VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Aloha,

Kom me even snel tussen de bedrijven door melden. Eindelijk weer een beetje beter (ben ruim 3 weken bezig geweest en nog steeds verkouden, maar iig niet meer koortsig of bedlegerig) maar vreselijk druk met (jaja, ik las in de snelheid al perikelen van anderen hierover) kersttraktatie voor school Boefje. Hij heeft donderdagavond een kerstbuffet en ik heb me op verzoek van meneertje zelf opgeworpen voor kertcakejes. Nu vast voorbereidingen aan het treffen want ik ben morgenavond en donderdagavond weg.

Verder toestanden op het werk. Ons afdelingshoofd heeft vandaag heel emotioneel gemeld dat ze zo'n beetje per direct stopt met werken op onze afdeling omdat het niet goed gaat. Meteen het nieuwe jaar begint ze ergens anders in de organisatie en wij krijgen donderdag van onze directeur te horen wat zijn plannen met ons zijn. Kans aanwezig dat de afdeling opgesplitst gaat worden en dat collegajurist en ik moeten zien waar we terecht gaan komen.

Dan nog een vriendinnetje dat halsoverkop gescheiden blijkt en wiens vader ook nog eens net is overleden waar ik erg druk mee ben.

Drukdruk dus. Ik probeer zoveel mogelijk bij te lezen tussendoor en nu dan snelle reactie. Sorry hoor, hopelijk brengt de kerstvakantie straks weer wat rust.

Met de jongens gaat het iig lekker. Boef gaat nog steeds goed op school en Schurk lijkt eindelijk echt te wennen op zijn nieuwe kdv, na een aantal weken totaal drama als hij werd weggebracht (en dan op de dag zelf vaak ook nog verdrietig). Heerlijk want het voelde echt rot om hem zo achter te laten en te weten dat het niet - zoals voorheen - alleen een kwestie van afscheid nemen was maar ook de hele dag nog doorwerkte bij hem.

Wat had ik nog gelezen? Allereerst nog een dikke voor lien met perikelen van overleden vriendinnetje. Meid, wat een schrik en verdriet zal zoiets teweegbrengen, krijg er koude rillingen van als ik eraan denk! Kan me voorstellen dat het veel met je doet en heb er op een of andere manier veel aan moeten denken toen ik het las.

En dan nog banenzooi erbij. Je krijgt het voor je kiezen hoor, toi toi!

En met Ely gaat het geloof ik iets beter als ik zorgvuldig genoeg gelezen en gescrolld heb. In elk geval ook voor jou de complimenten dat je het allemaal maar mooi doet met baan en gezin en dat jij volgens mij echt een supermoeder voor je kinderen bent! Hopelijk brengt eea wat rust in lijf en bol en kun je weer wat meer gaan ontspannen!

Wat las ik nog meer? Oja, blenderdingen. Wij hebben een staafmixer en een Magimix dus een blender zou hier overbodig zijn. Magimix is echt mijn keukenvriend, die kan echt van alles: van brooddeeg kneden tot hakken & prakken en mixen/blenderen. Superding. Wel prijzig, maar voor mij echt een onmisbaar ding.
Oja, met kerst houden wij het simpel. Standaard geven wij op eerste kerstdag weer een brunch. 's Avonds eten we bij mijn ouders en 2e kerstdag houden we het denk ik simpel met ovenfrietjes, iets lekkers qua vlees en wat groenten erbij.
Kerst is hier ook lekker simpel dit jaar; met weinig op en neer reizen en gedoe. Eerste kerstdag eten we 's avonds bij mijn favoriete schoonmoeder , tweede kerstdag komt mijn familie hier brunchen en 's avonds eten de dochters van Millenium hier. Volgens mij hoopten mijn broers en zussen op weer een uitgebreid diner hier (vaak zijn we eerste kerstdag bij een van de moeders en hebben we de tweede zo een man of 20 aan tafel). Maar ik heb besloten het nu maar eens op een brunch te houden omdat iedereen in de kleine kinderen zit, en ik geen zin heb in mensen die vroeg wegmoeten, mensen die overal kinderen te slapen leggen, en zeker geen mensen die allang weg hadden gemoeten omdat hun kinderen van vermoeidheid niet meer te genieten zijn maar toch blijven plakken

En ik heb hier zomaar 3 blz. berichten gemist!

Morrie, ik moest ook wel even glimlachen om het beeld van Knorrie onder de kerstboom, al was het voor jou natuurlijk Niet Leuk

Wij staan echt laat op als ik het zo lees. Op dagen dat we allebei werken is het 7.10u wekker, dan doucht Millenium en neemt hij daarna Nano mee naar beneden, dan douche ik en ben ik even over half 8 met Mini beneden. Dan kleden we ze allebei aan, ontbijt erin, tegen 8 uur ga ik met Nano naar het kdv, en dan ben ik rond 8.20u op mijn werk. Millenium brengt Mini en gaat daarna ook meteen door.

Maar ik heb absurd weinig reistijd, dat scheelt ook een hoop. Het is 5 minuten naar het kdv en de andere kant op 5 minuten naar mijn werk (ik woon er precies tussenin).

En Maxi doet alles zelf

Athena, ook druk bij jullie dus, en niet alleen met leuke dingen. Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid over werk komt en dat het allemaal leuk blijft/wordt!

Vrolijk, ik heb zo'n doosje tandjes van Maxi en dat is ook bij lange na geen compleet melkgebit hoor. Er zitten er geloof ik een stuk of 4-5 in. En ik zou echt niet meer weten welke de eerste daarvan was, en zij ook niet

Tja, wat moet je er ook mee. Het eens in de tog jaar tegenkomen en je dan verbazen over hoe klein ze waren, that's it.

Ik ga nog even sociaal doen, dag!
quote:vrolijk schreef op 16 december 2008 @ 20:27:

Mijn Vrolijkerd zou niet zo blij zijn met een blender btw, ook al heeft het een stekker. Vrolijkerd heeft het niet op met keukenapparatuur, al heeft het een stekker. Maar misschien is Linoleum veel leuker dan mijn Vrolijkerd

.Of Linoleum leuker is laat ik in het midden , maar hij heeft zelf ooit verzonnen dat hij een blender wil. Komt door de sportschool waar ze lekkere shakes hebben, denk ook niet dat hij 'm ooit zélf gaat gebruiken, maar dat doe ik dan wel .
Mille, verstandig besluit van de kerstlunch! Wat een rust geeft dat soms he.
Moge!

Zo, ik ga maar eens kijiken of ik opvang kan regelen voor de kinderen voor als ik kerstontbijt op mijn werk heb volgende week. Wie zou ik daar zo gek voor kunnen krijgen 's ochtends vroeg....
Harrie ? Overigens klopt het dat het aantal opdrachten bij Harrie weer helemaal in orde is? Dat de telefoon niet ging was dus echt tijdelijk gelukkig?
Nee Harrie heeft de maandagen van de kerstvakantie al voor zijn rekening genomen, dus dinsdagochtend ook nog thuisblijven is niet echt een optie.

En inderdaad is hij gelukkig weer druk aan het werk, de niet rinkelende telefoon was gelukkig tijdelijk en hopelijk eenmalig.

Mijn moeder komt, die had al vrijgenomen die dag als ik het goed begreep dus het is geregeld.
Mijn ouders mogen aan het eind van de middag voor 200 euro boodschappen doen. Dat is het kerstpakket van mijn vaders werk. Echt lachen! Maar nu bood ik aan dat ze daarna wel bij mij konden komen eten aangezien de supermarkt hier tegenover is. Alleen...ik bedenk me net dat ik er helemaal niet ben! Ik ga eten met vriendinnen.....
Hier goed hoor. Maar laptop heeft zwart scherm thuis dus even ter reparatie weg. En op de zaak minder tot geen tijd om te forummen. En alles en iedereen een beetje zat, maar dat ligt aan mij en niet aan jullie en gaat hopelijk op korte termijn wel weer over.

Linoleum was hier net en we hebben gezegd dat je hier af en toe voor ¤ 5,- per uur kunt komen bijklussen Lien. :-) Heb je nu nog lopende solliciaties eigenlijk?

En vanavond hebben Pebbeltjes kerstdiner op school. Ik heb me opgegeven voor het bakken van Brownies. Uiteindelijk is Pebblo naar huis en gaat hij ze bakken. Ik had er een speciaal bordje voor gekocht en helemaal bedacht het leuk te presenteren enzo en ga hem dus zo bellen en opdracht geven het op die (mijn) manier te doen.

Zondag hebben we kerstdiner met mijn familie (buffet en iederee maakt wat) maar mijn vader wil niet komen. Mijn broertje blijft trouwens voorlopig weer even hier want ze krijgen het huis niet verkocht en dat kost teveel.

Eerste kerstdag eten we met schoonouders bij Pebblo's broer en tweede kerstdag gaan we met de Pebbletjes gourmetten.

En nu ga ik weer verder.
En de reiskosten Pebb . Heen en weer rijden kost al 20 euro denk ik :-}.

Heb nog twee lopende procedures en 1 nieuwe in januari. En brief CWI dat ik loonstrookjes van afgelopen 15 maanden moet kopieren (o help, had ik het maar eerder georganiseed, ik hoop dat alles in De Doos zit!).
quote:lien schreef op 17 december 2008 @ 13:03:

En de reiskosten Pebb . Heen en weer rijden kost al 20 euro denk ik :-}.Echt? Da's ook veel. Laat dan maar zitten. Te duur.
Psies, pfew, had anders bijna een baan .

Ga nu thee zetten en nog even relaxen en vanmiddag richting voetbal veld. Inmiddels in bezit van thermo-ondergoed voor zoon en dochter, scheelt vast (en gelukkig is het ook niet zo koud trouwens).
En voor jezelf?

Middag trouwens!

KW is aan het spelen bij buurjongetje, BRS ligt te slapen (is uitgeteld van ochtendje binnenspeeltuin) en ik heb wederom tijd voor mezelf! Ga denk lekker met boek op de bank.
Hier ook thermo ondergoed voor in de winkel. Scheelt echt veel. En daarover nog een blouse en 2 truien. En sinds kort een petroleumkachweltje naast werkplak. Want stilzitten is hier niet fijn.

Ik wil helemaal niet werken.
Zijn hier muziekliefhebbers? Ik heb de cd van Ray Lamontagne gekocht en hij is goed!
Loonstrookjes van laatste 15!! maanden? Ik weet zeker dat ik af en toe een loonstrookje weggooi cq kwijtraak. Ik zou ze denk ik niet meer van alle afgelopen 15 maanden hebben....

Wel muziekliefhebber maar Ray Lamontagne ken ik niet. Wat is het voor genre Pebb?

Heb net stuk gelopen met Schorrie en Knorrie. Lekker hoor, ik vind dit weer heerlijk, zonnetje, droge lucht, kou. Heerlijk. Alleen moet ik niet lachen, want dan barsten mijn lippen.

Schorrie heeft morgen kerstfeest op school. Ik moet plasticbordjes regelen. Nou, dat is wel gelukt, dat was een zeer eenvoudige opdracht voor mij. En toch heb ik papieren bordjes genomen ipv plastic .
:-)

Volgens I-tunes is het folk. Hij heeft nu een nummer dat regelmatig op de radio is, 'You are the best thing'. Verder is het een beetje melancholisch, romantisch en toch rauw.

Bekend nummer

kippenvel

Helemaal goed.
Loonstrookjes van de afgelopen 15 maanden zou me ook niet lukken. Ik zou al blij zijn als ik ze van 5 van de 15 maanden kon vinden dan!

Ik heb hier weinig zon gezien Morrie. Alleen tijdens een lesuur toen ik verblind voor het bord stond ( zonnewering naar beneden vind ik ook weer zo suf in de winter), maar tijdens mijn pleinwacht was het gewoon grijs en koud
Hier ook niet zonnig, bij mijn ouders in Scheveningen wel (fijn te horen als je staat te blauwbekken bij voetbalveld ).

Maar wel thermo ondergoed, ook voor mezelf en BNJMN in ski broek, dus het was te doen vandaag. En nu ook voetbal vakantie, jippie!
Later op de middag werd het hier ook grijs maar na schooltijd tot een uur of 15 scheen de zon. Echt schaatsweer vond ik het.

Even kijken of het me lukt dat nummer te luisteren.
Hmm, ik ken het bekende nummer niet . Maar het is inderdaad goede muziek, waar je wel voor in de stemming moet zijn volgens mij.
thermo ondergoed lijkt mij ook wel wat. Ik heb net boodschappen gedaan en heb het vet koud!
Zo, iedereen druk?

Zorro is vanmorgen met Zen naar de dokter geweest. De dokter denkt aan kinkhoest. Maar dat kan toch helemaal niet? Ik dacht dat ze daar voor ingeent worden? Anyway, hij heeft nu een antibioticakuur en een puffer met Ventolin.

Hopen dat het hoesten snel beter wordt, want hij houdt het hele gezin wakker met zijn gehoest.

Net twee gerechten gemaakt voor kerstdiner Zootje en Zen.

Om 17.00 uur moeten ze in de kerk zijn en daarna kersteten op school. En dan moet ik ook nog ergens tussendoor Zeefje ophalen. Pfffffffffff, wat een geregel zeg. Maar komt goed.

Wat zijn jullie plannen met kerst? Of volgens mij is dat al gevraagd....laat maar zitten dan, hahaha.

Nou, ik ga nog even chillen, want straks moeten ze in herder en engeloutfit gehesen worden....
HIer gelukkig geen outfits, wel via zwemles en met natte haren dus in de klas. Met door mij braaf gemaakte frietspiezen, twee kinders, betekent 60 spiezen. Gevalletje ubermoeder .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven