VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
.
Ja, als man heb je het toch maar makkelijk, dat je maar 1 ding tegelijk kunt doen .

Harrie heeft een telefoon waarop je kunt internetten en die kijkt vaak 's avonds voor het slapengaan met Schorrie een filmpje daarop (Roadrunner vooral), ik zal hem eens wijzen op de site van het Sinterklaas journaal!

Vanmiddag deed ik boodschappen met Schorrie en Knorrie. We kwamen een meisje uit Schorries klas tegen. Pakt hij een stapel tekeningetjes uit de kinderwagen, die had hij er blijkbaar ingelegd, en zoekt er 1 uit. Die is voor Naam Meisje. En hij rent er naar toe om het te geven. Vervolgens heeft hij het hele boodschappenrondje enorm uitgesloofd voor haar (ik vond overigens meer dat hij zichzelf voor gek zette, maar goed).

Voor een ander meisje in de klas maakt hij heel vaak tekeningen, en hij heeft het ook elke dag over haar. Volgens mij is hij met zijn 4 jaar nu al bezig met vrouwen veroveren :)! (Volgens Harrie lijkt hij op hem ).

Ik ga ook slapen. Trusten!
.
Zo, ik kom even snel een berichtje typen voordat ik mijn bed in rol. Heb net Boefs verjaardagstaart afgemaakt. Wat een drama. Logo nog 2x gevallen, lag uiteindelijk in 4 stukken en heb dat niet meer geheel onzichtbaar kunnen terugplakken. Maar goed, er staat een mooie Carstaart in de koelkast nu en volgens mij gaat Boefje die breuken en andere schoonheidsfoutjes toch niet zien.

Verder alleen maar laatste berichtjes bijgelezen. Dat van dat verwennen is ook iets dat ik me geregeld afvraag en in een periode als deze al helemaal. Boef en Schurk hebben meer speelgoed dan wij vroeger en toch krijgen ze niet vaak tussendoor iets extra's. Of het moet om kleine dingen zoals viltstiften gaan, daar doe ik niet moeilijk over: goed knutselspul moet er gewoon zijn. Duurder is het sowieso al wel. Mijn ouders konden de cadeaus die wij nu voor onze kinderen kopen echt niet betalen met 1 leraarsalaris en 3 kinderen. Maargoed, als er dan goed mee gespeeld wordt, vind ik dat de moeite ook wel weer waard. En bij bepaald speelgoed, zoals bijvoorbeeld Eichhorn vind ik het feit dat het duur is weer minder bezwaarlijk omdat het zo mooi en duurzaam is.

Maar lastig is het wel; het voornaamste dat ik mijn kinderen wil leren is dat het niet allemaal maar vanzelfsprekend is en dat elk cadeau gewaardeerd mag (moet) worden.

Schurk krijgt voor sinterklaas van ons zo'n knikkerbaan die je zelf in elkaar kunt zetten (Hema) en Boef dat schoolbordding van Kruidvat. Verder zal er van opa/oma en ooms en tantes ook ongetwijfeld nog wat voor ze bijzitten, dus ik denk dat ik het hierbij houd. Met een of 2 keer iets kleins in de schoen.

Schoen hebben we trouwens hier niet gezet vanavond, want morgen krijgt Boef zijn verjaardagscadeaus al. Hij heeft gelukkig ook niet om de schoen gevraagd, dus dat komt over een paar dagen dan wel een keertje.

Intocht was leuk. Van het tv gebeuren kreeg ik (om jullie misschien kenbare redenen) vreselijk kromme tenen, maar de heren hebben het ademloos bekeken. En daarna zijn we bij mijn ouders de intocht in het kleine haventje wezen kijken. Allebei de heren in pietenpak en gefascineerd door die "groooote" boot. Alleen toen Boef daarna tijdens de rondrit een paar keer door pieten werd benaderd vond hij het doodeng en kwamen er dikke tranen. Zo schattig, op een afstand is hij reuzestoer, maar van dichtbij moet hij er nog steeds niks van hebben.

Nath, hoe gaat het met de mondperikelen? Pijnlijk he, een beugel met allerlei tierlantijnen eromheen! Hebben ze tegenwoordig niet meer van die wasstaafjes die je af en toe over uitstekende draden/delen kunt plakken zodat je lippen, tong en wangen even kunnen bijkomen zeg maar? Die had ik vroeger wel en dat was een uitkomst. I.c.m. pyralvex bij de echte wondjes. Maar rottig is het. Alles voor een mooi resultaat he.

Zo, ik ga naar boven. Ben helemaal gaar. Kijken of ik nog wat bladzijden in mijn reizigerboek kan lezen. (Dat jij zo'n pil trouwens in 1 avond uitleest vrolijk! Men, ik lees bepaald niet langzaam, maar de > 1000 paginadikke pil die ik nu heb, lees ik toch echt niet in een uurtje of 4 uit. Knap zeg!)
Dat van die reizigersboeken daar verbaas ik me ook nog steeds over. Ik deed daar voor mijn gevoel weken over. Maar dat was dan wel met af en toe een stukje lezen. 1 avondje is onmenselijk Vrolijk .

Athena, hoe kan dat logo nou 2x vallen. Jammer. Maar Boefje ziet dat niet, die is gewoon hartstikke blij met zijn moeder!

Intocht heb ik niet gezien op tv, dus ik weet ook niet waar jij kromme tenen van hebt gekregen Athena.

Schorrie krijgt in zijn schoen een boekje van de HEMA met allemaal van die opdrachtjes die je op school ook krijgt. Ze stimuleren het leren lezen en rekenen geloof ik. En Knorrie krijgt bellenblaas, zal hij vast blij mee zijn. Harrie en ik krijgen pepernoten...

Nu ga ik echt!
.
Wat heb jij toch met die puntjes, Morrie?

Nathje, sterkte met de tong, daar zit je nu al best lang mee, toch?

Leuk, jullie Sintverhalen! Wij geven in principe niet echt heel dure kado's, het duurste dat ik heb gekocht is voor Wiske een papegaai van Fur Real friends en voor Suske een playmobil piratenboot, beide 19,95, en voor hen samen een spel, vallende aapjes, ook 19,95. Verder nog andere dingen als een houten disney princess spiegel voor Wiske en een politiehelicopter van lego voor Suske, beide 14,95, en echt kleine dingen als de kleinste lego- en playmobildoosjes. Wil geen rubbish kopen, ben altijd bang dat de goedkoopste dingen snel kapot zijn dus ga dan toch maar voor bekend speelgoed. En ze mogen een keer of 3 per week hun schoen zetten. Dan krijgen ze ook echt iets kleins, morgenochtend hebben ze een verpakking met een mijter en een pietenmuts met kleurtjes en stickertjes in hun schoen, 1,49 bij het Kruidvat.

Intocht op tv hebben de kinderen half gezien ivm zwemles op za. ochtend, ik moet dan altijd terugdenken aan de tijd waarin Piet Römer hoofdpiet was. Daarna naar de stad geweest, niet naar de aankomst op de kade want dat vind ik niet leuk, veel te druk, later op de waag in de stad is het leuker. Heerlijk, al die verwachtingsvolle snoetjes!

en nu slapen. Ben laatst ook weer in de Reizigerserie begonnen Athena, toen jij erover begon. Ben nu halverwege deel 4. Ik kan zelf best snel lezen maar vind dat niet leuk, ik laat liever de tekst meer op me inwerken door wat langzamer te gaan.
Goeiemorgen. Hier is een waar Carsfeest losgebarsten en zitten nu 3 heren met heen en weer schuddende koppen te kijken naar de autootjes die voorbij komen razen. Boefje was er helemaal blij mee, want heeft afgelopen vrijdag met dezelfde baan bij het buurjongetje (tevens klasgenootje van hem) gespeeld en was sindsdien helemaal leip van dat ding. Goeie keus dus.

En nog een bende leuke kaarten, ook bijna allemaal Cars. Drop: heel erg bedankt voor jouw leuke exemplaar, Boef vindt hem prachtig! Hij moet op de kast staan en niemand mag eraan komen. Attent van je meid!

En wow, ben jij nu al halverwege deel 4? Dan lees ik echt langzaam vergeleken met jullie, ik zit net halverwege deel 5 en doe maar paar bladzijden per keer meestal, omdat ik dan in slaap val .
Trouwens, Morrie, dat boekje dat jij beschrijft klinkt voor Boef ook wel leuk, zal binnenkort eens bij Hema kijken ervoor.

En logo was steeds gevallen omdat het op de voorkant van de taart moest komen en dus op de ronding van het bakblik moest drogen. En daar gleed hij dus steeds van af. Maar Boef heeft het inderdaad niet gezien. Zal binnenkort even foto neerzetten. Op AK, want zijn naam staat er op.
Goedemorgen.

Even wat stilte van mijn kant want ik heb weinig puf en erg veel zorgen.

Mijn vader was nogal verkouden en ging naar huisarts. Die stuurde hem door voor longfoto's. Longen waren goed maar ze zagen iets aan de aorta. Vervolgens ct-scan en toen nog een echoscopie. Morgenmiddag moet hij naar de vaatchirurg. Hij heeft een verwijding/verdikking (?) in zijn aorta zitten. Mijn vader maakt zich heel erg veel zorgen. Ik ook, al weet ik niet wat het betekenen kan (dunne aderwand, kans op bloeding? Maar als dan ben je met bloeding aorta wel gelijk dood).

Ik trek het niet zo, ben bang dat ik straks geen ouders mee heb. Niet helemaal reëel, die angst, maar dat weten is niet voldoende om geen zorgen te hebben. Slecht geslapen en er mee opgestaan. Mijn vader wil niets afspreken voor Kerst, hij kan het gewoon niet. Zeker nu hij bang is dat hij zelf iets ernstigs heeft.

Dus sorry. Ik kan even niets opbrengen. Ben gespannen en kort tegen de Pebbeltjes ook, en Pebblo vind maar dat ik me niet zo druk moet maken terwijl ik nog niet weet wat de ernst is. Morgenmiddag weet ik misschien meer.
Jakkes Pebbles, ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Natuurlijk is het rationeel gezien 'beter' om te wachten of het nodig is om bezorgd te zijn, maar gevoel laat zich hierbij gewoon niet (altijd) sturen. Hopelijk krijgen jullie morgen of snel daarna goed nieuws. Hou je taai .

Wij zitten hier nog met 1 kind, want boef moest zijn taart aan buurjongen laten zien en wilde er meteen blijven spelen. En daar zit je dan met al je slingers, cadeaus en kaarten. Maf kind. . Wel lekker rustig, want als ze samen zijn zitten de heren elkaar momenteel voortdurend in de haren.
Ach Pebbles, dat zijn nare berichten. Ik vind het helemaal niet gek dat je je zorgen maakt. Gelukkig weet je morgen al meer, hopen en duimen op goed nieuws!!
Dropje, die punt introduceerde Mille geloof ik, om de dag af te sluiten (alleen ging ik gisteravond tócht nog posten na de punt, foei). En jij hebt dus die pratende papegaai die Schorrie ook zo graag wil. Alhoewel, die Schorrie wil is 49 euro, dus het is denk ik toch een andere. Doet Wiske er wel wat mee?

Athena, veel plezier vandaag.

Schorrie kreeg van Drop ook een Cars kaart voor zijn verjaardag. Die kaart staat hier nog steeds in de vensterbank....

Ik kom trouwens maar niet door volgens mij deel 5 van de reizigersserie. Heb dat boek al twee keer uit de bieb gehaald en ook al twee keer weer teruggebracht. 't Kan ook deel 6 geweest zijn, het was het deel waar ze in het begin met allemaal stammen bij elkaar zijn op een vlakte.

O ja Athena, Schorrie was in eerste instantie helemaal niet blij met het boekje! Hij zag het pakje liggen en riep gelijk: Ik wil geen boekje (en dan te bedenken dat ik nog een echt boek ook heb voor hem voor in de schoen.....). En toen hij het uitgepakt had was hij er nog steeds niet blij mee....

Maar we zijn er samen in aan de slag gegaan en toen werd hij gelukkig toch enthousiast. Later zei hij dat hij er toch blij mee was, gelukkig.
Er hing volgens Harrie trouwens een briefje op school vrijdag dat er roodvonk heerste. Hij wilde gelijk niet meer naar binnen met Knorrie. Nu ben ik aan het googlen op roodvonk en zie ik dat je het pas vanaf 3 jaar kunt krijgen. Ook vreemd, hoe weet die bacterie nou dat je 3 jaar of ouder bent.
Wat herkenbaar! Van de week belde mijn schoonmoeder dat er van die schattige McGregor shirts in het Bijernkorf krantje stonden. Of ze die mocht kopen voor allebei de jongen. Dus wij woensdagmorgen naar de Bijenkorf en die shirts gekocht. Vrouw achter de kassa vroeg of ze het in moest pakken, waarop mijn schoonmoer 'ja' antwoordde. Dus na school naar opa en oma toe om die shirts te geven. KW ziet de kadootjes en is helemaal blij. totdat hij het uitpakt. Ja, kleding.... Nu is hij er wel erg blij mee want er staat heel groot '21' op zijn rug. Een voetbalshirt volgens meneer.

En geen idee hoe dat zit met roodvonk. Misschien even om 08.00 uur morgen de huisarts bellen voordat je ze naar school/creche brengt?

Wat leuk dat het kado in de smaakt valt bij Boef, Athena. Ik vind het zelf ook echt een mooie baan. En hier speelt KW ook heel veel met de 4 (hele stevige) auto's die bij de baan horen. En heel herkenbaar die rondjes draaiende hoofden

Wat vond hij van de taart?

En ook ik heb de intocht op tv niet gezien. Ben wel benieuwd waar je kromme tenen van kreeg.

Nathje, wat herkenbaar het gevoel dat we de kinderen teveel verwennen. Als jullie je mannen omschrijven voel ik me altijd één van hun. Ik ben namelijk heel erg impulsief en kan makkelijk tussendoor iets voor ze kopen als ze iets leuks zien en het liefst maak ik van elke woensdag een feestje. Maar niet structureel. Ze krijgen niet altijd hetgeen wat ze zien en niet iedere woensdag is een feestje (integendeel soms... maar dat ligt meer aan hun dan aan mij ), maar soms bekruipt me weleens het gevoel dat we ze verwennen.

Hier trouwens voor in de schoen taai-taai, een chocoladeletter en bellenblaas (Cars). Voor in de zak het lijstje wat ik laatst al gepost had.

Ik vind trouwens dat Mille terecht opmerkt dat zolang de kinderen nog blij zijn met wat ze krijgen en nog wensen hebben ze niet te verwend zijn. Maar het extreme van vroeger dat je het hele jaar uitkeek naar die ene pop dat hebben onze kinderen gewoon niet meer.

Pebbles, wat een verschrikkelijk naar bericht van je vader! En natuurlijk ben je daardoor van slag. Heel logisch... je hebt nog geen jaar geleden je moeder verloren en er staan al heftige maanden (kerst/januari - een jaar geleden) voor de deur. Kan me heel goed voorstellen dat je daar van schrikt. Kun je morgen met hem mee naar het ziekenhuis of wil hij dat niet?
Vrijdagavond zijn we wezen eten bij vrienden van ons (zouden eerst uit eten, maar later toch bij hun gegeten) en daar heb we springbokbiefstuk op. Was lekker! Is, voor ons, wel laat geworden (01.00 uur) en de jongens waren zaterdag al om 06.00 uur wakker!! Kort nachtje dus.

Gisterenochtend op de fiets naar de stad gereden met de jongens waar de Sint om 10.00 uur de haven in voer. Mijn schoonouders waren er ook nog bij en het was ontzettend leuk! KW vindt het toch wel eng en BRS is he-le-maal niet bang. Zo leuk om te zien hoe verschillend die kinderen van ons zijn. Wij wonen in een havenstad en hebben een hele mooie binnenstad voor een intocht.

Daarna hebben de mannen me afgezet bij school want ik had gewoon een schooldag. Deze week mijn laatste module-scriptie afgemaakt en nu nog mijn eindscriptie en dan ben ik klaar!

GW, KW en BRS kwamen me ook weer halen en daarna hebben we nog een tijdje gespeeld in een hele leuke speeltuin (centrum van Rotterdam/Weena).

's Avonds helemaal gaar van korte nacht en drukke dag en zijn we lekker vroeg in bed gaan liggen (reportage van Edwin Evers gekeken) en om 22.00 uur gaan slapen. Heerlijk.... vanmorgen heeft GW me laten liggen tot 10.00 uur dus ik ben heerlijk uitgeslapen. Vandaag lekker dagje 'niks'.
O Wind, voor de duidelijkheid, ik maak me geen zorgen om roodvonk hoor. Het was meer dat ik me afvraag hoe je een ziekte pas vanaf 3 jaar kunt krijgen. In zijn algemeenheid dus. Roodvonk is namelijk niet ernstig (meestal).

En ja, zolang de kinderen nog blij zijn met wat ze krijgen... maar Schorrie was dus in eerste instantie niet blij. Verwend dus .

Vond het wel schattig dat hij echt gelijk uit het raam ging kijken vanochtend of er nog een Piet op het dak liep. Schorrie is niet bang voor Sinterklaas en Zwarte Piet gelukkig, dat zou wel lastig zijn als je in een winkelstraat woont zoals wij, waar deze dagen erg vaak Pieten rondlopen. Dan zouden we de voordeur niet meer uitkunnen .

Harrie is aan het zwemmen met Schorrie. Heerlijk vind ik dat altijd, even het huis voor mezelf. Nou ja, Knorrie is er ook, maar die doet niet anders dan slapen. Wat een relaxed kind is dat zeg. Schorrie was al makkelijk, maar deze is bijkans nog makkelijker.

Wind, was dit het etentje waar je eigenlijk een restaurant voor zocht? En lekker dat je bijna klaar bent met school joh. Wat zul je dan weer een tijd overhouden!

Dan nog even een vraag voor vandaag: wat hebben jullie met je bevallingsverhalen gedaan? Opgeschreven, of juist niet, op de pc bewaard, uitgeprint, in een boek geschreven, .....
Ik heb ze allebei toentertijd op het forum gezet en na verloop van tijd weer opgezocht crtl c/ctrl p in een Word bestand gezet. Ook met de reacties van jullie

Ik heb ze dus op mijn pc staan.
Nog niet bijgelezen, ik misbruik jullie even voor praktische vraag: hoe heet dat spul waar je drie dimensionaal mee kan plakken? Even natmaken en dan plakt het, soort van schuim achtig spul in allerlei kleuren, iets met zetmeel ofzo.
http://www.toys4ukkies.nl...Play-Mais-N_grp_24-1.html
quote:Wind schreef op 16 november 2008 @ 11:02:

Kun je morgen met hem mee naar het ziekenhuis of wil hij dat niet?

Ik heb het 3x aangeboden gisteravond maar hij wil het niet.

Zonet mijn zusje aan de telefoon. Voor de 2e keer deze week overstuur. Eerder omdat ze zoveel verdriet had om het gemis van mama en vanochtend omdat een vriendin van haar te kennen had gegeven een blog te hebben geschreven op hyves over mijn zusje en mijn zusje daar moets lezen dat ze een egoïstisch mens is. Er zit nog een heel verhaal om heen maar zusje weer overstuur enzo.

Ik heb niet het gevoel dat ik de Pebbeltjes te veel verwen. Ze krijgen van ons nooit veel kado's zomaar of tussendoor eigenlijk. Ja, weleens een surprise-ei of een doe-boekje ofzo, maar that's it. Vanochtend hadden ze een Sint knutsel-/kleurboekje in de schoen en ze mogen 2x per week schoenzetten. Ik heb nog niets in huis voor Sint en er nog niet over nagedacht.

Ik ga vanmiddag naar het Grote Terra Popconcert met KP in de schouwburg. GP is nu naar partijtje en gaat ook naar doe voorstelling (toevallig!)
Huh Pebbles, dat verhaal van die 'vriendin' van je zusje! Dat is toch niet normaal. Kon die vriendin het niet gewoon rechtstreeks zeggen? Als ik je zusje was zou ik iig klagen bij hyves. Ik heb dit eens eerder gehoord en toen is iemand ook echt geband van hyves.
Nee, Lien.. geen idee.

Heb werkelijk geen benul waar je het over hebt.

En wat een verhaal van die 'vriendin' van je zusje.

Dus eerst een blog schrijven en dan vervolgens de hoofdpersoon informeren? Ziekelijk gewoon...

Kw is buitenspelen en ik ben nog steeds niet gedoucht.

Ga ik maar eens deon.
Mijn moeder was net hier om ons fototoestel te lenen, want ze heeft een feestje vanavond en ze wil een mooi album maken van de avond. Enniewee... meteen met haar een datum geprikt volgende maand om de jongens uit te besteden. Zodat GW en ik naar de sauna kunnen. Via Optimel dus de tweede gratis. Gaan de jongens op zaterdagmiddag naar hun toe, blijven ze daar slapen en volgende dag zwemmen 's ochtends. Kunnen wij lekker naar de suana zaterdag en de dag erna uitslapen. Kijk er nu al naar uit!

Want ik knip iedere keer trouw die zegeltje suit en spaar me de krampen maar we besluiten iedere keer op het laatste moment naar de sauna te gaan dus maken er nooit gebruik van. En nu dus wel, want de datum was nog vrij voor Optimellers.

Wat kun je toch blij worden van iets simpels.
Toevallig zat ik vanochtend ook net naar die zegels te kijken Wind. Dat ik maar eens actie moet ondernemen. Vorig jaar waren alle data waarop wij konden al volgepland namelijk en kon ik de zegels ongebruikt weggooien. Had ik voor niets Optimel gedronken . Ik wil alleen nog even wachten tot Knorrie iets meer tijd tussen zijn voedingen houdt, dan hoef ik niet te kolven in de sauna.

Ik wilde net naar buiten gaan maar het werd hier ineens pikdonker. Heb dus maar even erwtensoep gemaakt. Nu klaart het geloof ik weer op. Ik ga even naar de begraafplaats lopen, gezellig he . Steen is geplaatst bij vriend van Harrie en ik ga nu even kijken hoe hij er bij staat. Uiteindelijk hebben ze hem gisteren toch gewoon zelf geplaatst, dus zonder poespas er omheen van mensen uitnodigen enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven