enzo , en het kan komen door veel ziek zijn zeggen zij maar dan moest er nu toch wel een stijgende lijn komen

zij weten het veder ook niet meer namelijk ,tis niet erg als een kind niet aan komt maar wel als hij veder heel goed eet enzo

hij heeft ook een hart ruis en nog iets met zijn hart waar nu niks mee gedaan hoeft te worden maar wel in de gaten moeten houden

ze zeggen wel dat het daar niet aan licht .
Maar hij wordt dus al in de gaten gehouden door een kinderarts? Als het alarmerend wordt, trekt hij/zij wel aan de bel.
Ik ben met dochter naar de kinderarts geweest omdat de huisarts het alarmerend vond dat ze zo kieskeurig was over de hoeveelheid eten. Kinderarts vroeg zich ernstig af wat we daar deden; hij zag een vrolijk, gezond maar klein meisje. Niet ziek in ieder geval. Kind blijkt prima in staat te bepalen hoeveel ze nodig heeft, doet ze nog steeds namelijk.

Als je al onder behandeling bent, leg het dan een keer voor aan de kinderarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven