Waar leuke kinderkleding? Alles te wijd :-(

04-08-2009 09:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tips nodig. Mijn dochter van bijna 3 is een lange lat. Enorme lange benen, maar daarnaast ook super slank. Vanaf de geboorte af aan zijn haar broeken altijd al te kort geweest. En de broeken die net kunnen zijn met knoopsgat elastiek en dan helemaal aangesnoerd wat er lelijk uitziet en niet lekker zit. Ook t-shirt zijn bij haar snel te wijd, maar daarin kan ik nog wel eens wat vinden. Zij heeft qua kledingmaat 104 nodig (soms nog net 98) voor de lengte, maar qua middel is 86 genoeg. Ze heeft nu ook een (oude) lange zomerbroek aan (maat 86) die voor haar nu een leuke 3/4 broek is.

Mijn zoontje van 16 maanden kon tot dat hij een maand of 8 was prima de gewone kledingmaatjes aan. Maar ook hij heeft nu het zelfde probleem als mijn dochter. Hij draagt eigenlijk maat 80, maar heeft nu bv een korte broek (eigenlijk 3/4 broek) maat 68 aan.

Iemand tip waar (of van welke merk) ze leuke smalle broeken hebben?
Ik vind de Mexx broeken altijd vrij smal. Niet allemaal maar ze hebben er modellen tussenzitten.
Hoi! Ik heb hetzelfde probleem, mijn dochter heeft qua lengte 104-110, maar qua middeltje ongeveer 92/98. Ik los het eigenlijk op door haar weinig tot geen lange broeken aan het geven, maar rokjes met leggings (of maillots in de winter) of 3 kwart broekjes met laarzen eronder. Zo'n lange broek met een compleet aangesnoerd middeltje vind ik ook geen gezicht! Met rokjes maakt het qua lengte meestal niet uit als je ze een maatje kleiner koopt.

Succes ermee
-Benetton

-Zara

-Bengh

-St. Oliver (volgens mij heet het zo..)

-Vingino

Dit zijn een beetje de smalle merken die ik vor mijn dochter koop. Als je geluk hebt en wel eens in UK of VS bent, heb je daar Gap waar ze slim sizes verkopen.
Mijn dochter is ook een superduntje

Ik koop nu steeds broeken van Esprit, geweldig!! Die blijven op de dunste lat nog zitten...
Wel de Twiggy lijn kiezen!
Mijn dochter is ook zo.

lang en tenger.

Ze is nu (nouja morgen dan) 4 jaar.

Ze draagt maat 104.

Maar qua middel zou ze 98 aan kunnen.

Ik koop spijkerbroeken van Vingino, Retour, Locker en St. Oliver. die vallen lekker smal. Helemaal goed dus.

En Hema heeft ook skinny jeans voor jonge meisjes. Vallen heel mooi en kwaliteit blijft super.
er zijn genoeg mogelijkheden, je moet alleen wat beter zoeken. Zelfs bij de H&M hebben ze al een slimline voor kinderen.

Ik kocht altijd broekjes van Esprit, Diesel, Benetton en van Okaidi (online en in een paar winkels in Nederland zie hun site). Je hebt ook merken die extra lange (en extra korte) broeken verkopen. Je moet wat beter je best doen. Voor je dochter is het ook makkelijk op te lossen door wat vaker rokjes aan te doen! Leggings kun je overal kopen, maillots passen ook. Staat ook nog leuk.
Volg je hart. Dat klopt.
Mexx valt altijd ruimer. Zelfs de skinny gevallen
ja is ook een leuk merk.. Okaidi ..
Zelfs de extra smalle broekjes van de H&M werken hier niet. Tenminste niet zonder te moeten aansnoeren. Hier gebruik ik inderdaad ook vaak rokje met legging e.d.. Heb nu een broek van Esprit gekocht voor een paar maanden terug en die zit eigenlijk nog het beste als ik kijk wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, maar ook deze heb ik moeten aansnoeren en dat ziet er niet echt charmant uit zon geribbelde massa in je taille...
O, ja hier zelfs vaak problemen met maillots dus die zijn hier nog moelijk!
Hoe lang en zwaar is je dochter MO?
Het is niet een goedkoop merk, maar sinds ik Bengh broeken heb aangehad bij mijn dochtertje ben ik verkocht.Om je een idee van mijn dochter te geven, ze is echt smal ze meet 94 cm bij 12 kilo.
Bij V&D en Coolcat verkopen ze broeken van Cars. Die vallen lang en smal.
Hier zo nu en dan hetzelfde probleem. Dochter is vrij smal, maar net voordat ze weer in de lengte gaat groeien wordt ze ineens wat ronder, dan past alles wel goed.

Ik heb bijna al haar lange broeken van didi. Valt smal en lang. Vooral het laatste maakt het geweldig. Ze heeft nu overal maat 110 en van didi kan ze nog heel goed in de maatje 4 broeken. En ook hun rokjes vallen wat langer, ik vind het nadeel van rokken namelijk dat als ze in de taille goed zitten ze steevast (erg) kort zijn.
Cars heb ik ook al geprobeerd leek mij ook redelijk smal te vallen, maar dan valt Esprit toch smaller. Mijn dochter is 1m en weegt 13 kilo.
Misschien kun je Reclame wat vinden.

Bengh vind ik zelf altijd erg leuk!
quote:pompompom schreef op 04 augustus 2009 @ 10:18:

En Hema heeft ook skinny jeans voor jonge meisjes. Vallen heel mooi en kwaliteit blijft super.

Ik had laatst een knalroze skinny gekocht bij de Hema; veel te groot en te wijd van boven terwijl mijn dochter helemaal niet smal is. Wel lang maar haar bouw is normaal.

Ik had in de uitverkoop een Imps&Elfs spijkerbroek gekocht, slim fit. Verkoopster zei nog dat hij smal viel. Je raadt het al; veel te wijd, ik denk dat ze 'm aankan als ze 6 is Jammert.
Hema skinny's zijn erg wijd van boven. En bovendien zit er geen verstelbaar elastiek in.

Hier ook smalle dames, broeken zijn van Esprit en Bengh.
bengh is super vind ik zelf. Breng wel een dikke portomonnee mee, want het is super duur!

Qua ondergoed koop ik altijd petit bateau.

twee dure merken, maar ik heb gelukkig 2 smalle dochters, dus vertel mijzelf dat ik het koop voor 2 kinderen, valt het toch weer mee...
Hier ook twee smalle kinderen.

Bij dochter zijn het vooral de Esprit broeken die goed passen en mooi zitten. Ook van Ministars had ze twee skinnies die goed zaten. En vooral rokjes (een maat te klein) en jurken.

Bij H&M schijnen de broeken met de & op de achterzijde smal te vallen, maar die hebben we nog niet geprobeerd.

Voor zoon (van 5) heb ik inmiddels het merk gevonden: We. Daar hebben ze extra smalle broeken voor jongens, die zijn in de breedte bijvoorbeeld 110 en in de lengte 122.

Voor hem kocht ik ook wel eens Name It, maar We zit veel beter en is veel goedkoper.
h&m valt juist heel breed, daar kan ik helaas nooit slagen.
Hahaha Louisavuitton, herkenbaar!

PB ondergoed vind ik trouwens nog wel vrij wijd. Mijn dochter van 5 draag nog steeds maat 2 van onderbroeken.
quote:louisavuitton schreef op 04 augustus 2009 @ 21:08:

h&m valt juist heel breed, daar kan ik helaas nooit slagen.H&M valt zeker breed, alleen de broeken met & op de achterzijde zouden smal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven