VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
moest wel lachen om jullie verhalen over haal en brengstress. Waarschijnlijk niet zo bedoeld maar het stond er best komisch.

Ik zou net als Lien het kopje thee overslaan. Bij onze kinderen is het ook hoe langer hoe moeilijker het afscheid dus ik maak het meestal kort. Bij het ophalen ben ik weer wat uitgebreider.

Vrolijk, had je me voicemail wel gehoord?

Hier gaat het goed. Geen last van mijn mond, joehoe! Voel me wel alsof ik weer aan het wisselen ben.

Ik ga ook weer eens aan de slag...
Kopje thee op de creche?!?

Fijn dat het goed gaat met de mond, Nathje.

En Vrolijk heeft je voicemail denk ik gehoord want ik kreeg om 17.00 uur gisteren een sms van haar dat ik niet de enige was die had afgehaakt

Lien, ik had net C aan de lijn en haar verteld van je afwijzing.

Maar ook dat je haar nog zou mailen maar nu even met je hoofd bij andere dingen bent. Dan weet je dat.
Hé Wind hoe is het met je datumprikker
1 maart is nog steeds datum waarop meeste kunnn en Ely, Athena, Nippo en Elessie hebben geen antwoord gegeven. De enige die niet kan is Vrolijk, maar vanwege verjaardag zus (ben ik heel brutaal te stellen dat dat niet de hele dag duurt??).
O ja, ik zal C. nog even mailen.
Zo, ben ik weer. Ffies naar de HEMA gelopen nadat ik Schorrie op school afgeleverd had. Beetje koud is het wel zeg, ik stapte stevig door maar nog had ik koude bovenbenen! En typen gaat nu best lastig ook.

Kopje thee op creche kan ik overslaan, maar dan ben ik weer te vroeg op school. En het is ook wel lekker, even zitten, Knorrie afgeven en vertellen hoe het met hem gaat enzo. Ik vraag wel altijd een beetje koud water in mijn thee . Wat ik zeg, het is niet zo dat ik echt tijd te kort heb, zeker niet zelfs, het is meer een opgejaagd gevoel hebben. Ik ben pas relaxed als ik goed en wel achter mijn bureau zit. 's Avonds idem dito. Ik ben pas weer relaxed als ik thuis ben, het eten op tafel staat en er zicht op is dat Schorrie op tijd naar bed kan.

Ik hoop dat het minder wordt als we het weer wat langer doen, dan word ik vast relaxter, ga later de deur uit, en boeit het me allemaal minder.

O ja, en misschien helpt het ook als de zwangerschapshormonen uit mijn lijf zijn, dat speelt vast ook mee.

Wij hebben een soort prikklok maar dan met vingerafdrukken op het werk. Er wordt dus precies bijgehouden hoeveel je werkt. Dat maakt het misschien nog wel het meest irritant nu ik jouw stukje lees over eigen tijden bepalen Wind. Dat is inderdaad echt veel fijner. Niet dat er ooit iemand over begonnen is, over de gewerkte uren, maar het idee dat iemand het controleert maakt wel dat je er krampachtig van wordt.
quote:nathje schreef op 16 december 2008 @ 12:57:

Vrolijk, had je me voicemail wel gehoord?

.
Ik moet dus eigenlijk van die prikklok af, dat is de oplossing. Goh Wind, je hebt mijn ogen geopend .
quote:Morrie schreef op 16 december 2008 @ 14:11:

Kopje thee op creche kan ik overslaan, maar dan ben ik weer te vroeg op school.

.

Haha, dat bedoel ik dus, dan kan je dus ook later weg van huis , sta je niet om 8.00 al buiten met Schorrie, want dat wilde je toch niet?

Ik begrijp het wel hoor, je wilt graag alles goed doen en je hebt pas rust als iedereen op plaats van bestemming is. Daarom ben ik zo blij dat Linoleum het breng-deel doet .
quote:esmee1975 schreef op 16 december 2008 @ 13:25:

Hé Wind hoe is het met je datumprikker

Ja, 1 maart lijkt mij de meest voor de hand liggende datum.

Voor jullie, mutsen, ook?
quote:Morrie schreef op 16 december 2008 @ 14:11:

Kopje thee op creche kan ik overslaan, maar dan ben ik weer te vroeg op school. Maar dan ga je toch iets later de deur uit? Of is het niet zo simpel?
Oh, Lien had dezelfde gedachte

Ik snap het ook wel en herken veel van je gedrag bij GW. Die is

's ochtends echt a-relaxed en er moet echt niets tegen zitten. Ik mag al helemaal niet impulsief besluiten dat KW met me mee kan douchen, laat staan BRS ook. Tenzij hij het van te voren weet dan kan hij zich er op voorbereiden en evt. maatregelen nemen (zoals wekker vroeger zetten). Tja, het getrouwde leven van Ram (ik: impulsief) met een Weegschaal (GW; weloverwogen... het liefst 10x) is soms lastig

Ieuwww... een prikklok met vingerafdrukken!

Bij vorige werkgever hadden we ook een tijdsregistratiesysteem en ik wist niet beter en vond het wel best. Nu zie ik hoe relaxed dit is. Weet nog wel dat ik een nieuwe collega kreeg bij oude werkgever en zij deed zo moeilijk ove halen en brengen van haar kindje en de stress er omheen en over de invulling van de uren terwijl ze dezelfde uren ging werken als bij haar vorige baan. Maar zij had toen ook een vrije baan. Nu snap ik het... Scheelt ook dat mijn leidinggevende fysiek 60 km verder zit. Wat ik deze week teveel of te weinig werk compenseer ik wel een andere keer. Ik werk ook weleens, ongepland, thuis. Log ik even in op het netwerk.
O en jongens, een vraag: feliciteren jullie je ouders op hun (niet jubileum) huwelijksdag? Linoleum heeft weer mot met z'n moeder omdat hij niet gebeld heeft.

Ik bel mijn ouders nooit, weet niet eens welke datum precies hun huwelijksdatum is (laat staan dat ik weet hoeveel jaar ze inmiddels getrouwd zijn). Ik vind het dus idioot, maar wellicht ben ik de enige en bellen jullie braaf (en heeft de moeder van Linoleum dus gelijk dat ze heel boos is?).
Haha, dat bedoel ik dus, dan kan je dus ook later weg van huis , sta je niet om 8.00 al buiten met Schorrie, want dat wilde je toch niet?

Ik begrijp het wel hoor, je wilt graag alles goed doen en je hebt pas rust als iedereen op plaats van bestemming is. Daarom ben ik zo blij dat Linoleum het breng-deel doet .[/quote]

Harrie deed het ook meestal en dat vond ik dus ook erg fijn. Nu ik dichtbij werk en Schorrie op school zit, doe ik het en ik vind het 10 keer niks. Ik voel me meestal veel te gestressed, bang dat er wat tegenzit en dat heen en weer gerijd terwijl ik gewoon vroeg op mijn werk wil zijn staat me enorm tegen. Overigens gedraag ik me er geloof ik niet echt naar hoor, het is echt een gevoel van binnen.

En dat komt inderdaad door dat prikklok idee. Bij vorige baan was dat veel minder, regelde je het gewoon zelf en voelde ik me daar allemaal niet zo bezwaard over. En toen Schorrie nog op het kdv zat kon ik ook gewoon vroeg beginnen en had ik dit gevoel ook niet.

Mijn moeder en vader onthouden zelf niet eens of het hun trouwdag is. Laat staan dat ik dat onthoud...

Laatste keer belde ik mijn moeder en ineens bedacht ik me dat ze een paar dagen daarvoor zoveel jaar getrouwd waren. Bleek dat ze er zelf ook pas de dag erna aan gedacht hadden. Dus die moeder van Linoleum moet niet zeuren....
Wat gaan jullie maken met Kerst? Ik ben aan het neuzen. Wij (mijn ouders, broertje met gezin en wij) maken een kerstdiner dat mager/slank/licht is. Dus geen vette happen. Ik ga een voorgerecht maken en een bijgerecht.
O ja, we hebben de eerste VARA gids gisteren gekregen.

O ja 2, buzzed er hier nog iemand Dove Hair minimising deo?

O ja 3, ik wilde geen kerstkaarten versturen maar nu ik de eerste binnen krijg twijfel ik toch.
Alvast: ik verstuur géen kaarten dit jaar, iets met geld en geen baan enzo, niet omdat ik jullie niet lief vind .

Eten nog niet over nagedacht, tweede kerstdag bij mijn ouders en aangezien Linoleums moeder weer eens beledigd is ziet het ernaar uit dat we eerste kersdag vrij zijn. Heerlijk .
Wij eten Eerste Kerstdag bij mijn broertje. Tweede Kerstdag bij schoonouders en daar blijven we dan ook gezellig slapen tot zaterdag. Zaterdagavond hebben we dan een feestje maar ik denk dat we dat skippen. Beetje overkill met week erna weer Oud en Nieuw.
Schorrie heeft een nieuwe fiets. Een Loekie Freestyle. Een soort BMX model waar je ook mee kunt stunten. Er zitten ook van die stepjes voor en achter op waar je op kunt staan. Echt een stoer fietsie. Er moet alleen nog een terugtraprem op gezet worden want er zaten alleen handremmen op en dat is toch nog een beetje too much voor het kereltje.

Even kijken of een plaatje lukt. Deze is het, alleen dan zonder dat licht voorop.

Ola! Ik ben er ook :-)

Nathje, ik had je voicemail wel gehoord, maar kon je niet bellen omdat mijn telefoon op sterven na dood was en ik het sms-je voor jou per ongeluk vandaag in inbox zag staan nog. Sorry! Maar had je vandaag willen bellen, maar ook niet gelukt. Beetje rare dag vandaag. Maar...ik heb je wel een envelop gestuurd met de kaarten en pathe kortingsbonnen erin!

Hoe is het met je kiesjes?

Wind, same for you. Jou ook boek, dvd en DL bonnen verstuurd, dus je kunt samen met Nathje sporten!

Deze hebben wij Lien. Ik heb 'm speciaal gekozen omdat deze vermogen heeft om ijs te crushen en dat gaat prima.

Mijn Vrolijkerd zou niet zo blij zijn met een blender btw, ook al heeft het een stekker. Vrolijkerd heeft het niet op met keukenapparatuur, al heeft het een stekker. Maar misschien is Linoleum veel leuker dan mijn Vrolijkerd

Morrie, leuk fietsje! geen haal en brengstress hier aangezien ik altijd vroeg de deur uit ben en verder net als Wind mijn eigen uren kan indelen (afhankelijk van afspraken).

O ja, speaking of ontaard...

Ik ben denk ik eerste tandje kwijt van dochter. Loeder had het onder kussen gestopt voor tandenfee en mijn zus had weggehaald en in tissue gestopt voor mij. Ik had het in jaszak gedaan en denk dat ik het later in onbewaakt ogenblik heb aangezien voor vies zakdoekje en het dus heb weggegooid. Ik schaam me diep ergens. Maar moet zeggen dat ik losse tandjes best wel ranzig vind..

Pikorde van schoolmoeders is prima. Ik zit absoluut daar niet op te wachten en met rijden doet vaak Vrolijkerd het, dus hij is de troetelvader. Ik ben de non existing mom.
Stoere fiets, Morrie! Ik wil ook zoiets voor KW, maar hij is er nog net te klein voor. Had al bedacht dat het een leuk verjaardagskado is.

Morie, mischien geeft een nieuwe baan, zonder kloksysteem , dan toch meer lucht. Of is dat te radicaal?

Kerstkaarten liggen klaar om verstuurd te worden, maar had er dit jaar echt geen zin in. En volgens mij hebben meerdere mensen dat. We hebben echt nog niet zo heel veel kaarten ontvangen. Zal wel aan de kredietttttttcrisisssssss liggen ofzo.

Kerstmenu ga ik samenstellen aan de hand van een paar Vrolijke tips/suggesties. Wij zitten in een huis(je) en dus niet alle keukenapperatuur aanwezig dus moet makkelijk te bereiden zijn.

Alles goed met Pebbles en Athena?
quote:Morrie schreef op 16 december 2008 @ 18:28:

Schorrie heeft een nieuwe fiets. Een Loekie Freestyle. Een soort BMX model waar je ook mee kunt stunten.Hahahaha...
Ik ga mijn thee maar eens op drinken en naar huis...

Morgen lekker vrij!

Morrie, zullen we in de kerstvakantie iets afspreken met die jongens? Oh shit, weet eigenlijk niet wanneer precies. Heb jij mogelijkheden?
Is een leuk idee Wind, maar wanneer idd. Jij ging naar een huisje toch? Ik mail je wel even nu.

Ik heb trouwens thee beneden staan, had Harrie voor me gemaakt. Die eerst maar even halen voor het koud is.

Nieuwe fiets van Schorrie is eigenlijk ook net een tikkie te klein. Maar de oude is juist weer te klein en aangezien hij er elke dag op fietst werd het wel wat storend.

Andere baan is nog even iets te radicaal denk ik. Zit ook nog met opleiding in achterhoofd. En als andere baan dan vind ik de tijd er ook niet echt geschikt voor, ook weer door de kredietcrisis.
Koud he? Ik ga denk ik ook aan de thee. Ik ben erg rusteloos, maar komt denk ik omdat ik nog maar 1 werkdag heb en ik niet zo goed weet wat ik allemaal moet doen nog op werk & thuis ivm vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven