VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
-
Goed nieuws, Morrie! En wat leuk dat jullie het niet weten. Ik vond het niet weten van het geslacht stukken leuker dan het wel weten.

Ik denk overigens nog steeds een jongen

Ik prak dus nog steeds zelf mijn eten en ik vind het er echt ongezellig, onvolwassen en onherkenbaar uitzien. Ik schaam me altijd een beetje omdat ik mijn eten (aardappels, groente en vlees) anders niet lust. Daar ben ik nu mee bezig verandering in te brengen vandaar dat ik graag zo vroeg mogelijk begin bij de jongens met gescheiden op bord leggen van eten. Vooral omdat ze dan weten wat ze eten.

Ely, ik vind het echt bijzonder hoe jij met eten omgaat! Als het voor jullie werkt dan prima toch. Ik ben alleen bang dat het hier alleen maar meer onduidelijkheid schept en dat ze dan vaak brood eten 's avonds.

Net naar het cb geweest met Bries. Hij woog ruim 10 kilo en is 76 cm. Hij heeft ook twee prikken gekregen en zit nu lekker te schommelen terwijl GW en ik zitten te computeren (KW psz).

Ga nu weer aan de studie!
Wat vind ik die Daphne toch een knap mens!

Nog even over dat eten. KW eet op zich goed maar daar wordt door GW wel een heel circus voor op tafel getoverd. Boekjes, spelletjes. Eigenlijk wordt KW gewoon afgeleid en daarom eet hij. Ondertussen heeft GW een bord met koud eten en dat vind ik dan weer irritant. Hij moet gewoon eten. Punt. GW en ik verschillen hier zo in.

Maar goed... eigenlijk moet ik niet zeuren want hij eet wel. Sinds een paar weken zijn dingen opeens 'niet lekker' enzo, maar hij moety van ons proeven. Niet eten wordt overigens niet bestraft met geen toetje, maar met na het eten meteen naar bed.
Huh?!? Nu staat die jurkdame er weer (ook leuk plaatje). Ik zou toch zweren dat ik net Daphne Bunskoek zag!
Maar Wind, hoe doe je dat dan als je uit eten gaat?

Dat koude bord eten, daar heb ik dus ook een hekel aan. Vandaar dat ze zo snel mogelijk zelf moeten gaan eten wat mij betreft. Hier trouwens ook niets anders, als ze het niet willen hebben ze maar honger. En toetje gebruiken wij wel eens als stok achter de deur. Bij Nippa zijn we wat makkelijker, die is nu eenmaal op de niet-eten-leeftijd en je kunt het er niet in proppen.
Ik heb ook een hekel aan een koud bord eten. Gelukkig eet Schurk sinds kort echt zelf (sterker nog, als hij de lepel of vork niet mag vasthouden gaat er geen hap in) en kunnen wij ook weer wat relaxter eten. Maar daarvoor schepte ik vaak pas op als hij zijn bord leeghad, want als hij eenmaal de vaart had, kon ik blijven scheppen en kwam ik zelf aan happen niet toe.

Afleiden met boekjes e.d. doet mijn moeder veel, omdat ze zooo graag trots meldt hoeveel de kinderen (bij haar) hebben gegeten. Vind het prima, maar vertik het om dat zelf te doen. Wel mogen ze, als ze goed gegeten hebben en nog heel eventjes op ons moeten wachten voordat we aan de toet gaan, dan wel een boekje of autootje hebben. Maar ter afleiding, nee.

Daphne is een mooie meid. Onconventioneel mooi. Valt me altijd weer op als ik haar op tv of foto zie.

Hebben jullie gezien dat Mooncatcher na 3 jaar MM en ellende nu dan toch zwanger is? Vind het zo gaaf voor haar.
Hier geen boekjes aan tafel. GP ging moelijk eten rond een jaar, van alles geprobeerd. Tot ik snapte dat hij het zelf wilde doen. Dat doet hij dus al heel netjes vanaf 14 maanden. Wat was ik toen trots zeg. KP is altijd een goede eter geweest, die piept als zijn grote broer piept. Maar vanaf dat ze zelf kunnen eten heb ik niet meer geholpen.

In plaats van aantal hapjes verdeel ik prakkie ook wel eens in tweeën, en dan moet de kleinste helft op. Deed mijn moeder ook bij mij vroeger, hoewel ik ook weleens met mijn bord op de trap heb gezeten.

Krijg net een brief van de notaris over mijn erfdeel enzo. Mijn vader heeft vruchtgebruik en daar moet ik voor tekenen. Komt hard aan, zo zwart op wit dat je moeder dood is.

Een kunstenaar wil 3 lampen ruilen voor een doek twv 1400 euro dat we kunnen uitzoeken op zijn site. Stijl is vrij expressionistisch en heeft raakvlakken met Brood. Gaan we wel doen denk ik.
Over niet willen eten kan ik hele boeken schrijven. Ik heb er nooit moeilijk over gedaan (een enkele dag daar gelaten). En zowaar, nu ineens eet Schorrie wel en heeft hij hopelijk geen trauma doordat wij hem gedwongen hebben. Hij kreeg ook altijd wel gewoon een toetje, maar geen alternatief zoals brood. Het is eten wat de pot schaft, of anders niets. Wel kreeg hij geen lekker toetje, beetje net als bij Athena. Als we iets speciaals voor Schorrie hadden dan kreeg/krijgt hij dat alleen als hij goed eet.

Ik wil wel dat Schorrie verschillende smaken leert kennen. Het lijkt mij echt niet fijn als mijn kind een kieskeurige eter wordt. Is
Morrie, ik heb altijd gevonden dat jij bewonderenswaardig relaxed met Schorries eetgedrag om bent gegaan, echt waar! Ik weet niet (zeker niet met mijn vent als volwassen voorbeeld van wat nou niet makkelijk is) of ik dat ook zo had gekund.
Athena, ik had het gevoel dat ik geen keus had. Ik kan wel onwijs gaan stressen, maar dat zou dan 3 jaar lang stress geweest zijn, dat is natuurlijk niet te doen en had denk ik alleen maar averechts gewerkt.

Weet je, ik had natuurlijk de bewijzen dat hij gewoon goed groeide en niet veel ziek was. Dan houd je wel het vertrouwen in je kind dat hij wel weet wat hij nodig heeft. Als hij nou niet gegroeid was of ziekelijk was geweest, was het natuurlijk een ander verhaal geweest.

En hij at ook wel zijn brood, dat scheelt.

Ik vind het ook heel belangrijk om de hongersignalen en zeker de signalen dat je verzadigd bent niet te negeren. Als ik Schorrie had gedwongen te eten, had ik dat voor mijn gevoel wel gedaan. En had hij wellicht niet geleerd naar zijn eigen lichaam te luisteren. Ik zou daarom ook nooit Schorrie afleiden om te eten. Ik wil dat als hij eet, dat hij dat dan bewust doet. Zodat hij dus ook zelf bewust registreert wanneer hij vol zit.
Ik vind Daphne Bunskoek ook heel mooi. En heel leuk. Ik zou haar wel willen zijn .

Ik ben steeds zo moe. Heb het idee dat ik deze zwangerschap moeier ben dan bij Schorrie. Toen was ik natuurlijk ook nog maar 28 en nu wel 32. Zal vast schelen .

Krijg ook steeds te horen dat ik er wit en moe uitzie, dat helpt ook niet voor het goede gevoel.....

En dat terwijl Harrie ongeveer alles met Schorrie doet. Ik hoef alleen maar te werken.
Mille, ben je alweer tante geworden??
Ik vind dat ook wel een ander verhaal hoor. Het niet willen eten van Schorrie is gennszins te vergelijken met het lussiknie-gepiep van de Pebbeltjes. Ik denk ook wel dat je het goed gedaan hebt Morrie, zeker nu je ziet dat Schorrie nu wel eet.
Dank je Pebbles, dat is lief van je dat je dat zegt. Het was voor ons ook een gok natuurlijk om het zo te doen, maar we hadden beiden het idee dat je op deze manier tenminste nog een beetje gezelligheid aan tafel hield, ipv dat een dagelijks drama. Was natuurlijk best weleens lastig want ik had zo ongeveer maar 1 wens toen ik een kind kreeg: dat het een makkelijke eter zou worden die alles lust, dus ook olijven en dat soort dingen. Ik denk weleens dat het mijn straf is geweest dat ik dat zo belangrijk vond :-).

Maar sowieso vind ik mezelf overigens wel een relaxte moeder, en tot nu toe heb ik gezien dat dat voor ons en Schorrie het beste werkt. En altijd op je gevoel afgaan. Ik hoop dat me dat bij baby nummer twee ook weer gaat lukken.

Ik heb zelf vanavond heel slecht gegeten. Niets. Alleen maar geborreld op het werk en zoveel chips gegeten dat ik geen trek meer heb. Ga straks nog maar een appeltje eten denk ik, voor het idee.

Harrie moet morgen bijna de hele dag werken, en 's avonds nog optreden. Ik zit te twijfelen of ik naar schoonouders zal rijden en daar zal blijven slapen. Of dat ik toch maar rustig aan doe.
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 28-03-2008 19:52
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Of rustig aan doen bij schoonouders? Je een beetje laten verwennen. Maar weet niet of dat daar kan.

Ik deed dat wel eens toen ik zwanger was van Klein Pebbeltje. ALs Pebblo dan voor werk in het buitenland zat ging ik met Groot Pebbeltje bij mijn ouders logeren. Mijn moeder vnd het heerlijk dat GP om haar heen dreutelde (hij was nog geen 2) en ik hing een beetje op de bank met tijdschriften en koppies thee.

Ik had ook wel een mening hoor, over kinderen die niet eten enzo. Maar mijn buurjongentje at niet, was ziekelijk en dun en die ouders hadden alles geprobeerd en zaten met de handen in hun haar. Tot een dietist zei dat ze alle principes moesten laten varen, zich niets moesten aantrekken van de mening en adviezen van anderen en het kind laten eten wat hij wel at. Hij at dus alleen droge rijst en droge aardappels ofzo. Geen brood, alleen geroosterd. Geen hartig beleg, alleen hagelslag. En pannenkoeken. Nu is hij 5, en lust steeds meer. Durft nieuwe dingen te proberen en eet heel soms wel eens bij mij. (maar dan wel pannenkoeken ) En ik heb mijn mening, of misschien wel oordeel over niet etende kinderen wel bijgesteld daardoor.
Ik vind dat de leeftijd wel degelijk verschil uitmaakt. Het is eigenlijk pas sinds ze vier zijn dat we er echt wat strenger mee omgaan, al probeerde ik er altijd wel een paar hapjes in te proppen. Maar een kind dat zich nog niet goed kan uitdrukken kan ook niet lekker zijn, als je na een half uur het eten dat je erin hebt geschoven er weer uit gelanceerd krijgt, ben je echt niet vrolijk. Maar nu ze voor mijn gevoel de boel bedonderen door gewoonweg geen zin hebben om te eten of geen zin hebben in datgene wat ze zien, moeten ze van mij dus op z'n minst vier happen eten, tenzij ze ziek zijn. Ik zou het ook niet anders dan jij gedaan hebben, Morrie, bij kleinere kinderen kun je feitelijk niet veel anders, vind ik. Hoe ouder ze worden, hoe minder consideratie ik heb met 'niet lusten' en 'niet willen'. Vent zelfde laken een pak. Volgende week eten we tuinbonen met spekjes en paprika. Hij lust eigenlijk geen tuinbonen maar op die manier nog enigszins, we eten zo ongeveer eenmaal per jaar tuinbonen, ik lust het wel en blief geen gemekker. En ook niet alleen aardappelen en vlees eten, hij heeft net zo goed een voorbeeldfunctie naar de kinderen toe als ik.

Zoals ik het nu omschrijf lijkt het eten wel een hot issue in huize Drop. Dat is het allerminst, maar ze weten op dit moment wel waar ze aan tafel aan toe zijn.

Morrie, ik zou, als je schoonouders enigszins flexibel zijn, het van het moment af laten hangen. Gewoon morgen kijken hoe je je voelt (en vantevoren niet zoveel chips eten).
Ik vind jou ook een relaxte moeder. Ik vind mezelf ook wel een relaxte moeder. In die zin, ik ben eigenlijk nooit onzeker over hoe ik het doe of moet doen. Meeste gaat wel vanzelf.
Klein Pebbeltje heeft vanavond niets gegeten, hoewel hij enthousiast aan tafel kwam. We aten beide Pebbeltjes lievelingseten dus er was iets mis. En jawel, kind was doodmoe en ging al tijdens eten naarbed. Halfuurtje later kotste hij de boel onder. En ik dacht dat het na binnenhouden lunch wel beter ging.

Pebblo is naar vriend. Ik vind dat ongezellig. Maar omdat ik elke avond om 21 uur op de bank in slaap val vond ik dat ik qua ongezelligheid geen recht van spreken had. Maarik was juist voornemens vanavond wakker te blijven!
Mini is altijd heel heel heel erg kieskeurig geweest in hoeveel ze eet. Soms werd je er echt gek van dat ze zo weinig at. Maar blijkbaar had ze niet meer nodig. Als je haar een hap teveel gaf, kwam het er allemaal weer uit. Schoot je dus ook niets mee op. Uiteindelijk maar laten varen en gegeven wat ze wilde. Als ze niet wil eten dan mag ze een boterham. Toetje mag ook altijd. Maar als ze goed hebben gegeten mogen ze iets speciaals. Inmiddels wil Mini alles proeven en eet ze sinds kort bijvoorbeeld filet americain. Ik vind het wel erg belangrijk dat ze veel dingen proeven. Maar ik ben zelf nogal een kookfanaat.

Mannie vreet alles en veul, kleine kliko
Oeh, beterschap met KP!

Mille, al tante?

Ik ga wel banken met mijn wederhelft. Hij was er gisteravond niet, laat doorgewerkt. Het is in ieder gezin hetzelfde geloof ik!
Sorry dat ik zomaar binnenval hoor, de Mutsen zijn niet thuis en ik voel me een beetje alleen
Ghe, ik geloof dat er van de Vrolijkerds ook niet veel thuis zijn! Je bent overigens altijd welkom hoor Pammie (geldt ook voor andere meelezers overigens)!

Fijn weekend iedereen en welterusten!
Hai, Vrolijk komt even snel nog gedag zwaaien! lekker wezen meuten met de meiden en groep van 10 wezen eten en borrelen. Niemand wilde stappen vanwege algehele gezamelijke gaarheid, dus vroeg sluitertje van de nacht. Ik ben ook gaar. Twee dagen training achter elkaar, s avonds nog wezen eten in megahippe tent in Amsterdam met de groep en nog een knulletje met waterpokken en dus niet zo goed slaapt, hakt er nu wel even in.

Eteen is hier geen issue. Kinderen zijn beide van die pedaalemmers, dus als ze dan iets niet lusten na proeven, hoeven ze van mij ook niet. Wij prakken niets hier. Allemaal zijn wij vies van geprakt eten.

Fijn dat alles goed was met echo Morrie! Ik denk eigenlijk nu ook knul, eerst dacht ik meisje. Hoorde vandaag va vriendin dat ze een zoontje krijgt. Leuk!

Mille, heb je al nieuws?

Ik ga nu echt naar bed. Truste meisjes!

Middag Lien :-)
Goedemorgen.

Ziek kind, zieke vent.

Dus ik aan het werk.

Ook wel fijn, want thuis met miepende vent is ook niets.
Zo rustig hier zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven